ВЕРХОВНИЙ СУД
УХВАЛА
27.12.2017 Київ К/9901/732/17 814/1782/17
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Хохуляка В.В., перевіривши касаційну скаргу Державної податкової інспекції в Інгульському районі Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області) на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2017 року у справі № 814/1782/17 за позовом приватного підприємства Укрспецсоюз до Державної фіскальної служби України, ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и в :
18 грудня 2017 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2017 року у справі № 814/1782/17. Касаційна скарга подана до набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VІІІ (далі - Закон № 2147-VІІІ).
Відповідно до частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Разом з тим, підпунктом 12 пункту 1 Розділу VІІ Перехідні положення КАС України (в редакції, що діє з 15 грудня 2017 року) передбачено, що заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Перевіряючи касаційну скаргу на відповідність вимогам процесуального закону, які діяли на час її подання, суд дійшов висновку про залишення її без руху з огляду на наступне.
Відповідно до частини третьої статті 214 КАС України в редакції Закону України від 13 липня 2017 року № 2136-VІІІ до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 213 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу.
Згідно частини п'ятої статті 213 КАС України в редакції Закону № 2136-VІІІ до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Проте, всупереч цим вимогам, до касаційної скарги не додано документ про сплату судового збору у розмірі, передбаченому Законом України Про судовий збір від 8 липня 2011 року № 3674-VI.
За змістом підпункту 3 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду касаційної скарги на рішення суду судовий збір сплачується у розмірі 120 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
При цьому, згідно з підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем встановлена в розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а за подання позовів фізичними особами - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно зі статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік станом на 01 січня 2017 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1600,00 гривень.
Абзацом 2 частини третьої статті 6 Закону України Про судовий збір передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Враховуючи дві вимоги адміністративного позову немайнового характеру, за подання касаційної скарги ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області повинна надати документ про сплату судового збору в розмірі 3840,00 грн.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів: УДКСУ у Печерському районі, 22030102, р/о 31213207700007, банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві, код класифікації доходів бюджету - 22030102; код банку отримувача - 820019; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897 (у графі платіжного доручення Призначення платежу зазначається Судовий збір (Верховний Суд) .
Крім того, частиною четвертою статті 213 КАС України в редакції Закону № 2136-VІІІ передбачено, що касаційна скарга підписується особою, яка її подає, або її представником, який додає оформлений належним чином документ про свої повноваження.
Частиною сьомою статті 56 КАС України в редакції Закону № 2136-VІІІ передбачено, що законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.
На час звернення ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області з касаційною скаргою вимоги до оформлення документів щодо підтвердження повноважень представника визначались частиною третьою статті 58 КАС України в редакції Закону № 2136-VІІІ, яка передбачала, що довіреності від імені органу, підприємства, установи, організації видаються за підписом керівника або іншої уповноваженої на те законом, положенням, статутом особи і засвідчуються печаткою цього органу, підприємства, установи, організації (за наявності).
Проте, заявником касаційної скарги, на підтвердження своїх повноважень, додана копія довіреності не засвідчена належним чином.
Поряд з цим, до касаційної скарги додано копію довіреності ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області на ім'я представника, яка підписана в.о. начальника, проте не надано наказ призначення в.о. начальника.
З урахуванням викладеного, заявник касаційної скарги повинен надати суду касаційної інстанції документ про сплату судового збору у визначеному розмірі, належним чином оформлений документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала касаційну скаргу, та наказ на призначення в.о. начальника ДПІ в Інгульському районі ГУ ДФС у Миколаївській області.
На підставі викладеного, керуючись статтями 169, 248, 332, підпунктом 12 пункту 1 Розділу VІІ Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VІІІ, суд -
у х в а л и в:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції в Інгульському районі Головного управління ДФС у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2017 року у справі №814/1782/17 залишити без руху.
Встановити особі, що подала касаційну скаргу десятиденний строк для усунення виявлених недоліків касаційної скарги з моменту отримання ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
Після усунення недоліків касаційної скарги у строк, встановлений судом, вона вважатиметься поданою у день первинного її подання до суду.
Роз'яснити, що у разі невиконання вимог цієї ухвали в установлений судом строк касаційна скарга разом із доданими до неї матеріалами буде вважатись неподаною та повернута.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя В.В. Хохуляк
Суд | Верховний Суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2017 |
Оприлюднено | 04.01.2018 |
Номер документу | 71424563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Верховний Суд
Хохуляк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні