Ухвала
від 22.02.2018 по справі 805/761/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про відмову у забезпеченні позову

22 лютого 2018 р. Справа №805/761/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву приватного підприємства «ЛІК-БУД» про забезпечення позову по адміністративній справі за позовом приватного підприємства «ЛІК-БУД» до Головного управління Держпраці у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ЛІК-БУД» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпраці у Донецькій області про скасування постанови від 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Донецькій області, відповідно до якої накладено штраф в сумі 10368000,00 грн. до приватного підприємства «ЛІК-БУД» .

20.02.2018 року через відділ діловодства та документообігу суду від представника позивача надійшла заява щодо необхідності вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови головного управління Держпраці у Донецькій області про накладення штрафу від 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179 до набрання законної сили судовим рішенням у справі, що розглядається та заборони ВПВР УДВС ГТУЮ у Донецькій області вчиняти будь-які виконавчі дії з метою стягнення штрафу по постанові головного управління Держпраці у Донецькій області про накладення штрафу від 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179 до набрання законної сили судовим рішенням у справі, що розглядається.

Обґрунтовуючи вказане клопотання, позивач посилається на те, що головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецької області ОСОБА_1 відкрито виконавче провадження про примусове стягнення з позивача штрафу у розмірі 10368000,00 грн. за постановою від 26.12.2017 року №05-20-3355/0013/0179, яка є предметом розгляду в межах даної адміністративної справи.

Також представник позивача зазначає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити ефективний захист та поновлення порушених і оспорюваних прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду, у зв'язку з зупиненням господарської діяльності позивача та накладенням арешту на усі рахунки підприємства.

Приймаючи рішення про забезпечення позову, суд оцінює наявність обставин, що зумовлює винесення відповідної ухвали, з урахуванням доказів, що містяться в матеріалах справи та керуючись законом.

За правилами ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Тобто, забезпечення позову це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Згідно із ч. 4 ст. 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Таким чином, ст. 150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

В розумінні наведеної норми закону, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має надати оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням наступних критеріїв: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушення у зв'язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є у часниками даного судового процесу.

Аналіз змісту вказаних норм свідчить про те, що суд може забезпечити позов лише за наявності двох обов'язкових умов: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006 року № 9 Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову в тій частині, яка стосується загальних положень застосування забезпечення позову, а також Постанови Пленуму Вищого адміністративного Суду України від 06 березня 2008 року № 2 Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову, з'ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

Підсумовуючи вищенаведене, суд звертає увагу позивача, що необхідною передумовою вжиття заходів забезпечення позову є існування очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю, а також вірогідність того, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

В той же час, позивачем не надано доказів того, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду, стане неможливим без вжиття таких заходів.

Крім того, суд звертає увагу позивача, що згідно з п. 5 ч. 3 ст. 151 КАС України не допускається забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов'язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.

Заборона Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецької області вчиняти будь-які виконавчі дії з метою стягнення з позивача штрафу у розмірі 10368000,00 грн., які здійснюються на підставі постанови про відкриття виконавчого провадження від 09.02.2018 року ВП №55759647 до моменту вирішення адміністративної справи №805/761/18-а, є фактично зупиненням дії зазначеної постанови про відкриття виконавчого провадження від 09.02.2018 року №55759647.

За таких обставин суд приходить до висновку, що заява про забезпечення позову не підлягає задоволенню.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 150, 153, 154, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви приватного підприємства ЛІК-БУД про забезпечення позову по адміністративній справі №805/761/18-а за позовом приватного підприємства ЛІК-БУД до Головного управління Держпраці у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Донецькій області, відповідно до якої накладено штраф в сумі 10368000,00 грн. до приватного підприємства ЛІК-БУД - відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд.

Повний текст ухвали складено 22 лютого 2018 року.

Суддя Загацька Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2018
Оприлюднено22.02.2018
Номер документу72349684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/761/18-а

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 21.03.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні