Справа №766/9195/17
н/п 1-кс/766/10236/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.10.2017 року слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання сторони кримінального провадження №42014160000000101 старшого слідчого слідчої групи - старшого слідчого другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області юриста 2 класу ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів та їх вилучення, -
В С Т А Н О В И В:
В провадження слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , надійшло клопотання сторони кримінального провадження №42014160000000101 від 12.03.2014 р. старшого слідчого слідчої групи - старшого слідчого другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області юриста 2 класу ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: оригіналу акту ІНФОРМАЦІЯ_2 №07-19/114 від 05.03.2012 «Ревізії фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_3 за період з 2010-2011 по завершений звітний період 2012 року» з усіма додатками, у тому числі завірених копій проектно-кошторисної документації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та їх вилучення.
Мотивуючи клопотання, слідчий вказує, що в провадженні слідчого відділу прокуратури Херсонської області перебувають матеріали кримінального провадження №42014160000000101 від 12.03.2014 за підозрою ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч.2 ст. 367, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст.15, ч. 5 ст. 191 КК України.
Установлено, що програмою комплексного соціально-економічного розвитку м.Одеси на 2005-2015 роки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2004 №1604, а також Планом першочергових заходів щодо соціально-економічного розвитку м. Одеси та Одеської області, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.10.2009 №1262-р, передбачено вжиття першочергових заходів щодо запобігання руйнування дамби Хаджибеївського лиману, а саме будівництво споруд по обробці осаду і системи відводу очищених вод від станції біологічної очистки «Північна» у м.Одесі.
З цією метою ІНФОРМАЦІЯ_6 26.07.2010 укладено договір підряду №26 з ПП « ОСОБА_13 » (генпідрядник), відповідно до якого замовник доручає, а генпідрядник забезпечує виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва трубопроводу довжиною 4 км з поліетиленових труб діаметром 2000мм.
Під час реалізації вказаного проекту під назвою «Проведення першочергових робіт будівництва системи стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» у м. Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск», учасники організованої групи та особи, що діяли за попередньою змовою з ними заволоділи бюджетними грошовими коштами шляхом вчинення кримінальних правопорушень по чотирьом схемам:
За першою схемою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення вартості матеріалів (труби та комплектуючих до неї).
Так, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_7 під час укладання договору підряду та додаткових угод до них, погодили договірну ціну (50 тис. грн. за 1 м), яка не відповідала реальній вартості труби та вартості, передбаченої у проекті (13 тис. грн. за 1 м), затвердженого держбудекспертизою. У свою чергу посадові особи ПП« ОСОБА_13 » з метою завищення вартості труби відобразили придбання труби за ціною (50 тис. грн. за 1 м) від фіктивних суб`єктів господарювання.
За цією схемою у період з грудня 2010 року по кінець 2012 року організована група заволоділа грошовими коштами державного бюджету шляхом завищення вартості труби у сумі 64,5 млн. грн.
За другою схемою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення вартості робіт.
Так, використовуючи колізії у законодавстві України, організована група залучила до проведення робіт підконтрольне ПП « ОСОБА_14 » визначивши завищену вартість робіт, яке у свою залучило до виконання робіт - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » за реальною вартістю робіт 71,5 млн.грн.
За цією схемою у період з липня 2011 року по кінець 2012 року організована група заволоділа грошовими коштами шляхом завищення вартості робіт у сумі 129,6 млн. грн.
За третьою схемою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення об`ємів робіт.
Так, посадові особи ПП « ОСОБА_13 » відобразили у документах первинно-бухгалтерського обліку виконання робіт, пов`язаних із засипкою підводної траншеї піском та щебенем, які фактично не виконувались. У свою чергу, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_7 та посадові особи підконтрольного ПП « ОСОБА_15 » (з яким посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_7 у 2012 році уклали договір на здійснення технічного нагляду), які були відповідальні за здійснення технічного нагляду по цьому проекту, будучи обізнаними щодо відсутності проведених робіт по засипці підводного котловану піском і щебенем, підписали акти виконаних робіт форми КБ-2в, чим підтвердити виконання цих робіт.
За цією схемою у період з листопада 2011 року по кінець 2012 року організована група заволоділа грошовими коштами шляхом завищення об`ємів робіт у сумі 18,8 млн. грн.
За четвертою схемою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом подачі позовів до державних органів.
За цією схемою, злочинна група звернула до виконання рішення судів щодо стягнення з рахунків ІНФОРМАЦІЯ_7 за актами прийняття виконаних робіт, які містили завідомо недостовірні відомості, на користь ПП « ОСОБА_13 » бюджетних грошових коштів на загальну суму 320,9млн. грн., однак не змогла довести свої дії до кінця через відсутність відповідного фінансування.
Таким чином, за період з грудня 2010 року по кінець 2015 року організована група незаконно заволоділа грошовими коштами у розмірі 213млн.грн. та здійснила замах на заволодіння грошовими коштами у розмірі 320,9 млн. грн.
У ході досудового розслідування встановлено, що листом № 3620 від 01.12.2010 на адресу ІНФОРМАЦІЯ_9 ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » підтвердила, що філії ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » в Одеській області було делеговано право на проведення комплексної державної експертизи робочого проекту «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск».
Також згідно зазначеного листа за результатами вказаної експертизи філією ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » в Одеській області видано шість комплексних експертних висновків від 07.04.2009 № 327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, № 330-04-ИС, № 331-04-ИС, № 332-04-ИС по шести чергам будівництва об`єкту з рекомендацією до затвердження проектно-кошторисної документації на загальну суму 585000, 044 тис. грн.
Разом з цим, проведеними слідчим діями виявлено та вилучено оригінали п`яти комплексних експертних висновків від 07.04.2009 № 327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, № 330-04-ИС, № 331-04-ИС, складених філією ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » в Одеській області, якими затверджено проект ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (шифр проекту: 2008-01) під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». У той же час, оригіналу комплексного експертного висновку від 07.04.2009 № 332-04-ИС не виявлено.
Крім того, вивченням оригіналу проекту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (шифр проекту: 2008-1) «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 », вилученого у ІНФОРМАЦІЯ_11 (правонаступник ІНФОРМАЦІЯ_12 , яке виступало замовником вищевказаного проекту) встановлено, що виконання робіт з будівництва зазначеного об`єкту передбачено у п`ять черг та загальна вартість будівництва складає 488453, 947 тис. грн.
Також встановлено, що актом ІНФОРМАЦІЯ_2 №07-19/114 від 05.03.2012 вартість комплексної державної експертизи проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » у сумі 314 793 грн. 60 коп., була визначена з порушенням п. 1 Порядку визначення вартості комплексної державної експертизи проектів будівництва, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.2006 № 427, адже, відповідно до зазначеного пункту Порядку вартість комплексної державної експертизи проекту будівництва визначається шляхом застосування показників, установлених у відсотках його кошторисної вартості. Кошторисна вартість будівництва визначається як сума вартості робіт, що виконуються згідно із главами 1-9 зведеного кошторисного розрахунку, складеного відповідно до ДБН Д.1.1-1-200, та 10 відсотків вартості устаткування. Згідно глав 1-9 зведених кошторисних розрахунків вартості будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 », розробленого ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », кошторисна вартість будівництва складає 370, 48 млн. грн. Згідно додатку до Порядку, при кошторисній вартості будівництва понад 200 млн.грн., вартість комплексної експертизи становить 0,05% (але не більш як 180 000 грн.). За таких обставин, за висновком ревізії, викладеним у Акті ревізії від 05.03.2012р. №07-19\114, вартість комплексної державної експертизи проекту будівництваглибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » повинна складати 180 000 грн. (без ПДВ), у зв`язку з чим завищено вартість комплексної державної експертизи проекту будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » і ІНФОРМАЦІЯ_3 спричинено збитки на суму 98 793 грн. 60 коп.
Також встановлено, що оригінал акту ІНФОРМАЦІЯ_2 №07-19/114 від 05.03.2012 «Ревізії фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_3 за період з 2010-2011 по завершений звітний період 2012 року» з додатками, у яких містяться завірені копії проектно-кошторисної документації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » загальною кошторисною вартістю будівництва 370, 48 млн. грн. знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .
Посилаючись на вищевикладені обставини, слідчий просить клопотання задовольнити.
На підставі ч.2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, з огляду на наявність достатніх підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення таких документів.
В судовому засіданні прокурор клопотання з викладених у ньому підстав підтримав, просив задовольнити.
Згідно норми ч.1 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Обґрунтовуючи внесене клопотання прокурор зазначив, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що речі і документи, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин зазначеного кримінального провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи доводи клопотання слідчого, слідчий суддя приходить до висновку про достатність підстав для надання тимчасового доступу до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки є достатні підстави вважати, що вказані речі та документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а іншими способами їх довести неможливо.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити.
Надати стороні кримінального провадження №42014160000000101 від 12.03.2014 р. старшому слідчому слідчої групи старшому слідчому другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області юрист 2 класу ОСОБА_4 та/або слідчим, включеним до складу слідчої групи у кримінальному провадженні № 42014160000000101 - ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 дозвіл на тимчасовий доступдоречейідокументів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: оригіналу акту ІНФОРМАЦІЯ_2 №07-19/114 від 05.03.2012 «Ревізії фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_3 за період з 2010-2011 по завершений звітний період 2012 року» з усіма додатками, у тому числі завірених копій проектно-кошторисної документації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та можливість їх вилучення.
Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 69968018 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні