КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4475/16 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О Суддя-доповідач: Бабенко К.А
У Х В А Л А
Іменем України
17 жовтня 2017 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Кузьменка В.В., Степанюка А.Г., секретаря Антоненко К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2017 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мерсі Центр до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2017 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем - Державною фіскальною службою України, подано апеляційну скаргу, в якій вона просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника Відповідача - Державної фіскальної служби України , перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Між Відповідачем - ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, як органом ДФС, та Позивачем, як Платником податків, укладено Договір про визнання електронних документів від 09 вересня 2015 року №3, предметом якого є визнання податкових документів, поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (надалі - ЕЦП) до органу ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.
Позивачем засобами електронного зв'язку подано до Відповідача - ДФС України, Податкові накладні №1 від 01.09.2015 року, №2 від 01.09.2015 року, №62 від 17.07.2015 року, №4 від 01.09.2015 року, №24 від 06.08.2015 року, №31 від 10.08.2015 року, №40 від 10.08.2015 року, №86 від 27.07.2015 року, №54 від 15.07.2015 року, №45 від 13.07.2015 року, №48 від 14.07.2015 року, №49 від 14.07.2015 року, №51 від 15.07.2015 року, №52 від 15.07.2015 року, №53 від 15.07.2015 року, №21 від 06.07.2015 року, №47 від 14.07.2015 року, №91 від 31.07.2015 року, №83 від 27.07.2015 року, №82 від 27.07.2015 року, №65 від 17.07.2015 року, №72 від 20.07.2015 року, №64 від 17.07.2015 року, №58 від 16.07.2015 року, №71 від 18.08.2015 року, №62 від 17.08.2015 року, №60 від 17.08.2015 року, №57 від 14.08.2015 року, №56 від 14.08.2015 року, №54 від 14.08.2015 року, №51 від 13.08.2015 року, №49 від 12.08.2015 року, №48 від 12.08.2015 року, №47 від 12.08.2015 року, №44 від 11.08.2015 року, №29 від 07.08.2015 року, №28 від 07.08.2015 року, №19 від 05.08.2015 року, №18 від 05.08.2015 року, №13 від 04.08.2015 року, №11 від 04.08.2015 року, №7 від 03.08.2015 року, №6 від 03.08.2015 року, №5 від 03.08.2015 року, №4 від 04.03.2015 року, №114 від 18.08.2015 року, №85 від 27.07.2015 року, №75 від 20.08.2015 року, №41 від 10.08.2015 року, №16 від 05.08.2015 року, що підтверджується Квитанціями, проте в яких зазначено: Документ не може бути прийнятий - Зверніться до ДПІ за місцем реєстрації для з'ясування причини помилки .
Згідно з п. 201.1. ст. 201. Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.10. ст. 201. Податкового кодексу України, зокрема при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою; податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту; підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня; датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції; якщо надіслані податкові накладні сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин; якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних; реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з п. 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (надалі - Порядок №1246), подання податкової накладної та/або розрахунку коригування ДФС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 7 Порядку №1246, після надходження податкової накладної в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.
Згідно з п. 8 Порядку №1246, для підтвердження прийняття податкової накладної до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.
Відповідно до п. 9 Порядку №1246, причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: наявність помилок під час заповнення податкової накладної; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Проте, Відповідачем - Державною фіскальною службою України, причини відмови у прийнятті податкових накладних, передбачені Порядком, не зазначено, у зв'язку з чим колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення адміністративного позову.
Такий висновок узгоджується з правовою позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною зокрема, в його Постанові від 27 липня 2015 року у справі №826/5227/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Піксель до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.
Згідно з частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої Відповідачем не виконано .
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2017 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Ухвалу складено в повному обсязі 19.10.2017 року.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Кузьменко В.В.
Степанюк А.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2017 |
Оприлюднено | 25.10.2017 |
Номер документу | 69724116 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні