ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2017 року № 813/3734/17
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Карп`як О.О., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до ПП "Захід-клас" про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках-
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до ПП "Захід-клас" про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 30 600,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов'язань по штрафних санкціях за порушення закону у сфері виробництва та обігу алкоголю та тютюну в розмірі 30 600, 00 грн. У зв'язку із наведеним, позивач звернуся до суду з позовом.
Ухвалою судді від 20.10.2017 року у даній адміністративній справі відкрито скорочене провадження.
Відповідачу було надіслано судом копію ухвали про відкриття скороченого провадження, разом із витягом про процесуальні права і обов'язки сторін та запропоновано протягом десяти днів з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження подати заперечення проти позову, а також необхідні документи або заяву про визнання позову. У встановлений строк заперечень чи пояснень відповідача щодо даного адміністративного позову до суду не надходило.
У відповідності до положень ч.4 ст.183-2, п.2 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Оскільки судом належним чином виконано свій обов'язок щодо повідомлення відповідача, тому суд дійшов до висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши і оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «Захід-клас» внесене до Єдиного державного реєстру підприємств та організації, код ЄДРПОУ 30162974, перебуває на обліку у контролюючому органі як платник податків.
Згідно довідки позивача №б/н про податкову заборгованість станом на 25.09.2017, за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 30 600,00 грн., що включає в себе адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення закону у сфері виробництва та обігу алкоголю та тютюну.
Судом із матеріалів справи встановлено, що 29.02.2016 року Залізничною об'єднаною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Львівській області були прийняті наступні рішення:
- №3/21-00/30162974 про застосування фінансових санкцій до ПП "Захід-клас" у загальному розмірі 6800,00 грн., у зв'язку із порушенням вимог ст.15 ЗУ від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме: продаж тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років;
-№2/21-00/30162974 про застосування фінансових санкцій до ПП "Захід-клас" у загальному розмірі 6800,00 грн., у зв'язку із порушенням вимог ст.15 ЗУ від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме: продаж по-штучно тютюнових виробів;
-№1/21-00/30162974 про застосування фінансових санкцій до ПП "Захід-клас" у загальному розмірі 17000,00 грн., у зв'язку із порушенням вимог ст.15 ЗУ від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме: роздрібна торгівля тютюнових виробів без наявної ліцензії.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до припису норми п.п.14.1.137. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України (надалі по тексту - ПК України), орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечені погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.57.1. ст.57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій і податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку розпочату процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
На даний час суми податкових зобов'язань відповідача є узгодженими встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу.
Положенням п.59.1 п.59 ПК України, передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установленому законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до ст.59 ПК України, позивачем винесено податкову вимогу від 08.06.2016 року №773-17 та було надіслано на адресу відповідача.
Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючий орган має право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержання якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим та територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
В силу підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні” від 21.12.2016 року №1797-VІІІ внесено зміни д Податкового кодексу України та ст.19-1 Кодексу викладено в новій редакції, відповідно до якої функції з погашення податкового боргу закріплено за ГУ ДФС у Львівській області.
Вказані рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалися, суму визначених штрафних санкцій в розмірі - 30 600, 00 грн. у передбачені законодавством строки сплачено не було.
На виконання даної норми позивачем було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу від 15.03.2016 року №2679-17 на загальну суму 30600,00 грн.
Таким чином, судом встановлено, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області були вжиті заходи щодо погашення відповідачем податкового боргу, однак, такі заходи контролюючого органу не призвели до повного погашення податкового боргу.
Так, вищезазначене свідчить про невиконання відповідачем свого податкового обов'язку щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України.
Як визначено частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У той же час, відповідачем жодних заперечень по суті позовних вимог чи доказів сплати податкового боргу до суду надано не було.
Отже, на підставі викладеного суд прийшов до висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ст.94 КАС України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст.4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Захід-клас» (ЄДРПОУ 30162974) до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника в розмірі 30 600,00 грн.
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Роз'яснити відповідачу, що згідно ч.12 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування , перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанов.
Суддя Карп`як О.О.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2017 |
Оприлюднено | 10.11.2017 |
Номер документу | 70056131 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні