Ухвала
від 08.08.2017 по справі 913/598/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

08 серпня 2017 року Справа № 913/598/17

Провадження №19/913/598/17

Розглянувши матеріали справи за позовом керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області, м. Лисичанськ Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради Луганської області, м. Лисичанськ Луганської області

до Приватного підприємства Євродом , м. Лисичанськ Луганської області

про стягнення 9520 грн 88 коп.

Суддя господарського суду Луганської області Косенко Т.В.

Секретар судового засідання - Сокрута Н.М.

У засіданні брали участь:

від заявника - ОСОБА_1, прокурор відділу прокуратури Харківської області за службовим посвідченням;

від позивача - представник не прибув;

від відповідача - представник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

Керівник Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради Луганської області звернувся до Господарського суду Луганської області з позовом до Приватного підприємства Євродом про стягнення збитків за користування земельними ділянками, розташованими за адресою: пр. Леніна, 102, м. Лисичанськ, Луганська область, 93120, у розмірі 9520 грн 88 коп.

Ухвалою господарського суду від 27.07.2017 призначено розгляд питання щодо підтвердження підстав представництва керівником Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради Луганської області з заявленими вимогами на 08.08.2017.

07.08.2017 від заявника через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшли письмові пояснення №7547вих-17 від 04.08.2017 в порядку ст.ст.22, 29 Господарського процесуального кодексу України, які розглянуті та долучені судом до матеріалів справи.

Прокурор в судовому засіданні просив підтвердити підстави представництва керівником Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради Луганської області з заявленими позовними вимогами та порушити провадження у справі.

Представники сторін в судове засідання не прибули, про дату, час та місце слухання справи були повідомлені належним чином, про що свідчать матеріали справи.

Згідно з ч.1 ст.29 Господарського процесуального кодексу України прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, порушену за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду для представництва інтересів громадянина або держави. З метою вступу у справу прокурор може подати апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд рішення Верховним Судом України, про перегляд рішення за нововиявленими обставинами або повідомити суд і взяти участь у розгляді справи, порушеної за позовом інших осіб. При цьому прокурор для представництва інтересів громадянина або держави в господарському суді (незалежно від форми, в якій здійснюється представництво) повинен обґрунтувати наявність підстав для здійснення такого представництва, передбачених частинами другою або третьою статті 25 Закону України "Про прокуратуру". Для представництва інтересів громадянина в господарському суді прокурор також повинен надати документи, що підтверджують недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність відповідного громадянина, та письмову згоду законного представника або органу, якому законом надано право захищати права, свободи та інтереси відповідної особи, на здійснення представництва. Невиконання прокурором вимог щодо надання господарському суду обґрунтування наявності підстав для здійснення представництва інтересів громадянина або держави в господарському суді має наслідком повернення поданої ним позовної заяви (заяви, скарги) у порядку, встановленому статтею 63 цього Кодексу.

За змістом ч.3 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Частиною 4 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб'єктом владних повноважень.

Позовні вимоги заявника обґрунтовані тим, що рішенням Лисичанської міської ради №178 від 27.12.2006 затверджено технічну документацію із землеустрою та надано відповідачу в оренду земельну ділянку площею 0,0114 га, розташовану за адресою: пр. Леніна, 102, м. Лисичанськ, для експлуатації будівлі магазину терміном на 5 років. 22.01.2007 між сторонами укладено договір оренди землі, який зареєстровано у книзі записів державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок за №040740600031 від 26.01.2007. Згідно з п.5 вказаного договору нормативно - грошова оцінка земельної ділянки на період експлуатації становить 55861 грн 88 коп. 08.07.2010 сторони уклали додаткову угоду, відповідно до якої п.5 договору викладено у наступній редакції: нормативно - грошова оцінка земельної ділянки на період експлуатації становить 70056 грн 74 коп. Крім того, рішенням Лисичанської міської ради №178 від 27.12.2006 затверджено технічну документацію із землеустрою та надано відповідачу в оренду земельну ділянку площею 0,0024 га, розташовану за адресою: пр. Леніна, 102, м. Лисичанськ, для експлуатації будівлі опалювальної терміном на 5 років. 22.01.2007 між сторонами укладено договір оренди землі, який зареєстровано у книзі записів державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок за №040740600032 від 26.01.2007. Згідно з п.5 вказаного договору нормативно - грошова оцінка земельної ділянки на період експлуатації становить 11760 грн 40 коп. 08.07.2010 сторони уклали додаткову угоду, відповідно до якої п.5 договору викладено у наступній редакції: нормативно - грошова оцінка земельної ділянки на період експлуатації становить 14748 грн 79 коп. За інформацією Лисичанського комунального підприємства Бюро технічної інвентаризації №224 від 29.06.2017 право власності на вбудовано - прибудоване приміщення загальною площею 292,60 кв. м, розташоване за адресою: пр. Леніна, 102, м. Лисичанськ, зареєстровано за відповідачем на підставі договору купівлі - продажу, зареєстрованого за №4372 від 06.10.2004 приватним нотаріусом по Лисичанському міському нотаріальному округу. Перебування вказаних приміщень у власності відповідача також підтверджується інформаційною довідкою з Реєстру прав власності на нерухоме майно №90620101 від 27.06.2017. За інформацією Лисичанської міської ради №878/01-02 від 27.06.2017 термін дії договорі оренди землі №№040740600031, 040740600032 від 26.01.2007 закінчився 26.01.2012. Позивач неодноразово повідомляв відповідача про необхідність оформлення права оренди землі, що підтверджується листами №№1249-01/01-2 від 14.11.2013, №522/01-02 від 02.04.2014, №498/01-02 від 12.06.2015, №770/01-02 від 10.08.2015, №03/01-02 від 04.01.2016, №372/01-02 від 28.03.2016 та №1143/01-02 від 03.10.2016. Однак, з 26.01.2012 до теперішнього часу відповідач із клопотанням щодо поновлення договорів оренди не звертався.

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Згідно з пп.4 п.а) ч.1 ст.33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать справляння плати за землю.

За змістом ч.1 п.34 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.

Дослідивши зміст позовних вимог, господарський суд відзначає наступне.

Частиною 4 ст.122 Земельного кодексу України встановлено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 18 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

На думку господарського суду з наведених положень законодавства випливає, що Лисичанська міська рада Луганської області могла самостійно звернутися до суду з вимогою про стягнення збитків у розмірі 9520 грн 88 коп. за користування земельними ділянками.

При цьому, не зважаючи на наявність у Лисичанської міської ради Луганської області повноважень щодо звернення до суду з відповідним позовом, вона протягом тривалого часу не вживала заходів щодо звернення до суду з позовом та відшкодування завданих збитків. Доказів протилежного Лисичанською міською радою Луганської області не представлено.

Вимога щодо попереднього повідомлення Лисичанської міської ради Луганської області про намір звернутися до суду за захистом інтересів держави з заявленим позовом виконана заявником, що підтверджується листом №7016вих17 від 20.07.2017.

За таких обставин господарський суд погоджується з твердженням заявника, що позивачем не вжито заходів щодо належного використання земельної ділянки з метою отримання відповідних коштів до бюджету та наявність у даному випадку підстав для представництва прокурором інтересів держави у відповідності до ст.23 Закону України «Про прокуратуру» .

Вирішуючи питання щодо прийняття позовної заяви до розгляду, господарський суд, приходить до висновку про достатність поданих матеріалів та необхідність порушення провадження у справі.

Керуючись ст.23 Закону України «Про прокуратуру» , ст.ст.29, 61, 64, 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

У Х В А Л И В :

1. Підтвердити підстави представництва керівником Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради Луганської області з заявленими позовними вимогами.

2. Порушити провадження у справі та прийняти позовну заяву до розгляду.

3. Розгляд справи призначити на 18.08.2017 об 11 год. 30 хв.

4. Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду за адресою: м. Харків, проспект Науки, 5, в залі судових засідань №204 .

5. Зобов'язати заявника:

- надати письмові пояснення на відзив відповідача, нормативне обґрунтування та документальне підтвердження викладених в поясненні доводів.

6. Зобов'язати позивача:

- надати письмові пояснення на відзив відповідача, нормативне обґрунтування та документальне підтвердження викладених в поясненні доводів;

- надати оригінали документів, які додані до позовної заяви в копіях, - для огляду у судовому засіданні.

7. Зобов'язати відповідача:

- надати відзив на позовну заяву, докази його надсилання/вручення заявнику та позивачу, нормативне обґрунтування та документальне підтвердження викладених у відзиві доводів;

- надати документи у підтвердження свого правового статусу на день розгляду справи у суді (Статут, положення, свідоцтво, довідку, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тощо), - оригінали для огляду, належні копії - до матеріалів справи.

Суд вважає за необхідне попередити учасників судового процесу, що за не надіслання витребуваних судом документів та за ухилення від вчинення дій, покладених судом на сторін цією ухвалою, з них може бути стягнутий штраф в дохід Державного бюджету України, передбачений п. 5 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України.

Явка компетентних та повноважних представників сторін в засідання суду на їх розсуд. Повноваження представників повинні бути оформлені у відповідності з вимогами ст.28 Господарського процесуального кодексу України та п.1.8 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції". Крім того, документи повинні бути оформлені належним чином, а саме за змістом ст.36 Господарського процесуального кодексу України йдеться про подання письмових доказів в оригіналі або в належним чином засвідченій копії.

Звернути увагу учасників судового процесу на необхідність надіслання поштової кореспонденції по даній справі за адресою: 61022, м. Харків, проспект Науки, 5.

Інформація про дату та час судового засідання додатково розміщена на сторінці суду офіційного веб-порталу «Судова влада в Україні» в мережі Інтернет (http://lg.arbitr.gov.ua/).

Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 07 листопада 2016 року №227 «Про затвердження Тимчасового регламенту надсилання судом електронних документів учасникам судового процесу, кримінального провадження".

Учасники судового процесу, які бажають отримувати процесуальні документи в електронному вигляді, повинні:

1. Зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (створити поштову скриньку електронного суду), розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua.

2. Подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді по конкретній справі, згідно з шаблоном розміщеним на офіційному веб - порталі "Судова влада України".

Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення.

Суддя Т.В. Косенко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення08.08.2017
Оприлюднено13.08.2017
Номер документу68240538
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/598/17

Рішення від 21.11.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 01.11.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 25.09.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 07.09.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 18.08.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 08.08.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні