Ухвала
від 17.12.2018 по справі 813/3734/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

17 грудня 2018 року

Київ

справа №813/3734/17

адміністративне провадження №К/9901/67120/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів: Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

перевіривши матеріали касаційної скарги Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 у справі №813/3734/17 за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Приватного підприємства Захід-клас про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках,

УСТАНОВИВ:

05.12.2018 на адресу Верховного Суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018.

19.10.2017 Головне управління Державної фіскальної служби у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства "Захід-клас", в якому просило суд стягнути з відповідача до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника у розмірі 30 600,00 грн.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2017 року по справі №813/3734/17 адміністративний позов задоволено. Стягнуто з Приватного підприємства "Захід-клас" до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника у розмірі 30 600,00 грн.

16.05.2018 до Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява Приватного підприємства "Захід-клас" про перегляд постанови Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2017 у справі №813/3734/17 за нововиявленими обставинами, якою просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2017 у справі №813/3734/17; винести нову постанову, якою в задоволені позову відмовити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 залишеним без змін постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 заяву задоволено повністю.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що після винесення постанови Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2017 у справі №813/3734/17 та набрання ним законної сили, Приватне підприємство "Захід-клас" звернулося до суду про визнання протиправними та скасування рішень про застосування фінансових санкцій №3/21-00/30162974, №2/21-00/30162974, №1/21-00/30162974 від 29 лютого 2016 року та податкової вимоги №2679-17 від 15.03.2016 року. Зазначив, що оскільки рішення суб'єкта владних повноважень на підставі, яких було стягнуто судом податковий борг визнані неправомірними, вони втратили свою чинність та не можуть бути доказами наявності будь-якого податкового боргу, згідно з постановою Львівського апеляційного адміністративного суду у справі №8 13/4040/17 від 24.04.2018 то і вимоги відповідача повинні бути визнані необґрунтованими.

Вирішуючи справу суди дійшов висновку про те, що станом на час прийняття постанови від 07.11.2017 Львівському апеляційному адміністративному суду та сторонам не було відомо, що рішення про застосування фінансових санкцій від 29.02.2016 №№3/21-00/30162974, 2/21-00/30162974, 1/21-00/30162974 та податкова вимога від 15.03.2016 №2679-17 є протиправними та підлягають скасуванню. Таким чином, встановлення таких обставин є підставою для перегляду постанови від 07.11.2017 за нововиявленими обставинами.

Разом з тим, рішення суб'єкта владних повноважень на підставі, яких було стягнуто судом податковий борг визнані Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2017 протиправними та скасовані, вони втратили свою чинність та не можуть бути доказами наявності такого податкового боргу, тому позовні вимоги Головного управління ДФС про стягнення такого боргу є безпідставними.

Головне управління ДФС у Львівській області не погодившись з судовими рішеннями, звернулося до суду з касаційною скаргою на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 у справі №813/3734/17, в якій просить скасувати оскаржувані судові рішення та залишити в силі постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2017.

Перевіривши матеріали касаційної скарги, суд дійшов висновку про відмову у відкритті касаційного провадження, виходячи з наступного.

Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції , що діє з 15.12.2017) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз наведеного законодавства дозволяє зазначити про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.

Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Згідн з пунком 2 частиною п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Відповідно до пункту 6 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з пунктом 24 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.

Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1762 гривень (стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" від 07.12.2017 № 2246-VIII).

Враховуючи викладене, справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує 176200 грн., відносяться до категорії справ незначної складності (за винятком випадків, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України).

З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судовіх рішень вбачається, що предметом позову у справі №813/3734/17 є вмога про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 30 600,00 грн.

Отже рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 та постанова Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 у справі №813/3734/17- не підлягають касаційному оскарженню.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.

Керуючись статтею 333 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 у справі №813/3734/17.

Надіслати особі, яка подала касаційну скаргу, копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І. А. Гончарова

Судді І. Я. Олендер

Р. Ф. Ханова

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення17.12.2018
Оприлюднено19.12.2018
Номер документу78626392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3734/17

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Постанова від 07.11.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні