справа №2-а-49/2008 р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2008 року Добропільський міськрайонний суд Донецької області у складі:
головуючий суддя Лаврушин О.М.
за участю: секретаря Верній М. Г.
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Добропілля адміністративний позов Добропільської міської ради до Святогорівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення Святогорівської селищної ради №У/5-3 від 20 вересня 2006 року "Про зміну меж території Святогорівської селищної ради" та встановлення меж міста Добропілля",
ВСТАНОВИВ:
Добропільська міська рада звернулася до суду з адміністративним позовом до Святогорівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення Святогорівської селищної ради №У/5-3 від 20 вересня 2006 року "Про зміну меж території Святогорівської селищної ради" та встановлення меж міста Добропілля" мотивуючи тим, що 31 липня 2005 року на адресу відповідача було направлено лист №02-106-26/2 в якому виконком Добропільської міської ради звернувся до Святогорівської селищної ради з клопотанням передати у землі м. Добропілля 58, 8 га. із земель селищної ради і погодити межі міста Добропілля.
Рішенням Святогірівської селищної ради №У/5-3 від 20 вересня 2006 року „Про зміну меж території Святогорівської селищної ради", була дана згода на передачу до території земель міста Добропілля, земля загальною площею 41, 8 га, тобто менша ніж було вказано в клопотанні.
Таким чином, рішення Святогорівської селищної ради є протиправним та таким, що порушує права Добропільської міської ради та має бути скасованим, оскільки вказане рішення суперечить нормам чинного законодавства України, а саме п.2 ст. 173 Земельного Кодексу України, згідно якої, межі населеного пункту встановлюються по проектам землеустрою, які розробляються відповідно до генерального плану населених пунктів.
Це рішення не співпадає з генеральним планом м. Добропілля, який розроблено
та затверджено у 1992 році.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсягу.
Представник відповідача ОСОБА_2 позов не визнала і вважає, що рішення винесено на законних підставах і крім того позивач пропустив строк передбачений КАСУ для звернення до суду.
Вислухавши думку сторін та вивчивши матеріали справи суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до п.41 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування", до повноважень сільської та селищної рад віднесені питання про прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами. Статтею 33 ч.1 вищевказаного Закону передбачено, що до відання виконавчих
органів сільських, селищних, міських рад належить підготовка і внесення на розгляд
ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розміру плати за
користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під
забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних
громад
Таким чином, рішення Святогорівської селищної ради за №У/5-3 від 20 вересня 2006 року було прийнято в межах компетенції ради, і тому визнати його протиправним у суду немає підстав.
Вказана земля яку просила виділити Добропільська міська рада входить до земель територіальної громади Святогорівської селищної ради.
Суд вважає, що генеральний план меж м. Добропілля, який було розроблено і затверджено в 1992 році суперечить вимогам ст. 174 Земельного Кодексу України, в якій вказано, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради АР ОСОБА_2, обласних, Київської чи Севастопольської міської ради.
В судовому засіданні встановлено і це не оспорюється сторонами, що спочатку (без погодження про виділення земель з Святогорівською селищною радою), було розроблено генеральний план м. Добропілля, (в 1992 році), а потім, 31 липня 2005 року Добропільською міською радою було направлено клопотання до Святогорівської селищної ради про передачу у межі м. Добропілля 58, 8 га. земель.
Посилання представника позивача на Протокол засідання Добропільської містозабудовної ради від 1991 року як доказ в підтвердження своїх вимог безпідставні, оскільки на цьому засіданні були розглянуті лише зауваження та пропозиції щодо збільшення меж м. Добропілля.
В матеріалах справи (а.с. 30-31) мається план м. Добропілля згідно якого, землі які Добропільська міська рада просить включити в межі м. Добропілля знаходяться і віданні Святогорівської селищної ради.
Про відмову у виділенні землі Добропільська міська рада була повідомлена листом Голови Добропільської районної ради від 11 жовтня 2006 року за вих.№01-17/314 на №02-675-15/02 від 8 вересня 2006 року, який мається у справі (а.с. 36).
ОСОБА_3 , який на той час займав посаду начальника відділу земельних ресурсів в судовому засіданні підтвердив, що такий лист він отримував у 2006 році, але підтверджень того, що такий лист дійсно надходив до Добропільської міської ради представник відповідача не надала, тому клопотання представника позивача про поновлення строку для звернення до суду слід задовольнити.
В розгляді даного спору слід керуватися Земельним Кодексом України в редакції 2001 року, оскільки відповідно до Перехідних положень Земельного Кодексу України від 2001 року, рішення про надання в користування земельних ділянок, а також про вилучення (викуп) земель, прийняті відповідними органами, але не виконані на момент введення у дію цього Кодексу, підлягають виконанню відповідно до вимог цього Кодексу.
На підставі викладеного, керуючись ст. 26, 33 Закону України „Про місцеве самоврядування", ст. 173, 174 Земельного Кодексу України, ст. 161-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову Добропільської міської ради до Святогорівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення Святогорівської селищної ради №У/5-3 від 20 вересня 2006 року "Про зміну меж території Святогорівської селищної ради" та встановлення меж міста Добропілля" відмовити.
На постанову може бути подана апеляція в Донецький Апеляційний Адміністративний суд через Добропільський міськрайонний суд протягом двадцяти днів, після подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана протягом десяти днів з дня проголошення постанови.
Надруковано в нарадчій кімнаті у одному примірнику.
Суд | Добропільський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2008 |
Оприлюднено | 04.01.2010 |
Номер документу | 7265047 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Лаврушин О.М.
Адміністративне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Д'яченко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні