ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua УХВАЛА 13.09.2017Справа № 910/11539/16 Суддя Господарського суду міста Києва Морозов С.М., розглянувши без виклику представників заяву Публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" про повернення помилково сплаченого судового збору у справі За позовом Публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" до Приватного підприємства "Фарммаркет" про зобов'язання вчинити дії, - ВСТАНОВИВ: Публічне акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Приватного підприємства "Фарммаркет" про зобов'язання включити до проміжного ліквідаційного реєстру вимог кредиторів відповідача грошову суму в розмірі 7 985 042,16 грн. Рішенням Господарського суду міста Києва (суддя Головатюк Л.Д.) від 02.08.2016р. у справі №910/11539/16 позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" задоволено частково та зобов'язано ліквідаційну комісію відповідача включити до проміжного ліквідаційного балансу грошові вимоги позивача в сумі простроченої заборгованості за основним боргом у розмірі 2 978 060,16 грн., пені за простроченим основним боргом за період з 03.06.2014 по 31.03.2015 у розмірі 733 958,53 грн., 3% річних за період з 03.06.2014 по 31.03.2015 у розмірі 73 758,71 грн., інфляційних втрат від прострочення виконання зобов'язання за відступленими правами грошової вимоги за період з 03.06.2014 по 28.02.2015 у розмірі 616 792,36 грн., а також стягнуто з відповідача судовий збір у сумі 759,83 грн. Постановою Київського апеляційного господарського суду від 01.12.2016р. рішення Господарського суду міста Києва від 02.08.2016р. у справі №910/11539/16 змінено, викладено пункти 1-4 резолютивної його частини в іншій редакції, зобов'язано ліквідаційну комісію відповідача включити до проміжного ліквідаційного балансу також 18 270,00 грн. судових витрат. Крім того, здійснено розподіл судових витрат. Постановою Вищого господарського суду України від 10.05.2017р. постанову Київського апеляційного господарського суду від 01.12.2016р. та рішення Господарського суду міста Києва від 02.08.2016р. у справі № 910/11539/16 скасовано в частині відмови в задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" в особі філії АТ "Укрексімбанк" у місті Дніпропетровську до Приватного підприємства "Фарммаркет", а справу в цій частині передано на новий розгляд до Господарського суду міста Києва. В решті постанову Київського апеляційного господарського суду від 01.12.2016р. у справі №910/11539/16 залишено без змін. Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.05.2017р. справу №910/11539/16 передано на розгляд судді Морозову С.М. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.05.2017р. справу прийнято до свого провадження суддею Морозовим С.М. та призначено до розгляду на 20.06.2017р. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.06.2017р. у справі № 910/11539/16 оголошено перерву до 04.07.2017р та зобов'язано позивача у строк до 03.07.2017р. надати суду докази сплати судового збору у розмірі 118 397,63 грн. Позивачем вказану ухвалу було оскаржено в апеляційному порядку та при зверненні до суду з апеляційною скаргою на підставі платіжного доручення № 121707 від 26.06.2017р. було сплачено судовий збір в розмірі 1 600,00 грн. на рахунок Господарського суду міста Києва, а саме №31215206783001. Приписами частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: 1) зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом; 2) повернення заяви або скарги; 3) відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі; 4) залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв'язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням); 5) закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях. Пунктом 5.3 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 N 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" визначено, що у разі наявності підстав для повернення судового збору, відмінних від тих, які передбачені статтею 7 Закону України "Про судовий збір", це питання вирішується у позасудовому порядку, визначеному наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787 "Про затвердження Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів" (далі - Порядок). Суди першої та апеляційної інстанцій можуть надавати відповідні довідки органам Державної судової адміністрації України про те, що документ, за який сплачено судовий збір, до суду не надходив. Вищий господарський суд України як орган, який контролює надходження до бюджету судового збору за подання документів, які за законом можуть бути предметом його розгляду, може надавати відповідні подання платникам судового збору для звернення до органів Державної казначейської служби України про повернення судового збору за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надмірно зарахованих до бюджету коштів. Положеннями пунктів 3, 5 Порядку визначено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в органах Казначейства відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів. Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили. Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується самим позивачем, вказаний вище платіжний документ було використано останнім при зверненні до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою на ухвалу суду від 20.06.2017р. Підстав для повернення судового збору в порядку частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" судом не встановлено. Водночас суд зазначає, що повернення коштів здійснюється ор ганами Казначейства за поданням органів, що контролю ють справляння надходжень до бюджету. У відносинах щодо сплати судового збору таким органом є відповідне територіаль не управління державної судової адміні страції України. Для повернення суми помилково сплаченого судового збору заявнику необхідно звернутися до територіального управління державної судової адміністрації України із відповідною заявою. Пунктом 5 Порядку також визначено, що заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Казначейства, складається платником у довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи готівкою. Враховуючи те, що державна судо ва адміністрація не має права надавати погодження про повернення коштів без підтвердження відсутності звернення до суду та підтвердження зарахування ко штів до державного бюджету, державна судова адміністрація самостійно, після отримання заяви, звертається до господарського суду із запитом про наявність звернення окремих юридич них осіб до господарського суду зі сплатою відповідної суми судового збору та до Казначейства із запитом про надання підтвердження щодо зарахування коштів до державного бюджету. Після отримання відповідей із суду та Казначейства, державна судова адміністрація надає документ, у якому зазначає, що вважає за можливе повернути судовий збір, що був сплачений до Державного бюджету України на підставі відповідних платіжних доручень. Керуючись ст.ст. 44, 86 Господарського процесуального кодексу України, ст. 7 закону України "Про судовий збір", Господарський суд міста Києва, - УХВАЛИВ: В задоволенні заяви Публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" про повернення помилково сплаченого судового збору відмовити. Суддя С.М. Морозов
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2017 |
Оприлюднено | 20.09.2017 |
Номер документу | 68904249 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Морозов С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні