ВЕРХОВНИЙ СУД
УХВАЛА
07.02.2018 Київ К/9901/15303/18 461/11017/15-а
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Смоковича М.І., суддів Білоуса О.В., Стрелець Т.Г., розглянувши заяву Представництва Американського Об'єднання Комітетів для Євреїв Бувшого Радянського Союзу про перегляд Верховним Судом України ухвали Вищого адміністративного суду України від 12 вересня 2017 року у справі за позовом Об'єднання Комітетів для Євреїв Колишнього Радянського Союзу, Представництва Американського Об'єднання Комітетів для Євреїв Бувшого Радянського Союзу до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, треті особи: Кабінет Міністрів України, Міністерство культури України, Управління охорони культурної спадщини Львівської обласної державної адміністрації, Відділ Держгеокадастру у м. Львові, Міністерство оборони України, Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, комунальне підприємство Виробничо-реставраційний комбінат похоронного обслуговування , товариство з обмеженою відповідальністю БК Львівська мрія , Автогаражний кооператив Зірка , державне підприємство МО України ЛЗЗК , Гаражно-будівельний кооператив № 1, АТ ЗТ фірми Львів - Петроль , Громадське об'єднання товариство автомобілістів Вогник , відкрите акціонерне товариство НВП Каскад , відкрите акціонерне товариство ЛЗ Автонавантажувач , приватне підприємство 2000-Престиж , товариство з обмеженою відповідальністю Автотранс - Електрон , про визнання дій, бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
за наслідками розгляду касаційної скарги Представництва Американського об'єднання комітетів для Євреїв бувшого Радянського Союзу (далі - Представництво) на постанову Галицького районного суду м. Львова від 7 вересня 2016 року та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2016 року, прийнятих у справі за зазначеним вище позовом, Вищий адміністративний суд України постановив ухвалу від 12 вересня 2017 року, якою залишив оскаржені судові рішення без змін, а касаційну скаргу Представництва - без задоволення.
Не погодившись з таким рішенням суду касаційної інстанції, Представництво звернулося до Верховного Суду України із заявою про його перегляд з підстав, встановлених пунктами 1, 5 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року; далі - КАС). Як підставу звернення з цією заявою заявник зазначив неправильне застосування судом касаційної інстанції при розгляді його справи, з-поміж іншого, положень статей 53, 54 Земельного кодексу України, статей 2, 47 Закону України Про землеустрій статей 1, 2, 34 Закону України Про охорону культурної спадщини , статей 23, 24 Закону України Про поховання та похоронну справу , на підтвердження чого додав копії ухвал Вищого адміністративного суду України від 26 січня 2016 року у справі № 2а-7780/11, від 1 грудня 2010 року у справі №К-31325/10, постанов Вищого господарського суду України від 22 листопада 2017 року у справі № 903/32/15, від 1 серпня 2017 року №910/5477/16, від 2 серпня 2017 року у справі № 910/9670/14, постанови Верховного Суду України від 23 вересня 2015 року у справі № 3-497г15.
Згідно з підпунктом 1 пункту 1 Перехідних положень КАС (у редакції цього Кодексу, викладеній згідно із Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.
Відповідно до підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень КАС (у новій редакцій) заяви і скарги, зазначені в підпунктах 1, 3 - 6 цього пункту, передаються відповідно до Касаційного адміністративного суду, Великої Палати Верховного Суду за розпорядженням керівника апарату суду, до якого подані такі заяви і скарги, протягом тридцяти днів з дня набрання чинності цією редакцією Кодексу.
На підставі підпунктів 1, 7 пункту 1 Перехідних положень КАС (у редакції, чинній з 15 грудня 2017 року) керівник апарату Верховного Суду України розпорядженням від 11 січня 2018 року №17/0/19-18 передав, з-поміж інших, заяву Представництва до Касаційного адміністративного суду.
Відповідно до підпункту 2 пункту 1 Перехідних положень КАС (у редакції цього Кодексу, викладеній згідно із Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII) якщо адміністративна справа за заявою про перегляд судових рішень Верховним Судом України відповідно до правил, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу, повинна розглядатися на спільному засіданні відповідних судових палат Верховного Суду України, - така справа після її отримання Касаційним адміністративним судом передається на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
За правилами абзацу другого частини другої статті 241 КАС (у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року) якщо судове рішення в адміністративній справі оскаржується з підстав неоднакового застосування однієї і тієї самої норми права судами касаційної інстанції різної юрисдикції, справа розглядається на спільному засіданні відповідних судових палат Верховного Суду України. За частиною третьою цієї статті, у разі якщо під час розгляду справи Верховний Суд України встановить, що існує необхідність відійти від висновку про застосування норми права, викладеного у постанові Верховного Суду України, яка була прийнята іншим складом суду (іншою палатою чи палатами, які брали участь у спільному засіданні), справа передається на розгляд спільного засідання судових палат Верховного Суду України, яке проводиться за участю палати (палат), яка розглядала справу до моменту її передання, та палати (палат), яка приймала відповідну постанову Верховного Суду України.
Беручи до уваги те, що Представництво просить переглянути ухвалу Вищого адміністративного суду України від 12 вересня 2017 року, зокрема, з тієї підстави, що цей суд і Вищий господарський суд України по-різному застосовують одній й ті ж норми права, а також з посиланням на те, що висновок касаційного суду у його справі не відповідає висновку Верховного Суду України про застосування цих же норм права, викладених у постанові судової палати у господарських справах Верховного Суду України, суд, з урахуванням підпункту 2 пункту 1 Перехідних положень КАС (у новій редакції) дійшов висновку про наявність підстав для передання цієї заяви на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Керуючись підпунктами 1, 2 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, викладеній згідно із Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII, статтею 241 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, суд
у х в а л и в:
заяву Представництва Американського Об'єднання Комітетів для Євреїв Бувшого Радянського Союзу про перегляд Верховним Судом України ухвали Вищого адміністративного суду України від 12 вересня 2017 року у справі №461/11017/15-а - передати на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Суддя-доповідач М.І. Смокович
Судді О.В. Білоус
Т.Г. Стрелець
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2018 |
Оприлюднено | 21.02.2018 |
Номер документу | 72323970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Смокович М.І.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні