Постанова
від 18.08.2009 по справі 2-а-2773/09
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справ а № 2-а-2773/09/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" серпня 2009 року м. Харків

Дзержинський районний су д м. Харкова у складі:

головуючого - судді Поду с Г.С.,

при секретарі - Поляцьков ій Н.В.,

розглянувши у адмініст ративну справу за позовом О СОБА_1 до Управління пенсій ного фонду України в Дзержин ському районі м. Харкова про поновлення пропущеного стро ку для звернення до адмініст ративного суду, зобов'язання перерахунку та виплати держ авної соціальної допомоги як особі, яка має статус "дитина війни",

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Д зержинського районного суду м. Харкова з адміністративни м позовом до відповідача, в як ому просив суд зобов'язати ві дповідача нарахувати та випл атити йому, як дитині війни, не досплачену щомісячну держав ну соціальну допомогу за 2006-2007 р оки.

В обґрунтування своїх по зовних вимог позивач посилав ся на те, що він належить до со ціальної категорії "Дитина в ійни" та відповідно до ст. 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" з 01 січня 2006 р оку по 31 грудня 2008 року має прав о на отримання соціальної до помоги в розмірі 30% від мініма льного розміру пенсії за вік ом.

Відповідач всупереч Ріше ння Конституційного Суду Укр аїни № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, я ким були визнані неконститу ційними окремі положення Зак ону України "Про державний бю джет України на 2007 рік", в тому ч ислі й щодо зупинення ст.6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни" , не здійснив нарахування та виплату відп овідного підвищення до пенсі ї.

Відповідач надав запереч ення на позов, в яких просить с уд в задоволенні позову відм овити. В обґрунтування своїх доводів зазначив, що рішення Конституційного Суду Україн и від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 стос увалось лише Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік", рішень щодо неконс титуційності Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2006 рік" Конституційним Суд ом України не приймалось. Так им чином, на думку відповідач а рішення Конституційного Су ду України від 09 липня 2007 року з воротної дії в часі не має, а т ому на період до 09 липня 2007 року не поширюється.

Крім того, відповідач вва жає свої дії щодо невиплати п озивачу доплати до пенсії, пе редбаченої ст. 6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" правомірними через н евизначеність на законодавч ому рівні органу на який пок ладено обов'язок здійснення таких виплат особам, які маю ть статус дитини війни, за рах унок яких коштів повинні зді йснюватися ці виплати та яки й розмір мінімальної пенсії за віком необхідно застосову вати при обчисленні таких до плат. При цьому, відповідач за значає про необґрунтованіст ь доводів позову щодо застос ування до спірних правовідно син ст.28 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування", оскіль ки розмір мінімальної пенсії за віком, встановлений абзац ом 1 частини 1 цієї статті заст осовується виключно для визн ачення розмірів пенсії, приз начених за цим Законом.

Також, відповідач наполяга в на відмові в задоволенні по зову через пропущення позива чем строку звернення до суду з адміністративним позовом, визначеного ст. 99 КАС України .

В судове засідання по зивач та представник відпові дача не з'явились, про час та м ісце слухання справи були по відомлені своєчасно та належ ним чином, надали до суду заяв и про розгляд справи без їх уч асті.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність сторін, на підст аві наявних у справі доказів .

Дослідивши матеріали спр ави, суд приходить до висновк у. Що позов підлягає частково му задоволенню з наступних п ідстав.

Позивач має статус "Дитин а війни", що підтверджується м атеріалами справи та не запе речується відповідачем.

Враховуючи зазначений ст атус позивача, відповідно до ст.6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни", він має право на отримання держа вної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком.

Дослідженням матеріалів справи встановлено, що відпо відач не здійснює позивачу з азначених виплат, посилаючис ь на відсутність у нього кошт ів та на невизначеність розр ахункової величини (мінімаль ної пенсії за віком) для розра хунку підвищень до пенсії ка тегорії громадян, які мають с татус дітей війни.

Виходячи із встановлених обставин справи та дослідже них доказів у їх сукупності, с уд приходить до висновку про часткове задоволення позовн их вимог, виходячи при цьому з наступних підстав.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни", цій категорії громадян пенсії або щомісяч не довічне грошове утримання чи державна соціальна допом ога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 від сотків мінімальної пенсії за віком.

Згідно ст. 7 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни", фінансове забезпече ння державних соціальних гар антій, передбачених цим Зако ном, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету У країни.

Законом України "Про Дер жавний бюджет на 2006 рік" від 20.12.200 5 року дію ст.6 зазначеного Зак ону на 2006 рік зупинено.

Законом України "Про вне сення змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2006 рік " від 19.01.2006 року, який набрав чинн ості 15.03.2006 року, до статті 110 Зако ну України "Про Державний бюд жет на 2006 рік" було внесено змін и, якими встановлено, що пільг и дітям війни, передбачені ст .6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" у 2006 році запроваджуються поетапно, з а результатами виконання бюд жету у першому півріччі, у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодже нням з Комітетом Верховної Р ади України з питань бюджету .

Проте, у 2006 році пільги, вст ановлені ст.6 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" запроваджені не були.

Закони України "Про Держ авний бюджет на 2006 рік" від 20.12.2005 р оку та "Про внесення змін до За кону України "Про Державний б юджет на 2006 рік" від 19.01.2006 року нек онституційними не визнані та діяли протягом 2006 року.

Таким чином, відповідно д о вищезазначених Законів, у в ідповідача не було підстав н араховувати та сплачувати по зивачеві доплату до пенсії, п ередбачену ст.6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни", оскільки до 15.03.2006 року д ію зазначеної норми було зуп инено, а потім передбачені не ю виплати не запроваджені.

Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу доп лати до пенсії за 2007 рік, суд вв ажає такими , що підлягають за доволенню частково з таких п ідстав.

Відповідно до п. 12 ст. 71 Зако ну України "Про Державний бюд жет на 2007 рік", дію статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", з урахування м ст. 111 цього Закону, було зупин ено.

Рішенням Конституційног о Суду України від 09.07.2007 за №6-рп\ 2007 року, у справі за поданням 46 н ародних депутатів України що до відповідності Конституці ї України (конституційності) положень статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 с т. 62, ч. 1 ст. 66, пп. 7, 9, 12, 13,14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст . 71, ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону України "П ро Державний бюджет України на 2007 рік" (справа про соціальні гарантії громадян), визнано т аким, що не відповідає Консти туції України (є неконституц ійним) положення п. 12 ст. 71 Закон у України "Про Державний бюдж ет на 2007 рік", яким зупинено дію ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни", з ур ахуванням ст. 111 цього Закону.

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції п ри розгляді ними позовів у зв 'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії полож ень статей зазначеного закон у, що визнані неконституційн ими. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим д о виконання на території Укр аїни, остаточним і не може бут и оскаржене.

Відповідно до ч.2 ст.152 Конст итуції України закони, інші п равові акти або їх окремі пол оження, що визнані неконстит уційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституцій ним Судом України рішення пр о їх неконституційність.

Виходячи з приписів ч.2 ст. 152 Конституції України та дати ухвалення рішення Конституц ійним Судом України відповід ач повинен був нараховувати та сплачувати позивачу допла ту до пенсії, передбачену ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" з 09.07.2007 ро ку, оскільки з моменту ухвале ння Конституційним Судом Укр аїни рішення щодо неконститу ційності пункту 12 статті 71 Зак ону України "Про Державний бю джет України", ця норма втрати ла чинність та не підлягала з астосуванню. Отже, відповіда ч з 09.07.2007 року мав діяти у відпов ідності з приписами діючої н орми ст..6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", нараховувати та здійснюват и позивачу відповідні доплат и.

Таким чином, відповідно д о ст.62 Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2007 рік " позивачу підлягають виплат і в 2007 році:

липень (4,06 + 406) х 30% = 410,06 х 30% =123,02 грн.;

серпень (4,06 + 406) х 30% = 410,06 х30% =123,02 грн .;

вересень(4,06 + 406) х 30% = 410,06 х30% =123,02 гр н.;

жовтень(4,11 + 411)х 30% = 415,11х 30% =124,53 грн. ;

листопад(4,11 + 411) х 30% = 415,11 х 30% =124 ,53 грн.;

грудень (4,11 + 411)х 30% = 415,11х 30% =124,53 грн .,

всього за 2007 рік: 742,65 грн.

Відповідно до статті 64 Кон ституції України конституці йні права і свободи людини і г ромадянина не можуть бути об межені, крім випадків, передб ачених Конституцією України .

Згідно ч.ч.3 та 4 ст.8 Кодексу адміністративного судочинс тва України звернення до адм іністративного суду для захи сту прав і свобод людини і гро мадянина безпосередньо на пі дставі Конституції України г арантується. Забороняється в ідмова в розгляді та вирішен ні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясност і, суперечливості чи відсутн ості законодавства, яке регу лює спірні правовідносини.

Таким чином, доводи відпо відача в частині неврегульов аності на законодавчому рівн і порядку здійснення доплат особам, які мають статус діте й війни не може бути підставо ю для їх не здійснення або ві дмови в задоволенні позову.

Щодо доводів стосовно відсутності підстав для зас тосування до спірних правові дносин ст.28 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування", суд зазначає наступне.

Сторонами по справі н е заперечується, що позивач, в ідповідно до ст.6 Закону Украї ни "Про соціальний захист діт ей війни" має право на отриман ня доплати до пенсії у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом.

За чинним законодавст вом розмір мінімальної пенсі ї за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст.28 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування", іншого нор мативно-правового акта, який би визначав цей розмір або вс тановлював інший розмір, нем ає.

З огляду на викладене , суд вважає необґрунтованим и доводи відповідача щодо за стосування положення ч.3 ст.28 з азначеного Закону, з якої вип ливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлени й абзацом 1 частини 1 цієї стат ті, застосовується виключно для визначення розмірів пенс ії, призначених згідно з цим З аконом, оскільки наявність т акої норми та відсутність ін шого мінімального розміру пе нсії за віком не є підставою д ля відмови в реалізації пози вачем конституційної гарант ії, встановленої ст.46 Конститу ції України та права на отрим ання доплати до пенсії, перед баченої ст.6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни".

Крім того, безпідставним є посилання на відсутність к оштів щодо забезпечення випл ати зазначеної доплати до пе нсії, оскільки органи держав ної влади не можуть посилати ся на відсутність коштів, як н а підставу невиконання своїх зобов'язань, які встановлені ст.46 Конституції України та з азначеною нормою Закону.

Суд також вважає, що не зас луговують на увагу доводи ві дповідача щодо не визначенос ті на законодавчому рівні пи тання відносно органу на яки й покладено обов'язок здійсн ення виплат підвищення до пе нсії особам, які мають статус дитини війни.

Пенсійний фонд України д іє у відповідності Положення "Про Пенсійний фонд України" і здійснює свої повноваження на підставі п.15 зазначеного по ложення через створені в уст ановленому порядку його тери торіальні управління. Відпов ідно до Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування" рішення про призначення та перераху нок пенсій приймаються район ними управліннями Пенсійног о фонду України за місцем про живання пенсіонерів.

Суд відхиляє заяви про н аявність підстав для відмови в задоволенні позову через п ропущення позивачем строку з вернення до адміністративно го суду з позовом, через насту пне.

Порушення прав позивача, за захистом яких він звернув ся до суду, тривало з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року і припинилось лише 01.01.2008 року після внесення змін до Закону України "Про соціал ьний захист дітей війни". Таки м чином, суд, не вбачає пропущ ення позивачем строку зверне ння до суду за захистом свого права щодо отримання доплат и до пенсії, передбаченої ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни".

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд виходить з того, що вимоги про стягненн я з відповідача доплати до пе нсії у визначеній позивачем грошовій сумі не підлягають задоволенню, оскільки такі в иплати не були йому нарахова ні, а суд не може перебирати на себе функцію здійснення пер ерахунку та нарахування пенс ії замість органу, якому нада ні такі повноваження.

Між тим, виходячи зі зміст у позову та для повного захис ту прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду, су д вважає необхідним, на підст аві ч.2 ст.11 КАС України, вийти з а межі позовних вимог та визн ати протиправною бездіяльні сть відповідача по не викона нню з 09.07.2007 року приписів статті 6 Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни", яка п ризвела до порушення прав по зивача на своєчасне нарахув ання на отримання доплати до пенсії.

Судові витрати по справі підлягають розподілу у відп овідності до ч.3 ст.94 КАС Україн и.

На підставі викладеного , керуючись ст. 64, 124, 152 Конституці ї України, ст.ст. 3, 6 Закону Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни", ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСО БА_1 - задовольнити частково .

Визнати протиправною бездіяльність Управління Пе нсійного фонду України в Дзе ржинському районі м. Харкова .

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Д зержинському районі м. Харко ва здійснити перерахунок пен сії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру, встановлено го ч. 1 ст. 28 Закону України "Про з агальнообов'язкове пенсійне страхування" та провести від повідні виплати за 2007 рік з 09 ли пня 2007 року по 31 грудня 2007 року з урахуванням виплачених сум.

В задоволенні решти п озовних вимог відмовити.

Стягнути з Державног о бюджету України на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору в розмірі 1 грн . 70 коп.

Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративному суду чер ез Дзержинський районний суд м. Харкова шляхом подачі заяв и про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України - з дня складення в повному обсязі, і поданням пі сля цього протягом 20 днів апел яційної скарги, з подачею її к опії до апеляційної інстанці ї або без попереднього подан ня заяви про апеляційне оска рження, якщо скарга подаєтьс я у строк, встановлений для по дання заяви про апеляційне о скарження.

Суддя

ДЗЕРЖИ НСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ХАРКОВ А

61202, м. Харків, пр. Перемоги, 52-В, т. 773-23-35

ОСОБА_1

АДРЕСА_1

------------------------

Управління пенсійного фон ду України

у Дзержинському районі м. Ха ркова

61166

м. Харків,

пр. Леніна, 40

П - 010

"18" серпня 2009 року

Дзержинський районни й суд м. Харкова направляє Вам копію постанови від "18" серпня 2009 року по адміністративній с праві №2-а-2773/09 про поновлення пр опущеного строку для звернен ня до адміністративного суду , зобов'язання перерахунку та виплати державної соціально ї допомоги як особі, яка має ст атус "дитина війни”.

Додаток: копія постано ви на ___ арк.

Суддя Дзержинського

районного суду м. Харкова Подус А.С.

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення18.08.2009
Оприлюднено08.12.2009
Номер документу6706546
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2773/09

Постанова від 14.12.2009

Адміністративне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Александрова Наталія Валентинівна

Постанова від 28.12.2009

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Єрмоленко Вікторія Борисівна

Постанова від 01.12.2009

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Куракова Вікторія Валентинівна

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Богдан Петрович

Ухвала від 30.11.2009

Адміністративне

Харківський районний суд Харківської області

Шинкарчук Ярослав Анатолійович

Постанова від 30.12.2009

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Добінчак Ольга Петрівна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Лебединський районний суд Сумської області

Бакланов Роман Володимирович

Ухвала від 25.11.2009

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Жмуд Наталя Миколаївна

Постанова від 18.08.2009

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Подус Ганна Сергіївна

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Харечко Л.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні