Ухвала
від 27.02.2018 по справі 461/11017/15-а
ВЕЛИКА ПАЛАТА ВЕРХОВНОГО СУДУ

У Х В А Л А

27 лютого2018 року

м. Київ

Справа № 461/11017/15

Провадження № 11-129за18

Суддя Великої Палати Верховного Суду Саприкіна І.В., перевіривши матеріали заяви Представництва Американського об'єднання комітетів для євреїв бувшого Радянського Союзу про перегляд судових рішень у справі за позовом Об'єднання комітетів для євреїв колишнього Радянського Союзу, Представництва Американського об'єднання комітетів для євреїв бувшого Радянського Союзу до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, треті особи: Кабінет Міністрів України, Міністерство культури України, управління охорони культурної спадщини Львівської обласної державної адміністрації, відділ Держгеокадастру у місті Львові, Міністерство оборони України, управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, Комунальне підприємство Виробничо-реставраційний комбінат похоронного обслуговування , Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна Компанія Львівська мрія , Автогаражний кооператив Зірка , Державне Підприємство Міністерства оборони України Львівський завод збірних конструкцій , Гаражно-будівельний кооператив № 1, АТ ЗТ фірми Львів-Петроль , Громадське об'єднання Товариство автомобілістів Вогник , Відкрите акціонерне товариство Науково-виробниче підприємство Каскад , Відкрите акціонерне товариство Львівський Завод Автонавантажувач , Приватне підприємство 2000-Престиж , Товариство з обмеженою відповідальністю Автотранс-Електрон , про визнання дій, бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

УСТАНОВИЛА:

У жовтні 2015 року Об'єднання комітетів для євреїв колишнього Радянського Союзу, Представництво Американського об'єднання комітетів для євреїв бувшого Радянського Союзу (далі - Представництво) звернулися до суду з позовом, у якому з урахуванням змінених позовних вимог просили:

1) визнати незаконними дії щодо невиконання вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 липня 1998 року № 604-р Про додаткові заходи щодо збереження місць поховань у населених пунктах України (далі - розпорядження КМУ № 604-р), а саме: невзяття на облік місць давніх поховань єврейської частини Янівського кладовища, що розташована на вул. Єрошенка в місті Львові; невжиття заходів, спрямованих на організацію обстеження та вивчення території Нового юдейського цвинтаря XIX ст. на вул. Єрошенка в місті Львові; незамовлення проекту землеустрою з організації та встановлення меж території історико-культурного призначення Новий юдейський цвинтар, XIX, вул. Єрошенка у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1094 Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення (далі - постанова КМУ № 1094, Порядок № 1094 відповідно);

2) визнати незаконними дії щодо відмови в замовленні проекту землеустрою та ненадання дозволу Представництву на замовлення проекту землеустрою з організації та встановлення меж території історико-культурного призначення Новий юдейський цвинтар, XIX, вул. Єрошенка , в порядку визначеному постановою КМУ № 1094;

3) зобов'язати виконати вимоги розпорядження КМУ № 604-р;

4) зобов'язати замовити розробку проекту землеустрою з організації та встановлення меж території історико-культурного призначення Новий юдейський цвинтар, XIX ст., вул. Єрошенка у порядку, визначеному постановою КМУ № 1094.

Постановою Галицького районного суду міста Львова від 07 вересня 2016 року позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Львівської міської ради та виконавчого комітету Львівської міської ради щодо невиконання вимог розпорядження КМУ № 604-р у частині невжиття заходів, спрямованих на організацію обстеження та вивчення території Нового юдейського цвинтаря ХІХ ст. на вул. Єрошенка в місті Львові, а також зобов'язано відповідачів виконати вимоги згаданого розпорядження КМУ щодо вжиття заходів, спрямованих на організацію обстеження та вивчення території цвинтаря. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2016 року скасовано рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та прийнято нову постанову про відмову в позові в цій частині. У решті оскаржуване рішення суду першої інстанції залишено без змін.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 12 вересня 2017 року постанови Галицького районного суду міста Львова від 07 вересня 2016 року та Львівського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2016 року залишив без змін.

Не погодившись із таким рішенням касаційного суду, 13 грудня 2017 рокуПредставництво звернулося до Верховного Суду України із заявою про перегляд цього рішення з підстав, установлених п. 1, 5 ч. 1 ст. 237 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року.

Підставою звернення із цією заявою Представництво зазначило неоднакове застосування Вищим адміністративним судом України, Вищим господарським судом України та Верховним Судом України у побідних правовідносинах норм матеріального права, а саме положень: ст. 9 Конституції України, ст. 53, 54 Земельного кодексу України, ст. 2, 47 Закону України Про землеустрій , ст. 1, 2, 34 Закону України Про охорону культурної спадщини , ст. 23, 24 Закону України Про поховання та похоронну справу , Угоди, укладеної між Урядом України та Урядом США, від 04 березня 1994 року Про охорону і збереження культурної спадщини , ст. 4 Конвенції про охорону всесвітньої культурної і природної спадщини від 16 листопада 1972 року, Європейської конвенції про охорону археологічної спадщини від 16 січня 1972 року, розпорядження КМУ № 604-р, постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року № 878, постанови КМУ № 1094.

Питання по допуск справи до провадження Верховним Судом України вирішено не було.

Згідно з підп. 1 п. 1 розд. VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів (далі - Закон № 2147-VIII) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

На підставі розпорядження керівника апарату Верховного Суду України від 11 січня 2018 року № 17/0/19-18 вказану заяву супровідним листом від 12 січня 2018 року № 21-2324а17 передано до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року зазначену адміністративну справу передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду з посиланням на ч. 2 ст. 241 КАС України в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, та на підп. 2 п. 1 розд. VII Перехідні положення КАСУкраїни в редакції Закону № 2147-VIII.

За приписами підп. 2 п. 1 розд. VII Перехідні положення КАСУкраїни в редакції

Закону № 2147-VIII якщо адміністративна справа за заявою про перегляд судових рішень Верховним Судом України відповідно до правил, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу, повинна розглядатися на спільному засіданні відповідних судових палат Верховного Суду України, - така справа після її отримання Касаційним адміністративним судом передається на розгляд ВеликоїПалати Верховного Суду.

Оскільки ця справа згідно із ч. 2 ст. 241 КАС України в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, підлягала розгляду Верховним Судом України на спільному засіданні його судових палат у адміністративних і цивільних справах, то на підставі підп. 2 п. 1 розд. VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII її передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 240 КАС України в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року,питання про допуск справи до провадження вирішується суддею-доповідачем, визначеним у порядку, встановленому ч. 3 ст. 15 1 цього Кодексу. У разі якщо суддя-доповідач дійде висновку, що подана заява є обґрунтованою, він відкриває провадження.

Заяву про перегляд судових рішень подано з дотриманням вимог ст. 238, 239, 239 1 КАС України в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року.

Згідно із ч. 4 ст. 240 КАС України в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, копія ухвали про відкриття провадження або про відмову у допуску справи до провадження надсилається разом із копією заяви особам, які беруть участь у справі.

Ураховуючи викладене та керуючись підп. 1, 2 п. 1 розд. VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII, ст. 237 - 240 1 КАС України в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року, суддя Великої Палати Верховного Суду

УХВАЛИЛА:

1. Відкрити провадження у справі за позовомОб'єднання комітетів для євреїв колишнього Радянського Союзу, Представництва Американського об'єднання комітетів для євреїв бувшого Радянського Союзу до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, треті особи: Кабінет Міністрів України, Міністерство культури України, управління охорони культурної спадщини Львівської обласної державної адміністрації, відділ Держгеокадастру у місті Львові, Міністерство оборони України, управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, Комунальне підприємство Виробничо-реставраційний комбінат похоронного обслуговування , Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна Компанія Львівська мрія , Автогаражний кооператив Зірка , Державне Підприємство Міністерства оборони України Львівський завод збірних конструкцій , Гаражно-будівельний кооператив № 1, АТ ЗТ фірми Львів-Петроль , Громадське об'єднання Товариство автомобілістів Вогник , Відкрите акціонерне товариство Науково-виробниче підприємство Каскад , Відкрите акціонерне товариство Львівський Завод Автонавантажувач , Приватне підприємство 2000-Престиж , Товариство з обмеженою відповідальністю Автотранс-Електрон , про визнання дій, бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії за заявою Представництва Американського об'єднання комітетів для євреїв бувшого Радянського Союзу про перегляд судових рішень.

2. Витребувати з Галицького районного суду міста Львова адміністративну справу № 461/11017/15-а.

3. Надіслати особам, які беруть участь у справі копію цієї ухвали разом із копією заяви про перегляд судових рішень.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І.В. Саприкіна

СудВелика палата Верховного Суду
Дата ухвалення рішення27.02.2018
Оприлюднено01.03.2018
Номер документу72460322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —461/11017/15-а

Постанова від 11.04.2018

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Саприкіна Ірина Валентинівна

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Саприкіна Ірина Валентинівна

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Саприкіна Ірина Валентинівна

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 27.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Постанова від 19.12.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні