Постанова
від 13.02.2018 по справі 820/6522/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 лютого 2018 р. № 820/6522/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Зінченка А.В.

при секретарі - Алавердян Е.А.

за участі сторін:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Завод імені ОСОБА_3" (вул. Плеханівська, буд. 126,м. Харків,61037, код ЄДРПОУ14315629) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ39599198) скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство "Завод імені ОСОБА_3", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд визнати протиправним та скасувати рішення до Головного управління ДФС у Харківській області про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно с видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) №0006331316 від 08.12.2017 року в сумі 3693080,77 грн. та стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області на користь позивача витрати зі сплати судового збору .

Позивач вважає, що оскаржуване рішення не обґрунтовано, протизаконно, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечував, надав відзив на позов, в якому зазначив, що рішення, щодо застосування штрафних санкцій є законним та правомірним, в задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.

Матеріалами справи підтверджено, що Державне підприємство "Завод імені ОСОБА_3" - зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та згідно положень п.1 ч.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі по тексту Закон № 2464-VI) є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Рішеннями Головного управління ДФС у Харківській області від 27.10.2014 р. на підставі положень п.6 ч.11 с т.25 Закону № 2464 до позивача застосовано штрафні санкції за несплату несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) №0006331316 від 08.12.2017 року в сумі 3693080,77 грн.

Перевіряючи оскаржуване рішення відповідача на відповідність положенням ст..2 КАС України, суд зазначає наступне.

Пунктом 1 ч.2 ст.6, ч.8 ст.9 Закону № 2464-VI на відповідача покладено обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Відповідно до ч.9 ст.9 Закону № 2464-VI обчислення і сплата єдиного внеску за платників, зазначених у пунктах 2, 3, 6, 7, 8, 9 та 11 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюються платниками, зазначеними у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, за рахунок сум, на які внесок нарахований. Згідно з ч.12 ст.9 даного Закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Згідно з пп.7.2.2 п.7.2 розділу 7 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пп. 2 п.11, п.13ст. 25 Закону № 2464 до платників, визначених підпунктами 1-4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції у таких розмірах: 2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій нарахування пені за формою згідно з додатком 9.

Відповідно інтегрованої картки платника податків ДП "Завод імені ОСОБА_3" підприємством сплачено єдиного внеску за період з січня 2014 року по березень 2017 року в загальній сумі 124184231,27 грн., у т.ч.: в січні 2014 р. - 2407061,10 грн.; в лютому 2014 р. - 3784937,18 грн.; в березні 2014 р. - 34563,97 грн.; в квітні 2014р. 6439171,93 грн.; в травні 2014р. - 373377,50 грн.; в червні 2014 р. - 157169,88 грн.; в липні 2014 р. - 539622,96 грн.; в серпні 2014 р. - 1510645,59 грн.; в вересні 2014 р. - 1694278,31 грн.; в жовтні 2014 р. - 1840888,30 грн.; в листопаді 2014 р. - 3650801,65 грн.; в грудні 2014 р. - 4355844,36 грн.; в січні 2015 р. - 80647,28 грн.; в лютому 2015 р.1908349,14 грн.; в березні 2015 р. - 1516124,27 грн.; в квітні 2015р. - 5637390,11 грн.; в травні 2015р. - 3368622,70 грн.; в червні 2015 р. - 3089805,47 грн.; в липні 2015 р. - 4241624,71 грн.; в серпні 2015 р. - 4515775,63 грн.; в вересні 2015 р. - 4226841,35 грн.; в жовтні 2015 р. - 4301611,46 грн.; в листопаді 2015 р. - 4679316,19 грн.; в грудні 2015 р. - 6069945,26 грн.; в січні 2016 р. - 2609782,90 грн.; в лютому 2016 р. - 3722202,70 грн.; в березні 2016 р. - 3133648,18 грн.; в квітні 2016р. - 3946384,62 грн.; в травні 2016р. - 3237304,68 грн.; в червні 2016 р. - 2597578,92 грн.; в липні 2016 р. - 4458941,75 грн.; в серпні 2016 р. - 3462700,49 грн.; в вересні 2016 р. - 3766651,58 грн.; в жовтні 2016 р. - 3289755,30 грн.; в листопаді 2016 р. - 3566291,02 грн.; в грудні 2016 р. - 3812865,-84 грн.; в січні 2017 р. - 3645592,29 грн.; в лютому 2017 р. - 3775500,91 грн.; в березні 2017 р. - 4734613,79 грн.

Відповідно інтегрованої картки платника податків ДП "Завод імені ОСОБА_3", в порушення частини 8 статті 9 Закону №2464 Позивачем несвоєчасно сплачувало єдиний внесок, нарахований за календарний місяць терміном сплати - не пізніше 20 числа наступного місяця за січень 2014 р. - березень 2017 р.

Так, відповідно до абзаців 1 та 2 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

При цьому платники (роботодавці), під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону №2464 банки приймають від платників єдиного внеску, зазначених у пункті 1 частини першої статті .4 цього Закону, платіжні доручення та інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок, та здійснюють видачу (перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного поданню платником розрахункових документів про перерахування коштів для сплати відповідне; сум єдиного внеску або документів, що підтверджують фактичну сплату таких сум і порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формувань: та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Національним банком України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

Відповідно до п. 2 Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати, затвердженого Наказом Міністерства доходів зборів України від 09.09.2013 №453, який розроблений відповідно до ст.24 Закону №2464, та який на сьогоднішній день є чинним (далі - Положення №453), банки приймають від платників єдиного внеску грошові чеки, платіжні доручення та інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної платі на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок, та здійснюють видачу (перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного подання платником єдиного внеску розрахункових документів (документів на переказ готівки) пре перерахування коштів для сплати сум єдиного внеску. Суми, сплачені за цими документами, повинні складати не менше 1/3 суми коштів для виплати заробітні плати, зазначеної в грошових чеках, платіжних дорученнях та інших розрахункових документах.

Таким чином, на сьогоднішній день єдиним чинним нормативно-правовим актом, який встановлює розмір суми єдиного внеску, які мають бути сплачені є Положення №453, яким чітко визначено розмір єдиного внеску - не менше не менше 1/3 суми коштів для виплати заробітної плати.

Посилання Позивача на Лист ДФС України від 15.01.2016 року №1259/7/99-99-17-03-01- 17, ж на підставу для визначення з 01.01.2016 розміру єдиного внеску, який має сплачуватись -1/5 суми коштів для виплати заробітної плати, зазначеної в грошових чеках, платіжних дорученнях та інших розрахункових документах, суд вважає безпідставним виходячи з наступного.

Зазначеним листом повідомляється про направлення ДФС України до Національного банку України листа з проханням про приведення Порядку №453 у відповідність.

Суд вказує, що вказаний лист не є нормативно-правовим актом, яким встановлено загальнообов'язкові правила поведінки та на підставі якого має здійснюватись визначення розміру відповідних сум. Більше того, вказаний лист не є Порядком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, погодженим з Національним банком України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, як того вимагають положення ч. 2 ст. 24 Закону №2464.

Щодо позиції ДП Завод імені ОСОБА_3 про неправомірне неврахування контролюючим органом, при визначенні розміру штрафних санкцій сплачених, сум ЄСВ по філії ДП Завод імені ОСОБА_3 Агрегатний завод (код 38278941) .

Суд зазначає, що відповідно до п. 1.9 Положення філії ДП Завод імені ОСОБА_3 Агрегатний завод філія створена на невизначений строк, має печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, може відкривати в установах банків рахунки в національній та іноземній валюті, мати комерційне (фірмове) найменування та користуватися іншими правами, передбаченими цим Положенням та чинним законодавством України.

При цьому, відповідно до положень пп. 3.2.2 п. 3.2 зазначеного Положення філії надано право самостійно подавати до контролюючого органу Звіт про суми нарахованої заробітної плати (застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску) за формою №4.

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань код ЄДРПОУ філії - 38278941.

Встановлено, що Звіт про суми нарахованої заробітної плати (застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску) до контролюючого органу подається саме Філією Агрегатний завод по працівникам філії.

За Філією (код ЄДРПОУ 38278941) відкрито окрему інтегровану картку платника по ЄСВ у якій і відображається інформація про стан розрахунків філії з бюджетом по ЄСВ.

В даному ж випадку, контролюючим органом було проведено перевірку своєчасності повноти нарахування та сплати ЄСВ безпосередньо ДП Завод імені ОСОБА_3 (код ЄДРПОУ 14315629), при якій використовувалася інформація з інтегрованої картки Позивача (код ЄДРПОУ 14315629) та інформація про виплату заробітної плати працівникам ДП Завод імені ОСОБА_3 , без урахування сплачених сум ЄСВ по Філії.

З приводу доводів позивача про те, що ст. 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", визначено конкретний проміжок часу, протягом якого не нараховуються штрафи і пеня суд зазначає наступне.

З матеріалів справи слідує, що ухвалою Господарського суду Харківської області від 27.12.2011 у справі №5023/10655/11 порушено провадження у справі про банкрутство ДП "Завод імені ОСОБА_3", з моменту прийняття ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. На час звернення до суду з цим адміністративним позовом провадження у справі про банкрутство триває, але при цьому позивач продовжує здійснювати господарську діяльність та нараховувати заробітну плату співробітникам.

Згідно з ч.4 ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду.

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).

Наведені норми законодавства регулюють правовідносини, які виникли між боржником і кредиторами у зв'язку з неспроможністю боржника виконати після настання встановленого строку існуючі зобов'язання, і спрямовані на відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів.

З порушенням провадження у справі про банкрутство не пов'язується завершення підприємницької діяльності боржника, він має право укладати угоди, у нього можуть виникати нові зобов'язання. Отже, дія мораторію поширюється лише на задоволення вимог конкурсних кредиторів.

Таким чином, що стосується зобов'язань поточних кредиторів, то за цими зобов'язаннями згідно із загальними правилами нараховується неустойка (штраф, пеня), застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

За своєю правовою природою фінансові та економічні санкції є додатковими зобов'язаннями, похідними від основного зобов'язання. Невиконання таких зобов'язань є правопорушенням.

Отже, нарахування санкцій, застосування заходів забезпечення за невиконання зазначених зобов'язань та примусове стягнення на підставі виконавчих документів коштів на виконання таких грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також штрафних санкцій ґрунтується на законі.

Нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій з усіх видів заборгованості за зобов'язаннями, строк виконання яких настав після порушення справи про банкрутство та введення мораторію, припиняється згідно з частиною першою статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або ви знання його банкрутом" лише з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду України, викладеній у постанові від 9 липня 2013 року у справі №21-178а 13 (номер у Єдиному державному реєстрі судових рішень 32532869), та постанові судової палати в адміністративній справі Верховного суду України від 26.02.2013 року №21-34а12.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку, що в судовому засіданні позивачем не доведено протиправності оскаржуваного рішення про застосування штрафних санкцій, а отже позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Стягнути з Державного підприємства "Завод імені ОСОБА_3" (вул. Плеханівська, буд. 126, м. Харків, 61037, код 14315629) на користь Державного бюджету України судовий збір в сумі 50396 (п'ятдесят тисяч триста дев'яносто шість) грн. 21 коп.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення у повному обсязі складено 15 лютого 2018 року.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72278034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6522/17

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 18.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 18.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 13.02.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні