ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2018 року м.Житомир справа № 806/586/18
категорія 6.1
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Нагірняк М.Ф.,
секретар судового засідання Добровольська Н.А.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Релігійної організації релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "СВІТЛО ЄВАНГЕЛІЇ" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області, в.о. начальника Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_4, заступника начальника Управління - начальника відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_5, головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6, головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7, про визнання протиправними та скасування рішень і наказів,
встановив:
Релігійна організація релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "СВІТЛО ЄВАНГЕЛІЇ" звернулася з позовом про визнання протиправними та скасування:
- рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6 №54 від 28.07.2017року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №87/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №1 від 12.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- наказ заступника начальника Управління - начальника відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_5 №54 від 28.07.2017року, відповідно до якого вважається скасованою реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6 №63 від 01.08.2017року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вул.Лермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №97/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- наказ в.о. начальника Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_4 №63 від 01.08.2017року, відповідно до якого вважається скасованою реєстрація про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії").
26.02.2018року в судовому засіданні уточнено правильну назву Позивача - "ОСОБА_2 ОСОБА_3 Світло Євангелії".
В судовому засіданні представник "ОСОБА_2 ОСОБА_3 Світло Євангелії", Позивача по справі, позовні вимоги підтримав в повному обсязі і пояснив, що Позивач в установленому порядку отримала містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії"), та земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії").
Як зазначив представник Позивача, Відповідачами з грубими порушеннями вимог чинного законодавства та без відома Позивача і без її участі була проведена перевірка відносно вказаних об'єктів будівництва, за результатами якої незаконно ухвалені оскаржувані рішення.
Представник Відповідачів по даній справі, в судове засідання не прибув, направив до суду відзив на позов та клопотання про розгляд справи без участі Відповідачів. У відзиві проти позову заперечується і пояснюється, що в червні 2017року в установленому порядку була проведена планова перевірка відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та цивільного захисту населення Брусилівської районної державної адміністрації, про що був складений відповідний акт перевірки від 30.06.2017року. За результатами перевірки, окрім іншого було встановлено, що містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області та земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9, замовником якого була Позивач, видані з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Як зазначено у відзиві, за результатами перевірки були ухвалені оскаржувані рішення про скасування містобудівних умов та обмежень для забудови вказаних земельних ділянок. Такі рішення в свою чергу стали підставою для ухвалення оскаржуваних наказів та рішень щодо скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555, і про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на ці об'єкти будівництва.
Розглянувши подані Позивачем документи та матеріали, заслухавши пояснення представника Позивача, заперечення представника Відповідачів, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.
Спірні правовідносини між сторонами по даній справі щодо порядку та підстав здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, в тому числі надання містобудівних умов та обмежень і їх скасування регулюються правовими нормами Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності " від 17 лютого 2011 року N 3038-VI (надалі-Закон N3038-VI), що були чинні на день виникнення спору.
В судовому засіданні встановлено, що уповноваженими особами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області дійсно була проведена планова перевірка відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та цивільного захисту населення Брусилівської районної державної адміністрації, про що був складений акт перевірки від 30.06.2017р. (а.с.77-86).
Суду не надано жодних належних та допустимих доказів щодо проведення уповноваженими особами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області протягом поточного 2017року певної перевірки (планової чи позапланової) відносно Позивача як суб'єкта містобудівної діяльності. По цій причині суд вважає безпідставними доводи представника Позивача в частині порушення прав Позивача в ході зазначеної вище планової перевірки.
Як зазначено в дослідженому судом акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 30.06.2017року, та відповідно до пояснень представника Відповідачів, викладених у відзиві на позов, уповноваженими особами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області, окрім іншого, було встановлено, що містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області, замовником якого була Позивач, видані з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме:
- п.6 "Прикінцевих положень" Закону N3038-VI;
- вимог п.3.1, п.3.7 Порядку N 109, містобудівні умови та обмеження не містять в повному обсязі графічну частину;
- вимог пп.б,ґ,д,е,є п.3.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 N 109 (надалі - Порядок N 109), в частині повноти даних щодо конкретних положень нормативних розрахунків із вмістом цифрових показників для можливості оперативного визначення відповідності проектних рішень містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки, передбачених ч.2 ст.26 Закону N3038-VI;
- вимог абз.6 п.1.2. Порядку N 109, що виразилися у відсутності розрахунку щодо граничнодопустимих параметрів забудови, умов ув'язки архітектурно-планувального та об'ємно-просторового рішення, систем обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів (а.с.77-86).
Вказані порушення стали підставою для прийняття рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №87/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") (а.с.34).
Скасування зазначених містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року в свою чергу стали виключною підставою для прийняття оскаржуваних:
- рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6 №54 від 28.07.2017року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") (а.с.36);
- наказу заступника начальника Управління - начальника відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_5 №54 від 28.07.2017року, відповідно до якого вважається скасованою реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") (а.с.38).
Аналогічно, в дослідженому судом акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 30.06.2017року зазначено, що уповноваженими особами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області, окрім іншого, було встановлено, що містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9, замовником якого була Позивач, видані з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме:
- п.6 "Прикінцевих положень" Закону N3038-VI;
- вимог пп.б,ґ,д,е,є п.3.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 N 109 (надалі - Порядок N 109), в частині повноти даних щодо конкретних положень нормативних розрахунків із вмістом цифрових показників для можливості оперативного визначення відповідності проектних рішень містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки, передбачених ч.2 ст.26 Закону N3038-VI;
- вимог п.2.2 Порядку N 109, що виразилися у відсутності фотофіксації земельної ділянки (з оточенням);
- вимог абз.6 п.1.2. Порядку N 109, що виразилися у відсутності розрахунку щодо граничнодопустимих параметрів забудови, умов ув'язки архітектурно-планувального та об'ємно-просторового рішення, систем обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів (а.с.77-86).
Вказані порушення стали підставою для прийняття рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №97/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") (а.с.33).
Скасування зазначених містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року в свою чергу стали виключною підставою для прийняття оскаржуваних:
- рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6 №63 від 01.08.2017року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вул.Лермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") (а.с.35);
- наказу в.о. начальника Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_4 №63 від 01.08.2017року, відповідно до якого вважається скасованою реєстрація про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") (а.с.37).
Сторони визнають наявність повноважень у Відповідачів щодо прийняття оскаржуваних наказів і рішень. Суть спору між сторонами в даній адміністративній справі зведена виключно щодо наявності чи відсутності підстав для скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області та земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9, замовником якого була Позивач.
Безспірно, за приписами частини восьмої статті 29 Закону N3038-VI (у редакції Закону України від 17.01.2017 р. N 1817-VIII) скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється головними інспекторами будівельного нагляду виключно у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам.
Разом з тим, суд вважає безпідставними доводи, наведені в оскаржуваних рішеннях, про невідповідність спірних містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року та земельної ділянки №8 від 05.10.2016року вимогам п.6 "Прикінцевих положень" Закону N3038-VI, як підстави для їх скасування.
Вказана права норма зазначає лише, що до 1 січня 2015 року рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій, приймають уповноважені органи містобудування та архітектури з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку.
Спірні містобудівні умови та обмеження для забудови земельних ділянок були видані відповідно 20.01.2015року та 05.10.2016року, тобто після 01.01.2015року, а тому зазначена правова вимога щодо їх видачі із урахуванням попередніх планувальних рішень не підлягала врахуванню при їх видачі.
Ні в акті перевірки, ні в оскаржуваних рішеннях, ні в у відзиві на позов представника Відповідачів не зазначено, що плани зонування або детальні плани території відповідно смт.Брусилів та с.Хомутець цього району не затверджені і наявні певні попередні планувальні рішення, які підлягали врахуванню при видачі спірних містобудівних умов та обмежень.
Більш того, містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року містять посилання на генеральний план забудови с.Хомутець, а містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року - на генеральний план забудови селища Брусилів, термін дії якого продовжено 19.03.2013року (а.с.25-28).
Суд вважає також безпідставними доводи, наведені в оскаржуваних рішеннях, про невідповідність спірних містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року та земельної ділянки №8 від 05.10.2016року вимогам передбачених ч.2 ст.26 Закону N3038-VI.
Вказана права норма носить виключно загальний характер і передбачає, що "Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів". Така правова норма не містить жодних правових санкцій.
Суд вважає також безпідставними доводи, наведені в оскаржуваних рішеннях, про невідповідність спірних містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки №1 від 12.01.2015року та земельної ділянки №8 від 05.01.2015року вимогам абз.6 п.1.2., п.2.2, п.3.1, пп.б,ґ,д,е,є п.3.4 та п.3.7 Порядку N 109, як підстави для їх скасування.
Перелічені правові норми Порядку N 109, яких ніби-то не дотримався державний орган при наданні цих спірних містобудівних умов та обмежень, не могли бути підставою для відмови у їх наданні, так як за приписами абз.2 ч.5 ст.29 Закону N3038-VI лише невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні визнається єдиною підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень.
Більш того, як зазначено в п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки", " ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються. Аналогічна правова позиція викладена також в п.40 рішення у справі "Ґаші проти Хорватії" від 13 грудня 2007 року, та у п.67 рішення у справі "Трґо проти Хорватії" від 11 червня 2009 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія); 9) з урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За приписами статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Більш того, як зазначено в п.71рішення Європейського суду з прав людини у справі "Рисовський проти України" від 20 жовтня 2011 року, потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу. Тобто, таке виправлення помилки, допущеної державним органом при наданні спірних містобудівних умов та обмежень, не може призводити до втручання в набуте Позивачем право проведення будівельних робіт на вказаних об'єктах.
В судовому засіданні також знайшли своє підтвердження доводи представника Позивача про позбавлення права Позивача на участь у процесі прийняття оскаржуваного рішення про скасування цих спірних містобудівних умов та обмежень.
Отже, оскаржувані рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №87/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") та рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №97/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії") винесені не на підставі вимог чинного законодавства, за відсутності підстав для їх винесення, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких таке рішення спрямоване, та без урахування права особи на участь у процесі його прийняття, а тому є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги Позивача в цій частині - задоволенню.
Протиправність оскаржуваного рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року виключали підстави для прийняття Відповідачами оскаржуваних наказу та рішення щодо скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт на цей об'єкт будівництва.
Аналогічно протиправність оскаржуваного рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року виключали підстави для прийняття Відповідачами оскаржуваних наказу та рішення щодо скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на цей об'єкт будівництва.
Таким чином, вказані оскаржувані накази та рішення Відповідачів щодо скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт, які зареєстровані відповідно 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 та 29.12.2016року №ЖТ 083163630970, прийняті за відсутності підстав для їх винесення, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких такі рішення і наказ спрямовані, та без урахування права особи на участь у процесі їх прийняття, а тому також є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги Позивача в цій частині - також задоволенню.
Відповідно до вимог ст.94 КАС України судові витрати "ОСОБА_2 ОСОБА_3 Світло Євангелії" у вигляді судового збору в сумі 10572,00грн. підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області.
Керуючись статтями 2,86,94,159-163,167,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов задовольнити, визнати протиправними та скасувати:
- рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6 №54 від 28.07.2017року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №87/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №1 від 20.01.2015року на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- наказ заступника начальника Управління - начальника відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_5 №54 від 28.07.2017року, відповідно до якого вважається скасованою реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 15.04.2015року №ЖТ 083151040555 на об'єкт "Будівництво церкви релігійної громади ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії" за адресою: вул.Дружби,2А, с.Хомутець, Брусилівського району, Житомирської області (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- рішення головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_6 №63 від 01.08.2017року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вул.Лермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_7 №97/17-а від 30.06.2017року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 05.10.2016року на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії");
- наказ в.о. начальника Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області ОСОБА_4 №63 від 01.08.2017року, відповідно до якого вважається скасованою реєстрація про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 29.12.2016року №ЖТ 083163630970 на об'єкт "Реконструкція незавершеного будівництва /реконструкція школи під військкомат/ під молодіжний центр з прибудовою і надбудовою мансардного поверху частини будівлі та будівництво господарської будівлі за адресою: Житомирська область, смт.Брусилів, вулЛермонтова,9 (замовник будівництва Релігійна громада ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Світло Євангелії").
Судові витрати "ОСОБА_2 ОСОБА_3 Світло Євангелії" (12630, с.Хомутець Брусилівського району, вул.Дружби,2, код ЄДРПОУ 35584785) у вигляді судового збору в сумі 10572,00грн. підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області (10014, м.Житомир, майдан ОСОБА_8,12, ЄДРПОУ 37471912).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя М.Ф. Нагірняк
Повне судове рішення складене 14 березня 2018 року
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2018 |
Оприлюднено | 15.03.2018 |
Номер документу | 72707662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Нагірняк Микола Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні