Рішення
від 19.12.2017 по справі 925/538/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" грудня 2017 р. Справа № 925/538/17

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Потапенко В.В., з секретарем судового засідання Брус Л.П., за участю представника позивача - прокурора Синецької О.Ю. - за посвідченням та представників сторін:

від відповідача 1: Пилипас І.Я. - за довіреністю,

від відповідача 2: Гаврищук Н.Є. - за довіреністю,

від третьої особи 1- Сіроштан О.М. - за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Черкаси справу

за позовом Керівника Золотоніської місцевої прокуратури

до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Трівіса Фармінг",

третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру,

треті особи , які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 1 -

ОСОБА_4 - не з явився,

ОСОБА_5 - не з явився,

ОСОБА_6 - не з явився,

ОСОБА_7 - не з явився,

ОСОБА_8 - не з явився,

ОСОБА_9 - не з явився,

ОСОБА_10 - не з явився,

ОСОБА_11 - не з явився,

ОСОБА_12 - не з явився,

ОСОБА_13 - не з явився,

ОСОБА_14 - не з явився,

ОСОБА_15 - не з явився,

ОСОБА_16 - не з явився,

ОСОБА_17 - не з явився,

ОСОБА_18 - не з явився,

ОСОБА_19 - не з явився,

ОСОБА_20 - не з явився,

ОСОБА_21 - не з явився,

ОСОБА_22 - не з явився,

ОСОБА_23 - не з явився,

ОСОБА_24 - не з явився,

ОСОБА_25 - не з явився,

ОСОБА_26 - не з явився,

ОСОБА_27 - не з явився,

ОСОБА_28 - не з явився,

ОСОБА_29 - не з явився,

третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача 2 - Фермерське господарство Любава 2013 ,

про визнання наказів недійсними та витребування земельних ділянок, -

ВСТАНОВИВ:

11.05.2017 до господарського суду Черкаської області звернувся Керівник Золотоніської місцевої прокуратури з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Трівіса Фармінг", в якій просить:

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11287/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_1;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11289/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_2;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11302/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_3;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11306/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_4;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11303/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_5;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11300/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_6;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11284/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_10 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_7;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11298/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_11 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_8;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11279/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_9;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11280/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_13 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_10;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11281/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_14 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_11;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11304/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_15 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_12;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11297/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_16 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_13;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11283/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_18 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9991 га, кадастровий номер № НОМЕР_14;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11278/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_17 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_15;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11293/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_30 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_16;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11305/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_31 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_17;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11299/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_21 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_18;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11295/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_22 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_19;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11290/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_25 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_20;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11294/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_24 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_21;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11286/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_23 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_22;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11291/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_26 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_23;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11282/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_27 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9995 га, кадастровий номер № НОМЕР_24;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11288/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_28 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_25;

-визнати недійсним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 23-11296/14-16-СГ від 27.10.2016, яким затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_29 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_26;

-витребувати у Товариства з обмеженою відповідальністю "Трівіса Фармінг", код ЄДРПО 41002439, на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області земельні ділянки:

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_1

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_2.

площею 1,9996га - кадастровий номер № НОМЕР_3.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_4.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_5.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_6.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_7.

площею 1,9999га - кадастровий номер № НОМЕР_8.

площею 2 га - кадастровий номер НОМЕР_9.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_10.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_11.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_12.

площею 2 га - кадастровий номер № НОМЕР_13.

площею 1,9991га - кадастровий номер № НОМЕР_14.

площею 1,9999 га - кадастровий номер НОМЕР_15.

площею 1,9996 га - кадастровий номер НОМЕР_16.

площею 2 га - кадастровий номер НОМЕР_17.

площею 1,9999га - кадастровий номер НОМЕР_18.

площею 2 га - кадастровий номер НОМЕР_19.

площею 1,9996га - кадастровий номер НОМЕР_20.

площею1,9996га - кадастровий номер НОМЕР_21.

площею 2 га - кадастровий номер НОМЕР_22.

площею 1,9999га - кадастровий номер НОМЕР_23.

площею 1,9995га - кадастровий номер НОМЕР_24.

площею 2 га - кадастровий номер НОМЕР_25.

площею 2 га - кадастровий номер НОМЕР_26.

В обґрунтування заявленого позову прокурор посилається на наступні обставини:

-Золотоніською місцевою прокуратурою в ході моніторингу додержання вимог земельного законодавства органами державної влади встановлено порушення Головним управлінням Дсржгеокадастру в Черкаській області норм Земельного кодексу України під час розпорядження земельними ділянками державної власності, що знаходяться в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області. Установлено, що 26.06.2016 до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області звернулося 26 громадян про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області. Наказами Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області 29.09.2016 вказаним громадянам надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради у власність для ведення особистого селянського господарства. Надалі наказами Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області затверджено документацію із землеустрою та надано у власність цим громадянам зі зміною цільового призначення земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства. Право власності на земельні ділянки вказаними громадянами зареєстровано у приватного нотаріуса Данилової Олени Василівни (Черкаський міський нотаріальний округ). Надалі товариство з обмеженою відповідальністю Трівіса Фармінг придбало у громадян вказані земельні ділянки відповідно до договорів купівлі-продажу. Тобто, усі приватизовані вказаними громадянами землі загальною площе 51, 9966 га перебувають у власності ТОВ Трівіса Фармінг як землі, що надані для ведення особистого селянського господарства;

-прокуратурою встановлено, що при прийнятті Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області вказаних наказів допущено порушення вимог діючого законодавства, що є підставою для визнання їх недійсними, оскільки землі, якими розпорядилося Головне управління Держгеокадастру Черкаській області, є землями резервного фонду, який призначається для подальшого перерозподілу та використання за цільовим призначенням переважно громадянами, зайнятими у соціальній сфері на селі, а також іншими особами, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Реалізація вказаними особами права на отримання у власність (користування) земельної ділянки здійснюється ними добровільно, а саме: за їх клопотанням. Резервний фонд земель підлягає перерозподілу в першу чергу між працівниками державних та комунальних закладів, підприємств та організацій культури, освіти та охорони здоров'я та пенсіонерам з їх числа, які проживають у сільській місцевості та лише які мають право на подачу клопотання про виділ землі з резервного фонду. Відповідно до інформації Новодмитрівської сільської ради громадяни, яким надані спірні земельні ділянки, а саме: ОСОБА_4, ОСОБА_5. ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_33, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29 на території сільської ради не проживають, не є членами КСП чи працівниками соціальної сфери. На території вказаної сільської ради проживають 90 осіб, які мають праве на отримання земельних ділянок з резервного фонду, та які ще не отримували земельні ділянки у власність. Тобто, посадові особи Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області не застосували до спірних правовідносин положення ст. 25 Земельного кодексу України та п. 7 Указу Президента України Про порядок паювання земель переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям № 720/95 від 08.08.1995 та безпідставно керувалися вимогами ст. ст. 116, 118 Земельного кодексу України, які регулюють загальний порядок надання у власність громадян земельних ділянок і не регулюють спірні правовідносини. Спірні накази Головного управління Держгеокадастру у Черкаські області про передачу земельних ділянок є незаконними та такими, що суперечать земельному законодавству, оскільки наданням у власність вищевказаним громадянам земельних ділянок порушено виключний перелік осіб, які мають право на отримання землі резервного фонду;

-спірні земельні ділянки були частиною земельної ділянки площею 60,7 га, кадастровий номер НОМЕР_27, яка перебувала в оренді ВА НВО Прогрес згідно договору оренди від 16.01.2011. Наказом в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області Мироненка Д.О. від № 92 від 10.02.2016 вказану земельну ділянку було включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах. Наказом також надано дозвіл на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в оренду терміном на 7 років за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення і технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки і затверджено умови продажу права оренди строком на 7 років. Частиною 3 ст. 136 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів. У порушення вказаних вимог закону 27.10.2016 зазначена земельна ділянка була поділена та передана у приватну власність 26 громадянам для ведення особистого селянського господарства;

-прокуратурою встановлено, що на час розпорядження Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області землею у судовому порядку розглядався господарський спір про поновлення права оренди ПрАТ НВО Прогрес на вказану земельну ділянку. 30.08.2016 Головне управління Держгеокадастру в Черкаській області звернулося до Господарського суду Черкаської області з позовною заявою до ПрАТ НВО Прогрес про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки площею 104,1646 га ріллі, укладеного 12.07.2011 між Золотоніською РДА і ПрАТ НВО Прогрес , який 16.01.2012 зареєстровано у міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Золотоноша та Золотоніському районі за №712158784004614, та скасування державної реєстрації вказаного договору. 18.11.2016 від ПрАТ НВО Прогрес надійшла зустрічна позовна заява з вимогою визнати укладеною між Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області ПрАТ ПВО Прогрес додаткову угоду про поновлення договору оренди землі 12.07.2011, зареєстровану у міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Золотоноша Золотоніському районі від 16.01.2012 за №712158784004614 в редакції, що була направлена

на адресу Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області. Ухвалою суду від 22.11.2016 прийнято судом до провадження зустрічну позовну заяву та залучено в якості Відповідача-2 за зустрічним позовом Управління Держгеокадастру Золотоніському районі. 09.02.2017 до початку судового засідання від представника Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області надійшла заява про відмову від позову. Ухвалою 09.02.2017 судом прийнято відмову від позову і припинено провадження у справі за первісним позовом. За результатами розгляду зустрічного позову Господарським судом Черкаської області 28.02.2017 винесено рішення, яким ПрАТ НВО Прогрес відмовлено в задоволенні зустрічного позову до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області про визнання укладеною між Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області та ПрАТ НВО Прогрес додаткову угоду про поновлення договору оренди землі 12.07.2011, зареєстровану у міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Золотоноша та Золотоніському районі від 16.01.2012 за №712158784004614 в редакції, що була направлена на адресу Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області. ПрАТ НВО Прогрес 14.03.2017 подано апеляційну скаргу на рішення господарського суду Черкаської області від 28.02.2017, остаточного рішення на час пред явлення позову апеляційним судом по справі № 925/1044/16 не прийнято, в Єдиному державному реєстрі судових рішень рішення по справі відсутнє. Тобто, Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області до винесення остаточного рішення у справі розпорядилося спірними земельними ділянками, що перебували в оренді ПрАТ НВО Прогрес , що, у разі ухвалення рішення на користь ПрАТ НВО Прогрес , ускладнить процедуру його виконання;

-вказані дії унеможливили визначення цієї земельної ділянки як земельної ділянки, що відведена учасникам антитерористичної операції та сім'ям загиблих учасників антитерористичної операції відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України і 19.08.2015 № 898-р Питання забезпечення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції земельними ділянками . Відповідно до даних Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру тільки по Золотоніському району надійшло 381 звернення від учасників АТО. Головним управлінням надано 280 дозволів на розробку проектів землеустрою, з них 279 - для ведення особистого селянського господарства на площу 550,14 га, 1 - для ведення садівництва площею 0,12 га. Відмовлено у наданні дозволу - 78, на розгляді - 23 . Затверджено проектів землеустрою - 84, з них 83 - для ведення особистого селянського господарства площею 155,82 га, 1 - для ведення індивідуального садівництва площею 0,12 га. По Золотоніському району Черкаської області для учасників АТО зарезервовано 9 земельних ділянок площею 53 га. На сьогодні приблизно для 100 учасників АТО існує потреба у виділенні земельних ділянках по Золотоніському району Черкаської області, з них близько 30 учасникам АТО - в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаське області;

-Державною службою України з питань геодезії картографії та кадастру проведено перевірку деяких питань діяльності Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 16.01.2017 у частині законності передачі земель на території Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району. Відповідно до Акту перевірки від 16.01.2017 Держгеокадастром виявлено порушення вимог чинного законодавства, допущені Головним управління Держгеокадастру в Черкаській області при передачі вказаної земельної ділянки громадянам у власність. Згідно Акту Головним управлінням не забезпечено виконання доручення Віце-прем'єр-міністр України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Гройсмана В.Б. від 08.10.2014, введеного в дію наказом Держземагентства України від 15.10.2014 № 328. Так, Головним управлінням листом від 27.09.2016 №3686/2-16 направлено до Новодмитрівської сільської ради запит стосовно висловлення позиції органу місцевого самоврядування щодо передачі у власність спірних земельних ділянок, в якому термін надання пропозицій зазначено 10 календарних днів. Проте, вже 29.09.2016 Головним управлінням видано накази про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою без надходження згоди Новодмитрівської сільської ради (у всіх громадян місце проживання не зареєстровано в Черкаській області). Держгеокадастром України виявлено порушення вимог частини третьої статті 136 Земельного кодексу України при передачі земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_27 у приватну власність - що технічна документація із землеустрою що поділ земельної ділянки площею 60,7 га з кадастровим номером НОМЕР_27 не відповідає вимогам статті 186 Земельного кодексу України, а саме-відсутнє погодження документації Головним управлінням, відсутнє затвердження документації замовником. Відповідно до даних Державного земельного кадастру право власності на зазначену земельну ділянку не зареєстровано, хоча земельна ділянка належить до державної власності, розпорядником якої є Головне управління. Тобто для здійснення поділу зазначеної земельної ділянки Головне управління було зобов'язано спочатку здійснити реєстрацію права власності, після розробки технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки Головне управління повинно було її погодити та затвердити. В порушення норм земельного законодавства наказом Головного управління від 06.10.2016 № 23-10335/14-16-СГ надано ПП Землемір згоду на поділ земельної ділянки, при цьому ПП Землемір виступає замовником поділу та без затвердження документації здійснюється її поділ;

-визнання недійсним лише наказів не забезпечить відновлення порушеного права, оскільки усі спірні земельні ділянки були придбані ТОВ Трівіс Фармінг . Земля як основне національне багатство, що перебуває під особливою охороною держави, є об'єктом права власності Українського народу, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють права власника від імені народу, втому числі й тоді, коли приймають рішення щодо розпорядження землями державної чи комунальної власності. Прийняття рішення про передачу земельної ділянки в приватну власність із земель відповідно державної чи комунальної власності позбавляє Український народ загалом (ст. 13 Конституції України) правомочностей власника землі. У цьому контексті в сфері земельних правовідносин важливу роль відіграє конституційний принцип законності набуття та реалізації права власності на землю в поєднанні з додержанням засад правового порядку в Україні, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст.ст. 14, 19 Конституції України). Український народ є визначеним Конституцією України суб'єктом права власності на землю в межах території України, рівним в своїх правах -перед законом із іншими суб'єктами права власності. Суспільство має право правомірно припускати та одночасно правомірно очікувати, що і окремі члени суспільства (громадяни), і органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування при вирішенні земельних питань додержуються засад правового порядку в Україні, визначених ст. 19 Конституції України. Суспільство, Український народ як сукупність окремих суб'єктів, індивідів, людей, також має з огляду на ст. ст. 1, 3, 6-8, 13, 14, 41 Конституції України конституційне право правомірно очікувати захисту суспільних інтересів у вигляді адекватної реакції держави на випадки порушення законності при вирішені земельних питань, правомірно очікувати і розраховувати на те, що держава вживатиме усіх можливих законних засобів і способів для відновлення становища, яке існувало до порушення права власності Українського народу на землю. Правовідносини, пов'язані з вибуттям земель із державної власності, становлять суспільний , публічний інтерес, а незаконність (якщо така буде встановлена) рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, на підставі якого земельна ділянка вибула з державної чи комунальної власності, такому суспільному інтересу не відповідає. Оскільки Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області прийнято рішення про передання у власність фізичним особам спірних земельних ділянок державної власності для ведення особистого селянського господарства, що суперечить інтересам держави, такі дії не можуть вважатися вираженням волі власника та прийнятими у спосіб й у межах повноважень, визначених законом, а тому земля підлягає витребуванню з чужого незаконного володіння на підставі ст. 388 ЦК України;

-спірні земельні ділянки були приватизовані для спеціальних цілей - ведення особистого селянського господарства. Особисте селянське господарство - це господарська діяльність, яка проводиться без створення юридичної особи фізичною особою індивідуально або особами, які перебувають сімейних чи родинних відносинах і спільно проживають, з метою задоволення особистих потреб шляхом виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, реалізації її надлишків та надання послуг з використанням майна особистого селянсько господарства, у тому числі й у сфері сільського зеленого туризму (ст. 1 Закону України Про особисте селянське господарство ). Жодний з громадян, які отримали спірні земельні ділянки, не планували використовувати їх для виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, оскільки вказані земельні ділянки майже відразу та одночасно усіма громадянами були відчужені на користь ТОВ Трівіса Фармінг , яке не може мати на праві власності земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства і отримало у власність земельні ділянки поза передбаченою ст. 127 Земельного кодексу України обов'язковою процедурою - без проведення земельних торгів.

Відповідачем 1 подано до суду відзив на позов, у якому відповідач 1 просить відмовити в позові в повному обсязі, посилаючись на наступні обставини :

-у вересні 2016 до Головного управління звернулось 26 громадян з клопотаннями про надання дозволів на розробку проекту землеустрою земельних ділянок в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області для ведення особистого селянського господарства. За результатами розгляду поданих клопотань Головним управлінням надано дозволи на розробку проектів землеустрою. На виконання отриманих наказів у жовтні 2016 року до Головного управління зацікавлені громадяни звернулись з клопотаннями щодо затвердження проектів землеустрою. За результатами розгляду поданих проектів було встановлено, що подані проекти відповідають вимогам чинного законодавства і наказами Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області затверджено документацію із землеустрою та надано у власність цим громадянам земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства;

-відповідно до пункту 7 Указу Президента України від 08.08.1995 №720/95 Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям встановлено, що створюваний під час передачі земель у колективну власність резервний фонд використовується для передачі у приватну власність або надання у користування земельних ділянок переважно громадянам, зайнятим у соціальній сфері на селі, а також іншим особам, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Законодавством не встановлена заборона передачі земель резервного фонду не інакше як громадянам, зайнятим у соціальній сфері на селі, а також іншим особам, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Частиною 7 статті 118 Кодексу визначений вичерпний перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою. Оскільки таких підстав не було, накази про надання дозволу були видані правомірно;

-щодо посилання прокуратури про наявність на спірні земельні ділянки права оренди ПАТ НВО по племінній справі і прогресивних технологіях Прогрес , то попередній договір оренди припинив свою дію, з 10.08.2016 набрало законної сили судове рішення, яким у поновленні договору оренди від 12.07.2011 між Золотоніською районною державною адміністрацією та відкритим акціонерним товариством "Науково-виробниче об'єднання по племінній справі "Прогрес" правонаступником якого є приватне акціонерне товариство "Науково-виробниче об'єднання по племінній справі і прогресивних технологіях в тваринництві "Прогрес" було відмовлено, а тому станом на жовтень 2016 не існувало перешкод для передачі земель у приватну власність;

-прокуратурою необґрунтовано однією із підстав для скасування наказів вказується включення земельної ділянки до переліку земельних ділянок, права на які включені до земельних торгів, оскільки лише після проведення підготовчих дій стосовно земельної ділянки приймається рішення щодо продажу права на конкретну земельну ділянку сільськогосподарського призначення на земельних торгах.

Відповідачем 2 подано до суду відзив на позов, у якому відповідач 1 просить відмовити в позові в повному обсязі, посилаючись на наступні обставини :

-способи захисту прав на земельні ділянки встановлені статтею 152 Земельного кодексу України. Так, п. г ч. З статті 152 Земельного кодексу України передбачено такий спосіб захисту прав на земельні ділянки як визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, але такий спосіб захисту прав передбачений тільки для захисту прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки. Позивачу має бути відмовлено у задоволенні позову у зв'язку з тим, що чинне законодавство України не передбачає такого способу захисту прав держави на землю як визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;

-статтею 25 Земельного кодексу України передбачено, що при приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій земельні ділянки передаються працівникам цих підприємств, установ та організацій, працівникам державних та комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я, розташованих на території відповідної ради, а також пенсіонерам з їх числа з визначенням кожному з них земельної частки (паю) (ч. 1 ст. 25 ЗК України). Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у процесі приватизації створюють резервний фонд земель за погодженням його місця розташування з особами, зазначеними в частині першій цієї статті у розмірі до 15 відсотків площі усіх сільськогосподарських угідь, які були у постійному користуванні відповідних підприємств, установ та організацій. Резервний фонд земель перебуває у державній або комунальній власності і призначається для подальшого перерозподілу та використання за цільовим призначенням (ч. 10, 11 ст. 25 ЗК України). Вказана норма та інші норми Земельного кодексу не визначають порядок перерозподілу та використання земель резервного фонду. Пунктом 7 Указу Президента України Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям №720/95 від 08.08.1995 року встановлено, що створюваний під час передачі земель у колективну власність резервний фонд використовується для передачі у приватну власність або надання у користування земельних ділянок переважно громадянам, зайнятим у соціальній сфері на селі, а також іншим особам, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Згідно п. 3 Прикінцевих положень Земельного кодексу України закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Кодексом, діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу. Пункт 7 Указу Президента України Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям №720/95 від 08.08.1995 року суперечить нормам Земельного кодексу України, а відповідно не може бути застосований до правовідносин, що виникають при набутті і реалізації громадянами прав на землю сільськогосподарського призначення. Нормами Земельного кодексу України, як законом, що регулює порядок набуття та реалізації громадянами, юридичними особами та державою прав власності на земельні ділянки, не встановлено виключного переліку осіб, що можуть набувати у власність землі резервного фонду та не обмежено право громадян України на набуття ними у власність земель сільськогосподарського призначення з земель резервного фонду;

-щодо порушення Відповідачем 1 п. 3 статті 136 Земельного кодексу України, що передбачає заборону відчуження, передачу в заставу, надання в користування земельних ділянок, включених до переліку земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, до завершення торгів. Позивач безпідставно вважає, що оскаржувані накази Відповідача 1 прийняті з порушенням статті 136 Земельного кодексу України, оскільки вказаною нормою передбачено заборону до завершення торгів на відчуження, передачу в заставу, надання в користування земельних ділянок, включених до переліку земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги. Згідно Акту перевірки деяких питань діяльності Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області та окремих територіальних органів Держгеокадастру нижчого рівня в межах Черкаської області від 16.01.2017 року вказані дії щодо земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_27 здійснені не були, відповідно, така земельна ділянка не була виставлена на земельні торги, відповідно обмеження, встановлені п. 3 ст. 136 Земельного кодексу України на таку земельну ділянку не розповсюджувались;

-щодо тверджень позивача про виявлення порушень земельного законодавства в проектах землеустрою спірних земельних ділянок, то вони є безпідставними, оскільки ні Закон України Про державний земельний кадастр , ні підзаконні нормативні акти, на які міститься посилання у позові, не регулюють питання складання документації з землеустрою щодо відведення земельних ділянок у приватну власність та не встановлюють вимог до оформлення такої документації. Вимоги до документації з землеустрою містяться у Законі України Про землеустрій , яким, зокрема, визначено виключний перелік документів, які мають включати в себе проекти та передбачено, що відповідальність за порушення законодавства в сфері землеустрою несуть особи, винні у порушенні, але жодним чином не власник земельних ділянок - замовник розроблення такої документації. Згідно з ч. 1 статті 153 Земельного кодексу України власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України. Ані Закон України Про землеустрій , ані норми Земельного кодексу України (ст. 140, 143 Земельного кодексу України) не визначають порушення законодавства про землеустрій як підставу для припинення права власності на земельні ділянки. Таким чином, вимоги Позивача щодо визнання незаконними оспорюваних наказів з підстав невідповідності документації землеустрою щодо спірних земельних ділянок нормативно-правовим актам України, а відповідно, і вимоги щодо припинення права власності на ці земельні ділянки Відповідача 2 є безпідставними та такими, що суперечать чинному законодавству України;

-у позовній заяві позивач посилається на те, що він має право вимагати повернення у власність держави спірних земельних ділянок на підставі п. 3 ч. 1 ст. 388 Цивільного кодексу України, яка передбачає право на витребування майна від добросовісного набувача у разі якщо майно вибуло з володіння власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі. В обґрунтування своєї позиції позивач посилається на те, що, оскільки Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області прийнято рішення про передачу у власність фізичним особам земельних ділянок державної власності для ведення особистого селянського господарства, що суперечить інтересам держави, такі дії не можуть вважатися вираженням волі власника та прийнятими у спосіб й у межах повноважень, визначених законом. При цьому, позивач не вказує в якій саме частині оскаржувані рішення суперечать інтересам держави та що саме свідчить про прийняття цих наказів поза межами повноважень Відповідача 1. Про наявність волі держави на вибуття спірних земельних ділянок із державної власності свідчить наявність оспорюваних наказів, оскільки згідно зі статтею 80 Земельного кодексу України держава як власник земельних ділянок реалізує своє право власності через відповідні органи державної влади, яким в даному випадку є Відповідач 1;

-чинним законодавством України не передбачено заборону на продаж земельних ділянок, призначених для ведення особистого селянського господарства, що набуті їхніми власниками в результаті приватизації цих земельних ділянок в межах встановлених норм, в тому числі юридичним особам, а тому спірні земельні ділянки відчужені їхніми власниками Відповідачу 2, основними видами діяльності якого є вирощування та переробка сільськогосподарської продукції, правомірно. Згідно зі статтею 135 Земельного кодексу України продаж земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) може здійснюватися на земельних торгах виключно з ініціативи власників земельної ділянки. Статтею ж 127 Земельного кодексу України, на яку посилається Позивач, врегульовано питання продажу земельних ділянок державної та комунальній власності, якими спірні земельні ділянки на час укладання договорів купівлі-продажу з Відповідачем 2 не були.

Третьою особою-1 до суду подано письмові пояснення, в яких Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру зазначила наступне:

-у позовній заяві прокуратурою робиться посилання на те, що у даній справі відбувся збіг в одній особі позивача та відповідача (Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області), що є неприпустимим відповідно до вимог ГПК України, а також у позові міститься вимога про витребування спірних земельних ділянок на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області. Чинним законодавством України не передбачено такого способу захисту прав держави на землю як визнання недійсним рішень органів виконавчої влади або органів місцевою самоврядування. Також, сам позов не містить будь-яких посилань, які саме права держави (Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області) порушено. Щодо твердження прокуратури, що земельні ділянки резервного фонду в даному випадку не могли бути передані, то законодавець не встановив заборону передачі земель резервного фонду не інакше як громадянам, зайнятим у соціальній сфері на селі, а також іншим особам, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Вичерпний перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою міститься в частині 7 статті 118 Земельного кодексу України;

-у ході проведення перевірки деяких питань діяльності Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області та Управління Держгеокадастру у Золотоніському районі Черкаської області Держгеокадастром виявлено ряд порушень вимог законодавства під час відведення земельних ділянок в адміністративних межах Новодмитрівської сільської рад Золотоніського району Черкаської області, у тому числі під час здійснення поділ земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_27, про що складено відповідний акт від 16.01.2017. У зв'язку із виявленими фактами, щодо можливого вчинення кримінального правопорушення, копію акта перевірки від 16.01.2017 направлено до Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України для вжиття заходів реагування відповідно до законодавства України. Держгеокадастром ініційовано дисциплінарне провадження відповідно до Закону України Про державну службу відносно начальника Управління Держгеокадастру у Золотоніському районі Черкаської області Кисіля Андрія Миколайовича. Наказом Держгеокадастру від 07.03.2017 № 1 дс-то Про закриття дисциплінарного провадження закрито дисциплінарне провадження стосовно начальника Управління Держгеокадастру у Золотоніському районі Черкаської області Кисіля Андрія Миколайовича, оскільки Дисциплінарна комісія дійшла до висновку про відсутність підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності.

У судовому засіданні представник прокуратури позов підтримала повністю, дотримувалася позиції, викладеної в позовній заяві.

Представники відповідачів та третьої особи-1 проти позову заперечували, обґрунтовуючи свої заперечення доводами та обставинами, викладеними у відзивах на позов та письмових поясненнях.

У судовому засіданні 19 грудня 2017 року оголошена вступна та резолютивна частини рішення суду.

Заслухавши доводи та пояснення представника прокуратури, представників відповідачів та третьої особи-1, дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного :

26.06.2016 до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області звернулося 26 громадян про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області, а саме: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_33, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29.

Наказами Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області відповідно до ст.ст. 15-1, 118, 122, 123, 134 ЗК України 29.09.2016 вказаним громадянам надано дозвіл па розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих в адміністративних межах Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області за межами населеного пункту, у власність для ведення особистого селянського господарства.

Наказами Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, а саме:

Наказом Головного управління № 23-11287/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий помер № НОМЕР_1.

Наказом Головного управління № 23-11289/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_2.

Наказом Головного управління № 23-11302/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий помер № НОМЕР_3.

Наказом Головного управління № 23-11306/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_4.

Наказом Головного управління № 23-11303/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_5.

Наказом Головного управління № 23-11300/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_6.

Наказом Головного управління № 23-11284/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_10 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_7.

Наказом Головного управління № 23-1 1298/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_11 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_8.

Наказом Головного управління № 23-11279/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий помер № НОМЕР_9.

Наказом Головного управління № 23-11280/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_13 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_10.

Наказом Головного управління № 23-11281/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_14 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № 7121587800:06:006:05 1 0.

Наказом Головного управління № 23-11304/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_15 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий помер № НОМЕР_12.

Наказом Головного управління № 23-11297/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_16 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_13.

Наказом Головного управління № 23-11283/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_18 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9991 га, кадастровий номер № НОМЕР_14.

Наказом Головного управління № 23-11278/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_17 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий помер № НОМЕР_15.

Наказом Головного управління № 23-11293/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_30 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_16.

Наказом Головного управління № 23-11305/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_31 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_17.

Наказом Головного управління № 23-11299/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_21 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_18.

Наказом Головного управління № 23-1 1295/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_22 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_19.

Наказом Головного управління № 23-11290/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_25 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_20.

Наказом Головного управління № 23-11294/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_24 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9996 га, кадастровий номер № НОМЕР_21.

Наказом Головного управління № 23-11286/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_23 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_22.

Наказом Головного управління № 23-11291/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_26 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9999 га, кадастровий номер № НОМЕР_23.

Наказом Головного управління № 23-11282/14-1 б-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_27 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,9995 га, кадастровий номер № НОМЕР_24.

Наказом Головного управління № 23-11288/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_28 для ведення особистого селянського господарства земельне ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_25.

Наказом Головного управління № 23-11296/14-16-СГ від 27.10.2016 затверджено документацію із землеустрою та надано у власність зі зміною цільового призначення ОСОБА_29 для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 2 га, кадастровий номер № НОМЕР_26.

Права власності на земельні ділянки вказаними громадянами зареєстровано у приватного нотаріуса Данилової Олени Василівни (Черкаський міський нотаріальний округ).

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Трівіса Фармінг придбало у громадян вказані земельні ділянки відповідно до договорів купівлі-продажу, а саме:

ОСОБА_26, площею 1,9999 га, кадастровий номер НОМЕР_23, договір купівлі-продажу № 1245 від 30.12.2016;

ОСОБА_27, площею 1,9995 га, кадастровий номер НОМЕР_24, договір купівлі-продажу № 1246 від 30.12.2016;

ОСОБА_25, площею 1,9996 га, кадастровий номер НОМЕР_20, договір купівлі-продажу № 1234 від 28.12.2016;

ОСОБА_24, площею 1,9996 га, кадастровий номер НОМЕР_21, договір купівлі-продажу № 1247 від 30.12.2016;

ОСОБА_23, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_22, договір купівлі-продажу № 1244 від 30.12.2016;

ОСОБА_7, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_4 договір купівлі-продажу № 7 від 04.01.2017;

ОСОБА_6, площею 1,9996 га, кадастровий номер НОМЕР_3, договір купівлі-продажу № 1249 від 30.12.2016;

ОСОБА_4, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_28(; договір купівлі-продажу № 8 від 04.01.2017;

ОСОБА_5, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_2, договір купівлі-продажу № 1248 від 30.12.2016;

ОСОБА_39, площею 1,9999 га, кадастровий номер НОМЕР_18, договір купівлі-продажу №5 від 04.01.2017;

ОСОБА_22, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_19, договір купівлі-продажу № 6 від 04.01.201 7;

ОСОБА_13, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_29, договір купівлі-продажу № 37 від 11.01.2017;

ОСОБА_12, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_9, договір купівлі-продажу №38 від 11.01.2017;

ОСОБА_11, площею 1,9999 га, кадастровий номер НОМЕР_8, договір купівлі-продажу № 33 від 11.01.2017;

ОСОБА_10, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_7, договір купівлі-продажу № 39 від 11.01.2017;

ОСОБА_9, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_5 договір купівлі-продажу № 32 від 11.01.2017;

ОСОБА_8, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_5, договір купівлі-продажу №34 від 11.01.2017;

ОСОБА_29, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_26, договір купівлі-продажу №36 від 11.01.2017;

ОСОБА_28, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_25, договір купівлі-продажу № 35 від 11.01.2017;

ОСОБА_16, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_13, договір купівлі-продажу № 31 від 11.01.2017;

ОСОБА_31, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_17, договір купівлі-продажу № 10 від 04.01.2017;

ОСОБА_30, площею 1,9996 га, кадастровий номер НОМЕР_16, договір купівлі-продажу №9 від 04.01.2017;

ОСОБА_15, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_12, договір купівлі-продажу № 30 від 11.01.2017;

ОСОБА_14, площею 2 га, кадастровий номер НОМЕР_11, договір купівлі-продажу № 29 від 11.01.2017;

ОСОБА_18, площею 1,9991 га, кадастровий номер НОМЕР_14, договір купівлі-продажу № 3 від 04.01.201 7;

ОСОБА_17, площею 1,9999 га, кадастровий номер НОМЕР_15, договір купівлі-продажу №4 від 04.01.2017.

Позивач вважає, що при прийнятті Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області вищевказаних наказів допущено порушення вимог діючого законодавства, що є підставою для визнання спірних наказів недійсними.

Однією з обставин, якою прокурор обґрунтовує позов, є те, що землі, якими розпорядилося Головне управління Держгеокадастру Черкаській області, є землями резервного фонду, який підлягає перерозподілу в першу чергу між працівниками державних та комунальних закладів, підприємств та організацій культури, освіти та охорони здоров'я та пенсіонерам з їх числа, які проживають у сільській місцевості та лише які мають право на подачу клопотання про виділ землі з резервного фонду. Прокурор вказує, що громадяни, яким надані спірні земельні ділянки, на території сільської ради не проживають, не є членами КСП чи працівниками соціальної сфери.

Пунктом 7 Указу Президента України Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям №720/95 від 08.08.1995 року встановлено, що створюваний під час передачі земель у колективну власність резервний фонд використовується для передачі у приватну власність або надання у користування земельних ділянок переважно громадянам, зайнятим у соціальній сфері на селі, а також іншим особам, яких приймають у члени сільськогосподарських підприємств або які переселяються у сільську місцевість для постійного проживання. Тобто, у цій нормі немає категоричного припису про надання земельних ділянок тільки вказаним групам громадян. Згідно п. 3 Прикінцевих положень Земельного кодексу України закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Кодексом, діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу.

Згідно Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІП земельні відносини регулюються Конституцією України, цим кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. У свою чергу, відповідно до статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується; право власності на земельні ділянки набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Так, згідно зі статтею 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Право власності на земельні ділянки державної чи комунальної власності, згідно даної норми Земельного кодексу України, може набуватись суб'єктами прав власності на землю шляхом безоплатної передачі, або продажу земельних ділянок на підставі та в порядку, визначеному Земельним кодексом України. Так, безоплатна передача земельних ділянок провадиться у власність громадян, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом України.

У свою чергу, статтею 22 Земельного кодексу України передбачено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Враховуючи викладене, нормами Земельного кодексу України, як законом, що регулює порядок набуття та реалізації громадянами, юридичними особами та державою прав власності на земельні ділянки, не встановлено виключного переліку осіб, що можуть набувати у власність землі резервного фонду та не обмежено право громадян України на

набуття ними у власність земель сільськогосподарського призначення з земель резервного фонду.

Прокурор вказує, що на території Новодмитрівської сільської ради проживають 90 осіб, які мають праве на отримання земельних ділянок з резервного фонду, та які ще не отримували земельні ділянки у власність.

Відповідачем 1 у судовому засіданні 19 грудня 2017 року суду надано документи, що підтверджують надання земельних ділянок мешканцям села Нова Дмитрівка Золотоніського району, які зверталися з відповідними клопотаннями, а саме ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47 Громадянин ОСОБА_48, яким не були додані до заяви про надання дозволу на розробку землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно, до відповідача 1 більше не звертався. Інших клопотань від мешканців села не надходило.

Прокурор вказує на порушення Відповідачем 1 п. 3 статті 136 Земельного кодексу України, що передбачає заборону відчуження, передачу в заставу, надання в користування земельних ділянок, включених до переліку земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, до завершення торгів.

Частиною 1 статті 136 Кодексу визначено, що організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами.

Наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 22.10.2014 №343 затверджено Методичні рекомендації щодо підготовки територіальними органами Держземагентства до продажу на земельних торгах прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності за рахунок коштів виконавців земельних торгів (далі - Методичні рекомендації), відповідно до пункту 1.2 рішення головних управлінь Держземагентства в областях, місті Києві, як організаторів земельних торгів, пов'язані з підготовкою до продажу та продажем прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, рекомендується приймати у вигляді наказу. Пунктом 2.2 Методичних рекомендацій визначено, що структурним підрозділам головних управлінь Держземагентства в областях, місті Києві, управлінням (відділам) Держземагентства у районах (містах), міжрайонним, міжміським, міськрайонним управлінням (відділам) Держземагентства після здійснення добору земельних ділянок, включаючи несформовані земельні ділянки (об'єкти землеустрою) сільськогосподарського призначення державної власності, права на які можуть бути виставлені на земельні торги, рекомендується звернутись до начальників головних управлінь Держземагентства в областях, місті Києві з пропозиціями про включення зазначених земельних ділянок до переліку земельних ділянок, права на які виставляються на земельні торги, із зазначенням їх місця розташування, орієнтовних кількісних та якісних (у разі наявності) характеристик. Також, пунктом 2.3. даних Методичних рекомендацій визначено, що головним управлінням Держземагентства в областях, місті Києві після надходження пропозицій, зазначених у пункті 2.2 цих методичних рекомендацій, рекомендується видати наказ, яким:

-включити земельні ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які виставляються на земельні торги для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, із зазначенням їх місця розташування та орієнтовних кількісних та якісних (у разі наявності) характеристик;

-надати дозвіл на проведення робіт із землеустрою та (у разі

необхідності) нормативної грошової оцінки;

-створити конкурсну комісію (у разі, якщо вона ще не створена) та

доручити їй здійснити відбір виконавця робіт із землеустрою, оцінки земель

та земельних торгів;

-визначити уповноважену особу та надати їй довіреність щодо передачі документів та матеріалів на лот виконавцю земельних торгів, організації проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, підписання протоколу земельних торгів та укладення договору оренди на земельну ділянку.

Пунктом 4.1 даних Методичних рекомендацій визначено, що Головним управлінням Держземагентства в областях, місті Києві після отримання документації із землеустрою, отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, Технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сільськогосподарського призначення та витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, зазначених, рекомендується видати наказ, яким:

-внести зміни до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які плануються продавати на земельних торгах (рекомендується вказувати кадастровий номер та площу земельної ділянки), у разі, якщо при внесенні у такий перелік вона була не сформована);

-затвердити документацію із землеустрою;

-прийняти рішення про продаж права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення на земельних торгах;

-встановити дату проведення земельних торгів;

-встановити стартову ціну продажу лота (стартовий розмір річної плати за користування);

-значення кроку торгів;

-визначити строки та інші умови користування земельною ділянкою;

-затвердити умови продажу (які не підлягають зміні під час укладення договору оренди земельної ділянки).

Із викладеного слідує, що лише після проведення підготовчих дій стосовно земельної ділянки приймається рішення щодо продажу права на конкретну земельну ділянку сільськогосподарського призначення на земельних торгах.

Частиною 5 статті 135 Земельного кодексу України передбачено, що земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та їх виконавцем . Згідно з п. 3 статті 136 Земельного кодексу України передбачено заборону відчуження, передачу в заставу, надання в користування земельних ділянок, включених до переліку земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, до завершення торгів , тобто земельних ділянок або прав на них, відносно яких проведено зазначену вище процедуру та для продажу яких укладено договір між організатором та виконавцем земельних торгів.

Таким чином, заборона відчуження не стосується земельних ділянок, які лише включені до переліку земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них. Заборона на відчуження стосується тих земельних ділянок, які включені до переліку земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них і які виставлені на земельні торги.

Вказані дії щодо земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_27 здійснені не були. Відповідно ця земельна ділянка не була виставлена на земельні торги, а тому обмеження, встановлені п. 3 ст. 136 Земельного кодексу України на таку земельну ділянку не розповсюджувались.

Позивач стверджує, що жодний з громадян, які отримали у власність спірні земельні ділянки, не планували використовувати їх для ведення особистого селянського господарства, а також те, що перебування земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства у власності ТОВ ТРІВІСА ФАРМІНГ і одержання ним спірних земельних ділянок без проведення земельних торгів є неможливим.

Відповідно до статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується; право власності на земельні ділянки набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Спірні земельні ділянки були набуті фізичними особами - громадянами України для ведення особистого селянського господарства в порядку, встановленому Земельним кодексом України, який не передбачає обов'язкового підтвердження громадянами, що бажають реалізувати своє право на набуття таких земельних ділянок, наміру на особисте використання цих земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства та не передбачає обов'язок використання таких земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства виключно такими фізичними особами.

Згідно зі статтею 78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Згідно зі статтею 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Держава не втручається у здійснення власником права власності.

Згідно зі статтею 131 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи України, а також територіальні громади та держава мають право набувати у власність земельні ділянки на підставі міни, ренти, дарування, успадкування та інших цивільно-правових угод. Укладення таких угод здійснюється відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням вимог цього Кодексу.

Стаття 33 Земельного кодексу України, на яку посилається Позивач, аргументуючи неможливість перебування у власності юридичної особи земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, встановлює перелік осіб, яким земельні ділянки, призначені для ведення особистого селянського господарства, можуть передаватися громадянами у користування без зміни цільового призначення цих земельних ділянок. Норми, які б передбачали обмеження продажу фізичними особами земельних ділянок з таким цільовим призначенням юридичним особам у Земельному кодексі України та інших законах відсутні. Статтею 28 Земельного кодексу України встановлено, що сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, крім державних і комунальних, землі сільськогосподарського призначення можуть належати на праві власності. Право власності на землю цих підприємств може набуватися шляхом внесення до статутного капіталу земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами. Реалізація права власності на землю зазначеними сільськогосподарськими підприємствами здійснюється відповідно до закону.

Беручи до уваги викладене, суд приходить до висновку, що, оскільки чинним законодавством України не передбачено заборону на продаж земельних ділянок, призначених для ведення особистого селянського господарства, що набуті їхніми власниками в результаті приватизації цих земельних ділянок в межах встановлених норм, в тому числі юридичним особам, спірні земельні ділянки відчужені їхніми власниками Відповідачу 2, основними видами діяльності якого є вирощування та переробка сільськогосподарської продукції, правомірно.

Щодо тверджень позивача про неправомірне одержання ТОВ ТРІВІСА ФАРМІНГ спірних земельних ділянок у власність без проведення земельних торгів, то згідно зі статтею 135 Земельного кодексу України продаж земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) може здійснюватися на земельних торгах виключно з ініціативи власників земельної ділянки. Статтею 127 Земельного кодексу України, на яку посилається Позивач, врегульовано питання продажу земельних ділянок державної та комунальній власності, якими спірні земельні ділянки на час укладання договорів купівлі-продажу з Відповідачем 2 не були. Таким чином, суд вважає, що твердження позивача про неправомірне одержання ТОВ ТРІВІСА ФАРМІНГ спірних земельних ділянок у власність без проведення земельних торгів є безпідставними.

Твердження позивача про неправомірну передачу спірних земельних ділянок у власність фізичних осіб до ухвалення судового рішення у справі за позовом ПрАТ НВО Прогрес до Головного правління Держгеокадастру в Черкаській області про визнання укладеною додаткової угоди про поновлення договору оренди землі є також безпідставними. Чинне законодавство України не передбачає заборони на передачу земельних ділянок державної власності у власність фізичних осіб у разі наявності спору щодо таких земельних ділянок.

Позивач стверджує, що правовідносини, пов'язані з вибуттям земель із державної власності, становлять суспільний , публічний інтерес, а незаконність (якщо така буде встановлена) рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, на підставі якого земельна ділянка вибула з державної чи комунальної власності, такому суспільному інтересу не відповідає. Позивач вважає, що визнання недійсним лише наказів не забезпечить відновлення порушеного права, оскільки усі земельні ділянки були придбані ТОВ Трівіс Фармінг . Посилаючись на приписи пункту 3 ч. 1 статті 388 ЦК України, позивач просить витребувати у Товариства з обмеженою відповідальністю "Трівіса Фармінг" на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області спірні земельні ділянки.

Відповідно до ст. ст. 328, 330 ЦК України право власності набувається на підставах що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Якщо майно відчужене особою, яка не мала на це права, добросовісний набувач набуває право власності на нього, якщо відповідно до ст. 388 цього Кодексу майно не може бути витребуване у нього.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 388 ЦК України встановлено, якщо майно за відплатним договором придбане в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав і не міг знати (добросовісний набувач), власник має право витребувати це майно від набувача лише у разі якщо майно вибуло з володіння власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі іншим шляхом.

Право власника на витребування майна від добросовісного набувача на підставі частини першої статті 388 ЦК України залежить від того, у який спосіб майно вибуло з його володіння. Ця норма передбачає вичерпне коло підстав, коли за власником зберігається право на витребування свого майна від добросовісного набувача.

Однією з таких підстав є вибуття майна з володіння власника або особи, якій він передав майно, не з їхньої волі іншим шляхом.

Наявність у діях власника волі на передачу майна іншій особі унеможливлює витребування майна від добросовісного набувача (правовий висновок у справі за №6-3104цс16 - постанова ВСУ від 29 березня 2017 року).

Позивачем не надано суду доказів того, що спірні земельні ділянки були передані громадянам (третім особам) при відсутності у діях відповідача 1 волі на їх передачу.

Відповідно до вимог ст. ст. 32 , 33 , 34 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно з нормами ст. 43 ГПК України , господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Суд виходить з поданих сторонами доказів, оцінюючи їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і обєктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності і приходить до висновку, що відсутні правові підстави для задоволення позову, оскільки позивачем не доведено ті обставини, на які він посилаються як на підставу своїх позовних вимог.

На підставі ст. 49 ГПК України у разі відмови у позові понесені у даній справі судові витрати повністю покладаються на позивача та йому не відшкодовуються.

Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

У позові відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду.

СУДДЯ В.В. Потапенко

Повне судове рішення складено 09 січня 2018 року.

Суддя В.В. Потапенко

Дата ухвалення рішення19.12.2017
Оприлюднено12.01.2018
Номер документу71486149
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання наказів недійсними та витребування земельних ділянок

Судовий реєстр по справі —925/538/17

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 12.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 02.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 06.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 01.03.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 12.02.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 10.01.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Потапенко В.В.

Рішення від 19.12.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Потапенко В.В.

Ухвала від 12.12.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Потапенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні