Рішення
від 22.03.2018 по справі 701/1255/17-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2018 року справа № 701/1255/17-а

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Руденко А.В.,

при секретарі - Сачинській В.О.,

за участю:

представника відповідача - ОСОБА_1 (за довіреністю);

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 сільської ради - ОСОБА_3 (за посадою),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 сільська рада про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні будівельного паспорту та зобов'язання надати будівельний паспорт, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_4 з адміністративним позовом до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації, в якому просить визнати протиправними дії щодо відмови у наданні будівельного паспорта на забудову та повернення пакета документів, доданих до заяви від 04.12.2017 про надання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за адресою: вул. Юрія Гагаріна, 49, смт. Буки, кадастровий №7123155300:01:002:0140 та зобов'язати видати будівельний паспорт на забудову зазначеної земельної ділянки розміром 0,1200 га.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 04.12.2017 звернувся до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації для отримання будівельного паспорту та отримав лист №133/18-06 від 14.12.2017 про відмову у його видачі, з тих підстав, що генеральний план, не передбачає дану територію під індивідуальну житлову забудову, а передбачає розширення вулиці Гагаріна.

Позивач не погоджується з вказаною відмовою, оскільки відповідач не зазначив, чи проведене розширення дороги, стадії на якій воно перебуває, та строків його виконання. Відповідачем не враховано, що житловий будинок по вул. Юрія Гагаріна, 49 існував до створення вищевказаного генерального плану. Наміри забудови відповідають цільовому призначенню земельної ділянки, встановленому законодавством.

Відповідач проти позову заперечив. 14.02.2018 надав відзив, в якому вказав, що наміри забудови земельної ділянки не відповідають містобудівній документації відповідно до пункту 2.4 Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.07.2011, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України №902/19640 від 22.07.2011.

Діючою містобудівною документацію в смт. Буки Маньківського району Черкаської області є генеральний план, розроблений у 1974 проектним інститутом Дніпромісто , м. Київ, детальний план території або план зонування на земельні ділянки по вулиці Юрія Гагаріна не розроблялися. В квітні 2013 року ОСОБА_2 селищна рада рішенням №24-4/VІ від 23.04.2013 актуалізувала генеральний план смт. Буки.

Відповідач дійшов висновку, що відповідно до генерального плану дана земельна ділянка не передбачена під індивідуальну житлову забудову, а призначена для розширення вулиці. Вказав, що у разі коригування містобудівної документації шляхом уточнення положення генерального плану на даній земельній ділянці та/або розроблення детального плану і передбачення під індивідуальну житлову забудову, позивач має право звернутись щодо отримання будівельного паспорту. Оскільки в даному випадку замовником розроблення, оновлення, коригування містобудівної документації на місцевому рівні є виконавчий комітет ОСОБА_2 селищної ради Маньківського району Черкаської області, позивача було повідомлено про можливість вирішення питання щодо видачі будівельного паспорта при безпосередній участі виконавчого комітету.

Крім цього, відповідач зазначив, що належна позивачу земельна ділянка надана в оренду ОСОБА_5, про що позивач не повідомив при звернення за отриманням будівельного паспорта.

Також вказав на наявність обмежень використання вказаної земельної ділянки відповідно до природоохоронного законодавства, оскільки її частина перебуває в зоні зелених насаджень загального користування, яка прилягає до ОСОБА_2 каньйону.

Позивач 22.02.2018 надав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судовому засіданні у задоволенні позову просив відмовити.

Представник третьої особи пояснив, що у випадку внесення змін до генерального плану, то при цьому буде враховано розташування будинку на земельній ділянці позивача.

Заслухавши пояснення представника відповідача, представника третьої особи, дослідивши доводи доводи сторін, викладені у позовній заяві та відзиві на позовну заяву, дослідивши надані ними докази, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_4, згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки від 01.09.2016, укладеного з ОСОБА_6, є власником земельної ділянки з кадастровим номером 7123155300:01:002:0140, площею 0,1200 га (в т.ч. 0,1136 га - прибудинкова територія, 0,0064 га - капітальна), наданої для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, що підтверджується інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №67452565 та №67452836 станом на 06.09.2016.

04.12.2017 позивач звернувся до відповідача відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації із заявою на видачу будівельного паспорта на вказану земельну ділянку. До заяви додав завірені копії договору купівлі-продажу земельної ділянки з кадастровим номером 7123155300:02:002:0140 та ескізні наміри забудови на 5 аркушах.

Згдно з викопіюванням із генерального плану смт. Буки Маньківського району Черкаської області Профіль вулиці Гагаріна частина земельної ділянким по вул. Юрія Гагаріна, 49 знаходиться в межах червоних ліній і передбачена для розширення вул. Гагаріна.

Листом №133/18-06 від 14.12.2017 відповідач відмовив позивачу у видачі будівельного паспорту з підстав невідповідності містобудівній документації - генеральному плану смт. Буки, розробленому проектним інститутом ДНІПРОМІСТО , м. Київ, у 1974 році, та повернув пакет документів, оскільки генеральним планом передбачено розширення вулиці.

Також вказаним листом відповідач повідомив позивача, що він зможе звернутися щодо отримання будівельного паспорту у разі коригування містобудівної документації шляхом уточнення положення генерального плану смт. Буки в даній частині селища та/або розроблення детального плану відповідної території і передбачення земельної ділянки під індивідуальну житлову забудову.

Листом №132 від 14.12.2017 відповідач повідомив селищного голову смт. Буки ОСОБА_7 про те що ним було відмовлено у видачі будівельного паспорта позивачу на забудову земельної ділянки та повернено пакет документів позивачу. Також просив врегулювати дане питання та принципово вирішити планувальну організацію забудови даної частини селища, порядок організації транспортного та пішохідного руху, червоної лінії вулиці.

Не погоджуючись з відмовою у видачі йому будівельного паспорта позивач звернувся до суду.

Вирішуючи заявлений позов, суд виходить з наступного.

Згідно статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VІ від 17.02.2011 забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника. Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.07.2011 затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за №902/19640.

Згідно пункту 2.1 вказаного Порядку видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

Пунктом 2.4 Порядку визначено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу; невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Згідно з частиною 5 статті 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VІ від 17.02.2011 встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

Згідно з частиною 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VІ від 17.02.2011 зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Як пояснив представник ОСОБА_2 сільської ради, при внесенні змін до генерального плану смт. Буки розширення вул. Гагаріна не буде передбачено внаслідок неможливості через існуючу забудову інших земельних ділянок.

Суд вважає необгрунтованими доводи відповідача про те, що належна позивачу земельна ділянка передана в оренду, оскільки Законом України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VІ від 17.02.2011 не передбачено обмежень щодо передачі належних на праві власності земельних ділянок в оренду.

Також надані відповідачем докази не підтверджують наявність обмежень використання вказаної земельної ділянки відповідно до природоохоронного законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відмовляючи у видачі будівельного паспорта, відповідач порушив право позивача на забудову земельної ділянки в межах її цільового призначення, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають до задоволення.

Суд зазначає, якщо відмова відповідного органу визнана судом протиправною, а іншого варіанту поведінки у суб'єкта владних повноважень за законом не існує, то суд має право зобов'язати такий орган влади вчинити конкретні дії, які б гарантували захист прав і свобод позивача.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації щодо відмови ОСОБА_4 у видачі будівельного паспорта та повернення пакета документів, доданих до заяви позивача від 4 грудня 2017 року про надання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки розміром 0,1200 га, кадастровий номер 7123155300:01:002:0140 за адресою: смт. Буки, Маньківського району Черкаської області, вул. Юрія Гагаріна, 49.

Зобов'язати відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації видати ОСОБА_4 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки розміром 0,1200 га кадастровий номер 7123155300:01:002:0140 за адресою: смт. Буки, Маньківського району Черкаської області, вул. Юрія Гагаріна, 49,

Стягнути з бюджетних асигнувань відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації (вул. Соборна, 14, смт. Маньківка, Черкаська область, 20100; код ЄДРПОУ - 35654595) на користь ОСОБА_4 (вул. Гагаріна, 49, с. Родниківка, Уманський район, Черкаська область; ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) 640 (шістсот сорок) гривень судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення у повному обсязі виготовлено 02 квітня 2018 року.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2018
Оприлюднено04.04.2018
Номер документу73136755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —701/1255/17-а

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 24.08.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 13.07.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 09.05.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Постанова від 12.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 26.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні