Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відмову у забезпеченні позову
05 лютого 2018 р. Справа №805/761/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В., розглянувши заяву про забезпечення позову по адміністративній справі за позовом приватного підприємства «ЛІК-БУД» до Головного управління Держпраці у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «ЛІК-БУД» (87531, м.Маріуполь, вул. 1-й проїзд, буд. 5) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпраці у Донецькій області (85302, м.Покровськ, вул. Прокоф'єва, буд. 82) про скасування постанови від 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Донецькій області, відповідно до якої накладено штраф в сумі 10368000,00 грн. до приватного підприємства «ЛІК-БУД».
Одночасно з поданням адміністративного позову, позивачем подано заяву про забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії постанови головного управління Держпраці у Донецькій області про накладення штрафу від 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179 до набрання законної сили судовим рішенням у справі, що розглядається.
В обґрунтування заяви позивач вказав, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль, а саме, зазначив, що спірна постанова прийнята за відсутності правових підстав для її прийняття та не у спосіб, встановлений законодавством.
Статтею 154 Кодексу адміністративного судочинства України(далі –КАС України) передбачено, що заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову. Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
Ознайомившись з заявою позивача та матеріалами в його обґрунтування, суд вважає, що заява про забезпечення позову не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Згідно із ч. 4ст. 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Відповідно до частини першоїстатті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Тобто, забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Наведений перелік підстав забезпечення позову є вичерпним. Отже, суд вживає певні заходи щодо охорони прав та свобод позивача. Причому обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.
В розумінні наведених норм процесуального закону, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушення у зв'язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є у часниками даного судового процесу.
Відповідно до пункту 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06 березня 2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ», за змістом яких при розгляді заяв про забезпечення позову суд має навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Однак, в поданій суду заяві позивач не навів належних доказів існування обставини, які б свідчили, що невжиття заходів забезпечення позову заподіє шкоди його правам, чи захист цих прав стане неможливим без вжиття таких заходів або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Суд звертає увагу на те, що предметом спору у даній справі є скасування постанови Головного управлінням Держпраці у Донецькій областівід 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179.
Виходячи із пов'язаності заходів про забезпечення позову з його предметом, співмірності таких заходів заявленим позовним вимогам і відповідності виду забезпечення позову, зупинення виконання оскаржуваної постанови фактично призведе до вирішення справи по суті позовних вимог.
На думку суду, даний спосіб забезпечення позову є фактичним вирішенням позовних вимоги на період розгляду справи, що не узгоджується з метою застосування правового інституту забезпечення позову та є неприпустимим.
Станом на момент розгляду даного клопотання позивачем не надано доказів звернення до примусового виконання оскаржуваної постанови та відкриття виконавчого провадження. При цьому суд звертає увагу позивача на те, що позивач не позбавлений права до закінчення розгляду справи по суті звернутись з клопотанням про забезпечення позову у разі настання таких обставин.
За таких обставин, суд дійшов до висновку, що підстави забезпечення позову, наведені позивачем у поданій суду заяві є необґрунтованими.
Відповідно до пункту 5статті 154 КАС Українисуд постановляє ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову.
З урахуванням наведеного відсутні підстави для задоволення заяви позивача про вжиття заходів забезпечення позову.
Керуючись статтями 150-152, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви позивача про забезпечення позову по адміністративній справі №805/761/18-а за позовом приватного підприємства «ЛІК-БУД» до Головного управління Держпраці у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Донецькій області, відповідно до якої накладено штраф в сумі 10368000,00 грн. до приватного підприємства «ЛІК-БУД» – відмовити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд.
Повний текст ухвали складено 05 лютого 2018 року.
Суддя Загацька Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2018 |
Оприлюднено | 08.02.2018 |
Номер документу | 72025857 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні