12/281-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
29.05.07 Справа №12/281-06.
Господарський суд Сумської області, у складі судді Левченко П.І., розглянувши матеріали справи № 12/281-06
за позовом : Державного комунального підприємства по експлуатації та ремонту житла „Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління № 7”
до першого відповідача : Комунального підприємства „Сумське міське бюро технічної інвентаризації”, м. Суми
до другого відповідача : Сумської міської ради , м. Суми
про визнання права власності.
За участю представників сторін :
від позивача: не з'явився
від першого відповідача: Литовченко А.М.
від другого відповідача : Бойко О.А.
В засіданні приймала участь секретар судового засідання Ю.В. Литвиненко
Суть спору : позивач просить суд визнати право власності на нерухоме майно : основну будівлю площею 1 213,8 кв.м., сарай площею 9,3 кв.м. , огорожу , розташовані по вул. Робочій , 57 в м. Суми та зобов'язати першого відповідача зареєструвати право власності позивача на вказане майно .
20.07.2006 року рішенням господарського суду Сумської області у даній справі позов було задоволено.
20.01.2007 року постановою Вищого господарського суду рішення господарського суду Сумської області від 20.07.2006 року у даній справі скасовано, а справу передано на новий розгляд до господарського суду Сумської області .
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників відповідачів , господарський суд встановив :
Згідно ст. 111-112 ГПК України вказівки , що містять у постанові касаційної інстанції , є обов'язковими для господарського суду першої інстанції під час нового розгляду справи.
Вищий господарський суд України у своїй постанові від 30.01.2007 року у даній справі зазначив, що 01.09.2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України , згідно пункту 1 статті 3 якого як справу адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) визначено переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір , у якому хоча б однією є орган виконавчої влади , орган місцевого самоврядування , їхня посадова чи службова або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства , в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідачами у даній справі є орган місцевого самоврядування ( Сумська міська рада) та суб'єкт, який здійснює делеговані владні повноваження у сфері суспільних правовідносин, пов'язаних зі здійсненням від імені держави дій щодо державної реєстрації прав власності на нерухоме майно.
Тобто, БТІ в розумінні пункту 7 статті 3 КАС України є суб'єктом владних повноважень.
Аналіз суб'єктного складу та характеру правовідносин свідчить , що дана справа є справою адміністративної юрисдикції і вимогу до першого відповідача стосовно зобов'язання його як суб'єкта делегованих владних повноважень зареєструвати право власності на спірне майно належить розглядати в порядку адміністративного судочинства .
Поряд з цим, у своїй постанові від 30.01.2007 року Вищий господарський суд України зазначив, що для правильного вирішення спору належить з'ясувати правову природу даного спору та правомірність об'єднання позовних вимог, виходячи з їх юрисдикції.
Згідно ст. 12 ГПК України господарським судам непідвідомчі справі зі спорів, що виникають з публічно - правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного суду України та адміністративних судів.
Зважаючи на те , що спір щодо зобов'язання БТІ зареєструвати право власності на нерухоме майно віднесено до компетенції адміністративних судів , дана справа непідвідомча господарському суду і згідно п. 1 ст. 80 ГПК України господарський суд має припинити провадження у даній господарській справі, оскільки спір не підлягає вирішенню в господарських судах України .
Згідно п. 6 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» КАС України до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи , підвідомчі господарським судам відповідно до ГПК України 1991 року , вирішуються відповідним господарським судом за правилами КАС України .
Однак, в даному разі господарський суд не може здійснювати розгляд даної справи як адміністративний суд за позовними вимогами, які викладені позивачем у його позовній заяві, за правилами КАС України .
Частиною 1 статті 21 КАС України передбачено, що позивач може заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов'язані між собою і підсудні одному адміністративному суду.
Згідно частини 3 статті 21 КАС України не допускається об'єднання в одно провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.
За таких обставин, об'єднані позивачем в одній позовній заяві вимоги про зобов'язання суб'єкта делегованих владних повноважень вчинити дії щодо реєстрації права власності та вимоги про визнання права власності не можуть бути об'єднані в одне провадження , оскільки їх належить розглядати в порядку різного судочинства, а позивач не може заявляти в одній позовній заяві вимоги
які не підсудні одному адміністративному суду.
Тому , керуючись ст. 12, п.1 ст. 80, 86 ГПК України , господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Провадження у господарський справі № 12/281-06 припинити.
2. Копію ухвали надіслати сторонам у справі.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 675363 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Костенко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні