ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

__________________________________________________________________________________________________________________________

10002, м. Житомир, м-н Путятинський, 3/65, тел.(0412)48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

ОКРЕМА УХВАЛА

Від "11" квітня 2018 р. Справа № 906/1286/15

Господарський суд Житомирської області у складі судді: Машевської О.П., розглянувши скаргу стягувача Приватного підприємства будівельно-монтажна фірма "Майстер" на бездіяльність посадових осіб виконавця Управління Державної казначейської служби України у Житомирському районі Житомирської області та боржника в особі голови Вересівської сільської ради від 05.03.18р. у справі за позовом: Приватного підприємства будівельно-монтажна фірма "Майстер" (м. Житомир) до: Вересівської сільської ради Житомирського району (с. Вереси, Житомирського р-ну) за участю третіх осіб на стороні відповідача: Державного територіального-галузевого об'єднання Південно-Західної залізниці "Укрзалізниця" в особі Коростенської дирекції залізничних перевезень (м. Коростень) та Регіонального відділення Фонду державного майна України в Житомирській області (м. Житомир)

про стягнення 273158,00 грн.

за участю представників сторін:

від стягувача: Терлецький М.Д., довіреність від 02.02.2018;

від боржника: Головчук Т.В., довіреність від 09.02.2018;

від Управління Державної казначейської служби України у Житомирському районі Житомирської області: начальник управління Соловйової О.Р., яка діє на підставі Положення № 111 від 21.11.2011р.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Житомирської області від 22.02.2017 у справі №906/1286/15, залишеним без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 26.06.2017, стягнуто з Вересівської сільської ради Житомирського району на користь Приватного підприємства Будівельно-монтажна фірма "Майстер" 219667,00 грн. вартості виконаних будівельно-монтажних робіт у будівлі магазину за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Вереси, вул. Княгині Ольги, буд. 26, загальна площа 202 кв. м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 758430518220, 35666,80 грн., витрат на судову експертизу та 4393,34 грн., судового збору.

18.04.2017р. на примусове виконання рішення господарського суду від 22.02.2017 видано наказ.

Ухвалою від 07.03.18 прийнято до розгляду скаргу стягувача на бездіяльність боржника в особі голови Вересівської сільської ради. Ухвалою від 11.04.18 провадження за скаргою закрито.

В ході розгляду скарги судом встановлено, що наказ суду №906/1286/15 від 18.04.17р. (надалі - виконавчий документ суду) з 30.06.2017р. передано на примусове виконання до Управління Державної казначейської служби України у Житомирському районі Житомирської області (а. с. 218, т. 5).

Рішенням Вересівської сільської ради від 29.12.2016 "Про сільський бюджет на 2017 рік" було передбачено проведення фінансування видатків сільського бюджету лише в межах зареєстрованих в органах Державної казначейської служби України фінансових зобов'язань, які відповідно до затверджених розписів асигнувань та доходів загального та спеціального фондів ради на 2017 рік (річного та помісячних), не передбачали шляхи покриття заборгованості за виконавчим документом суду.

На 11 сесії 7 скликання Вересівською сільською радою прийнято рішення від 21.02.2017р. "Про затвердження бюджетної Програми для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів виконавчим комітетом Вересівської сільської ради" , яка є додатком №1 цього рішення ( надалі - Бюджетна програма).

У п. 3 Бюджетної програми Вересівська сільська рада вирішила, що якщо рішенням про сільський бюджет відповідний вид надходжень у поточному бюджетному періоді непередбачений, безспірне списання коштів сільського бюджету здійснювати з рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом доходів бюджету "Інші надходження" - 21080000, а також виділення коштів з резервного фонду сільського бюджету на зазначену мету. Видатки проводити за кодом КФК 8600 "Інші видатки" КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки" (а.с. 43-44, т. 5).

У 2017 році відповідно до п. 3 Бюджетної програми здійснено видатки на виконання виконавчого документу суду за кодом КФК 8600 "Інші видатки" КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки" в сумі 5000, 00 грн. за рахунок коштів резервного фонду сільського бюджету (а. с. 175, т. 5, а. с. 42, т. 6).

Оскільки у 2017 році за кодом 21080000 "Інші надходження" обліковувались лише 75,00 грн, недовиконання плану по доходах в цілому становило 148846,00 грн., на 13 позачерговій сесії 7 скликання Вересівської сільської ради від 09.08.2017р. було прийнято рішення провести кінцевий розрахунок за виконавчим документом суду після реалізації будівлі магазину по вул. Княгині Ольги, 26 у с. Вереси ( надалі - магазин).

Судом надано Вересівській сільській раді відстрочку строком до 31.12.17 для примусового виконання рішення від 22.02.2017 за виконавчим документом суду , про що винесено ухвалу суду від 09.10.17р., оскільки визнано об'єктивну неможливість його виконання за рахунок коштів з інших джерел, ніж за рахунок коштів від продажу магазину у 2017 році.

Станом на 31.12.17 виконавчий документ суду не було виконано на загальну суму 254727,14 грн. , оскільки процедура продажу магазину на конкурентних засадах не відбулася.

Разом з тим, на 15 сесії 7 скликання Вересівською сільською радою прийнято рішення від 22.12.2017 року "Про сільський бюджет на 2018 рік" , у числі видатків спеціального фонду якого за кодом тимчасової класифікації видатків 7330 "Будівництво інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності" значиться сума - 256328,00 грн. Як встановлено судом, зазначена сума передбачалась для виконання виконавчого документу суду та виключно за рахунок коштів від відчуження магазину, як це підтверджує план спеціального фонду бюджету на 2018 рік в частині формування його доходів у 2018 році ( а с. 141 -147, т.6). Наявність у Вересівської сільської ради іншого майна, що перебуває в комунальній власності, запланованого до відчуження у 2018 та з надходженням коштів у лютому місяці, судом не встановлено.

Таким чином, Вересівською сільською радою при прийнятті рішення від 22.12.2017 року "Про сільський бюджет на 2018 рік" не було виділено бюджетні асигнування на фінансування Бюджетної програми, а виконання виконавчого документу суду планувалось здійснити виключно за рахунок коштів від відчуження магазину, а не з інших альтернативних джерел, та в межах інших бюджетних призначень.

Встановлені судом обставини доводять, що станом на 19.03.18 були відсутні кошти на видатки спеціального фонду по КЕКВ 3122 "Капітальне будівництво (придбання) інших об'єктів" , у зв'язку з чим станом на 22.03.18 Вересівською сільською радою внесено зміни до річного розпису бюджету на 2018 рік , згідно якої кошти в сумі 219667,00 грн із загального фонду бюджету передано до спеціального фонду по коду 3122 "Капітальне будівництво (придбання) інших об'єктів. Зазначена сума у виконавчому документі суду іменована в наступний спосіб "219667,00 грн вартості виконаних будівельно-монтажних робіт у будівлі магазину, адреса:Житомирська область, Житомирська область, Житомирський район, с.Вереси, вулиця Княгині Ольги, будинок 26, загальна площа 202 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 758430518220" ( а.с. 159, т.6).

Згідно прецедентної практики Європейського Суду України виконанню судового рішення не можна перешкоджати, відмовляти у виконанні або надмірно його затримувати (див., наприклад, рішення від 19 березня 1997 року у справі "Горнсбі проти Греції", Reports 1997-II, п. 40; рішення у справі "Бурдов проти Росії", заява № 59498/00, п. 34, ECHR 2002-III, та рішення від 6 березня 2003 року у справі "Ясюнієне проти Литви", заява № 41510/98, п. 27).

Лише за певних обставин затримка з виконанням судового рішення може бути виправданою, але затримка не може бути такою, що спотворює сутність гарантованого пунктом 1 статті 6 Конвенції права (див. рішення у справі "Іммобільяре Саффі" проти Італії", № 22774/93, п. 74, ECHR 1999-V).

Встановлені судом обставини доводять, що затримка з виконанням рішення суду у цій справі була виправданою у 2017 році, однак у 2018 вона набула ознак неправомірної.

У пункті 25 Порядку № 845 передбачено, що у разі наявності у боржника або головного розпорядника бюджетних коштів окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому положення пунктів 28-34 цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.

У ч. 6 ст. 246 ГПК України передбачено, що окрема ухвала надсилається посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи з а п о б і г т и їх п о в т о р е н н ю.

Керуючись ст. ст. 232-235 та 246ГПК України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Окрему ухвалу надіслати сільському голові Вересівської сільської ради Шуту Олександру Васильовичу.

2. Сільському голові Шуту Олександру Васильовичу розглянути окрему ухвалу та вжити заходів для запобіганню повторення виявленого судом порушення вимог абзацу 2 пункту 25 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України

від 30 січня 2013 р. № 45) щодо виконання рішень суду виключно за рахунок коштів окремої бюджетної програми та пункту 3 Бюджетної програми для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів виконавчим комітетом Вересівської сільської ради, затвердженої рішенням Вересівської сільської ради Житомирського району Житомирської області від 21 лютого 2017р. сьомого скликання одинадцятої сесії "Про затвердження бюджетної Програми для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів виконавчим комітетом Вересівської сільської ради" щодо безспірного списання коштів сільського бюджету з рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом доходів бюджету "Інші надходження" - 21080000, а також виділення коштів з резервного фонду сільського бюджету на зазначену мету, а також щодо проведення видатків за кодом КФК 8600 "Інші видатки" КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки".

3. Про результати розгляду окремої ухвали повідомити Господарський суд Житомирської області в строк до 20 травня 2018р. включно.

Попередити, що невжиття заходів щодо окремої ухвали суду тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену статтею 185-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Окрема ухвала набрала законної сили 11.04.18 та може бути оскаржена в апеляційному порядку. Повний текст ухвали буде складено 13.04.18.

Суддя Машевська О.П.

Друк. :

1 - в справу

2,3 - сторонам (рек. з повід)

4- Управління Державної казначейської служби України у Житомирському районі Житомирської області ( 10003, м.Житомир, вул. Л. Українки,1) (рек. з пов.)

Дата ухвалення рішення 11.04.2018
Зареєстровано 15.04.2018
Оприлюднено 17.04.2018

Судовий реєстр по справі 906/1286/15

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 11.04.2018 Господарський суд Житомирської області Господарське
Ухвала від 11.04.2018 Господарський суд Житомирської області Господарське
Ухвала від 26.03.2018 Господарський суд Житомирської області Господарське
Ухвала від 07.03.2018 Господарський суд Житомирської області Господарське
Ухвала від 09.02.2018 Господарський суд Житомирської області Господарське
Ухвала від 02.02.2018 Господарський суд Житомирської області Господарське
Постанова від 26.12.2017 Рівненський апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 21.12.2017 Рівненський апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 21.12.2017 Рівненський апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 14.12.2017 Рівненський апеляційний господарський суд Господарське

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону