ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17:20 № 11/444
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі голо вуючого судді Винокурова К.С . при секретарі судового за сідання Давиденко Д.В., розгля нув у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
За позовом Фізично ї особи - підприємця ОСОБА _1
до Управлі ння Пенсійного фонду України в Солом' янському районі мі ста Києва
про скасування рішень
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (надалі ОСОБА_1 , позивач) звернувся до суду з позовом про скасування рішен ь Управління Пенсійного фонд у України в Солом' янському районі міста Києва (надалі УП ФУ в Солом' янському районі міста Києва, відповідач) про з астосування фінансових санк цій № 850 та № 851 від 25.03.2008 р.
Ухвалою суду від 12.11.2008 року ві дкрито провадження у адмініс тративній справі, призначено попереднє судове засідання.
Ухвалою суду від 23.12.2008 р. закін чене підготовче провадження та призначено справу до судо вого розгляду.
Позивач під час судового ро згляду підтримав позов у пов ному обсязі. В обґрунтування позовних вимог, позивач зазн ачає про відсутність підстав для застосування стягнень, о скільки мало місце помилкове завищення валових затрат. По зивач стверджує, що рішення в ідповідача суперечить ст. 4 За кону України «Про податок з д оходів фізичних осіб», оскіл ьки базою для нарахування зб ору до Пенсійного фонду Укра їни чи внесків до фондів зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування громадян є заробітна плата п латника цього податку, а дохі д фізичної особи-підприємця не є базою для нарахування зб ору до Пенсійного фонду.
Також позивач вважає що ріш ення відповідача № 851 від 25.03.2008 р. суперечить статті 26 Господар ського кодексу України.
Відповідачем позову не виз нано, заперечення викладені письмово та наявні у матеріа лах справи. Відповідач вважа є відсутніми підстави для ск асування спірного рішення, м отивуючи це правомірністю за стосування фінансових санкц ій у зв'язку з виявленням факт у приховування суми чистого доходу у сумі 300 грн., на які нар аховуються страхові внески.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, адміністр ативний суд,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 зареє стрований як фізична особа-п ідприємець Солом' янською р айонною у місті Києві держав ною адміністрацією (свідоцтв о НОМЕР_2 від 23.09.2004 р.), ідентиф ікаційний номер НОМЕР_1.
Позивач зареєстрований і п еребуває на обліку в Управлі нні Пенсійного фонду України в Солом' янському районі м. К иєва як платник страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання № 11-011123.
Державною податковою інсп екцією у Солом' янському рай оні м. Києва було проведено пл анову виїзну перевірку дотри мання вимог податкового зако нодавства ОСОБА_1, за резу льтатами якої був складений акт від 27.06.2006 р. № 2658-2958/17-408-2538704973, у якому відображено завищення валов ого доходу позивачем у сумі 300 гривень. На підставі вказано го акту винесено податкове п овідомлення-рішення по формі «Р»від 11.07.2006 р. № 0002511704/0, яким донара ховано податок з фізичних ос іб на суму 39 грн.
УПФ України в Солом' янськ ому районі м. Києва на підстав і даних перевірки, проведено ї органом податкової служби, виявлено факт приховування страхувальником суми доходу , на які нараховуються страхо ві внески в сумі 300 грн. та прове дено відповідну перевірку за період з 30.09.2004 року по 31.12.2005 року.
Згідно з актом перевірки св оєчасності, достовірності, п овноти нарахування та своєча сності сплати внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування № 531 від 25.03.2008 року, зафіксовано розбіжн ості у звітності на суму чист ого доходу 300 грн., внесків - 96 г рн.
Згідно з рішенням № 850 про зас тосування фінансових санкці й за приховування (заниження ) страхувальником суми доход у, на який нараховуються стра хові внески від 25.03.2008 р. відпові дачем застосовано до позивач а у вигляді стягнення штраф в сумі 300 грн.
Рішенням № 851 від 25.03.2008 р. за пору шення п. 2 ст. 19 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування »застосовано до позивача фін ансові санкції у розмірі 62,40 гр н.
Розглянувши спір по суті, су д приходить до висновку, що по зовні вимоги не підлягають з адоволенню, виходячи з насту пного.
Статтею 1 Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування»пер едбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи , які відповідно до цього Зак ону сплачують страхові вне ски на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.
Відповідно до вказаної ста тті страхові внески - це кош ти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'я зкове державне пенсійне ст рахування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування відпов ідно до цього Закону.
Згідно з ч. 1 статті 15 Закону « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування»п латниками страхових внескі в до солідарної системи є с трахувальники, зазначені в с татті 14 цього Закону, і застра ховані особи, зазначені в час тині першій статті 12 цього Зак ону.
До страхувальників віднос яться, зокрема, фізичні особи - суб'єкти підприємницької ді яльності та інші особи (включ аючи юридичних та фізичних о сіб - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які обрали осо бливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру, - для осіб, зазначени х у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього З акону.
Частинами 3 та 4 цієї статті в становлено, що страхувальник и набувають статусу платникі в страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальном у органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною пе ршою статті 12 цього Закону, - з д ня набрання чинності догово ром про їх добровільну участ ь; платникам страхових внеск ів у десятиденний термін піс ля їх реєстрації видається п овідомлення про реєстрацію п латника страхових внесків за формою, встановленою правлі нням Пенсійного фонду.
Як вбачається з наведених н орм та підтверджується матер іалами справи, позивач є плат ником страхових внесків до с олідарної системи Пенсійног о фонду України.
Частиною 6 статті 19 Закону «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування»пе редбачено, що страхові внеск и нараховуються незалежно в ід джерел їх фінансування, ф орми, порядку, місця виплати т а використання, а також незал ежно від того, чи були зазнач ені суми фактично виплачені після їх нарахування до спла ти.
Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування »страхувальники зобов'язан і сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий звітний період, не п ізніше ніж через 20 календарни х днів із дня закінчення цьог о періоду.
Відповідно до пп. 5.1.4 Інструк ції нараховані за відповідни й базовий звітний період стр ахові внески сплачуються пла тниками шляхом перерахуванн я безготівкових сум з їх банк івських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних дні в із дня закінчення цього пер іоду незалежно від виплати з аробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються стр ахові внески.
Абзацом 6 частини 2 статті 17 З акону «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлено, що страхув альник зобов'язаний нарахову вати, обчислювати і сплачува ти в установлені строки та в п овному обсязі страхові внеск и.
Викладена позивачем у позо вній заяві позиція щодо того , що дохід в сумі 300 гривень не б ув прихований ним, а помилков о не був відображений, не прий мається судом до уваги, оскіл ьки факт незазначення доходу підтверджується актами пере вірки й податкової інспекції , і органу пенсійного фонду.
Статтею 18 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» страхові внески є цільовим з агальнообов'язковим платеже м, який справляється на всій т ериторії України в порядку, в становленому цим Законом.
Страхові внески не включаю ться до складу податків, інши х обов'язкових платежів, що ск ладають систему оподаткуван ня. На ці внески не поширюєтьс я податкове законодавство.
Підставою для застосуванн я штрафних санкцій у рішенні № 851 є п. 4 ч. 9 ст. 106 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування », яким передбачено, що за дона рахування територіальним ор ганом Пенсійного фонду або с трахувальником сум своєчасн о не обчислених та не сплачен их страхових внесків наклада ється штраф у розмірі 5 відсот ків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, з а який донараховано ці суми.
У п. 3 ч. 9 ст. 106 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» передбачено, що за приховува ння (заниження) страхувальни ком суми заробітної плати (ви плат, доходу), на які нараховую ться страхові внески, наклад ається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) з аробітної плати (виплат, дохо ду), а в разі повторного протяг ом року такого порушення - штр аф у триразовому розмірі сум и прихованої (заниженої) заро бітної плати (виплат, доходу).
Таким чином, у зв' язку з на явністю виявлення суми прихо ваного доходу і донарахуванн ям своєчасно не обчислених і не сплачених страхових внес ків, відповідним органом пен сійного фонду в силу закону д о позивача застосовані штраф ні санкції.
За таких обставин, враховую чи все вищевикладене, позовн і вимоги щодо скасування ріш ення УПФ України в Солом' ян ському районі міста Києва пр о застосування фінансових са нкцій за приховування страху вальником сум заробітної пла ти (виплат, доходу), на які нара ховуються страхові внески № 850 від 25.03.2008 р., рішення про застос ування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсі йного фонду України або стра хувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених с трахових внесків, визнаються судом безпідставними та зад оволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 К АС України, адміністративний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних в имог відмовити.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження або апеляцій ної скарги в порядку, встанов леному ст. 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни. Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 К одексу адміністративного су дочинства України.
Суддя К.С. Винокуров
Дата складення та підп исання постанови в повному о бсязі - 24.06.2009
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2009 |
Оприлюднено | 24.12.2010 |
Номер документу | 6866620 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні