Постанова
від 03.05.2017 по справі 362/2167/17
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 362/2167/17

Провадження № 2-а/362/202/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"03" травня 2017 р. об 2 год. хв. 00 в м. Васильків Київської області Васильківський міськрайонний суд Київської області у складі колегії суддів:

головуючого судді - Лебідь-Гавенко Г.М.,

суддів - Корнієнка С.В.,

- Грибанової Ю.Л.,

при секретарі - Харченко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Василькові Київської області адміністративну справу за позовом кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району в особі голови ОСОБА_5, про визнання недійсними протоколів та постанови Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, -

в с т а н о в и в :

Кандидати на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися до суду із вказаним адміністративним позовом до Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району в особі голови Сергєєва С.О., в якому просять визнати недійсним Протокол Здорівської сільської виборчої комісії про встановлення підсумків голосування на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, визнати недійсним Протокол Здорівської сільської виборчої комісії про встановлення результатів виборів Здорівського сільського голови на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, визнати недійсним та скасувати рішення Здорівської сільської виборчої комісії про реєстрацію обраного кандидата на посаду Здорівського сільського голови, обраного на позачергових виборах здорівського сільського голови 30.04.2017 року.

Ухвалою від 02 травня 2017 року об'єднано в одне провадження справи № 362/2167/17 (провадження 2а/362/202/17) за адміністративним позовом кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2 до Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району в особі голови ОСОБА_5 про визнання недійсними протоколів та постанови Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року та №362/2168/17 (провадження 2а/362/203/17) за адміністративним позовом кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_3 до Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району в особі голови ОСОБА_5 про визнання недійсними протоколів та постанови Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, присвоївши спільний номер № 362/2167/17 (провадження 2а/362/202/17).

В обґрунтування вимог позову зазначають те, що Здорівська сільська виборча комісія під час встановлення підсумків голосування та результатів виборів Здорівського сільського голови на позачергових виборах 30 квітня 2014 року вчиняла всі дії в неповноважному складі, передбаченому ст. 27 Закону України Про місцеві вибори та в повноважному складі не вчинила жодної, передбаченою ст. 83, 85 та 89 Закону України Про місцеві вибори . Зокрема на під час вчинення дій, передбачених ст. 83, 85, 89 Закону України Про місцеві вибори, на засіданні виборчої комісії були відсутні голова комісії, заступник голови комісії, секретар комісії та 2 члени комісії. Протоколи про підсумки голосування та про результати виборів було підписано неповноважними особами замість голови, секретаря, заступника і двох членів комісії. При цьому Протоколи, які є предметом спору, було складено в кількості не передбаченій ст. 83 та 85 Закону України Про місцеві вибори , жодного примірника в оригіналі ні членам виборчої комісії ні присутнім кандидата не видали, протокол засідання комісії не вівся взагалі, акту про видачу копій протоколів не складали, склали один примірник не пронумерувавши навіть, жодної дії передбаченої ст. 83 та 85 в спосіб передбачений ст. 83 та 85 Закону України Про місцеві вибори не вчинили . При цьому Протокол про підрахунок голосів виборців на дільниці, від ДВК № 320300, було прийнято не від повноважних членів дільничної виборчої комісії, з відсутністю підписів повноважних членів комісії та в спосіб не передбачений ст. 83 ЗУ Про місцеві вибори . При цьому всі вищевказані дії робили неповноважні члени Здорівської сільської виборчої комісії, в тому числі голова, заступник і секретар, немаючі на ці дії жодних повноважень, передбачених Законом і повністю усвідомлюючи свої дії. Крім того в неповноважному складі та на підставі протоколів прийнятих в неповноважному складі та в спосіб не передбачений ст. 83 та 85 Закону України Про місцеві вибори відповідач прийняв рішення про реєстрацію обраного кандидата, оформленого у вигляді Постанови.

Позивачі зазначили, що такі дії відповідача ставлять під сумнів законність виборчого процесу, встановлення підсумків голосування, встановлення результатів виборів та реєстрацію обраного кандидата в неповноважному складі разом з особами, які не мають на це повноважень та в спосіб не передбачений ст. 83, 85, 89 Закону України Про місцеві вибори .

Представник позивачів в судовому засіданні позов підтримав, та збільшив свої позовні вимоги, просив суд визнати протиправними дії Здорівської сільської виборчої комісії на позачергових виборах 30 квітня 2017 року при встановленні підсумків голосування; визнати протиправними дії Здорівської сільської виборчої комісії на позачергових виборах 30 квітня 2017 року при встановленні результатів виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року.

Представник відповідача в судовому засіданні заявлених вимог не визнав, вказуючи на дотримання при виконанні своїх повноважень вимог ЗУ "Про місцеві вибори", просив відмовити у задоволенні позову. Члени комісії керувались рішеннями судів. Виборча комісія працювала в повному складі. Постанова № 6 до Здорівської виборчої комісії не надходила в належний законний спосіб, про зміни в складі комісії їм відомо не було. Нові члени виборчої комісії на дільницю не з"являлись, присягу не складали. До Апеляційного адміністративного суду їх не викликали, рішення суду їм не було відомо.

Зазначений позивачем в якості голови ЗВК ОСОБА_5, в судове засідання не з"явився, про день, час та місце розгляду справи судом повідомлений належним чином.

Заслухавши представників позивачів, представника відповідача, свідків, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом достовірно встановлено, що Постановою Верховної Ради України від 21.02.2017 №1879-VІІІ призначено позачергові вибори Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області на неділю 30 квітня 2017 року.

З огляду посвідчення кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області № 1, виданого 29.03.2017 року, ОСОБА_2 є кандидатом на посаду Здорівського сільського голови (а.с.6) та посвідчення кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області № 2, виданого 29.03.2017 року, ОСОБА_3 є кандидатом на посаду Здорівського сільського голови, а тому вони мають право на звернення до суду.

Постановою Васильківської районної виборчою комісією Київської області №6 від 18 год. 30 хв. 26 квітня 2017 року Про зміни в територіальній виборчій комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів внесено зміни до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів, згідно з додатком № і до цієї постанови (Вказану постанову було опубліковано на офіційному сайті Васильківською районної державної адміністрації 27 квітня 2017 року о 16 год. 07 хв.) (а.с. 9).

Згідно додатку 1 до Постанови № 6 від 26 квітня 2017 року Васильківської районної виборчої комісії Київської області Зміни в Здорівській сільській виборчій комісії Васильківського району Київської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів припинено достроково повноваження голови комісії ОСОБА_6 та включено до складу цієї комісії ОСОБА_5, припинено достроково повноваження заступника голови комісії ОСОБА_7 та сключено до складу цієї комісії заступником голови комісії ОСОБА_8, припинено достроково повноваження секретаря комісії: ОСОБА_9 та ключено до складу цієї комісії ОСОБА_10, припинено достроково повноваження члена комісії ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_13, ОСОБА_14 (а.с.10).

Постановою Васильківської районної виборчої комісії №7 від 26 квітня 2017 року Про зміни в дільничній виборчій комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів внесено зміни до складу №320300 у межах с. Здорівка Васильківського району Київської області, сформованого постановою Васильківської районної виборчої комісії Київської області від 12 квітня 2017 року №4, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів, згідно з додатком №1 до цієї постанови (вказану постанову було опубліковано на офіційному сайті Васильківською районної державної адміністрації 27 квітня 2017 року о 16 год. 09 хв.) (а.с.7).

Відповідно до додатку 1 до Постанови №7 від 26 квітня 2016 року Васильківськї районної виборчої комісії Київської області Зміни в Здорівській дільничній виборчій комісії Васильківського району Київської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів припинено достроково повноваження голови комісії ОСОБА_15 та включено до складу цієї комісії головою комісії ОСОБА_16, припинено достроково повноваження заступника голови комісії: ОСОБА_17 та включено до складу цієї комісії заступником голови комісії ОСОБА_18, припинено достроково повноваження секретаря комісії ОСОБА_19 та включено до складу цієї комісії секретарем Ремезенко Тетяну Іванівну, припинено достроково повноваження членів комісії ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23 та включено до складу цієї комісії ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27 (а.с.7).

З протоколу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області Про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області (примірник №1) від 01 травня 2017 року вбачається, що протокол складено в кількості 10 примірників та підписано головою ТВК ОСОБА_6В, секретарем ТВК ОСОБА_9, членами ТВК ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_11, ОСОБА_30 та ОСОБА_31 (а.с. 18-20).

У відповідності до протоколу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області Про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області (примірник №2) від 01 травня 2017 року вбачається, що протокол складено в кількості 10 примірників та підписано головою ТВК ОСОБА_6В, заступником голови ТВК ОСОБА_9, членами ТВК ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_11, ОСОБА_30 та ОСОБА_31 (а.с. 21-23).

Відповідно до протоколу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області Про результати виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області в єдиному одномандатному окрузі (примірник №1) від 01 травня 2017 року вбачається, що протокол складено в кількості 10 примірників та підписано головою ТВК ОСОБА_6, секретарем ТВК ОСОБА_9, членами ТВК ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_11, ОСОБА_30 та ОСОБА_31 (а.с. 24-26).

З протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320300 з виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області від 30 квітня 2017 року вбачається, що протокол складено в кількості 11 примірників та підписано головою дільничної виборчої комісії ОСОБА_15 та членами дільничної виборчої комісії ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_22, ОСОБА_35, ОСОБА_36 (а.с. 27-28).

У відповідності ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року адміністративний позов ОСОБА_37 задоволено, визнано протиправною та скасувати постанову Васильківської районної виборчої комісії Київської області від 26.04.2017 №6 Про зміни в територіальній виборчій комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів в частині внесення змін до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів щодо дострокового припинення повноважень голови комісії ОСОБА_6, секретаря комісії ОСОБА_9, члена комісії ОСОБА_11, члена комісії ОСОБА_12 та включення до її складу ОСОБА_5, ОСОБА_10, ОСОБА_13 та ОСОБА_14.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 квітня 2017 року апеляційну скаргу Васильківської районної організації Радикальної партії Олега Ляшка в Київській області задоволено, постанову Київського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року скасовано, прийнято нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено.

Зазначена норма Кодексу кореспондується із положеннями частини другої статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Організація і порядок проведення виборів, відповідно до пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України, визначаються виключно законами України.

Законом, який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України Про місцеві вибори .

Положеннями статей 2 та 11 Закону України Про місцеві вибори закріплені основні засади місцевих виборів та засади виборчого процесу, за якими місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом. Виборчий процес здійснюється на засадах: 1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 3-8 цього Закону; 2) законності та заборони незаконного втручання будь-кого в цей процес; 3) політичного плюралізму та багатопартійності; 4) публічності і відкритості; 5) свободи передвиборної агітації, рівних можливостей доступу до засобів масової інформації незалежно від форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, місцеві організації партій, кандидати; 6) неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до місцевих організацій партій, кандидатів.

Згідно статті 12 цього Закону - суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах, зокрема, є Центральна виборча комісія та виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів, місцеві організації партій, які висунули кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України Про місцеві вибори - систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів,а також територіальні виборчі комісії: виборча комісія Автономної Республіки Крим; обласні виборчі комісії; районні виборчі комісії; міські виборчі комісії; районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом); селищні, сільські виборчі комісії; дільничні виборчі комісії.

Згідно ч.1 та ч.6 ст. 20 Закону України Про місцеві вибори , виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Повноваження дільничної виборчої комісії починаються з моменту складення присяги більшістю від складу дільничної виборчої комісії, визначеного при її утворенні, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою дільничної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про її утворення. Повноваження дільничної виборчої комісії припиняються через п'ять днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів (результатів повторного голосування). Дільнична виборча комісія припиняє свою діяльність одночасно з припиненням її повноважень.

Згідно ч.13 та ч. 16 ст. 22 Закону України Про місцеві вибори до складу територіальної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам статті 21 цього Закону. У разі виникнення або виявлення підстав, що позбавляють особу права входити до складу виборчої комісії, повноваження такого члена комісії можуть бути достроково припинені виборчою комісією, яка сформувала склад відповідної територіальної виборчої комісії. Рішення про формування складу територіальної виборчої комісії оприлюднюється виборчою комісією, яка сформувала склад територіальної виборчої комісії, у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації або в інший визначений нею спосіб не пізніше наступного дня після дня прийняття такого рішення. Рішення про зміни у складі територіальної виборчої комісії оприлюднюється у порядку та у строки, встановлені цією частиною, однак не пізніше останнього дня перед днем голосування.

За вимогами п.2 ч. 4 ст. 29 Закону України Про місцеві вибори повноваження члена відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково у зв'язку з: внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії.

Відповідно до ч.3 ст. 29 Закону України Про місцеві вибори повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.

Згідно п.5 ст.29 Закону України Про місцеві вибори повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про припинення повноважень члена комісії виборчою комісією, яка її утворила (сформувала її склад).

Відповідно до п. 1.5.( п.п.2), 1,11 постанови Центральної Виборчої Комісії № 236 від 07.09.2015 р. Про роз'яснення щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ - повноваження члена виборчої комісії припиняються достроково з моменту прийняття рішення про дострокове припинення його повноважень комісією, яка сформувала склад такої комісії (утворила таку комісію), у зв'язку з: внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії.

Виборча комісія, яка достроково припинила повноваження усього складу дільничної виборчої комісії, окремого члена територіальної або дільничної виборчої комісії з підстав, визначених у частині тринадцятій статті 22, частині другій статті 28, пунктах 3 - 11 частини четвертої статті 29 Закону (підпункти 3 - 12 пункту 1.5, пункт 1.6 цього Роз'яснення), не пізніше наступного дня повідомляє про це суб'єктів, за поданням яких до складу комісії включено осіб, повноваження яких достроково припинено, в один з таких способів: врученням такого повідомлення відповідному суб'єкту особисто, електронною поштою, факсимільним повідомленням, телефонограмою, а в разі неможливості - рекомендованою телеграмою.

Повідомлення про дострокове припинення повноважень окремого члена територіальної виборчої комісії може бути здійснено також через політичну партію, за поданням місцевої організації якої кандидатуру такого члена було включено до складу комісії, електронною поштою, факсимільним повідомленням, телефонограмою, а в разі неможливості - рекомендованою телеграмою. День отримання зазначеного повідомлення політичною партією, за поданням місцевої організації якої до складу територіальної виборчої комісії включено особу, повноваження якої достроково припинено, вважається днем отримання такого повідомлення відповідною місцевою організацією партії.

Повідомлення особи, повноваження якої припинено, законодавством не передбачено.

За вимогами ч. 6, ч. 13 ст. 94 ЗУ Про місцеві вибори , рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, її члена може бути оскаржено до суду. Позовні заяви, що стосуються призначення, підготовки і проведення місцевих виборів, розглядаються судом у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

За вимогами ч. 1 та ч. 2 ст. 83 ЗУ Про місцеві вибори , протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії. Засідання територіальної виборчої комісії починається з моменту закінчення голосування і продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування. Таке засідання територіальної виборчої комісії оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов'язки секретаря. До протоколу додаються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим територіальною виборчою комісією рішенням.

Як вбачається з ч.3 ст. 85 ЗУ Про місцеві вибори протокол територіальної виборчої комісії про результати виборів у відповідному одномандатному виборчому окрузі з відповідних виборів сільського, селищного, міського голови, старости складається у кількості примірників на два більше за кількість осіб, що входять до складу територіальної виборчої комісії, підписується головою, заступником голови, секретарем комісії та іншими членами комісії, присутніми на засіданні, і засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії. До протоколу додаються, за наявності, висловлені у письмовій формі окремі думки членів територіальної виборчої комісії, заяви і скарги на порушення порядку встановлення результатів виборів територіальною виборчою комісією та рішення, які комісія прийняла в результаті їх розгляду. Примірники протоколу нумеруються та мають однакову юридичну силу. Перший примірник протоколу зберігається у територіальній виборчій комісії, другий - невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні територіальної виборчої комісії, а решта по одному примірнику видається членам територіальної виборчої комісії. На прохання кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, їх довірених осіб, офіційних спостерігачів їм видаються копії протоколу, у тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені підписами голови і секретаря територіальної виборчої комісії та печаткою виборчої комісії. Непідписання протоколу окремими членами виборчої комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу. У разі відсутності у протоколі підпису члена виборчої комісії біля його прізвища зазначається причина відсутності підпису.

Відповідно до ч. 4 та ч. 12 ст. 85, ч. 1 ст. 88 ЗУ Про місце вибори , сільська, селищна, міська територіальна виборча комісія на своєму засіданні на підставі складеного нею протоколу про результати виборів сільського, селищного, міського голови, старости не пізніш як на п'ятий день з дня голосування приймає одне з рішень: 1) про визнання сільського, селищного, міського голови, старости обраним; 2) про проведення повторного голосування; 3) про визнання виборів відповідного сільського, селищного, міського голови, старости такими, що не відбулися. Повідомлення про підсумки голосування та результати виборів, обраного депутата, сільського, селищного, міського голову, старосту із зазначенням прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання депутата, сільського, селищного, міського голови, назви місцевої організації партії, від якої він обраний (або шляхом самовисування), не пізніш як на п'ятий день після встановлення результатів публікуються у засобах масової інформації або доводяться до відома населення в інший спосіб. Про підсумки голосування та результати виборів територіальна виборча комісія приймає відповідне рішення. Про підсумки голосування та результати виборів міського голови, результати виборів депутатів сільської, селищної ради, сільського, селищного голови, старости відповідна територіальна виборча комісія надсилає повідомлення Центральній виборчій комісії в порядку та за формою, встановленими Центральною виборчою комісією.

Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_6 показала, що її було обрано головою дільничної виборчої комісії, вона склала присягу та почала працювати. Про існування постанови Васильківської районної виборчої комісії Київської області №6 від 26.04.2017 р., якою достроково припинено її повноваження та повноваження інших членів комісії, їй стало відомо лише 27.04.2017 р. від ОСОБА_5 Волевиявлення нових включених членів комісії щодо прийняття присяги та виконання повноважень членів ВК не було, в цьому їм перешкод не чинили, тому вона і надалі виконувала покладені на неї обов'язки голови дільничної виборчої комісії. Також вказала, що під час виборів протокол засідання дільничної виборчої комісії фактично не вівся. Фальшувань не було. Про прийняття Протоколу про результатів виборів Здорівського сільського голови проголосувало 7 осіб.

Колегією суддів достовірно встановлено, що на момент складення та підписання оскаржуваних протоколів, повноваження ОСОБА_6 як голови Здорівської виборчої комісії №320300, ОСОБА_9, як секретаря комісії та ОСОБА_11, як члена зазначеної комісії, що підписали зазначені протоколи, були достроково припинені, тому слід вважати, що вказані протоколи були складені дільничною виборчою комісією у неповноважному складі, що має правові наслідки для дійсності протоколу.

Таким чином, дії сільської виборчої комісії щодо складання протоколів про підсумки та результати виборів від 30 квітня 2017 року, складених 01 травня 2017 року слід визнати протиправними, а відповідні протоколи скасуванню.

За вимогами ч. 9 ст. 172 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Порядок сплати судового збору регулюється Законом України "Про судовий збір".

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Згідно з ч.3 ст.6 вказаного Закону, у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Оскільки станом на момент вирішення справи доказів відповідної сплати судового збору позивачами суду не надано, то у відповідності до вимог ст. ст. 94, 98, ч. 9 ст. 172 КАС України, судовий збір у розмірі 1218,00 грн. підлягає стягненню з відповідача в дохід Держави.

На підставі викладеного, керуючись ЗУ Про місцеві вибори , ст. ст. 6, 10, 11, 20,71, 72, 79, 94, 98, 160- 163, 172 , 177, 179 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в :

Позов кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району в особі голови ОСОБА_5, про визнання недійсними протоколів та постанови Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року - задовольнити.

Визнати дії Здорівської сільської виборчої комісії про встановлення підсумків та результатів голосування на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року протиправними.

Протоколи Здорівської сільської виборчої комісії про встановлення підсумків та результатів голосування на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, складені 1 травня 2017 року, скасувати.

Стягнути з Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району в Київській області в дохід Держави судовий збір у розмірі 1235 грн. 20 коп.

Постанову може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду через Васильківський міськрайонний суд Київської області шляхом подання апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається до суду апеляційної інстанції, протягом двох днів з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Лебідь-Гавенко Г.М.

Судді Корнієнко С.В.

Грибанова Ю.Л.

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення03.05.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66307425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —362/2167/17

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Окрема думка від 10.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 06.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 06.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 04.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 04.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 03.05.2017

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Лебідь-Гавенко Г. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні