Ухвала
від 26.03.2018 по справі 826/3094/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

26 березня 2018 року

Київ

справа №826/3094/17

касаційне провадження №К/9901/39078/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Л.І. Бившевої,

суддів: В.В. Хохуляка, Т.М. Шипуліної,

перевіривши матеріали касаційної скарги Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.07.2017 та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2017 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Техно-Консалт" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

УСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у м. Києві 15.03.2018 подало до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.07.2017 та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2017.

Одночасно податковим органом заявлено клопотання про поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження.

Перевіряючи те, чи подано касаційну скаргу з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності новою редакцією Кодексу адміністративного судочинства України, суд зважає на таке.

Відповідно до частини другої статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, яка діяла до 15.12.2017) касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі (частина п'ята статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, чинній на час ухвалення судового рішення апеляційної інстанції).

Як свідчить текст постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2017, апеляційний перегляд справи здійснено у відкритому судовому засіданні, повний текст виготовлено 09.10.2017. Разом з тим, касаційну скаргу на судові рішення скаржник подав 15.03.2018.

Обґрунтовуючи заяву про поновлення строку касаційного оскарження, скаржник посилається на те, що первинна касаційна скарга була повернута ухвалою Верховного Суду від 19.02.2018 К/9901/22835/18 на підставі пункту 1 частини п'ятої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній з 15.12.2017), а саме: касаційну скаргу від імені податкового органу підписано представником, який на підтвердження своїх повноважень надав не завірену у визначеному законом порядку копію довіреності. Зі змісту ухвали Верховного Суду від 19.02.2018 К/9901/22835/18 вбачається, що скаржник звернувся до суду із касаційною скаргою 14.02.2018. Разом з тим, податковий орган не наводить обставин, які унеможливили скаржника звернутися із касаційною скаргою до суду у строк, встановлений законом з моменту виготовлення повного тексту оскаржуваного судового рішення суду апеляційної інстанції (09.10.2017), та не надає докази на підтвердження цих обставин.

Відповідно до частини четвертої статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VII) до касаційної скарги додаються документ про сплату судового збору, а також копії касаційної скарги відповідно до кількості учасників справи.

Відповідач до касаційної скарги не додав документа про сплату судового збору, проте заявив клопотання про звільнення від сплати судового збору, яке обґрунтоване посиланням на статтю 8 Закону України Про судовий збір .

Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VII) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до підпункту 3 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (у редакції, чинній на час подання касаційної скарги) за подання до адміністративного суду касаційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру судових рішень суд першої інстанції ухвалою від 17.10.2016 відкрив адміністративне провадження у цій справі. Тобто позивач звернувся до суду з адміністративним позовом у жовтні 2016 року.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (у редакції, чинній на час подання позову) судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з Законом України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" від 25.12.2015 № 928-VIII розмір мінімальної заробітної плати на 01.01.2016 становив 1378,00 грн.

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 цього Закону (у редакції, чинній на час подання позову) передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою, ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.

За змістом оскаржуваних судових рішень позовна заява має майновий характер, а ціна позову становить 27 355 345 43,00 грн.

Водночас, частиною четвертою статті 6 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (у редакції, чинній на час подання касаційної скарги) визначено, якщо скаргу (заяву) подано про перегляд судового рішення в частині позовних вимог (сум, що підлягають стягненню за судовим рішенням), судовий збір за подання скарги (заяви) вираховується та сплачується лише щодо перегляду судового рішення в частині таких позовних вимог (оспорюваних сум).

Окружний адміністративний суд постановою від 07.07.2017 позов задовольнив частково: визнав протиправним та скасував податкові повідомлення-рішення від 07.11.2016 № 0005511401, № 0005521401, № 1315140303, № 1313140303, № 0021831406, № 0021811406, № 0021751404; в іншій частині відмовлено.

Київський апеляційний адміністративний суд постановою від 03.10.2017 постанову Окружного адміністративного суду від 07.07.2017 змінив, виклавши абзац другий її резолютивної частини у наступній редакції: Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 07.11.2016 № 0005511401, № 0005521401, № 1315140303, № 1313140303, № 0021831406, № 0021751404, № 1314140303 ; в іншій частині постанову Окружного адміністративного суду від 07.07.2017 залишив без змін.

Таким чином, розмір ставки судового збору за подання до суду цієї касаційної скарги становить 814 911,20 грн (27 163 706,66 грн (розмір майнових вимог в оскаржуваній частині) х 1,5% х 200%).

Відповідно до частини другої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VII) до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Згідно з частиною третьою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 329 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху особа має право звернутися до суду касаційної інстанції із заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Зважаючи на наведене, касаційна скарга залишається без руху із наданням десятиденного строку з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху, протягом якого скаржник має право надати/надіслати суду касаційної інстанції:

заяву, в якій вказати інші підстави для поновлення строку та докази на підтвердження таких доводів;

документ про сплату судового збору у встановленому законом розмірі.

Керуючись статтею 332 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В :

Касаційну скаргу Головного управління ДФС у м. Києві залишити без руху.

Встановити для усунення зазначених в ухвалі недоліків десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями і оскарженню не підлягає.

Судді Верховного Суду Л.І. Бившева

В.В. Хохуляк

Т.М. Шипуліна

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення26.03.2018
Оприлюднено03.04.2018
Номер документу73114005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3094/17

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 02.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Васильєва І.А.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 24.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 03.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 28.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні