ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.06.2017Справа №910/6453/17 Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., розглянувши справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Темпо Групп" до Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Універсальної товарної біржі "Національні ресурси", третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Київська міська рада про визнання недійсним результатів аукціону, за участю представників позивача - Чорнолуцького Р.В., довіреність №5 від 18.04.2017 року, відповідача-1 - Уланова І.В., довіреність №062/01/10-120 від 06.01.2017 року, відповідача-2 - не з'явився, від третьої особи - Безносик А.О., довіреність №225-КМГ-1194 від 10.04.2017 р.
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2017 року позивач звернулися до суду з позовом до відповідачів з вимогами про визнання недійсними результатів аукціону з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , що був проведений 14.04.2017 року Універсальною товарною біржею "Національні ресурси".
З підстав недопущення позивача до аукціону, що є істотним порушенням правил проведення аукціону, що передбачені ЗУ Про приватизацію невеликих державних підприємств .
Ухвалою господарського суду міста Києва від 20.04.2017 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 22.05.2017 року.
Водночас, разом з позовом позивачем подано заяву про забезпечення позову, в якій він просить вжити заходи щодо забезпечення позову.
24.04.2017 року позивачем через канцелярію суду надано уточнену заяву про вжиття заходів до забезпечення позову, в якій заявник просив вжити заходів до забезпечення позову шляхом заборони відповідачу-1 та іншим особам вчиняти будь-які дії направлені на оформлення результатів аукціону з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , що був проведений 14.04.2017 року Універсальною товарною біржею "Національні ресурси", в тому числі затверджувати протокол аукціону, укладати попередній договір про укладення у майбутньому охоронного договору з органом культурної спадщини, укладати договір купівлі-продажу та опубліковувати в друкованих виданнях інформацію про ціну продажу та переможця аукціону.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.04.2017 року вжито заходи забезпечення позову шляхом заборони Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської та іншим особам вчиняти будь-які дії направлені на оформлення результатів аукціону з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , що був проведений 14.04.2017 року Універсальною товарною біржею "Національні ресурси", в тому числі затверджувати протокол аукціону, укладати попередній договір про укладення у майбутньому охоронного договору з органом культурної спадщини, укладати договір купівлі-продажу та опубліковувати в друкованих виданнях інформацію про ціну продажу та переможця аукціону.
22.05.2017 року відповідачем-1 через канцелярію суду надано заперечення на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позову в повному обсязі.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 22.05.2017 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Київську міську раду.
29.05.2017 року позивачем через канцелярію суду надано заяву про зміну предмету позову, в якій він просив визнати недійсними результати аукціону з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , що був проведений 14 квітня 2017 року Універсальною товарною біржею "Національні ресурси", а також просив суд зобов'язати Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Універсальну товарну біржу Національні ресурси провести повторний аукціон з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , та допустити Товариство з обмеженою відповідальністю "ТемпоГрупп" до повторного аукціону, яка прийнята судом до розгляду.
01.06.2017 року представником позивача повторно надано заяву про вжиття заходів до забезпечення позову шляхом заборони відповідачу-1 та іншим особам вчиняти будь-які дії направлені на оформлення результатів аукціону з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , що був проведений 14.04.2017 року Універсальною товарною біржею "Національні ресурси", в тому числі затверджувати протокол аукціону, укладати попередній договір про укладення у майбутньому охоронного договору з органом культурної спадщини, укладати договір купівлі-продажу та опубліковувати в друкованих виданнях інформацію про ціну продажу та переможця аукціону
Відповідно до ст. 66 ГПК України господарський суд за заявою сторони, прокурора чи його заступника, який подав позов, або з своєї ініціативи має право вжити заходів до забезпечення позову. Забезпечення позову допускається в будь-якій стадії провадження у справі, якщо невжиття таких заходів може утруднити чи зробити неможливим виконання рішення господарського суду. Проте, позивач не надав доказів в обґрунтування того, що невжиття заходів до забезпечення позову утруднить чи зробить неможливим виконання рішення господарського суду.
За таких обставин, в задоволенні заяви позивача про забезпечення позову судом відмовлено.
Представник третьої особи в судове засідання 07.06.2017 року не з'явився, про час і місце проведення судового засідання представники був повідомлений належним чином.
Враховуючи те, що нез'явлення представника третьої особи не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника третьої особи.
Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача-1 та відповідача-2, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 24 березня 2017 року в газеті "Хрещатик" № 33 (4946) було розміщено оголошення, згідно якого Департамент комунальної власності м. Києва повідомив про продаж на аукціоні об'єкта приватизації - нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А .
В зазначеному оголошенні була зазначена наступна інформація: початкова ціна з урахуванням ПДВ - 5 814 840,00 грн.; дата аукціону - 14 квітня 2017 року; місце проведення аукціону - 04060, м. Київ, вул. Ольжича, 13 Універсальна товарна біржа Національні ресурси (надалі УТБ - "Національні ресурси", біржа); реєстраційний внесок - 17,00 грн. без ПДВ та 581 484,00 грн., що становлять 10% початкової ціни об'єкта приватизації повинні бути сплачені на рахунок УТБ "Національні ресурси"; заяви на участь у аукціоні приймаються за адресою УТБ "Національні ресурси", кінцевий термін прийняття заяв - три дні до дати проведення аукціону.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач, бажаючи взяти участь в аукціоні з продажу об'єкта приватизації 07.04.2017 р. перерахував на рахунок відповідача-2 відповідні кошти, що підтверджується платіжними наявними в матеріалах справи дорученнями № 1 від 07.04.2017 р. на суму 17,00 грн. та № від 07.04.2017 р. на суму 581 484,00 грн.
10.04.2017 р. позивач подав заяву на участь в аукціоні з усіма необхідними документами, включаючи копії платіжних доручень про перерахування реєстраційного внеску та 10% від початкової ціни об'єкта приватизації.
Між позивачем та відповідачем-2 був підписаний договір на участь в аукціоні секції біржових торгів Комунальна власність УТБ Національні ресурси № 105/90-02 від 10.04.2017 р.
10.04.2017 р., представник відповідача-2 повідомив позивача, про те, що кошти, перераховані позивачем на рахунок біржі 07.04.2017 p., у якості реєстраційного та гарантійного внесків, були повернуті позивачу як помилково зараховані.
11.04.2017 року позивач вдруге перерахував на рахунок відповідача-2 реєстраційний внесок та 10% від початкової ціни об'єкта приватизації, що підтверджується платіжними дорученнями №1 від 11.04.2017 року на суму 581 484,00 грн. та №2 від 11.04.2017 року на суму 17,00 грн., які містяться в матеріалах справи.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про приватизацію державного майна приватизація державного майна (далі - приватизація) - платне відчуження майна, що перебуває у державній власності, у тому числі разом із земельною ділянкою державної власності, на якій розташований об'єкт, що підлягає приватизації, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів для здійснення структурної перебудови національної економіки.
Згідно ч. 2 ст. 2 Закону України Про приватизацію державного майна приватизація здійснюється на основі принципів законності, відкритості та прозорості та забезпечення конкурентності продажу.
Статтею 8 Закону України Про приватизацію державного майна передбачені вимоги до покупців об'єктів приватизації, згідно якої покупцями можуть бути юридичні особи, зареєстровані на території України, крім передбачених частиною третьою цієї статті.
Відповідно до ст. 3 Закону України Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється, зокрема, шляхом продажу на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни).
Згідно ст. 13 Закону України Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) продаж об'єктів малої приватизації на аукціоні полягає у передачі права власності покупцю, який запропонував у ході торгів найвищу ціну.
Відповідно до ст. 16 Закону України Про приватизацію невеликих державних, підприємств (малу приватизацію) для реєстрації покупців як учасників аукціону, конкурсу вони сплачують встановлений органом приватизації реєстраційний внесок, у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а також вносять грошові кошти в розмірі 10 відсотків початкової ціни об'єкта. Зазначені грошові кошти вносяться шляхом безготівкового перерахування на відповідний поточний рахунок.
Фізична або юридична особа, яка бажає зареєструватись як учасник аукціону, конкурсу, повинна мати при собі: документ, що посвідчує фізичну особу або представника юридичної особи, їх повноваження; квитанцію про сплату реєстраційного внеску; документ про внесення грошових коштів у розмірі 10 відсотків початкової ціни об'єкта; копії установчих документів - для покупців -юридичних осіб (копію рішення про участь в аукціоні, конкурсі - для органів місцевого самоврядування, засвідчені нотаріально або посадовою особою відповідного органу приватизації).
Кінцевий термін прийняття заяв на участь в аукціоні - три дні до початку аукціону, для участі у конкурсі - сім днів до початку проведення конкурсу.
Інформація про ціну продажу та переможця конкурсу або аукціону публікується у інформаційних бюлетенях органів приватизації, місцевій пресі та інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації, протягом 15 календарних днів після укладення договору купівлі-продажу.
Поясненнями позивача, частково - відповідача-2, а також зазначеними вище, наявними в матеріалах справи доказами, стверджується той факт, що позивач 07.04.2017 р. належним чином сплатив гарантійний та реєстраційний внески, а 10.04.2017 р. подав заяву на участь в аукціоні та повний пакет документів, що передбачені відповідною заявою в аукціоні, який був прийнятий відповідчаем-2, що підтверджується укладенням Договору № 105/90-02 на участь в аукціоні секції біржових торгів Комунальна власність УТБ Національні ресурси від 10.04.2017 р. та окрім того - позивач повторно перерахував відповідні кошти для участі в аукціоні на рахунок відповідача-2, що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями №1 від 11.04.2017 року на суму 581 484,00 грн. та № 1 від 11.04.2017 року на суму 17,00 грн.
Відповідач-2 не допустив позивача до участі в аукціоні 14.04.2017 року у якості учасника мотивуючи це тим, що позивач сплатив гарантійний та реєстраційний внески після закінчення кінцевого строку, що підтверджується поясненнями сторін в судовому засіданні та актом від 14.04.2017 року (а.с.33-34).
Проте, відповідно до вимог ст. 16 Закону України Про приватизацію невеликих державних, підприємств (малу приватизацію) кінцевим терміном прийняття документів для участі в аукціоні - три дні до початку аукціону є 11.04.2017 року (14.04.2017 року (дата аукціону) мінус 3 (три дні) дорівнює 11.04.2017 року).
Отже, навіть у випадку неврахування платіжних доручень № 1 від 07.04.2017 р. на суму 17,00 грн. та №2 від 07.04.2017 р. на суму 581 484,00 грн. про сплату гарантійного та реєстраційного внесків позивачем, оскільки відповідач-2 неправомірно повернув ці кошти позивачу як помилково зараховані, повторно сплачені гарантійний та реєстраційний внески позивачем платіжними дорученнями №1 від 11.04.2017 року на суму 581 484,00 грн. та № 1 від 11.04.2017 року на суму 17,00 грн. були сплачені ним в останній день для їх прийняття у відповідності до вимог ст. 16 Закону України Про приватизацію невеликих державних, підприємств (малу приватизацію) .
Тобто, позивач виконав передбачені ЗУ Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) вимоги для участі в спірному аукціоні, а відповідач-2 протиправно не допустив його до участі в аукціоні. Доказів існування інших підстав для недопущення позивача до участі у спірному аукціоні відповідачами суду не надано.
Відповідно до ст. 20 Закону України Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) аукціон, конкурс може бути припинено і об'єкт знімається з торгів, конкурсного відбору на вимогу будь-кого з його учасників або органу приватизації у випадках, коли: не виконано вимог щодо змісту інформації, передбаченої статтею 15 цього Закону, та терміну її опублікування; об'єкт включено до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації, з порушенням чинного законодавства; покупець не визнається як такий згідно з законодавством про приватизацію; істотно порушувались інші правила оголошення та проведення аукціону, конкурсу, передбачені цим Законом. Зазначені порушення можуть бути підставою для визнання судом недійсними угод, укладених на аукціоні, конкурсі. Заява про визнання угод недійсними подається будь-ким з учасників аукціону, конкурсу або органом приватизації у місячний строк з дати проведення аукціону, завершення конкурсу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про визнання недійсними результатів аукціону з продажу об'єкта приватизації - нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , який був проведений відповідчаем-2 14.04.2017 року є обґрунтованими і тому позов в цій частині підлягає задоволенню.
Згідно ч. 2, ч. 3 ст. 20 ГК України кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання наявності або відсутності прав; визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом; відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб'єктів господарювання; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов'язку в натурі; відшкодування збитків; застосування штрафних санкцій; застосування оперативно-господарських санкцій; застосування адміністративно-господарських санкцій; установлення, зміни і припинення господарських правовідносин; іншими способами, передбаченими законом. Порядок захисту прав суб'єктів господарювання та споживачів визначається цим Кодексом, іншими законами.
З урахуванням вищезазначеного, та беручи до уваги те, що визнання недійсним результатів аукціону буде недостатньо для відновлення порушеного права позивача на участь в аукціоні, вимоги позивача про зобов'язання відповідача-1 та відповідача-2 провести повторний аукціон з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , та допустити позивача до повторного аукціону є обґрунтованими і тому позов у цій частині також підлягає задоволенню.
Судом надана належна оцінка запереченням відповідачів та третьої особи на позовну заяву, проте посилання відповідачів та третьої особи на те, що позивач не є суб'єктом оскарження результатів аукціону, оскільки він не є його учасником є безпідставними з огляду на те, що позивача саме протиправними діями відповідача-2 було позбавлено його законного права на таку участь в аукціоні.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.
Судові витрати відповідно до вимог статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідачів.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсними результати аукціону з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, літ. А , що був проведений 14 квітня 2017 року Універсальною товарною біржею "Національні ресурси" (04060, м. Київ, вул. Ольжича, 13; код 32710756).
Зобов'язати Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 10; код 19020407) та Універсальну товарну біржу "Національні ресурси" (04060, м. Київ, вул. Ольжича, будинок 13; код 32710756) провести повторний аукціон з продажу нежилих приміщень загальною площею 177,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, будинок 13, літ. А , та допустити Товариство з обмеженою відповідальністю "Темпо Групп" (01021, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, будинок 28/2, Н/П 43; код 40436569) до повторного аукціону.
Стягнути з Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 10; код 19020407) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Темпо Групп" (01021, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, будинок 28/2, Н/П 43; код 40436569) 1 600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. витрат на сплату судового збору.
Стягнути з Універсальну товарну біржу "Національні ресурси" (04060, м. Київ, вул. Ольжича, будинок 13; код 32710756) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Темпо Групп" (01021, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, будинок 28/2, Н/П 43; код 40436569) 1 600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. витрат на сплату судового збору.
Після вступу рішення в законну силу видати відповідні накази.
Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 13.06.2017р.
Суддя С.О. Чебикіна
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2017 |
Оприлюднено | 16.06.2017 |
Номер документу | 67097249 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні