ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 квітня 2017 р. Справа № 909/997/16
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шіляк М. А., секретар судового засідання Вакалюк А. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_2
вул. Незалежності, 1, с. Небилів,
Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77670
до відповідача: ОСОБА_3 сільської ради
с. Цінева, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77640
до відповідача: ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_4
вул. Грушевського,5, с. Небилів, Рожнятівський район,
Івано-Франківська область, 77670
про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громаді села в особі ОСОБА_3 сільської ради по вул. Шевченка в с. Цінева та в частині визнання права комунальної власності на цю ділянку та визнання недійсними торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Шевченка в с. Цінева (кадастровий номер 2624886201:01:003:0149), що проведені 18.11.2016р. та оформлені протоколом земельних торгів № 7 від 18.11.2016 р. і договором купівлі-продажу земельної ділянки від 18.11.2016 р.
За участю:
від позивача: ОСОБА_5 - адвокат, (угода про надання послуг адвоката № 21/207 від 21.12.2016 р.);
від відповідача ОСОБА_3 сільської ради: ОСОБА_6 - адвокат, (договір про надання правової допомоги від 23.01.2017 р.);
від відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_4: ОСОБА_7 - адвокат, (договір про надання правової допомоги від 29.12.2016 р.).
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Івано-Франківської області подано позов ОСОБА_1 особою-підприємцем ОСОБА_2 до ОСОБА_3 сільської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громаді села в особі ОСОБА_3 сільської ради по вул. Шевченка в с. Цінева та в частині визнання права комунальної власності на цю ділянку та припинити право власності ОСОБА_3 сільської ради на земельну ділянку, що знаходиться по вул. Шевченка в с. Цінева, Рожнятівського району, Івано-Франківської області, кадастровий номер 2624886201:01:003:0149 (запис про право власності 15462576).
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 18.11.2016 р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено розгляд справи в судовому засіданні на 13.12.2016 р.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 13.12.2016 р. відкладено розгляд справи в судовому засіданні на 27.12.2016 р.
До суду надійшла заява позивача (вих. № б/н від 27.12.2016 р.; вх. № 13773/16 від 27.12.2016 р.) про збільшення позовних вимог, в якій просить суд визнати незаконним та скасувати рішення ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громаді села в особі ОСОБА_3 сільської ради по вул. Шевченка в с. Цінева та в частині визнання права комунальної власності на цю ділянку та визнати недійсними торги у формі аукціону з продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Шевченка в с. Цінева (кадастровий номер 2624886201:01:003:0149), що проведені 18.11.2016 р. та оформлені протоколом земельних торгів № 7 від 18.11.2016 р. і договором купівлі-продажу земельної ділянки від 18.11.2016 р.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 27.12.2017 р. заяву про збільшення позовних вимог прийнято судом до розгляду, залучено до участі у справі іншого відповідача ОСОБА_1 особу-підприємця ОСОБА_4 та відкладено розгляд справи в судовому засіданні на 24.01.2017 р.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 31.01.2017 р. відкладено розгляд справи в судовому засіданні на 16.02.2017 р.
В судових засіданнях 16.02.2017 р. та 02.03.2017 р. судом оголошувались перерви до 02.03.2017 р. та 16.03.2017 р. відповідно, про що представників сторін повідомлено під розписки.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 16.03.2017 р. відкладено розгляд справи в судовому засіданні на 30.03.2017 р.
В судовому засіданні 30.03.2017 р. судом оголошувалась перерва до 21.04.2017 р., про що представників сторін повідомлено під розписку.
До суду надійшли заява відповідача ОСОБА_3 сільської ради про залучення до участі у справі відповідача ОСОБА_8 підприємства "Луги" (вх. № 4546/17 від 21.04.2017 р.) та клопотання відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_4 (вх. № 6759/17 від 21.04.2017 р.).
Представник відповідача ОСОБА_3 сільської ради заяву про залучення відповідача підтримав в повному обсязі та просив суд її задовольнити. В обґрунтування заяви зазначено, що торги у формі аукціону з продажу спірної земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Шевченка в с. Цінева (кадастровий номер 2624886201:01:003:0149), які позивач просить визнати недійсними, проводились 18.11.2016 р. на замовлення ОСОБА_3 сільської ради спеціалізованою організацією (виконавцем земельних торгів, ліцитатором) ОСОБА_8 підприємством "Луги", що підтверджується наявним в матеріалах справи протоколом № 7 від 18.11.2016 р., а тому є необхідність залучити до участі у справі іншого відповідача - Приватне підприємство "Луги", оскільки у спірних правовідносинах підприємство виступає або може виступати як зобов'язана сторона і таке залучення сприятиме з'ясуванню всіх обставин справи, встановленню наявності або відсутності правопорушення, прийняттю законного та обґрунтованого рішення.
Представник позивача стосовно залучення до справи іншого відповідача ОСОБА_8 підприємства "Луги" заперечив та зазначив, що підприємство здійснювало організацію проведення торгів, щодо самої організації проведення торгів зауважень немає, а тому вимог до ОСОБА_8 підприємства "Луги" відсутні.
Представник відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_4 щодо поданої заяви заперечив. Просив суд розглянути спір по суті на підставі доказів, що знаходяться в матеріалах справи та не брати до уваги клопотання представників відповідача ОСОБА_3 сільської ради, які спрямовані тільки на затягування розгляду справи, про що зазначив у клопотанні.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 24 Господарського процесуального кодексу України господарський суд за наявністю достатніх підстав має право до прийняття рішення залучити за клопотанням сторони або за своєю ініціативою до участі у справі іншого відповідача.
Суд розглянувши заяву про залучення відповідача ОСОБА_8 підприємства "Луги" відмовляє у її задоволенні з огляду на те, що у суду не має належних підстав для залучення підприємства у якості відповідача по справі, жодних вимог до ОСОБА_8 підприємства "Луги" не висунуто.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги викладені в позовній заяві із врахуванням заяви про збільшення позовних вимог підтримав в повному обсязі та просив суд позов задовольнити. В обґрунтування позову зазначено наступне. ОСОБА_1 особа-підприємець ОСОБА_2 є власником нежитлових приміщень, які розташовані за адресою вул. Шевченка, 28 а в с. Цінева, Рожнятівського району, загальною площею 1165,1 м.кв. Для обслуговування вказаного складського приміщення отримав від ОСОБА_3 сільської ради в строкове платне користування земельну ділянку на якій цей склад збудовано, площею 0,6664 га на підставі попереднього договору № 18 від 01.01.2016 р., який укладено на підставі рішення сільської ради від 22.12.2015 р. Строк дії договору до 01.01.2017 р. Вважає рішення ОСОБА_3 сільської ради з приводу відведення у власність земельної ділянки по вул. Шевченка в с. Цінева незаконним, оскільки частина земельної ділянки, на яку сільська рада оформила право власності перебуває у його користуванні і є необхідною для експлуатації і обслуговування капітального нежитлового приміщення складу. Сільська рада надала у власність земельну ділянку, частина з якої використовувалась для заїзду на належну земельну ділянку. Виділення землі відбулось без погодження підприємцем, як особи яка користується суміжною земельною ділянкою.
В проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки міститься висновок відділу містобудування та архітектури Рожнятівської РДА від 08.02.2016 р., в якому вказано, що для продажу земельної ділянки з аукціону на неї необхідно виготовити містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, як частину технічної документації на земельну ділянку, про те такий документ та і не був виготовлений та до складу вказаної документації не увійшов. Зазначене свідчить, що земельні торги відбулися з порушенням вимог чинного законодавства України і підлягають скасуванню.
Представника відповідача ОСОБА_3 сільської ради в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та просив суд в позові відмовити. В обґрунтування заперечень зазначено, що рішенням сесії ОСОБА_3 сільської ради від 19.09.2014 р. надано дозвіл ОСОБА_3 сільській раді на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1017 га для влаштування складських приміщень із земель сільськогосподарського призначення для подальшого продажу на земельних торгах. На виконання цього рішення проектна організація Приватне підприємство "Луги" виготовила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, районним відділом ДЗК земельну ділянку зареєстровано в Державному земельному кадастрі за кадастровим номером 2624886201:01:003:0149. Рішенням сесії ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 даний проект землеустрою затверджено та визнано право комунальної власності на дану земельну ділянку, яке зареєстровано державним реєстратором ОСОБА_9 за ОСОБА_3 сільської радою 19.07.2016 р. за реєстраційним номером 975540626248 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. 18.11.2016 р. Приватними підприємством "Луги" проведено земельні торги у формі аукціону щодо продажу земельної ділянки, згідно яких дану земельну ділянку купив ОСОБА_4, що підтверджується протоколом № 7 земельних торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки номер лоту - 11619. 18.11.2016 р. між ОСОБА_3 сільською радою та ОСОБА_4 укладено Договір купівлі-продажу земельної ділянки і проведено реєстрацію права власності за ОСОБА_4 Укладений договір купівлі-продажу між ОСОБА_3 сільською радою та ОСОБА_4 відповідає вимогам ст. 203 Цивільного кодексу України і є законним, відповідає вимогам чинного законодавства і сторонами договору він не оспорювався. Позивач не має жодного відношення до спірної земельної ділянки, він користується на умовах оренди зовсім іншою земельною ділянкою площею 0,6664 га на підставі рішення сесії ОСОБА_3 сільської ради № 13 від 22.12.2015 р. (попередній договір № 18) і на даний час у відповідності до рішення сесії сільської ради від 22.12.2016 р. отримав дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки для обслуговування складських приміщень для подальшого її викупу на земельному аукціоні.
Представник відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_4 позов визнав та зазначив, що частина придбаної земельної ділянки перебуває у фактичному користуванні позивача, є огородженою і на ній стоїть капітальне нежитлове приміщення виробничого призначення. Внаслідок цього ОСОБА_1 особа-підприємець ОСОБА_4 фактично позбавлений можливості використовувати придбану з аукціону земельну ділянку за її цільовим призначенням, а тому визнає право позивача на те, що для обслуговування належного йому приміщення є необхідним для користування земельною ділянкою, також ОСОБА_1 особою-підприємцем ОСОБА_4 встановлено, що відстань між приміщеннями висотою дев'ять метрів та моєю землею, згідно із виготовленою сільською радою технічною документацією, складає близько одного метра, що унеможливлює використання земельної ділянки за її цільовим призначенням. На подані запити в управління архітектури Рожнятівської РДА повідомлено, що допустима відстань від приміщення позивача, згідно діючих державних-будівельних норм повинна скалатати не менше ніж вісім метрів. Сільська рада при виготовленні технічної документації для продажу земельної ділянки з аукціону повинна була виготовити містобудівні умови і обмеження згідно встановленого порядку надання містобудівних умов та обмежень, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку і будівництва 07.07.2011 р. № 109 р, які є невід'ємною складовою технічної документації на земельну ділянку, що підлягає продажу з аукціону. У випадку ознайомлення з цими обставинами до участі в аукціоні, ОСОБА_1 особа-підприємець ОСОБА_4 жодних договорів з придбання спірної землі не укладав би. З огляду на викладене, визнає право позивача на користування земельною ділянкою для обслуговування належної йому капітальної споруди, а також враховуючи необхідність забезпечення протипожежних і санітарних норм при користуванні позивачем належними йому спорудами не заперечую проти задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, із врахуванням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази у відповідності до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, суд встановив наступне.
Рішенням сесії ОСОБА_3 сільської ради від 19.09.2014 р. надано дозвіл територіальній громаді села Цінева в особі ОСОБА_3 сільської ради на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для влаштування складських приміщень площею 0,11га по вул. Шевченка, в межах населеного пункту с. Цінева, призначеної для продажу на земельних торгах із земель сільськогосподарського призначення.
На виконання цього рішення проектна організація Приватне підприємство "Луги" виготовила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка в с. Цінева Рожнятівського району, районним відділом ДЗК земельну ділянку площею 0,1017 га зареєстровано в Державному земельному кадастрі за кадастровим номером 2624886201:01:003:0149.
Рішенням сесії ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 даний проект землеустрою затверджено та визнано право комунальної власності на дану земельну ділянку, яке зареєстровано державним реєстратором ОСОБА_9 за ОСОБА_3 сільської радою 19.07.2016 р. за реєстраційним номером 975540626248 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
18.11.2016 р. Приватними підприємством "Луги" проведено земельні торги у формі аукціону щодо продажу земельної ділянки площею 0,1017 га кадастровий номер 2624886201:01:003:0149, згідно яких дану земельну ділянку купив ОСОБА_4, що підтверджується протоколом № 7 земельних торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки номер лоту - 11619.
18.11.2016 р. між ОСОБА_3 сільською радою та ОСОБА_4 укладено Договір купівлі-продажу земельної ділянки кадастровий номер 2624886201:01:003:0149 площею 0,1017 га в с. Цінева Рожнятівського району, посвідчений приватним нотаріусом Рожнятівського районного нотаріального округу ОСОБА_10, реєстровий номер 913 і проведено реєстрацію права власності за ОСОБА_4
Суд вважає позовні вимоги не обґрунтованими виходячи з наступного.
Відповідно до п. 2 Роз'яснення Вищого арбітражного суду від 26.01.2000 р. за № 02-5/35 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" визначено, що підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.
Відповідно до пункту "а" статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад. Дане право передбачене також пунктом 34 статті 26 та статтею 33 Закону України "Про місцеве самоврядування".
Відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" від 06.09.2012 р. встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються: а) земельні ділянки: на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій; б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно із ч. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Стосовно твердження позивача про непогодження меж, суд зазначає, що непогодження межі земельної ділянки суміжним землекористувачем (позивачем) не може розцінюватися як порушення відповідачем прав та охоронюваних законом інтересів позивача з огляду також і на те, що позивач не може вважатися належним землекористувачем, оскільки його землекористування перебуває в стані оформлення.
Такими чином, суд дійшов до висновку про те, що спірне рішення прийняте у відповідності до вимог земельного законодавства України.
З фактичних обставин даної справи не вбачається порушення прав та/або охоронюваних законом інтересів позивача, у зв'язку з прийняттям рішення ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016, а отже позовні вимоги є необґрунтованими і такими, що задоволенню не підлягають.
Оскільки, судом відмовлено в задоволенні вимоги про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громаді села в особі ОСОБА_3 сільської ради по вул. Шевченка в с. Цінева та в частині визнання права комунальної власності на цю ділянку, то вимога, що є похідною про визнання недійсними торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Шевченка в с. Цінева (кадастровий номер 2624886201:01:003:0149), що проведені 18.11.2016р. та оформлені протоколом земельних торгів № 7 від 18.11.2016 р. і договором купівлі-продажу земельної ділянки від 18.11.2016 р. задоволенню також не підлягає. Крім того, доводів щодо порушень процедури торгів позивач не висував.
Судовий збір за правилами ст. 49 Господарського процесуального кодексу України слід залишити за позивачем.
На підставі вищевикладеного у відповідності до ст. ст. 19, 124 Конституції України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст. 12 Земельного кодексу України та керуючись ст. ст. 24, 43, 49, 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
в позові ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_2 до ОСОБА_3 сільської ради, ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_4 про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_3 сільської ради від 18.07.2016 р. № 37-5/2016 в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громаді села в особі ОСОБА_3 сільської ради по вул. Шевченка в с. Цінева та в частині визнання права комунальної власності на цю ділянку та визнання недійсними торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Шевченка в с. Цінева (кадастровий номер 2624886201:01:003:0149), що проведені 18.11.2016р. та оформлені протоколом земельних торгів № 7 від 18.11.2016 р. і договором купівлі-продажу земельної ділянки від 18.11.2016 р. відмовити.
Судовий збір залишити за позивачем.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 27.04.2017 р.
Суддя М. А. Шіляк
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2017 |
Оприлюднено | 04.05.2017 |
Номер документу | 66225763 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шіляк М. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні