РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ
16 травня 2017 року РівнеСправа № 817/692/17 973/17 Рівненський окружний адміністративний суд в складі: головуючої судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Климчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивачів: представник не прибув,
відповідача: представник ОСОБА_1В,.
третьої особи на стороні позивача: представник не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у справі за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, третя особа без самостійних вимог на стороні позивачів - Приватне підприємство "Колорит-Сервіс" до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення певних дій,-
ВСТАНОВИВ:
15.05.2017 ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 звернулися в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання висновків про погодження або про відмову в такому погодженні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, кадастровий номер земельної ділянки 5624681500:08:001:0010 та зобов'язання розглянути протягом десяти робочих днів технічну документацію із землеустрою, яка була подана ПП "Колорит-Сервіс", щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, кадастровий номер земельної ділянки 5624681500:08:001:0010, та надати свої висновки разом з оригіналом технічної документації про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Ухвалою судді від 15.05.2017 відкрито провадження в адміністративній справі.
Одночасно з адміністративним позовом позивачами подано заяву про забезпечення адміністративного позову. За змістом даної заяви, позивачі просять вжити заходи забезпечення позову шляхом заборони Головному управлінню Держгеокадастру у Рівненській області приймати будь-які рішення (накази) спрямованні на відведення земельних ділянок, які утворилися із земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0010) в результаті її поділу (відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельної ділянки), у власність, користування (в тому числі оренду) та надання дозволу на складання документації із землеустрою, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0137) у власність позивачу 1 - ОСОБА_2, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0134) у власність позивачу 2 - ОСОБА_3, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0133) у власність позивачу 3 - ОСОБА_4, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0122) у власність позивачу 4 - ОСОБА_5, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0125) у власність позивачу 5 - ОСОБА_6, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0120) у власність позивачу 6 - ОСОБА_7, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0123) у власність позивачу 7 - ОСОБА_8, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0127) у власність позивачу 8 - ОСОБА_9, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0121) у власність позивачу 9 - ОСОБА_10, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0128) у власність позивачу 10 - ОСОБА_11, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0151) у власність позивачу 11 - ОСОБА_12, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0126) у власність позивачу 12 - ОСОБА_13, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0140) у власність позивачу 13 - ОСОБА_14, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0132) у власність позивачу 14 - ОСОБА_15, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5624681500:08:001:0124) у власність позивачу 15 - ОСОБА_16.
Заява обґрунтована тим, що невчинення відповідачем дій, визначених чинним законодавством, може спричинити неможливість захисту прав, свобод та інтересів позивачів без вжиття заходів забезпечення позову, оскільки земельні ділянки, на які претендують позивачі через бездіяльність відповідача можуть бути перерозподілені, а також ймовірне їх відчуження іншим особам. Для відновлення ж прав позивачів, в такому випадку, необхідно буде докласти значних зусиль та витрат (зокрема, звертатися до суду, визнавати недійсними договори чи рішення, вилучати майно тощо). Крім цього, оскаржувана бездіяльність, на переконання позивачів, носить явні ознаки протиправності.
Представник позивача та представник третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів в судове засідання, про яке повідомлялись належним чином, не прибули, однак їх неявка не є перешкодою для розгляду клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти вжиття заходів забезпечення позову, наголосивши, що Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області не вчиняло протиправної бездіяльності щодо позивачів, оскільки не погодило технічну документацію із землеустрою через наявні в ній недоліки, про що повідомляло розробника листом №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016.
Вивчивши матеріали позовної заяви, заслухавши думку представника відповідача, суд приходить до висновку, що клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову є обґрунтованим і підлягає до задоволення.
Так, в силу вимог частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також, якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. При цьому, адміністративне судочинство передбачає лише два вичерпних способи забезпечення позову: 1) зупинення дії оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються; 2) заборона вчинення певних дій (застосовується до невизначеного кола осіб).
Як вбачається з матеріалів справи наказами Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 №17-648/36-15-СГ, №17-651/36-15-СГ, № 17-654/36-15-СГ, № 17-655/36-15-СГ, №17-658/36-15-СГ, № 17-659/36-15-СГ, № 17-661/36-15-СГ, № 17-663/36-15-СГ, № 17-665/36-15-СГ, №17-666/36-15-СГ, №17-668/36-15-СГ, № 17-670/36-15-СГ, №17-671/36-15-СГ, №17-673/36-15-СГ, №17-675/36-15-СГ кожному із перелічених громадян: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, орієнтовною площею 0,12 га для ведення садівництва, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району. При цьому, як випливає із пункту 3 наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 року № 17-651/36-15-СГ передумовою такого відведення є поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 2,2441 га, кадастровий номер 5624681500:08:001:0010, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, на який надано згоду.
Технічна документація із землеустрою була розроблена ПП "Колорит-Сервіс" на замовлення позивачів і подана до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області 16.05.2016.
Як свідчить отримана судом з Публічної кадастрової карти України Інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, кадастровий номер 5624681500:08:001:0010 здійснено (а.с.119) і Державним кадастровим реєстратором в Державному земельному кадастрі 26.09.2015 здійснено державну реєстрацію новостворених земельних ділянок з кадастровими номерами: 5624681500:08:001:0137, 5624681500:08:001:0134, 5624681500:08:001:0133, 5624681500:08:001:0122, НОМЕР_1: 08:001:0125, 5624681500:08:001:0120, 5624681500:08:001:0123, 5624681500:08:001:0127, 5624681500:08:001:0121, 5624681500:08:001:0128, 5624681500:08:001:0151, НОМЕР_1 :08:001:0126, 5624681500:08:001:0140, 5624681500:08:001:0132, 5624681500:08:001:0124 та зареєстровано право державної власності на ці землі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (а.с.120-136).
Станом на сьогоднішній день жодних рішень за результатами розгляду технічної документації із землеустрою, яка подана її розробником - ПП "Колорит-Сервіс" відповідачем не прийнято.
Долучений до матеріалів справи лист Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016, адресований ПП "Колорит-Сервіс", як відповідь на подану 16.05.2016 технічну документацію із землеустрою, суд до уваги не приймає, як з огляду та те, що відображена у ньому інформації не відповідає даним Державного земельного кадастру, так і з огляду на відсутність доказів її надіслання рекомендованим листом з повідомленням розробнику. Крім того, даний лист не містить висновків ні про погодження, ні про відмову в такому погодженні.
Відповідно до частини десятої статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр" №3613-VI від 07.07.2011, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об'єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Згідно пункту 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 1) поділу чи об'єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об'єднання; 2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі даних про те, що протягом одного року Державному кадастровому реєстраторові органом державної реєстрації прав не надано відповідної інформації в порядку інформаційного обміну.
Таким чином, судом встановлено, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивачів до ухвалення рішення в адміністративній справі. У випадку скасування державної реєстрації земельних ділянок, що утворилися в результаті поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, кадастровий номер 5624681500:08:001:0010, для відновлення прав, свобод та інтересів позивачів необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. При цьому, стане неможливим і захист тих прав, про які заявлено в адміністративному позові в даній справі.
Відповідно до цього, суд приходить до висновку про те, що заява про вжиття заходів забезпечення позову обґрунтована і підлягає до задоволення.
Разом з тим, суд зазначає, що заходи забезпечення адміністративного позову вживаються лише на запобігання порушень прав виключно позивачів, а не інших осіб. Так як земельна ділянка сільськогосподарського призначення державної власності з кадастровим номером 5624681500:08:001:0010 до її поділу мала площу 2,2441 га, а сукупна площа земельних ділянок, на які претендують позивачі складає 1,6286 га, то для запобігання впливу ухали про забезпечення позову на права, свободі і інтереси інших осіб, суд уточнює перелік земельних ділянок, з приводу яких ним вживаються заходи забезпечення позову.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.117, 118, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Вжити заходи забезпечення адміністративного позову шляхом заборони Головному управлінню Держгеокадастру у Рівненській області до набрання рішенням в даній справі законної сили приймати будь-які рішення (накази) спрямованні на відведення земельних ділянок, які утворилися із земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0010 в результаті її поділу (відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельної ділянки), у власність, користування (в тому числі оренду) та надання дозволу на складання документації із землеустрою, а саме щодо земельних ділянок з кадастровими номерами: 5624681500:08:001:0137, 5624681500:08:001:0134, 5624681500:08:001:0133, 5624681500:08:001:0122, 5624681500:08:001:0125, 5624681500:08: 001:0120, 5624681500:08:001:0123, 5624681500:08:001:0127, 5624681500:08:001:0121, 5624681500:08:001:0128, 5624681500:08: 001:0151, 5624681500:08:001:0126, НОМЕР_1: 08:001:0140, 5624681500:08:001:0132, 5624681500:08:001:0124, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0137 у власність ОСОБА_2, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0134 у власність ОСОБА_3, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0133 у власність ОСОБА_4, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0122 у власність позивачу ОСОБА_5, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0125 у власність ОСОБА_6, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0120 у власність ОСОБА_7, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0123 у власність ОСОБА_8, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0127 у власність ОСОБА_9, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0121 у власність ОСОБА_10, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0128 у власність ОСОБА_11, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0151 у власність ОСОБА_12, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0126 у власність ОСОБА_13, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0140 у власність ОСОБА_14, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0132 у власність ОСОБА_15, крім прийняття рішення про передачу земельної ділянки кадастровий номер 5624681500:08:001:0124 у власність ОСОБА_16.
Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Н.В.Друзенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2017 |
Оприлюднено | 19.05.2017 |
Номер документу | 66498936 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні