УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "17" липня 2017 р. Справа № 906/1127/13
За заявою Коростенського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області
до боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія"
про визнання банкрутом
Суддя Шніт А.В.
за участю представників:
від ініціюючого кредиторів: ОСОБА_2 - довіреність №3249/01 від 20.04.2017;
від боржника: ОСОБА_3 - ліквідатор
присутній: ОСОБА_4
07.08.2013 Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі Житомирської області (правонаступником якого є Коростенське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області) звернулось до господарського суду Житомирської області із заявою №9245/06 від 02.08.2013 про порушення провадження у справі про банкрутство боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (а.с. 10-11, т.1).
Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 12.08.2013 заяву прийнято до розгляду, призначено підготовче засідання на 22.08.2013, зобов'язано арбітражного керуючого ОСОБА_5 протягом трьох днів з дня отримання даної ухвали надати до суду заяву про участь у справі з повідомленням про неналежність до жодної з категорії осіб, зазначених у ч.2 ст.114 Закону, на паперовому носії та/або в електронній формі на адресу електронної пошти, з якої отримано дану ухвалу (а.с. 1-4, т.1).
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 24.09.2013 порушено провадження у справі №906/1127/13 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія", визнано розмір вимог ініціюючого кредитора - Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі Житомирської області (правонаступником якого є Коростенське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області) на суму 432614,79грн, введено процедуру розпорядження майном, а також мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника; розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5. Попереднє засідання призначено на 03.12.2013 (а.с. 231-237, т.1).
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 12.03.2014 (а.с. 172-178, т.4), зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" із включеними до нього наступними вимогами конкурсних кредиторів:
- Ініціюючого кредитора - Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі (правонаступником якого є Коростенське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області) на суму 818982,95грн боргу, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області на суму 63423,85грн боргу, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на суму 14000,00грн боргу по сплаті страхових внесків, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- Малинського міського центру зайнятості на суму 14639,25грн боргу, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів боржника;
- Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" на суму 1147,00грн судового збору, який віднести до першої черги реєстру вимог кредиторів;
- Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (правонаступником якої є Малинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області) на суму 250414,68грн податкового боргу, який віднести до третьої черги реєстру вимог кредиторів.
Крім того, суд ухвалив включити в реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" окремим рядком вимоги забезпечені заставою, що підлягають задоволенню в першу чергу наступного кредитора:
- Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" на суму 143541,98грн боргу; включити в реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" окремим рядком неустойку (штраф, пеню), що підлягають задоволенню в шосту чергу наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі Житомирської області в сумі (правонаступником якого є Коростенське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області) 267658,87грн;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області в сумі 9165,77грн;
- Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" в сумі 71819,36грн;
- Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській (правонаступником якої є Малинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області) області в сумі 1154055,73грн.
Постановою суду від 08.04.2014, зокрема, визнано банкрутом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія"; відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого ОСОБА_3 за його згодою (а.с. 60-65, т.5).
24.01.2017 ліквідатор подав до господарського суду на розгляд та затвердження звіт ліквідатора №35/20 від 23.01.2017 і ліквідаційний баланс підприємства-банкрута станом на 23.01.2017 (а.с. 112-116, т.9).
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 24.01.2017 призначено до розгляду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" на 02.03.2017 (а.с. 121-123, т.9).
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 25.05.2017 звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 №35/100 від 02.03.2017 про нарахування основної винагороди за період з 08.04.2014 по 14.06.2016 затверджено частково - на суму 76483,81грн; у решті вимог звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 №35/100 від 02.03.2017 відмовлено. Крім того, призначено до розгляду клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_3 №35/142 від 24.05.2017 про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог на 19.06.2017 (а.с. 91-93, т.10).
14.06.2017 до суду від ліквідатора ОСОБА_3 надійшло письмове доповнення №35/154 від 14.06.2017 до його клопотання №35/142 від 24.05.2017 про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог (а.с. 104-105, т.10), згідно якого останній просить суд стягнути з Коростенського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Малинського міського центру зайнятості, Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Коростишівському районі Житомирської області, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за період 08.04.2014-23.01.2017 у сумі 76483,81грн пропорційно розмірам вимог вказаних кредиторів.
У судовому засіданні 17.07.2017 ліквідатор ОСОБА_3 просив суд затвердити звіт ліквідатора №35/20 від 23.01.2017 і ліквідаційний баланс підприємства-банкрута станом на 23.01.2017, а також підтримав клопотання №35/142 від 24.05.2017 про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог, з врахуванням письмового доповнення №35/154 від 14.06.2017 до нього.
Представник ініціюючого кредитора в засіданні суду 17.07.2017 не заперечував проти затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Разом з тим, просив суд відмовити в задоволенні клопотання про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог з підстав, викладених у письмовому поясненні №5452/06 від 11.07.2017 (а.с. 156-157, т.10).
Розглянувши надані документи, заслухавши учасників судового процесу, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
З поданого ліквідатором звіту (а.с. 112-116, т.9) вбачається, що ухвалою господарського суду Житомирської області від 12.03.2014 (а.с. 172-178, т.4), зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" із включеними до нього наступними вимогами конкурсних кредиторів:
- Ініціюючого кредитора - Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі (правонаступником якого є Коростенське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області) на суму 818982,95грн боргу, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області на суму 63423,85грн боргу, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на суму 14000,00грн боргу по сплаті страхових внесків, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- Малинського міського центру зайнятості на суму 14639,25грн боргу, який віднести до другої черги реєстру вимог кредиторів боржника;
- Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" на суму 1147,00грн судового збору, який віднести до першої черги реєстру вимог кредиторів;
- Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (правонаступником якої є Малинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області) на суму 250414,68грн податкового боргу, який віднести до третьої черги реєстру вимог кредиторів.
Крім того, суд ухвалив включити в реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" окремим рядком вимоги забезпечені заставою, що підлягають задоволенню в першу чергу наступного кредитора:
- Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" на суму 143541,98грн боргу; включити в реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" окремим рядком неустойку (штраф, пеню), що підлягають задоволенню в шосту чергу наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі Житомирської області (правонаступником якого є Коростенське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області) в сумі 267658,87грн;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області в сумі 9165,77грн;
- Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" в сумі 71819,36грн;
- Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (правонаступником якої є Малинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області) в сумі 1154055,73грн.
Варто зазначити, що після оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" та під час розгляду даної справи судом додатково визнавались вимоги поточних кредиторів, а також відбувалась заміна відповідних кредиторів.
На дату подання підсумкового звіту ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" реєстр вимог кредиторів складається з наступних вимог:
- Коростенського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області - в сумі 1086641,82грн;
- Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області - в сумі 404470,41грн;
- Житомирського відділення Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" - в сумі 235226,73грн;
- Малинського міського центру зайнятості - на суму 14639,25грн;
- Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - на суму 14000,00грн;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області - на суму 513285,58грн;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Коростишівському районі Житомирської області - в сумі 27093,54грн;
- ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Поліс" - у сумі 215361,34грн;
- судовий збір звільнених від його сплати кредиторів - у розмірі 13906,00грн,
всього на загальну суму 2524624,67грн.
Крім того, у звіті ліквідатора зазначено, що в ході ліквідаційної процедури ліквідатором було здійснено наступні дії:
- 12.08.2014 ним було прийнято печатку, штамп і статутні документи від колишньої посадової особи банкрута;
- вчинено запити до органів, уповноважених на здійснення реєстрації активів та отримано від них наступні відповіді: 15.08.2014 Головним управлінням статистики України в Житомирській області довідкою №08.2-3/160 повідомлено, що заборгованість із заробітної плати банкрута станом на 01.07.2012 відсутня (згідно останнього поданого звіту за січень-червень 2012); згідно отриманої відповіді Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м. Малина №341 від 16.07.2014 транспортних засобів за банкрутом не зареєстровано; відповідно до інформації Державної інспекції сільського господарства в Житомирській області від 18.07.2014 №03/2909 сільськогосподарська техніка за банкрутом не обліковується; згідно інформації Головного управління Держземагенства у Житомирській області від 11.07.2014 право власності банкрута на земельні ділянки не зареєстровано; з витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 07.11.2013 вбачається, що накладено обтяження на рухоме майно, належне банкруту, а саме: верстат центрально-фрезерний, верстат токарно-револьверний, верстат різьбошліфувальний універсальний, машина плазмової різки, прес кривошипний листоштампувальний, верстат багатоцільовий, маніпулятори - 7 шт., навісне обладнання ЛТ-157 - 3 шт., навісне обладнання ЛТ-25 - 1 шт., заставне майно, що складається із верстата фрезерного, машини термічної різки, преса КВ253А, верстата багатоцільового 22ВМФ4, станка токарно-револьверного 1В340Ф30 (місцезнаходження вказаного майна, яке є забезпеченням погашення кредиту ПАТ "ВТБ Банк" є невідомим); згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 28.11.2014 встановлено відсутність відомостей речових прав на нерухоме майно; з Інформації з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек від 28.11.2014 вбачається, що за банкрутом відсутні будь-які відомості; відповідно до Відомостей з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна від 28.11.2014 Відділом примусового виконання рішень ДВС Житомирської області 30.03.2006 через Першу Житомирську нотаріальну контору внесено запис про обтяження стосовно невизначеного майна (усього майна) банкрута за адресою: м. Малин, вул. Лісовий кордон, 58, Житомирської області; згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 28.11.2014 Київською обласною філією державного підприємства "Інформаційний центр" Мін'юсту України 18.10.2012 за №13134224 зареєстровано приватне обтяження ПАТ "ВТБ Банк" на заставне майно банкрута, яке складається з 7 одиниць маніпуляторів ЛТ-202 на суму 245000грн, 3 одиниць навісного обладнання ЛТ-157 з лебідкою в чокерному виконанні а суму 210000грн, 1 одиниці навісного обладнання ЛТ-25 на суму 50000грн, всього на загальну суму 505000грн, що знаходиться на території АТ "Радомишльський машзавод" за адресою: м. Радомишль, вул. Радянська, 29, Житомирської області. Вказаним реєстратором 18.10.2012 за №13134224 зареєстроване приватне обтяження вказаного банку на заставне майно, яке складається з 2 верстатів фрезерних агрегативних спеціальних, марка 202 ФАСБ, 1990 року випуску, заводський №442 і 440, вартістю 54720грн, машини термічної різки, марки ППЛЦ 3,5-6, 1993 року випуску, вартістю 59375грн, преса, марки КВ 253А, 1987 року випуску, заводський номер 54, вартістю 59850грн, верстата багатоцільового горизонтального сверлильно-фрезерно-розточного, модель 22 ВМФ 4, 1992 року випуску, вартістю 29640грн, верстата токарно-револьверного, модель 1В340ФЗО, заводський номер 3356, 1989 року випуску, всього на загальну суму 240635грн, що знаходиться у м. Малин, вул. Лісний кордон, 58, Житомирської області;
- згідно довідки Малинської ОДПІ №902 від 21.08.2013 встановлено, що у банкрута було відкрито 37 рахунків у 7 фінансових установах, стосовно яких здійснено заходи щодо їх закриття, крім рахунку №2600300050217 в ПАТ "Мегабанк", МФО 351629, який закрито 23.01.2017;
- у зв'язку з ненаданням бухгалтерської та іншої документації колишніми посадовими особами банкрута, забезпечено видання Господарським судом Житомирської області наказу на примусове виконання рішення суду в частині зобов'язання колишнього керівника та ОСОБА_6 передати ліквідатору вказані документи. Наказ суду з даного питання пред'явлено до ВДВС Малинського РУЮ. Постановою ДВС Малинського РУЮ від 28.01.2015 відкрито виконавче провадження (ВП №46222676) з виконання вказаного наказу суду. Згідно інформації ВДВС Малинського РУЮ від 28.08.2015 №8122/03-22/3 постановою даного органу від 26.08.2015 закінчено виконавче провадження стосовно виконання наказу Господарського суду Житомирської області №906/1127/13 від 21.07.2014. Крім того, у вказаній постанові зазначено про те, що 26.08.2015 за вих.№8008/03-22/3 ВДВС направлено подання Малинському МВ УМВС України в Житомирській області про притягнення ОСОБА_6 до кримінальної відповідальності. Таким чином, колишніми посадовими особами не забезпечено передання ліквідатору банкрута бухгалтерської та іншої документації ТОВ "Малинська ПФК", що унеможливлює вжити заходи до стягнення дебіторської заборгованості банкрута та забезпечити передавання документів довготривалого зберігання до архівної установи;
- 13.01.2016 ліквідатором ТОВ "Малинська ПФК" подано до Господарського суду Житомирської області позовну заяву про визнання права власності на нерухоме майно, витребування майна з чужого незаконного володіння. Рішенням Господарського суду Житомирської області від 04.04.2016 у справі №906/37/16 в задоволенні позовних вимог відмовлено;
- 29.07.2016 ліквідатором ТОВ "Малинська ПФК" подано до Господарського суду Житомирської області позовну заяву до ПАТ "Радомишльський машинобудівний завод" про стягнення заборгованості в сумі 713300,00грн. Рішенням суду від 27.10.2016 у справі №906/755/16 у вказаному позові відмовлено. Ліквідатором ТОВ "Малинська ПФК" подано 11.11.2016 апеляційну скаргу на зазначене рішення суду від 29.07.2016. Постановою суду апеляційної інстанції від 08.12.2016 дану апеляційну скаргу залишено без задоволення.
Ліквідатором також подано ліквідаційний баланс станом на 23.01.2017 (а.с. 116 т.9).
Окрім того, в матеріалах справи знаходяться довідки, витяги та інформація, надані на відповідні запити ліквідатора, зокрема: Головного управління статистки у Житомирській області від 15.08.2014, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 28.11.2014, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна від 28.11.2014, Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 28.11.2014, Головного управління Держземагенства у Житомирській області 11.07.2014, Державної інспекції сільського господарства у Житомирській області від 18.07.2014, Радомишльського центру№1808 УДАІ УМВС України в Житомирській області від 16.07.2014, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.02.2017, Житомирської митниці ДФС від 15.02.2017, Управління Держпраці у Житомирській області від 14.02.2017, Державного космічного агентства України від 09.02.2017, ПАТ "Мегабанк" від 31.01.2017, ВДВС Малинського РУЮ щодо закритих виконавчих проваджень від 28.04.2014, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області від 14.02.2017, ПАТ "Укрзалізниця" від 20.03.2017, Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно банкрута, Реєстру цивільних повітряних суден України станом на 17.02.2017, Державних реєстрів патентів України на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, Державного реєстру свідоцтв України на знаки для товарів і послуг (а.с. 150-187, 216-234, т.9).
Таким чином, звіт ліквідатора від 23.01.2017, зміст зазначених вище довідок, витягів й інформації відповідних органів і державних реєстрів, ліквідаційний баланс ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" станом на 23.01.2017, акт контрольної перевірки інвентаризаційних цінностей від 29.04.2014, а також інші матеріали справи свідчать про факт відсутності у банкрута будь-якого майна, майнових прав, активів, грошових коштів на рахунках тощо.
При цьому, згідно ч.5 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволенні за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Частиною 3 статті 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Водночас, в матеріалах справи знаходяться письмові пояснення Малинського міського центру зайнятості №643 від 13.07.2017 та Коростенського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області №5451/06 від 11.07.2017, згідно яких дані кредитори не заперечують проти затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" (а.с. 150, 155, т.10).
Враховуючи викладене вище, зокрема, те, що майнових активів банкрута для задоволення вимог кредитора ліквідатором не виявлено, боржника визнано банкрутом, а також надання звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, виконання передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дій на стадії ліквідації банкрута, суд приходить до висновку про наявність підстав для ліквідації банкрута - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія".
Враховуючи наведене, звіт ліквідатора від 23.01.2017 та ліквідаційний баланс ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" станом на 23.01.2017 підлягають затвердженню господарським судом, а підприємство-банкрут має бути ліквідовано.
Згідно п.6 ч.1 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Таким чином, з огляду на викладене, господарський суд приходить до висновку про припинення провадження у справі про банкрутство.
Про припинення провадження у справі про банкрутство виноситься ухвала (ч.3 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").
Також, ч.4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Щодо клопотання ліквідатора ОСОБА_3 №35/142 від 24.05.2017 про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог (а.с. 77-79, т.10), з врахуванням письмового доповнення №35/154 від 14.06.2017 до даного клопотання, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч.2 ст.4-1 Господарського процесуального кодексу України провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Згідно ч.1 ст.2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Положення статті 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" регулюють питання щодо винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Так, згідно ч.1 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Частина 3 статті 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
За змістом ч.5 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються з а р а х у н о к н а я в н и х у б о р ж н и к а к о ш т і в, о д е р ж а н и х у р е з у л ь т а т і г о с п о д а р с ь к о ї д і я л ь н о с т і б о р ж н и к а , а б о к о ш т і в , о д е р ж а н и х в і д п р о д а ж у м а й н а ( м а й н о в и х п р а в ) б о р ж н и к а.
К р е д и т о р и м о ж у т ь с т в о р ю в а т и ф о н д д л я а в а н с у в а н н я г р о ш о в о ї в и н а г о р о д и та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються р і ш е н н я м к о м і т е т у к р е д и т о р і в та затверджуються ухвалою господарського суду. Господарський суд має право зменшити розмір оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), у разі якщо середньомісячна заробітна плата керівника боржника є надмірно високою порівняно з мінімальним розміром заробітної плати (ч.6 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").
Частиною 7 статті 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що ліквідатор щомісяця звітує перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів (абз.2 ч.7 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку (абз.3 ч.7 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").
З правового аналізу вищевказаних положень вбачається, що до повноважень господарського суду належить лише затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, складеного за підсумком процедури ліквідації, та розгляд питання про можливість зменшення розміру оплати послуг.
Правовими нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" чітко встановлені д ж е р е л а здійснення оплати грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора банкрута, а саме - за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника. За положеннями даного Закону кредитори можуть лише створювати фонд для авансування грошової винагороди ліквідатору, формування якого та порядок використання коштів якого мають бути визначені рішенням комітету кредиторів та затверджено ухвалою господарського суду.
Проте, ліквідатором не надано доказів створення кредиторами фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатору, і такі докази в матеріалах справи відсутні. Кредитори заперечували щодо затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів (а.с. 120-121, 125, 129, 139-140, 151, 156-157 т.10).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що правові підстави для задоволення вимоги ліквідатора ОСОБА_3 щодо стягнення грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора банкрута з кредиторів пропорційно до розміру їх вимог відсутні. Тому, суд відмовляє в задоволенні клопотання ліквідатора ОСОБА_3 №35/142 від 24.05.2017 про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог, з врахуванням письмового доповнення №35/154 від 14.06.2017 до даного клопотання.
Керуючись, ст. ст.45-46, п.6 ч.1 ст.83, ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Затвердити звіт ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" від 23.02.2017.
2. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута станом на 23.01.2017.
3. Ліквідувати юридичну особу - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Малинська промислово-фінансова компанія" (11600, Житомирська область, м. Малин, вул. Кримського, 116; ідентифікаційний код 30609328).
4. Вважати погашеними у зв'язку з недостатністю майнових активів боржника вимоги наступних кредиторів:
- Коростенського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області - в сумі 1086641,82грн;
- Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області - в сумі 404470,41грн;
- Житомирського відділення Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" - в сумі 235226,73грн;
- Малинського міського центру зайнятості - на суму 14639,25грн;
- Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - на суму 14000,00грн;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Малинському районі Житомирської області - на суму 513285,58грн;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Коростишівському районі Житомирської області - в сумі 27093,54грн;
- ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Поліс" - у сумі 215361,34грн.
5. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
6. Провадження у справі припинити.
7. Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_3:
- повідомити відділ з питань банкрутства Головного управління юстиції у Житомирській області про завершення ліквідаційної процедури;
- вжити інших заходів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;
- надати докази знищення печатки та штампів ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія".
8. Попередити ОСОБА_3 про кримінальну відповідальність, передбачену ч.1 ст.357 Кримінального кодексу України за привласнення штампів та печаток.
9. У задоволенні клопотання ліквідатора ОСОБА_3 №35/142 від 24.05.2017 про затвердження розміру основної винагороди ліквідатора ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог відмовити.
10. Надіслати копію ухвали про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу державному реєстратору та органу державної статистики для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, а також органу доходів та зборів за місцезнаходженням банкрута.
Ухвала господарського суду набирає законної сили в установленому чинним законодавством порядку.
Суддя Шніт А.В.
Друк. :
1 - у справу
2 - ОСОБА_3 - м. Житомир, пров. Пограничний, буд.14 (реком. з повід.)
3 - Відділ ДВС Малинського РУЮ - (11600, м. Малин, вул. Огієнка, 65)
4 - ТОВ "Малинська промислово-фінансова компанія" (11600, Житомирська обл.,м. Малин, вул. Кримського, 116)
5 - УПФУ в Малинському районі (11600, Житомирська обл., м. Малин, пл. Соборна, 12-А)
6 - Малинській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Жит.обл. ( 11603, м. Малин, пл. Соборна, 10)
7 - Коростенському об'єднаному управлінню ПФ у Жит. обл. (11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Грушевського 16/1)
8 - Відділення Житомирське ПАТ "ВТБ БАНК" (10001, м. Житомир, вул. Київська,77)
9 - Малинський міський центр зайнятості (11601, м. Малин, вул. Шевченка, 1-а)
10 - Житомирське обласне ВФССЗТВП (10014, м. Житомир, вул. Перемоги,7)
11 - ВВДФССвід НВНВПТПЗУ у Малин. районі (11600, АДРЕСА_1)
12 - ВВД ФСС НВВ ПЗ України в Коростишівському р-ні Житомирської обл. (12504, Житомирська обл., м. Коростишів, вул. Гагаріна,2)
13 - ОСОБА_6 (11602, Житомирська область, м. Малин, вул. Барміна, буд. 44Д) рек. з повід.
14 -ВВД ФСС НВВ ПЗ у Радомишльському районі (12200, вул.Старокиївська, 1/26, м. - Радомишль. (рек. )
15 - ТОВ "Фінансова компанія "Поліс" (01004, м.Київ, вул.Шовковична, 42-44, офіс 13-В) - рек.з пов.
16 - Головному управлінню статистики в Житомирській області за адресою: 10003. м. Житомир, вул. Миколи Сціборського, 6а (рек. з пов.)
17 - Державному реєстратору Малинської міської ради за адресою: 11601, м. Малин, пл. Соборна,6а (рек. з повід.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2017 |
Оприлюднено | 28.07.2017 |
Номер документу | 67958727 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Шніт А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні