Справа №639/7282/17
Провадження №1-кс/639/25/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 січня 2018 року м. Харків
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , представників власників майна ОСОБА_4 , адвокатів ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Харкові клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області про арешт майна по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017221080000339 від 24.10.2017 за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
03.01.2018 року до Жовтневого районного суду м. Харкова надійшло клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області про арешт майна, яке було вилучено в ході обшуку, проведеного на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова №639/7282/17 від 15.12.2017 року в адміністративній будівлі, в якій ФГ « ОСОБА_4 » фактично здійснює свою діяльність, а саме за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування клопотання прокурор зазначає, що у провадженні СВ Новобаварського ВП ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження за №42017221080000339 від 24.10.2017 за фактом протиправної діяльності з боку посадових осіб ДП «Благодатне» та фермерського господарства « ОСОБА_4 ».
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснює Харківська місцева прокуратура №2 Харківської області.
У ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2015 2017 років керівництвом ДП «Благодатне» (адреса реєстрації: Харківська область, Зміївський район, с. Благодатне, вул. Жовтнева, буд. 16, код ЄДРПОУ 22994509) укладалась угоди з фермерським господарством «Строгого Олександра Федоровича» (код 21229706, адреса реєстрації: Харківська обл., Зміївський район, с. Геніївка, вул. Дружби, буд. 102) та з іншими суб`єктами господарської діяльності на здійснення спільної сільськогосподарської діяльності з вирощування, збору та реалізації сільськогосподарської продукції з використанням земель ДП «Благодатне».
Разом з тим встановлено, що протягом вказаного періоду керівництвом ДП «Благодатне» здійснювалась реалізація сільськогосподарської продукції до фермерського господарства «Строгого Олександра Федоровича» за цінами нижчими ніж ринкові.
Так, за наявними даними 18.07.2016 та 20.07.2016 року ДП «Благодатне» було реалізовано 3395 т. пшениці фермерському господарству «Строгого Олександра Федоровича» на суму 10694 250 грн., за ціною 3150 грн. за тону. Ринкова вартість вказаної сільськогосподарської продукції у липні 2016 року складала близько 4000 грн. за тону. Отже, заниження вартості врожаю з боку посадових осіб ДП «Благодатне» та фермерського господарства «Строгого Олександра Федоровича» призвело до настання збитків економічним інтересам держави близько 3 млн. грн.
Крім того, встановлено, що вказану пшеницю протягом вересня та грудня 2016 року фермерське господарство «Строгого Олександра Федоровича» реалізувало іншим суб`єктам господарювання за ринковими цінами.
Також встановлено, що до бухгалтерської документації за 2015 - 2017 роки внесено занижені показники врожайності сільгоспкультур, які потім реалізовано до ФГ «Строгого Олександра Федоровича» та інших суб`єктів господарювання за готівковою формою розрахунку, а також внесено недостовірні відомості щодо придбаних у ФГ «Строгого Олександра Федоровича» товарів, робіт та послуг, внаслідок чого було завищено їх обсяги та вартість.
Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова №639/7282/17 від 15.12.2017 року надано дозвіл на проведення обшуку в адміністративній будівлі, в якій ФГ « ОСОБА_4 » фактично здійснює свою діяльність, а саме за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення, фіксації та вилучення відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукування знаряддя кримінального правопорушення та майна, яке здобуто було у результаті його вчинення, а саме: електронної обчислювальної техніки, комп`ютерів, ноутбуків, жорстких дисків, лазерних дисків, USB-флеш-накопичувачів, мобільних телефонів, чорнових записів, на котрих зберігаються дані з приводу діяльності ДП «Благодатне» та ФГ «Строгого Олександра Федоровича», бухгалтерської, податкової документації, первинної, вторинної документації з приводу діяльності вказаного підприємства та господарства, не облікованих грошових коштів, здобутих злочинним шляхом, інших предметів та документів, що можуть свідчити про розтрату державних грошових коштів, а також вільних зразків підписів ОСОБА_7 та ОСОБА_4 в різноманітних за характером документах та записах, які спростовують або підтверджують вчинення даного кримінального правопорушення.
28.12.2017 року на підставі вищевказаної ухвали слідчого судді проведено обшук в в адміністративній будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , під час якого вилучено майно та документи, перелік яких зазначено в протоколі обшуку від 28.12.2017 року.
В клопотанні прокурор зазначає, що у органу досудового розслідування виникла необхідність у накладення арешту на вилучене майно, а саме: позбавлення осіб права на володіння, користування, відчуження та розпорядження зазначеним майном, оскільки існує сукупність підстав та розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, передбаченого ч.3 ст.191 КК України. Встановлені достатні підстави вважати, що вказане майно відповідає наступним критеріям доказу: зберегло на собі сліди кримінального правопорушення; містить інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту та обставин, що встановлюються під час вказаного кримінального провадження; набуте кримінально-протиправним шляхом.
У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримав клопотання про арешт майна та просив внесене клопотання задовольнити.
Під час судового засідання представники власника майна ОСОБА_4 , адвокати - ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , проти задоволення клопотання про арешт заперечували з наступних підстав:
- при проведенні зазначеного обшуку порушено норми КПК України, протокол обшуку було складено з суттєвими порушеннями;
- в порушення ч.9 ст.236 КПК України другий примірник протоколу обшуку та опис вилученого майна не було вручено особам, які були присутні під час проведення обшуку;
- обшуки проведено у приміщенні, де одночасно здійснюють діяльність декілька юридичних осіб, у зв`язку з чим тепер неможливо визначити, які саме документи та у якого суб`єкта господарювання було вилучено під час обшуку;
- під час обшуку вилучено документи, які не зазначені в ухвалі слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова від 15.12.2017 року, та які не мають значення для даного кримінального провадження.
Слідчий суддя, вислухавши думку прокурора та представників власника майна, дослідивши документи та надані до суду докази в їх сукупності, приходить до наступних висновків.
Вимогами п.1 ч.2 ст.170 КПК України передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення, зокрема: збереження речових доказів.
У випадку, передбаченому п.1 ч.2 ст.170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу (ч.3 ст.170 КПК України).
Відповідно до ч.1 ст.98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій.
Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті (ч.2 ст.98 КПК України).
Відповідно до ч.3 ст.170 КПК Україниарешт накладається на майно будь-якої фізичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України, а саме зберегло на собі сліди кримінального правопорушення.
У поданому клопотанні прокурором доведено, що вилучене майно та документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, мають значення речових доказів по кримінальному провадженню, містять інформацію, яка представляє інтерес для досудового розслідування, а також відомості, які можуть посприяти встановленню істини по справі, у зв`язку з чим клопотання прокурора про арешт майна є законним, обґрунтованим та підлягає частковому задоволенню.
Таким чином, слідчий суддя накладає арешт на майно та документи, які було вилучено в ході обшуку в адміністративній будівлі за адресою: Харківська область, Зміївський район, с. Українське, вул. Лесі Українки, буд. 13, оскільки вилучені документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а накладення арешту на це майно та документи є необхідним для збереження речових доказів.
При цьому, слідчий суддя не накладає арешт на статутні та реєстраційні документи, посадові інструкції та інші документи ДП «Благодатне» та ФГ «Строгого Олександра Федоровича», за відсутності яких юридична особа позбавляється можливості здійснювати господарську діяльність, у зв`язку з чим в задоволенні клопотання прокурора в цій частині необхідно відмовити.
На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.ст.170-173, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області ОСОБА_3 про арешт майна по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017221080000339 від 24.10.2017 за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.191 КК України задовольнити частково.
Накласти арешт на майно та документи, які було вилучено в ході обшуку, проведеного на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова №639/7282/17 від 15.12.2017 в адміністративній будівлі, в якій ФГ « ОСОБА_4 » фактично здійснює свою діяльність за адресою: Харківська область, Зміївський район, с. Українське, вул. Лесі Українки, буд. 13, що перебуває у приватній власності ПП «Колос», а саме:
1. паперова папка білого кольору з написом «ЖОМ» в середині з відповідними документами:
- залишки продукції на 22.12.17 на 1 арк.;
- залишки продукції на 19.12.17 на 1 арк.;
- залишки продукції на 18.12.17 на 1 арк.;
- залишки продукції на 13.12.17 на 1 арк.;
2. паперова папка білого кольору з написом «Дебіторська заборгованість» з відповідними документами на 55 арк.;
3. акт звірення за період з 01.01.17-15.11.17 на 1 арк.;
4. акт прийняття здачі робіт від 31.12.17 на 2 арк.;
5. найменування послуг на 1 арк.;
6. кредиторська заборгованість ДП «Благодатне» перед ФГ ОСОБА_4 на 15.11.17 на 1 арк.;
7. лист на 1 арк.;
8. лист вартості послуг елеватора ФГ Строгого у 2017 році на 1 арк.;
9. перелік земельних ділянок які зареєстровані за ФГ Строгого на 2 арк.;
10. лист залишки зерна на складах на 12.12.17 на 1 арк.;
11. залишок продукції станом на 14.11.17 на 1 арк.;
12. паперова папка білого кольору з написом «Кредиторська заборгованість ОСОБА_4 » в середині якої знаходяться наступні документи: кредиторська заборгованість ФГ Строгого на 72 арк.;
13. лист повідомлення на 3 арк.;
14. розрахункова відомість ФГ Строгого на 1 арк.;
15. перелік номерів телефонів на 5 арк.;
16. схема розташування земельних ділянок на 2 арк.;
17. договори з ФГ Шебелинське на 1 арк.;
18. виписка по рахунку НОМЕР_1 на 1 арк.;
19. копія наказу № 1 від 25.05.1993 року на 1 арк.;
20. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 07.2016 на 8 арк.;
21. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 08.2016 на 2 арк.;
22. накладна № 1 від 18.07.2016 та рахунок фактура від 18.07.2016 на 2 арк.;
23. накладна № 3 від 18.07.2016 та рахунок фактура від 18.07.2016 на 2 арк.;
24. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 10.2016 на 2 арк.;
25. накладна № 5 від 28.04.2017 на 1 арк.;
26. копія документу ФГ Строгого 19/01116 від 19.01.16 на 1 арк.;
27. специфікація № 2 від 10.03.16 на 1 арк.;
28. вимоги до якості продукції на 1 арк.;
29. специфікація № 2 на 2 арк.;
30. договір № 13 від 27.04.2016 на 2 арк.;
31. додаткова угода № 1 від 13.05.2016 року на 1 арк.;
32. додаткова угода № 2 від 07.07.2016 на 1 арк.;
33. додаткова угода до поставки зерна майбутнього врожаю № 15 від 15.07.16 на 1 арк.;
34. договір поставки зерна майбутнього врожаю № 15 від 15.12.15 року на 2 арк.;
35. бланк специфікації завірений ОСОБА_4 та ОСОБА_8 на 1 арк.;
36. бланк додатку № 2 до договору № 15 від 15.12.15 року на 1 арк.;
37. вимоги до якості продукції № 1 на 1 арк.;
38. специфікація № 3 від 26.07.16 року на 1 арк.;
39. специфікація № 3 від 18.07.16 року на 1 арк.;
40. специфікація № 4 від 20.07.16 року на 1 арк.;
41. договір оренди приміщення № 17/06-16 від 24.06.16 на 1 арк.;
42. акт прийому передачі приміщень від 24.06.16 року на 1 арк.;
43. договір поставки № 02/09 від 24.03.2017 року на 1 арк.;
44. договір поставки № 01/04 від 20.03.2017 року на 1 арк.;
45. договір купівлі-продажу № 13/03-2017 від 13.03.2017 на 1 арк.;
46. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 10.2016 на 2 арк.;
47. флеш носій в корпусі білого кольору 14.9 Gb з від копійованою з жорстких дисків інформацією (упакований в окремий полімерний пакет прозорого кольору горловина якого обв`язана ниткою кінці якої скріплено биркою з підписами учасників);
48. договір поставки № 01/04 від 01.04.17 на 1 арк.;
49. видаткова накладна № 14 від 01.04.17 року на 1 арк.;
50. рахунок на оплату № 21 від 01.04.2017 року на 1 арк.;
51. договір № 10-07 складського зберігання 10.07.16 року на 4 арк.;
52. звіт про перевезення соняшника 2016 ФГ Строгого для ДП «Благодатна» на 1 арк.;
53. копія акту здачі-приймання виконаних робіт № 9 від 15.04.2016 року на 1 арк.;
54. копія акту здачі-приймання виконаних робіт № 11 від 27.04.2016 року на 1 арк.;
55. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт на 1 арк.;
56. рахунок на сплату № 40 від 20.05.2016 року на 1 арк.;
57. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт на 1 арк.;
58. зразок заповнення форми рахунок оплати № 39 від 20.05.2016 року на 1 арк.;
59. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по ячменю на 1 арк.;
60. копія калькуляції собівартості на сплату № 38 від 20.05.2016 року на 1 арк.;
61. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по соняшнику на 1 арк.;
62. копія звіту про перевезення озимої пшениці врожаю 2016 року ФГ Строгого для ДП «Благодатне» на 1 арк.;
63. копія акту прийому-передачі від 20.07.2016 на 1 арк.;
64. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 19 від 25.07.2016 року на 1 арк.;
65. копія вартості 1га виконаних послуг по придбанню врожаю на 1 арк.;
66. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 18 від 18.07.2016 року на 1 арк.;
67. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по збиранню врожаю на 1 арк.
68. копія реєстру перевезення ячменю врожаю 2016 року ФГ Строгого для ДП «Благодатне» на 1 арк.;
69. копія звіту по перевезенню озимої пшениці врожаю 2016 року на2 арк.;
70. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 18 від 18.07.2016 року на 1 арк.;
71. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по збиранню врожаю на 1 арк.;
72. копія реєстру перевезення ячменю врожаю 2016 року ФГ Строгого для ДП «Благодатне» на 1 арк.;
73. видаткова накладна № 44 від 18.05.2017 на 2 арк.;
74. видаткова накладна № 45 від 25.05.2017 на 2 арк.;
75. договір № 04/07-17 на виконання сільськогосподарських робіт від 04.07.2017 на 3 арк.;
76. специфікація з додатками №№ 1, 2 до договору від 04.07.2017 на 3 арк.;
77. калькуляція собівартості 1 т навантажувальних робіт збирання врожаю озимої пшениці на 1 арк.;
78. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 80 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
79. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 81 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
80. договір узгодження договірної ціни від 31.10.17 року на 1 арк.;
81. договір № 01/07-17 від 01.07.17 на 3 арк.;
82. специфікація № 1 від 04.07.17 на 1 арк.;
83. специфікація № 2 від 04.07.17 на 1 арк.;
84. калькуляція собівартості 1 т навантажувальних робіт збирання врожаю ячменю та гороху на 1 арк.;
85. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 66 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
86. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 68 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
87. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 80 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
88. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 42 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
89. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 66 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
90. протокол узгодження договірної ціни від 31.10.17 на 1 арк.;
91. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 44 від 03.07.2017 року на 1 арк.;
92. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 54 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
93. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 43 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
94. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 80 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
95. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 81 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
96. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 42 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
98. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 66 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
99. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 68 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
100. паперова папка швидкозшивач з написом «Мельник» з відповідними договорами на 10 арк.;
101. рахунок-фактура № 4 від 06.05.16 на 1 арк.;
102. договір складського зберігання № 18/07-2017 від 18.07.17 року на 1 арк.;
103. акт прийому передачі виконаних робіт на 32 арк.;
104. договір про надання послуг № 01/03 від 01.03.2017 року на 2 арк.;
105. ТТН № 113792, 113835, 0111201, 113828, 113849, 113691, 113819, 113822 на 8 арк.;
106. акти прийому передачі на 20 арк.;
107. акт звірки на 1 арк.;
108. акт прийому передачі виконаних робіт на 66 арк.;
109. акт прийому передачі на 21 арк.;
110. ТТН на 23 арк.;
111. видаткові накладні та ТТН на 17 арк.;
112. договір поставки № 15/7 від 15.07.16 на 3 арк.;
113. реєстр довіреностей на 2 арк.;
114. лист на 1 арк.;
115. лист на 1 арк.;
116. ТТН на 3 арк.;
117. лист від директора на 7 арк.;
118. ТТН на 7 арк.;
119. довіреність на 2 арк.;
120. копія витягу на 1 арк.;
121. виписка з Єдиного реєстру на 2 арк.;
122. лист ОСОБА_4 на 5 арк.;
123. договір № 01/03 від 01.03.17 на 1 арк.;
124. договір № 21/08-2017 від 21.08.2017 на 1 арк.;
125. договір № 26/07-2017 від 26.07.2017 року на 1 арк.;
126. договір № 24/07-2017 від 24.07.2017 року на 1 арк.;
127. договір № 18/07-2017 від 18.07.2017 року на 1 арк.;
128. наказ № 4-к від 27.03.2017 року на 1 арк.;
129. наказ № 191-п від 01.12.2016 року на 1 арк.;
130. наказ № 191-п від 01.12.16 на 1 арк.;
131. наказ № 182 від 31.08.2015 року на 1 арк.;
132. додаткова угода № 17 від 26.06.2017 року на 2 арк.;
133. витяг на 2 арк.;
134. лист від 12.09.2017 року на 1 арк.;
135. наказ №183-А від 31.08.2015 року;
136. погодження бухгалтерії ДП «Благодатне» на 5 арк.;
Визначити місцем зберігання речей та документів за Київським відділом поліції ГУ НП в Харківській області за адресою: м. Харків, вул. Алчевських, 49.
В задоволенні клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області про арешт інших документів по кримінальному провадженню №42017221080000339 від 24.10.2017 відмовити.
Зобов`язати прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області ОСОБА_3 повернути посадовим особам ФГ «Строгого Олександра Федоровича» та ДП «Благодатне» оригінали наступних документів, які були вилучені в ході обшуку проведеного на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова №639/7282/17 від 15.12.2017 року, а саме: статут ФГ Строгого на 6 арк.; додаток до статуту ФГ Строгого 2016 рік на 6 арк.; копія додатку до статуту ФГ Строгого 2016 рік на 2 арк.; копія статуту ДП «Благодатне» на 7 арк.; лист про підтвердження статуту платника на 1 арк.; лист про підтвердження про статус платника податків на 1 арк.; посадова інструкція головного бухгалтера ДП «Благодатне» на 3 арк.; посадова інструкція головного бухгалтера ДП «Благодатне» від 05.10.16 року на 4 арк.; посадова інструкція головного бухгалтера ДП «Благодатне» від 01.10.15 року на 2 арк.; посадова інструкція директора підприємства ДП «Благодатне» на 3 арк.; наказ про облікову політику ДП «Благодатне» на 4 арк.
Підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Апеляційного суду Харківської області протягом 5 (п`яти) днів з дня її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Повний текст ухвали складено та оголошено 10.01.2018 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 71506813 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Харкова
Курило В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні