Постанова
від 03.10.2017 по справі 803/699/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2017 року Справа № 803/699/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Шафранюк І.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Укрдорс до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Люблинецька селищна рада Ковельського району Волинської області та Сектор містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдорс (далі - ТзОВ Укрдорс , позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (далі - ДАБІ України, УДАБІ у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 15.05.2017 року №43 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки Будівництво цеху опорядження деревини по вул. Заводська, 5, смт. Люблинець, Ковельського району , виданих Відділом містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТзОВ Укрдорс з 30.09.2011 року є власником земельної ділянки, що знаходиться за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Люблинець, вул. Заводська, 5.

Позивач зазначає, що маючи намір забудови вказаної земельної ділянки у встановленому порядку звернулося до Відділу містобудування та архітектури Ковельської РДА із заявою про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на об'єкт будівництва Цех опорядження деревини . 18.05.2013 року Відділом містобудування та архітектури Ковельської РДА за № 14 було видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на об'єкт будівництва Будівництво цеху опорядження деревини .

Однак рішенням УДАБІ у Волинській області від 15.05.2017 року № 43 скасовано дію вищезазначених містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14. Вважає, що відповідачем безпідставно було прийняте оскаржуване рішення, яке просили скасувати.

21.06.2017 року позивачем подано до суду клопотання про збільшення позовних вимог. Зазначили, що у зв'язку із скасуванням дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14 УДАБІ у Волинській області 22.05.2017 року прийнято рішення № 27 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 09.12.2013 року за № ВЛ 083133430048 Нове будівництво цеху опорядження деревини, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, Ковельський р-н . У зв'язку з наведеним позивач просив також скасувати рішення від 22.05.2017 року № 27 про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт.

Ухвалою суду від 27.06.2017 року залучено до участі у даній справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Люблинецьку селищну раду Ковельського району Волинської області та Сектор містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації.

У письмових запереченнях на адміністративний позов представник УДАБІ у Волинській області позовних вимог не визнав, посилаючись на те, що будівництво цеху опорядження деревини на цій території генеральним планом не передбачено і не відповідає положенням містобудівної документації на місцевому рівні, що є порушенням ч.2 ст. 5, ч.5 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109 (далі - Порядок № 109).

Також представником відповідача значено, що рішення УДАБІ у Волинській області від 15.05.2017 року №43 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки Будівництво цеху опорядження деревини по вул. Заводська, 5, смт. Люблинець, Ковельського району винесено на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Порядом надання містобудівних умов та обмежень земельної ділянки та Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Крім того, враховуючи скасування дію вказаних містобудівних умов та обмежень відповідно до п. 3 ч. 7 ст. 36, ст. 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності рішенням УДАБІ у Волинській області від 22.05.2017 року № 27 скасовано декларацію про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 09.12.2013 року № ВЛ 083133430048 Нове будівництво цеху опорядження деревини, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, Ковельський р-н . Тому просили у задоволенні позовних вимог відмовити.

03.10.2017 року представником позивача подано до суду заяву, в якій просив розгляд справи здійснювати за його відсутності, заявлені позовні вимоги підтримав.

У заяві від 03.10.2017 року представник УДАБІ у Волинській області позовні вимоги не визнала, просила розгляд справи здійснювати за її відсутності.

У заяві від 20.09.2017 року завідувач Сектору містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації просив розгляд даної справи проводи за відсутності їхнього представника.

21.09.2017 року Люблинецькою селищною радою Ковельського району Волинської області подано до суду клопотання про розгляд справи за відсутності їхнього представника.

Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

У відповідності до вимог статті 41 КАС України справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання технічним засобом.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що у 1978 році був розроблений та затверджений генеральний план забудови населеного пункту смт.Люблинець Ковельського району, що підтверджується листами Люблинецької селищної ради Ковельського району Волинської області від 26.06.2017 року № 613/25/2-17, від 11.07.2017 року № 676/25-17. Також з даних листів вбачається, що станом на 11.07.2017 року зміни або доповнення до генерального плану смт. Люблинець не вносилися, а новий генплан лише розробляється.

Рішеннями Люблинецької селищної ради Ковельського району від 03.04.2013 року № 23-4/2013, № 23-5/2013 визнано існуючий генеральний план населеного пункту Люблинецької селищної ради, термін дії якого закінчився, придатним для подальшого використання з метою вирішення питань розвитку та містобудівного освоєння територій до часу розроблення, проведення громадського обговорення експертизи та затвердження містобудівної документації.

Судом також встановлено, що відповідно до Державного акту на право власності на земельну дільнику серії ЯЛ № 087026, виданого Управлінням Держкомзему у Ковельському районі 30.09.2011 року та зареєстрованого за № 072210002000007, ТзОВ Укрдорс на підставі рішення Люблинецької селищної ради від 31.01.2011 року № 5-15/2011 та договору купівлі-продажу земельної ділянки від 17.11.2009 року є власником земельної ділянки площею 3,1780 га (кадастровий номер - 0722155700:01:001:0418), яка розташована за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, цільовим призначенням якої є - для обслуговування виробничо-торгівельної бази. Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 28.07.2015 року № 41313335 цільовим призначенням вказаної земельної ділянки є - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств.

17.05.2013 року позивач звернувся до Відділу містобудування та архітектури Ковельської РДА із заявою та відповідними від копіюваннями та документами про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, розташованої за адресою: смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, на об'єкт містобудування Цех опорядження деревини , додавши до неї всі необхідні документи.

18.05.2013 року за № 14 Відділом містобудування та архітектури Ковельської РДА видано ТзОВ Укрдорс містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, площею 3,1780 га на об'єкт будівництва Будівництво цеху опорядження деревини .

В даних містобудівних умовах в п. 8 було зроблено посилання на генеральний план смт. Люблинець як підставу містобудівної документації для даних містобудівних умов та обмежень.

09.12.2013 року УДАБІ у Волинській області було зареєстровано за № ВЛ 083133430048 Декларацію про початок виконання будівельних робіт на об'єкт будівництва Нове будівництво цеху опорядження деревини, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, Ковельський р-н .

В березні 2017 року на адресу відповідача від позивача була подана для реєстрації декларація про готовність об'єкта до експлуатації Нове будівництво цеху опорядження деревини , яка повідомленням № ВЛ 153170861312 від 27.03.2017 року була повернута на доопрацювання для усунення недоліків.

27.03.2017 року за службовою запискою інспектора по роботі з дозвільними документами УДАБІ у Волинській області було запропоновано провести перевірку дотримання законодавства під час видачі містобудівних умов і обмежень Відділом містобудування та архітектури Ковельської РДА № 14 від 18.05.2013 року забудови земельної ділянки у зв'язку з реєстрацією на даній ділянці об'єкта соціальної інфраструктури - Капличка .

13.04.2017 року УДАБІ у Волинській області було проведено документальну перевірку на предмет видачі містобудівних умов № 14 від 18.05.2013 року, витребувано відповідні документи у Відділі містобудування та архітектури Ковельської РДА та встановлено, що будівництво позивачем цеху опорядження деревини генеральним планом не передбачено, тому не відповідає положенням містобудівної документації на місцевому рівні і протирічить п.2.4 Порядку № 109.

На підставі довідки про результати документальної перевірки, складеної 13.04.2017 року УДАБІ у Волинській області, 20.04.2017 року ДАБІ України прийнято наказ №656 про проведення позапланової перевірки, відповідно до якого наказано УДАБІ у Волинській області провести позапланову перевірку з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження Відділом містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації, а саме: надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14.

15.05.2017 року відповідно до наказу ДАБІ України від 20.04.2017 року № 656, на підставі довідки про результати документальної перевірки від 13.04.2017 року та направлення УДАБІ у Волинській області на проведення позапланової перевірки від 21.04.2017 року № 26 головний інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Боговід В. П. провів позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Сектором містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14 на Будівництво цеху опорядження деревини , про що було складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 15.05.2017 року.

За результатами перевірки встановлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14 на Будівництво цеху опорядження деревини у частині Загальні дані в п.8 об'єкт нагляду посилається на генеральний план смт. Люблинець. Відповідно до генерального плану смт. Люблинець, який рішенням Люблинецької селищної ради Ковельського району від 03.04.2013 року № 23-5/2013 визнано придатним для подальшого використання (актуалізовано), дана земельна ділянка позначена на генплані як виробнича зона заводу залізобетонних виробів, асфальтно-бетонного заводу, цеху утеплювачів та силікатного заводу. Будівництво цеху опорядження деревини на цій території генеральним планом не передбачено і не відповідає положенням містобудівної документації на місцевому рівні, що є порушенням ч.2 ст. 5, ч.5 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 2.4 Порядку № 109.

За результатами зазначеної позапланової перевірки рішенням головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Боговіда В. П. від 15.05.2017 року (в даному рішенні як встановлено в судовому засіданні помилково зазначено дату - 15.05.2016 року) № 43 скасовано дію містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14 на Будівництво цеху опорядження деревини , виданих Відділом містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації замовнику ТзОВ Укрдорс .

Крім того, 22.05.2017 року Сектором по роботі з дозвільними документами УДАБІ у Волинській області прийнято рішення № 27 про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 09.12.2013 року № ВЛ 083133430048 Нове будівництво цеху опорядження деревини, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, Ковельський р-н .

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд встановив наступне.

Спірні правовідносини регулюються Законом України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038), Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року №698 (далі - Порядок №698), та Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року №109 (далі - Порядок №109).

Перевіряючи правомірність проведення перевірки та дотримання вимог законодавства при винесенні оскаржуваного рішення від 15.05.2017 року № 43, суд враховує, що згідно із ч. 2 ст. 41 Закону України №3038 (далі в редакції чинній на момент прийняття рішення) державний архітектурно-будівельний нагляд - сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.

Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із п. 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року №294 (далі в редакції чинній на момент проведення перевірки) Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Пунктом 7 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України передбачено, що Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 7 Закону №3038 управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації.

Відповідно до п. 2 Порядку № 698 нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі (далі - головні інспектори будівельного нагляду) шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена квартальним планом роботи Держархбудінспекції. Позапланова перевірка проводиться з виїздом на об'єкт нагляду (п. 14 Порядку № 698).

Згідно із пп. 5 п. 15 Порядку № 698 15 підставами для проведення позапланової перевірки є: виявлення за результатами камеральної чи документальної перевірки відомостей про порушення об'єктом нагляду вимог законодавства під час виконання ним повноважень у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до п. 23 Порядку № 698 за результатами планової або позапланової перевірки головний інспектор будівельного нагляду, який проводив перевірку, складає акт перевірки.

Досліджуючи підстави прийняття УДАБІ у Волинській області оскаржуваного рішення, суд зазначає таке.

Частиною 1 ст. 1 Закону №3038 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до частин 2-5 ст. 26 Закону №3038 суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Як передбачено ст. 29 Закону №3038 основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.

Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.

Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.

Пунктом 2.5 Порядку № 109 встановлено, що містобудівні умови та обмеження складаються у двох примірниках. Перший примірник надається замовнику, а другий постійно зберігається в уповноваженому органі містобудування та архітектури, який їх видав.

Отже, містобудівні умови та обмеження є основними складовими вихідних даних на будівництво, отримання яких є першим етапом здійснення проектування та будівництва об'єкту. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Таким чином, містобудівні умови та обмеження є рішенням спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури.

Відповідно до п. 32 Порядку № 698 якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень.

Про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об'єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.

Суд звертає увагу, що скасування рішення об'єкта нагляду є крайнім заходом, спрямованим на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Цей захід застосовується у випадках, коли у контролюючого органу відсутні інші можливості до забезпечення дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності, зокрема, у випадку неможливості усунення виявлених порушень під час перевірки порушень.

Так, процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст визначає Порядок № 109 (далі в редакції чинній на момент видачі позивачу містобудівних умов та обмежень).

Відповідно до пунктів 2.1, 2.2 розділу ІІ (Порядок надання містобудівних умов та обмежень) Порядку № 109 містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.

За приписами пункту 2.4 розділу ІІ (Порядок надання містобудівних умов та обмежень) Порядку № 109 розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Аналогічна норма викладена і у ч.5 ст. 29 Закону №3038, якою передбачено, що рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Отже, законом встановлено, що єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень або скасування виданих є невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Судом встановлено, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення від 15.05.2017 року № 43, яким скасовано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на Будівництво цеху опорядження деревини , видані Відділом містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації ТзОВ Укрдорс 18.05.2013 року за № 14, стало те, що у частині Загальні дані вказаних містобудівних умов та обмежень в п.8 об'єкт нагляду посилається на генеральний план смт. Люблинець. Відповідно до генерального плану смт. Люблинець, який рішенням Люблинецької селищної ради від 03.04.2013 року № 23-5/2013 визнано придатним для подальшого використання (актуалізовано), дана земельна ділянка позначена на генплані як виробнича зона заводу залізобетонних виробів, асфальтно-бетонного заводу, цеху утеплювачів та силікатного заводу, що також вбачається з оглянутих в судовому засіданні документів, поданих позивачем із завою про видачу містобудівних умов та обмежень. Будівництво цеху опорядження деревини на цій території генеральним планом не передбачено і не відповідає положенням містобудівної документації на місцевому рівні, чим порушено ч.2 ст. 5, ч.5 ст.29 Закону №3038 та п. 2.4 Порядку № 109.

Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону №3038 вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Згідно із ч. 1 ст. 16 Закону №3038 планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій (ч. 1ст. 25 Закону №3038).

Як передбачено ч. 1 ст. 1 Закону №3038 генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до ч. 1, 2, 5, 6, 8 ст. 17 цього Закону генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до ст. 18 Закону №3038 план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об'єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об'єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

Як передбачено статтею 19 цього Закону, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Наведені правові норми дають підставу для висновку, що саме генеральний план є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні.

Як зазначалось вище, генеральний план забудови населеного пункту смт.Люблинець Ковельського району Волинської області був розроблений 1978 році, який рішеннями Люблинецької селищної ради від 03.04.2013 року № 23-4/2013, № 23-5/2013 визнаний придатним для подальшого використання.

В матеріалах справи наявні викопіювання з схеми генплану смт.Люблинець.

Водночас, в ході судового розгляду даної справи встановлено, що план зонування території смт. Люблинець і детальний план смт. Люблинець не розроблялися, тобто, єдиною містобудівною документацією, яка діє на території смт. Люблинець, є генеральний план забудови населеного пункту смт.Люблинець, який розроблений у 1978 році та визнаний придатним для подальшого користування, а тому наміри забудови усіх земельних ділянок на території смт. Люблинець повинні відповідати останньому.

З оглянутого в судовому засіданні генплану смт.Люблинець вбачається, що земельна ділянка, яка розташована за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, позначена на генплані смт.Люблинець як виробнича зона заводу залізобетонних виробів, асфальтно-бетонного заводу, цеху утеплювачів та силікатного заводу, водночас будівництво цеху опорядження деревини на цій території генпланом не передбачено.

Отже, матеріалами справи підтверджено те, що наміри позивача щодо забудови вищевказаної земельної ділянки не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - генплану смт.Люблинець.

Згідно п. 2.4 Порядку № 109 підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Аналогічна норма зазначена і в ч. 5 ст. 29 Закону №3038 (в редакції, чинній на момент видачі містобудівних умов та обмежень).

Отже, законодавець визначив єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень - невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, що в даному випадку було встановлено, оскільки як зазначалось вище вказані містобудівні умови та обмеження були надані позивачу на підставі генплану смт.Люблинець, який не передбачає будівництво цеху опорядження деревини на цій території.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем неправомірно отримано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 18.05.2013 року № 14 на об'єкт будівництва Будівництво цеху опорядження деревини , а тому рішення від 15.05.2017 року №43 про скасування дії вказаних містобудівних умов та обмежень прийнято уповноваженою особою УДАБІ у Волинській області в межах та відповідно до наданих законодавством повноважень, та з дотриманням встановленої процедури.

Посилання представника позивача, що в даних обставинах відповідач міг обмежитись винесенням рішення не про скасування рішення, а про зупинення його дії - не ґрунтується на вимогах законодавства, оскільки як встановлено в судовому засіданні будь-яких доказів щодо розроблення проектної документації по плану зонування території чи детального плану щодо земельної ділянки позивача, на якій здійснюється будівництво, до генлану Люблинецькою сільською радою не робилось починаючи з часу звернення про видачу містобудівних умов і по даний час, що вбачається з оглянутого судом листа Люблинецької сільської ради за № 686/25-17 від 11.07.2017 року.

Щодо скасування рішення від 22.05.2017 року № 27 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 09.12.2013 року за № ВЛ 083133430048 Нове будівництво цеху опорядження деревини, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, Ковельський р-н суд зазначає наступне.

Згідно із п. 3 ч. 7 ст. 36 Закону №3038 (далі - в редакції, чинній на момент прийняття рішення про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт) зазначено, що декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно ч. 2 ст. 39-1 Закону №3038 у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації , які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, оскільки під час проведення відповідачем перевірки 15.05.2017 року та в ході судового розгляду даної справи встановлено, що наміри ТзОВ Укрдорс щодо забудови земельної ділянки, яка розташована за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - генплану смт.Люблинець, тому суд вважає, що УДАБІ у Волинській області правомірно в межах наданих повноважень прийнято рішення від 22.05.2017 року № 27 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 09.12.2013 року за № ВЛ 083133430048 Нове будівництво цеху опорядження деревини, смт. Люблинець, вулиця Заводська, 5, Ковельський р-н .

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є не обґрунтованими, а даний адміністративний позов не підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 41, 71, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та підставі Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Укрдорс до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Люблинецька селищна рада Ковельського району Волинської області та Сектор містобудування та архітектури Ковельської районної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде виготовлена в повному обсязі 08 жовтня 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий С.Ф. Костюкевич

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2017
Оприлюднено09.10.2017
Номер документу69390617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/699/17

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 07.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 03.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Постанова від 01.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні