АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 639/7282/17 Головуючий 1-ї інстанції: ОСОБА_1
Провадження №11-сс/790/140/18 Доповідач: ОСОБА_2
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 січня 2018 року колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду Харківської області у складі:
головуючого - ОСОБА_2 ,
суддів - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
за участю секретаря - ОСОБА_5 ,
прокурора - ОСОБА_6 ,
представників власника майна - ОСОБА_7 , ОСОБА_8
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові матеріали за апеляційними скаргами
- ФГ «Строгого О.Ф.», в особі адвоката ОСОБА_7 ;
- ДП «Благодатне», в особі адвоката ОСОБА_8
на ухвалу слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова від 09.01.2018 року, якою частково задоволено клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 2 Харківської області ОСОБА_6 про арешт майна за матеріалами кримінального провадження № 42017221080000339 від 24.10.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИЛА:
Ухвалою Жовтневого районного суду м. Харкова від 09 січня 2018 року частково задоволено клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області про арешт майна по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017221080000339 від 24.10.2017 за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.
Накладено арешт на майно та документи, які було вилучено в ході обшуку, проведеного на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова №639/7282/17 від 15.12.2017 в адміністративній будівлі, в якій ФГ « ОСОБА_9 » фактично здійснює свою діяльність за адресою: Харківська область, Зміївський район, с.Українське, вул. Лесі Українки, буд. 13, що перебуває у приватній власності ПП «Колос», а саме:
1. паперова папка білого кольору з написом «ЖОМ» в середині з відповідними документами:
- залишки продукції на 22.12.17 на 1 арк.;
- залишки продукції на 19.12.17 на 1 арк.;
- залишки продукції на 18.12.17 на 1 арк.;
- залишки продукції на 13.12.17 на 1 арк.;
2. паперова папка білого кольору з написом «Дебіторська заборгованість» з відповідними документами на 55 арк.;
3. акт звірення за період з 01.01.17-15.11.17 на 1 арк.;
4. акт прийняття здачі робіт від 31.12.17 на 2 арк.;
5. найменування послуг на 1 арк.;
6. кредиторська заборгованість ДП «Благодатне» перед ФГ ОСОБА_9 на 15.11.17 на 1 арк.;
7. лист на 1 арк.;
8. лист вартості послуг елеватора ФГ Строгого у 2017 році на 1 арк.;
9. перелік земельних ділянок які зареєстровані за ФГ Строгого на 2 арк.;
10. лист залишки зерна на складах на 12.12.17 на 1 арк.;
11. залишок продукції станом на 14.11.17 на 1 арк.;
12. паперова папка білого кольору з написом «Кредиторська заборгованість ОСОБА_1.» в середині якої знаходяться наступні документи: кредиторська заборгованість ФГ Строгого на 72 арк.;
13. лист повідомлення на 3 арк.;
14. розрахункова відомість ФГ Строгого на 1 арк.;
15. перелік номерів телефонів на 5 арк.;
16. схема розташування земельних ділянок на 2 арк.;
17. договори з ФГ Шебелинське на 1 арк.;
18. виписка по рахунку НОМЕР_1 на 1 арк.;
19. копія наказу № 1 від 25.05.1993 року на 1 арк.;
20. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 07.2016 на 8 арк.;
21. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 08.2016 на 2 арк.;
22. накладна № 1 від 18.07.2016 та рахунок фактура від 18.07.2016 на 2 арк.;
23. накладна № 3 від 18.07.2016 та рахунок фактура від 18.07.2016 на 2 арк.;
24. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 10.2016 на 2 арк.;
25. накладна № 5 від 28.04.2017 на 1 арк.;
26. копія документу ФГ Строгого 19/01116 від 19.01.16 на 1 арк.;
27. специфікація № 2 від 10.03.16 на 1 арк.;
28. вимоги до якості продукції на 1 арк.;
29. специфікація № 2 на 2 арк.;
30. договір № 13 від 27.04.2016 на 2 арк.;
31. додаткова угода № 1 від 13.05.2016 року на 1 арк.;
32. додаткова угода № 2 від 07.07.2016 на 1 арк.;
33. додаткова угода до поставки зерна майбутнього врожаю № 15 від 15.07.16 на 1 арк.;
34. договір поставки зерна майбутнього врожаю № 15 від 15.12.15 року на 2 арк.;
35. бланк специфікації завірений ОСОБА_1 та ОСОБА_6 на 1 арк.;
36. бланк додатку № 2 до договору № 15 від 15.12.15 року на 1 арк.;
37. вимоги до якості продукції № 1 на 1 арк.;
38. специфікація № 3 від 26.07.16 року на 1 арк.;
39. специфікація № 3 від 18.07.16 року на 1 арк.;
40. специфікація № 4 від 20.07.16 року на 1 арк.;
41. договір оренди приміщення № 17/06-16 від 24.06.16 на 1 арк.;
42. акт прийому передачі приміщень від 24.06.16 року на 1 арк.;
43. договір поставки № 02/09 від 24.03.2017 року на 1 арк.;
44. договір поставки № 01/04 від 20.03.2017 року на 1 арк.;
45. договір купівлі-продажу № 13/03-2017 від 13.03.2017 на 1 арк.;
46. зворотньо-сальдові відомості по рахунку 631 за 10.2016 на 2 арк.;
47. флеш носій в корпусі білого кольору 14.9 Gb з від копійованою з жорстких дисків інформацією (упакований в окремий полімерний пакет прозорого кольору горловина якого обв`язана ниткою кінці якої скріплено биркою з підписами учасників);
48. договір поставки № 01/04 від 01.04.17 на 1 арк.;
49. видаткова накладна № 14 від 01.04.17 року на 1 арк.;
50. рахунок на оплату № 21 від 01.04.2017 року на 1 арк.;
51. договір № 10-07 складського зберігання 10.07.16 року на 4 арк.;
52. звіт про перевезення соняшника 2016 ФГ Строгого для ДП «Благодатна» на 1 арк.;
53. копія акту здачі-приймання виконаних робіт № 9 від 15.04.2016 року на 1 арк.;
54. копія акту здачі-приймання виконаних робіт № 11 від 27.04.2016 року на 1 арк.;
55. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт на 1 арк.;
56. рахунок на сплату № 40 від 20.05.2016 року на 1 арк.;
57. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт на 1 арк.;
58. зразок заповнення форми рахунок оплати № 39 від 20.05.2016 року на 1 арк.;
59. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по ячменю на 1 арк.;
60. копія калькуляції собівартості на сплату № 38 від 20.05.2016 року на 1 арк.;
61. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по соняшнику на 1 арк.;
62. копія звіту про перевезення озимої пшениці врожаю 2016 року ФГ Строгого для ДП «Благодатне» на 1 арк.;
63. копія акту прийому-передачі від 20.07.2016 на 1 арк.;
64. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 19 від 25.07.2016 року на 1 арк.;
65. копія вартості 1га виконаних послуг по придбанню врожаю на 1 арк.;
66. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 18 від 18.07.2016 року на 1 арк.;
67. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по збиранню врожаю на 1 арк.
68. копія реєстру перевезення ячменю врожаю 2016 року ФГ Строгого для ДП «Благодатне» на 1 арк.;
69. копія звіту по перевезенню озимої пшениці врожаю 2016 року на2 арк.;
70. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 18 від 18.07.2016 року на 1 арк.;
71. копія калькуляції собівартості 1га виконаних робіт по збиранню врожаю на 1 арк.;
72. копія реєстру перевезення ячменю врожаю 2016 року ФГ Строгого для ДП «Благодатне» на 1 арк.;
73. видаткова накладна № 44 від 18.05.2017 на 2 арк.;
74. видаткова накладна № 45 від 25.05.2017 на 2 арк.;
75. договір № 04/07-17 на виконання сільськогосподарських робіт від 04.07.2017 на 3 арк.;
76. специфікація з додатками №№ 1, 2 до договору від 04.07.2017 на 3 арк.;
77. калькуляція собівартості 1 т навантажувальних робіт збирання врожаю озимої пшениці на 1 арк.;
78. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 80 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
79. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 81 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
80. договір узгодження договірної ціни від 31.10.17 року на 1 арк.;
81. договір № 01/07-17 від 01.07.17 на 3 арк.;
82. специфікація № 1 від 04.07.17 на 1 арк.;
83. специфікація № 2 від 04.07.17 на 1 арк.;
84. калькуляція собівартості 1 т навантажувальних робіт збирання врожаю ячменю та гороху на 1 арк.;
85. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 66 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
86. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 68 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
87. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 80 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
88. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 42 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
89. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 66 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
90. протокол узгодження договірної ціни від 31.10.17 на 1 арк.;
91. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 44 від 03.07.2017 року на 1 арк.;
92. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 54 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
93. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 43 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
94. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 80 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
95. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 81 від 31.08.2017 року на 1 арк.;
96. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 42 від 05.07.2017 року на 1 арк.;
98. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 66 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
99. копія акту прийому-здачі виконаних робіт № 68 від 01.08.2017 року на 1 арк.;
100. паперова папка швидкозшивач з написом «Мельник» з відповідними договорами на 10 арк.;
101. рахунок-фактура № 4 від 06.05.16 на 1 арк.;
102. договір складського зберігання № 18/07-2017 від 18.07.17 року на 1 арк.;
103. акт прийому передачі виконаних робіт на 32 арк.;
104. договір про надання послуг № 01/03 від 01.03.2017 року на 2 арк.;
105. ТТН № 113792, 113835, 0111201, 113828, 113849, 113691, 113819, 113822 на 8 арк.;
106. акти прийому передачі на 20 арк.;
107. акт звірки на 1 арк.;
108. акт прийому передачі виконаних робіт на 66 арк.;
109. акт прийому передачі на 21 арк.;
110. ТТН на 23 арк.;
111. видаткові накладні та ТТН на 17 арк.;
112. договір поставки № 15/7 від 15.07.16 на 3 арк.;
113. реєстр довіреностей на 2 арк.;
114. лист на 1 арк.;
115. лист на 1 арк.;
116. ТТН на 3 арк.;
117. лист від директора на 7 арк.;
118. ТТН на 7 арк.;
119. довіреність на 2 арк.;
120. копія витягу на 1 арк.;
121. виписка з Єдиного реєстру на 2 арк.;
122. лист ОСОБА_1 на 5 арк.;
123. договір № 01/03 від 01.03.17 на 1 арк.;
124. договір № 21/08-2017 від 21.08.2017 на 1 арк.;
125. договір № 26/07-2017 від 26.07.2017 року на 1 арк.;
126. договір № 24/07-2017 від 24.07.2017 року на 1 арк.;
127. договір № 18/07-2017 від 18.07.2017 року на 1 арк.;
128. наказ № 4-к від 27.03.2017 року на 1 арк.;
129. наказ № 191-п від 01.12.2016 року на 1 арк.;
130. наказ № 191-п від 01.12.16 на 1 арк.;
131. наказ № 182 від 31.08.2015 року на 1 арк.;
132. додаткова угода № 17 від 26.06.2017 року на 2 арк.;
133. витяг на 2 арк.;
134. лист від 12.09.2017 року на 1 арк.;
135. наказ №183-А від 31.08.2015 року;
136. погодження бухгалтерії ДП «Благодатне» на 5 арк.;
Визначено місцем зберігання речей та документів за Київським відділом поліції ГУ НП в Харківській області за адресою: м. Харків, вул. Алчевських, 49.
В задоволенні клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області про арешт інших документів по кримінальному провадженню №42017221080000339 від 24.10.2017 - відмовлено.
Приймаючи рішення про часткове задоволення клопотання прокурора, слідчий суддя вважав доведеним той факт, що у поданому клопотанні прокурором доведено, що вилучене майно та документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, мають значення речових доказів по кримінальному провадженню, містять інформацію, яка представляє інтерес для досудового розслідування, а також відомості, які можуть посприяти встановленню істини по справі.
При цьому, слідчий суддя не накладав арешт на статутні та реєстраційні документи, посадові інструкції та інші документи ДП «Благодатне» та ФГ «Строгого Олександра Федоровича», за відсутності яких юридична особа позбавляється можливості здійснювати господарську діяльність.
Не погодившись із ухвалою слідчого судді представники ОСОБА_7 та ОСОБА_8 подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати ухвалу слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова від 09 січня 2018 року та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні клопотання прокурора про арешт майна.
Апеляційні скарги обґрунтовують тим, що вказана ухвала є незаконною та такою, що винесена з істотними порушеннями вимог кримінального процесуального закону, а саме слідчим суддею не було враховано, що вилучене під час проведення обшуку майно не має жодного відношення до розслідування кримінального провадження, не несе жодної доказової бази та не буде сприяти встановленню істини у кримінальному провадженні.
Заслухавши доповідь судді, пояснення прокурора та апелянтів, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційних скарг, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню, виходячи із наступного.
Відповідно до положень статті 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно ч.2 ст.170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення:
1) збереження речових доказів;
2) спеціальної конфіскації;
3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;
4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ч.3 ст.170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Відповідно до положень ч.1 ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
При розгляді клопотання про арешт майна, слідчим суддею дотримані вимоги ч.ч.2, 4 ст.173 КПК України, зміст ухвали слідчого судді відповідає вимогам ч.5 ст.173 КПК України. Мотиви прийнятого рішення слідчим суддею викладені в мотивувальній частині ухвали, з чим погоджується і апеляційний суд.
Доводи апеляційних скарг про відсутність в клопотанні слідчого та ухвалі слідчого судді відомостей про те, що зазначене майно не містить ознаки речових доказів не підтвердженні, необґрунтовані та спростовуються наявними в матеріалах клопотання про арешт майна доказами.
Також судова колегія враховує, що підприємства мають право відповідно до вимог ст. 174 КПК України звернутись з заявою про скасування арешту.
За наведених вище обставин судова колегія вважає необґрунтованими доводи апелянта про необхідність скасування вказаного судового рішення.
Враховуючи викладене, колегія суддів підстав для скасування або зміни ухвали слідчого судді, за доводами апеляційної скарги не вбачає.
Керуючись ст.ст. 376, 392, 404, 407, 418, 419 КПК України, колегія суддів, -
У Х В А Л И ЛА:
Апеляційні скарги ФГ «Строгого О.Ф.», в особі адвоката ОСОБА_7 та ДП «Благодатне», в особі адвоката ОСОБА_8 - відхилити.
Ухвалу Жовтневого районного суду м. Харкова від 09.01.2018 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Головуючий:
Судді
Суд | Апеляційний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2018 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 71981230 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Апеляційний суд Харківської області
Бездітко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні