ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
№ 9/268
11:19
За позовом 1) ОСОБА_1,
2) ОСОБА_2,
3) ОСОБА_3,
4) ОСОБА_4,
5) ОСОБА_5,
6) ОСОБА_6,
7) ОСОБА_7,
8) ОСОБА_8,
9) ОСОБА_9
до Головного управління Пенс ійного фонду України в місті Києві
про оскарження рішення та зобо в' язання вчинити певні дії
Суддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.
Обставини справи:
Позивачі: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСО БА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 зв ернулись до Окружного адміні стративного суду міста Києва із позовами до Головного упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в місті Києві з вимогами про оскарження рішення та зо бов' язання вчинити певні ді ї.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем в пору шення положень Закону Україн и "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військово ї служби, та деяких інших осіб " безпідставно відмовлено за явникам в перерахунку пенсії , в той час як розмір їх пенсії підлягав перерахунку в зв' язку з прийняттям Міністром оборони України наказу № 175 ві д 14.04.2007.
Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в задоволенні адміністратив ного позову повністю, посила ючись на те, що наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 № 175 «П ро встановлення граничного р озміру премій військовослуж бовцям Збройних Сил України» не має ознак нормативно-прав ового акта, не зареєстровани й в Міністерстві юстиції Укр аїни, внаслідок чого не може в важатися підставою для перер ахунку пенсії позивачів.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення сторін, в себічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, суд
встановив:
Позивачі: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСО БА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 зн аходяться на обліку в Головн ому управлінні Пенсійного фо нду України в місті Києві і от римують пенсію відповідно до чинних законодавчих актів У країни як військові пенсіоне ри.
За наслідком розгляду пита ння про перерахунок пенсії п озивачам відповідачем було н аправлено відповідні листи-р ішення про відмову в перерах унку пенсії з причин відсутн ості на це законних підстав.
У відповідності до статті 63 "Про пенсійне забезпечення о сіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (№ 2262-XII від 09.04.1992; далі - Закон) усі призначені за цим Законом пе нсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хо ча б одного з видів грошового забезпечення відповідних ка тегорій військовослужбовці в, осіб, які мають право на пен сію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для за значених категорій осіб нови х щомісячних додаткових виді в грошового забезпечення (на дбавок, доплат, підвищень) та п ремій у розмірах, встановлен их законодавством.
Розглядаючи зміст вказано ї норми закону судом вбачаєт ься наступне.
Закон передбачає дві окрем і підстави для перерахунку п енсій:
· зміна розміру хоча б одного з видів грошового заб езпечення відповідних катег орій військовослужбовців;
· або у зв'язку із введ енням для зазначених категор ій осіб нових щомісячних дод аткових видів грошового забе зпечення (надбавок, доплат, пі двищень) та премій у розмірах , встановлених законодавство м.
Як вбачається зі змісту вк азаної вище норми Закону заз начені підстави для перераху нку є самостійними і такими, щ о не залежать одна від одної. Адже зміна розміру діючого в иду грошового забезпечення в ідповідної категорії військ овослужбовців може відбуват ися як одночасно так і окремо від введення нових щомісячн их додаткових видів грошовог о забезпечення.
Статтею 105 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік" (№ 489-V від 19.12.2006) установлен о, що умови оплати праці праці вників підприємств, установ та організацій, що фінансуют ься чи дотуються з бюджету, ке рівників підприємств, заснов аних на державній, комунальн ій власності, а також умови гр ошового забезпечення військ овослужбовців (осіб рядового і начальницького складу) зат верджуються виключно Кабіне том Міністрів України.
На виконання вказаної стат ті Державного бюджету постан овою КМ України "Деякі питанн я грошового забезпечення вій ськовослужбовців, осіб рядов ого і начальницького складу у 2007 році" (№ 594 від 28.03.2007; далі - Пос танова КМ) дозволено Міністе рству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерст ву з питань надзвичайних сит уацій та у справах захисту на селення від наслідків Чорноб ильської катастрофи, Міністе рству транспорту та зв'язку, Д ержавній службі спеціальног о зв'язку та захисту інформац ії, Службі безпеки, Службі зов нішньої розвідки, Адміністра ції Державної прикордонної с лужби, Державному департамен ту з питань виконання покара нь і Управлінню державної ох орони здійснювати у поточном у році починаючи з 1 квітня пре міювання військовослужбовц ів, осіб рядового та начальни цького складу (насамперед ос іб рядового, сержантського т а старшинського складу, які п роходять військову службу за контрактом, осіб рядового, мо лодшого та середнього началь ницького складу та осіб моло дшого офіцерського складу) п онад встановлений законодав ством розмір у межах видаткі в, передбачених для грошовог о забезпечення у 2007 році. Грани чні розміри премій, які можут ь бути виплачені військовосл ужбовцям, особам рядового і н ачальницького складу, встано влюються керівниками зазнач ених органів у межах затверд женого фонду грошового забез печення.
Міністром оборони України прийнято 14.04.2007 наказ № 175 (далі - 175 наказ) яким введено з 01.04.2007 нов і збільшені граничні розміри премій які виплачувались ві йськовослужбовцям.
Отже, такий вид грошового за безпечення як премія був збі льшений у відповідності до п оложень вказаного вище наказ у.
Потрібно відмітити, що вказ ані підвищені премії мали мі сце лише з 01.04.2007 по 31.12.2007. Зазначени й термін обумовлений тим, що: 1 ) згідно зі змістом Постанови КМ дозвіл був наданий в межах видатків, передбачених для г рошового забезпечення у 2007 ро ці, 2) Постанова КМ діяла до 01.01.2008.
Таким чином, враховуючи вищ езазначене, суд вбачає наявн ість зміни грошового забезпе чення відповідної категорії осіб, причому в сторону збіль шення розміру премій, що, у від повідності до положень статт і 63 Закону є підставою для пер ерахунку пенсій.
Суд зазначає, що реєстрація 175 наказу може впливати на пер ерахунку пенсії тільки тоді, коли такий наказ вводив нові щомісячні додаткові види гр ошового забезпечення. Але та ких обставин не мало місце - нові види грошового забезпеч ення 175 наказом не вводилися.
З огляду на те, що 175 наказом н ові види грошового забезпече ння не вводяться, а змінюєтьс я в сторону збільшення вже ді ючі види грошового забезпече ння (премія), то факт не реєстр ації в Міністерстві юстиції України вказаного наказу не впливає на підстави для відм ови в перерахунку пенсії. Сам е факт зміни розміру такого в иду грошового забезпечення і є підставою для перерахунку пенсії у відповідності до по ложень статті 63 Закону.
Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБ А_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, О СОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 щодо перерахунку пенсії підлягають задоволен ню.
Враховуючи те, що Постанова КМ діяла до 01.01.2008 та у зв' язку з перерахунком пенсій з 01.01.2008 поз ивачам на підставі положень постанови КМ України "Про упо рядкування структури та умов грошового забезпечення війс ьковослужбовців, осіб рядово го і начальницького складу" № 1294 від 07.11.2007 перерахунок потрібн о зробити з 01.04.2007 по 31.12.2007.
Окрім того, враховуючи вищ езазначене, рішення у формі л истів, якими фактично відмов лено відповідачем позивачам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБ А_3, ОСОБА_4, ОСОБА_7 у пе рерахунку пенсій, які виклад ено у формі листа, є протиправ ними та й такими, які підлягаю ть скасуванню.
Також, підлягають задоволе нню вимоги ОСОБА_6 про виз нання бездіяльність протипр авною, щодо не перерахунку пе нсій у зв' язку зі зміною гро шового забезпечення відпові дної категорії військовослу жбовців.
Позивачі ОСОБА_1, ОСОБ А_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, О СОБА_7 заявлені вимоги до су ду про визначення та/або визн ання права на перерахунок пе нсії. Суд вважає зазначені ви моги такими, що не підлягають задоволенню виходячи з наст упного.
Оцінюючи у сукупності поло ження Кодексу адміністратив ного судочинства України та зазначені позовні вимоги су д вбачає, що останні не відпов ідають змісту статей 17, 105, 162 КАС України. Зазначені вимоги пр о визначення/визнання права виходять за межі повноважень суду у межах адміністративн ого судочинства (визначення права на пенсію здійснює орг ан пенсійного забезпечення, а не суд) та не містять за особ ою мети та способу вирішення публічно-правового спору, що визначено та конкретизовано вищевказаними статтями КАС України. У відповідності до ч астини другої статті 19 Консти туції України (№254к/96-ВР від 28.06.1996) органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України в становлено, що суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Суд також бере до уваги те, щ о у справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни у відповідності до встано влених з ч. 3 ст. 2 КАС України пр инципів.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких г рунтуються вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дій чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
Зважаючи на всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги позивачів по об' єднані й справі підлягають задоволе нню в частині.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 100, 158-163 КАС України, Окружний адміністра тивний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити частково.
Визнати протиправними ріш ення Головне управління Пен сійного фонду України в міст і Києві щодо відмови ОСОБА _1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОС ОБА_4, ОСОБА_7 в перерахун ку пенсії у зв' язку зі зміно ю грошового забезпечення від повідної категорії військов ослужбовців, які викладено у формі листів відносно та ска сувати їх.
Визнати протиправною безд іяльність Головного управл іння Пенсійного фонду Україн и в місті Києві щодо не перера хунку пенсії у зв' язку із зі зміною грошового забезпечен ня відповідної категорії вій ськовослужбовців відносно ОСОБА_6
Зобов' язати Головне упра вління Пенсійного фонду Укра їни в місті Києві перерахува ти пенсії з 01.04.2007 по 31.12.2007 у зв' язк у із зміною грошового забезп ечення відповідної категорі ї військовослужбовців на під ставі та у відповідності до п останови КМУ № 594 від 28.03.2007 та нак азу Міністра Оборони України № 175 від 14.04.2007 «Про встановлення граничного розміру премій ві йськовослужбовцям ЗСУ»: ОС ОБА_1 (02217, АДРЕСА_9), ОСОБА _2 (02217, АДРЕСА_1), ОСОБА_3 (0 3048, АДРЕСА_2), ОСОБА_4 (03037, АДРЕСА_3), ОСОБА_5 (02093, АДР ЕСА_4), ОСОБА_6 (01133, АДРЕСА _5), ОСОБА_7 (03083, АДРЕСА_6), ОСОБА_8 (02091, АДРЕСА_7), ОС ОБА_9 ОСОБА_10 (АДРЕСА_8 ).
В іншій частині позову відм овити.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, шляхом подання через су д першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з нас тупним поданням протягом два дцяти днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя О.В. Кротюк
Дата складення та п ідписання постанови в повном у обсязі - 30.11.2009.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2009 |
Оприлюднено | 14.06.2010 |
Номер документу | 7130543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні