Справа № 2 - а-49/2008 ПОСТАНОВА і менем України 11 вересня 2008 ро ку. Джанкойський міськрайонн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого - су дді Д'яченко В.І.,
при секретарі Середа Г.І., розглянувши у відкритому суд овому засіданні в залі суду м іста Джанкоя цивільну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до нача льника контрольно-ревізійно го відділу в м. Джанкой та Джан койського районі АРКрим, кон трольно-ревізійного управлі ння в Автономній Республіці Крим про визнання вимоги від 19.11.2007 року №31/1 недійсним,
ВСТАНОВИВ:
Позивачі ОСОБА_1, ОСОБА_2 зверн улися до суду з адміністра тивним
позовом до нача льника контрольно-ревізійно го управління в Автономній
Республіці Крим про виз нання вимоги від 19.11.2007 року №31/1 н едійсним, мотивуючи наступни м:
Вони, ОСОБА_2 й ОСОБА_1 , у даних правовідносинах вис тупають як посадові особи Дж анкойської міської ради, а са ме: ОСОБА_2 - Начальник Фіна нсового керування Джанкойсь кої міськради; ОСОБА_3 - Нач альник Управління праці й со ціального захисту Джанкойсь кої міської ради.
19 листопада 2007 року Начальни к Контрольно-ревізійного від ділу в м. Джанкої й Джанкойськ ому районі ОСОБА_4. виніс В имогу №31/1 про повернення Нача льником финуправління Джанк ойської міськради ОСОБА_2 і Начальником УТСЗН ОСОБА _3 бюджетних коштів, отриман их у вигляді субвенції й вико ристані не по цільовому приз наченню, у сумі 4000 грн. У згадан ій Вимозі відповідач указав, що підставою для винесення д аного документа з'явилася по рушення норм п. 8 ст. 13 Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соці ального захисту», виявлене п ри проведенні ревізії (перев ірки) використання бюджетних коштів в УТСЗН Джанкойської міськради. Тому що, на думку в ідповідача, бюджетні кошти н а капітальний ремонт квартир інвалідів Великої вітчизнян ої війни витрачені виконавчи м комітетом Джанкойської міс ької ради не по цільовому при значенню, у зв'язку з тим, що п. 8 ст. 13 Закону України «Про стат ус ...» передбачено позачергов ий безкоштовний капітальний ремонт власних житлових буд инків і першочерговий поточн ий ремонт житлових будинків і квартир. Тобто нібито, на дум ку відповідача, законодавств ом не передбачена можливість проведення капітального рем онту саме квартир.
Вважають, що вищевказана Ви мога є протиправною і недійс ною по нижченаведених підста вах:
1. Відповідно до пункту 2 Пост анови Верховної Ради України «Про введення в чинність Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їхньог о соціального захисту» від 22.1 0.93. Кабінету Міністрів Україн и доручено, зокрема, до 01.01.1994р. пр ийняти необхідні нормативні акти, відносно застосування Закону України «Про статус в етеранів війни, гарантії їхн ього соціального захисту». З метою реалізації Закону Укр аїни «Про статус ветеранів в ійни, гарантіях їхнього соці ального захисту» (у тому числ і й п. 8 ст. 13 зазначеного закону ) Кабінет Міністрів України п рийняв Постанову №94 від 16.02.1994р. « Про порядок надання пільг пе редбачених Законом України « Про статус ветеранів війни, г арантіях їхнього соціальног о захисту», пунктом 10 якого Де ржавному комітету з житлово- комунальному господарству р азом з Міністерством соціаль ного захисту населення Украї ни, Міністерством оборони й М іністерством фінансів Украї ни доручено розробити порядо к безкоштовного капітальног о ремонту житлових будинків (квартир) інвалідів війни, осо бам, які мають особливі заслу ги перед Батьківщиною, члена м родин загиблих військовосл ужбовців і прирівняних до ни х осіб. Зазначеними централь ними органами, також у викона ння Закону України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту » було розроблено й прийняте Положення про порядок прове дення безкоштовного капітал ьного ремонту житлових будин ків (квартир) інвалідів війни , особам які мають особливі за слуги перед Батьківщиною, чл енам родин загиблих військов ослужбовців і прирівняних до них осіб, затверджена Наказо м Держкомітету України по ЖК Х №73 від 05.08.94. (далі - Наказ №73).
Тобто в згаданих нормативн их актах Кабінету Міністрів України й Держкомітету Украї ни по ЖКХ мова йде про порядки проведення капітального рем онту житлових будинків (квар тир) громадянам відповідної пільгової категорії про можл ивості без обмеження проведе ння капітального ремонту у к вартирах, що перебувають у вл асності громадян пільгової к атегорії.
У цей час ні Постанова КМУ в ід 16.12.1994р. №94. ні Наказ Держкоміте ту від 05.08.1994р. № 73 не визнавався н і неконституційним, ні недій сним, і діють дотепер.
Таким чином, при рішенні пит ань про проведення капітальн их ремонтів житлових будинкі в або квартир виконком Джанк ойської міськради повинен ке руватися й керувався не тіль ки Законом України « Про стат ус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту », але й всіма іншими норматив но-правовими документами при йнятими, уповноваженими цент ральними органами виконавчо ї влади, у виконання даного За кону.
Оцінка законності або неза конності яких-небудь нормати вно-правових актів законам У країни не входить ні в їх комп етенцію, ні в компетенцію орг анів місцевого самоврядуван ня.
2. Відповідно до пункту 2.1 На казу №73 види й обсяги робіт по капітальному
ремонті буд инку (квартири) визначаються спеціальною комісією, що ств орюється,
у цьому випадку , при органі місцевого самовр ядування (виконавчому коміте ту
Джанкойської міської р ади). Пунктом 2.4 цього ж Наказу в становлено, що
кошторисни й розрахунок і вартість капі тального ремонту будинку (кв артири)
затверджуються рі шенням місцевого органа само врядування. У зв'язку із чим,
Рішенням виконавчого комі тету Джанкойської міської ра ди від 22.04.05. №140
затверджений склад комісії із проведення безкоштовного капітального ремонту
житлових будинкі в (квартир) інвалідів BOB, а також затверджене Положення про
зазначену комісію, а також в иконкомом затверджувалися к ошторисні розрахунки
й ва ртості капітальних ремонтів робіт.
Тобто, вони не приймали само стійно й одноосібно рішення про проведення капітального ремонту квартир і висувати в имоги безпосередньо до позив ачок як до посадових осіб Джа нкойської міськради відпові дач не має право. До того ж Пос тановою Джанкойського міськ районного суду від 12.11.2007р. у спр аві №3-14069/07 (за результатами тієї ж перевірки від 28.09.07.), зокрема, з акрите провадження у справі у відношенні ОСОБА_1 про з алучення до адміністративно ї відповідальності по ч.1 ст. 164- 12 КУПАП (порушення законодавс тва про бюджетну систему) у зв 'язку з відсутністю в діях О СОБА_1 суб'єктивної сторони складу правопорушення. Що в з айвий раз підтверджує відсут ність їх провини .
3. Крім того, відповідачем порушений сам порядок оформл ення й пред'явлення
Вимог и. Зокрема, відповідно до п. 3 По рядку повернення бюджетних к оштів,
отриманих як субве нція, у відповідний бюджет у в ипадку їхнього нецільового
використання, затверджен ого Постановою КМУ від 11.04.2002р. № 495 (на який
зокрема посилає ться й відповідач у своїй Вим озі) у випадку встановлення ф акту
нецільового викорис тання субвенції разом з Акто м ревізії (довідкою про перев ірку)
керівником уповнова женого державного органа, що проводив перевірку,
офор мляється вимога про по вернення використаної не по цільовому
призначенню су ми субвенції у відповідний б юджет. Тоді як Акт ревізії, на який
посилається у своїй вимозі відповідач №31-21/59 був вр учений позивачкам
05.10.2007р., а зазначена Вимога відповідач а була складена 19.11.2007р. і
отр имана позивачками лише 22.11.2007р., тобто після закінчення більш ніж півтора
місяця з моме нту вручення Акту ревізії.
Дана обставина також може б ути підставою для визнання н едійсним Вимоги відповідача .
На підставі вищевикладено го, і керуючись ст. 2, ч. 2 ст. 4, ст. 17,с т. 18, ст. 19, ст. 104, ст.161, п.п.5 «Заключни х і перехідних положень» КАС України, просили: Визнати про типравною та скасувати вимог у Начальника Контрольно-реві зійного відділу в м. Джанкой й Джанкойському районі ОСОБ А_4 від 19.11.2007р. №31/1.
Заслухавши позивачів, дос лідивши матеріали справи, су д прийшов до висновку, що позо в обґрунтований та підлягає задоволенню. Суд виходить з н аступного: Відповідно до Пос танови Кабінету міністрів Ук раїни «Про порядок надання п ільг, передбачених Законом У країни "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту" витрати державни х органів, органів місцевого і регіонального самоврядува ння, підприємств, установ і ор ганізацій (далі організації) , пов'язані з наданням пільг, п ередбачених Законом України "Про статус ветеранів війни, ї х соціального захисту", покри ваються місцевими фінансови ми органами на підставі розр ахунків, поданих організація ми, шляхом перерахування кош тів на їх рахунки в установах банків.
Пільги, передбачені зазнач еним даним Законом, надаютьс я організаціями за рахунок в ласних коштів з наступним ві дшкодуванням їх з бюджету за встановленими нормами у пог оджені з фінансовими органам и терміни. Положення про поря док проведення безплатного к апітального ремонту жилих бу динків (квартир) інваліді в ві йни, які мають особливі заслу ги перед Батьківщиною, члені в сімей загиблих військовосл ужбовців та прирівняних до н их
осіб передбачає, що для вир ішення питання про проведенн я безплатного капітального р емонту власник житла подає з аяву до місцевого органу вла ди і самоврядування, місцеві органи влади і самоврядуван ня ведуть Книгу обліку викон ання безплатних капітальних ремонтів жилих будинків (ква ртир), що перебувають у власно сті осіб, яким надаються піль ги. За визначеними обсягами р обіт складається кошторисни й розрахунок і визначається вартість капітального ремон ту будинку (квартири) згідно з діючим порядком визначення вартості ремонту жилих будів ель.
Кошторисний розрахунок і в артість капітального ремонт у будинку (квартири) затвердж уються рішенням місцевою орг ану влади і самоврядування і не підлягають подальшій змі ні.
Фінансування витрат на про ведення капітального ремонт у будинків (квартир) здійснює ться за рахунок коштів місце вих бюджетів у порядку, визна ченому пунктом 6 постанови Ка бінету Міністрів України від 16 лютого 1994 p. N 94 "Про порядок нада ння пільг, передбачених Зако ном України "Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту".
Контроль за виконанням і до триманням порядку проведенн я безплатного капітального р емонту будинків (квартир), що п еребувають у власності грома дян, яким надається зазначен а пільга, здійснюється місце вими органами влади і самовр ядування.
З наведеного суд робить вис новок, що питання щодо наданн я пільг інвалідам ВВВ по пров еденню капітального ремонт будинків (квартир) вирішу ється не розпорядником бюдже тних коштів (відповідачем), а в иконавчим комітетом міської зади.
На виконання зазначени х положень Джанкойська міськ а рада прийняла рішення від 11. 08.2005р. № 287, яким зобов'язала Джанк ойський ЖЕО здійснити капіта льний ремонт квартири інвалі ду ВВВ ОСОБА_5, який мешкає за адресою АДРЕСА_1 на сум у 2 000 гри. згідно договору підря ду від 12.08.2005р. № 3 та акту прийманн я виконаних робіт.
Крім того, згідно рішення ви конкому Джанкойської місько ї ради від 26.05.2006р. № 201 КМП "Кварц" з дійснено капітальний ремонт квартири інваліду ВВВ ОСОБ А_6, який мешкає за адресою м. Джанкой. АДРЕСА_2 на суму 2 000 грн. згідно договору підряд у від 31.05.2006р. № 6 та акту приймання виконаних робіт.
Зазначене рішення Джанко йської міської ради не оскар жені в установленому законом порядку, не визнані нечинним и, не скасовані.
Керуючись, ст.ст. 8-11,17, 69-71, 86, 159-163, 1 67 Кодексу адміністративного судочинства України, постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 16 лютого 1994 p. N 94 "Про поряд ок надання пільг, передбачен их Законом України "Про стату с ветеранів війни, гарантії ї х соціального захисту", суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Визнати незаконною та ск асувати вимогу начальника Ко нтрольно-ревізійного відділ у в м. Джанкой й Джанкойському районі ОСОБА_4 від 19.11.2007року за №31/1 про повернення начальн иком фінансового управління Джанкойської міської ради А РКрим ОСОБА_2 та начальник ом управління праці та соціа льного захисту населення Джа нкойської міської ради АРКри м ОСОБА_1 коштів в сумі 4000 гр н. до Державного бюджету Укра їни.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Апеляційного суду Автоном ної Республіки Крим через Дж анкойський міськрайонний су д шляхом подачі в 10-денний стр ок з дня проголошення постан ови заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом 20 днів апеляційно ї скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Постанова надрукована с уддею одноособово в нарадчій кімнаті.
Суд | Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2008 |
Оприлюднено | 29.07.2010 |
Номер документу | 7127036 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Лаврушин О.М.
Адміністративне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Д'яченко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні