328/1899/17
12.04.2018
2-а/328/5/18
Р І Ш Е Н Н Я
І м е н е м У к р а ї н и
12 квітня 2018 року м.Токмак
Токмацький районний суд Запорізької області у складі головуючого судді Коваленко П.Л., за участю секретаря судового засідання Баздирь О.Л., представників Токмацької районної ради Овчаренка І.І., Костюк Є.В., представника Токмацької міської ради Левченко Т.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Токмацької районної ради до Токмацької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
До Токмацького районного суду Запорізької області надійшла адміністративна справа за позовом Токмацької районної ради до Токмацької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що рішенням Токмацької міської ради №15 від 31.01.2017 Про скасування пунктів деяких рішень Токмацької міської ради у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , скасовано п.2 рішення Токмацької міської ради народних депутатів від 29.10.1992 №5 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської ради народних депутатів та п.2 рішення Токмацької міської ради від 19.07.2007 №14 Про уточнення переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади м.Токмак та спільної власності , з моменту їх прийняття. Скасовані пункти встановлюють право спільної сумісної власності Токмацької міської ради та Токмацької районної ради на цілісний майновий комплекс Токмацької центральної районної лікарні за адресою: Запорізька область, місто Токмак, вулиця Революційна (Центральна), 55 та інше нерухоме майно. Представник позивача вважає, що оскаржуване рішення містить ознаки протиправності, в зв'язку з чим позивач змушений звернутися до суду за захистом свої прав та інтересів.
Відповідач надав заперечення на позов в якому вказав, що рішення Токмацької міської ради №15 від 31.01.2017 Про скасування пунктів деяких рішень Токмацької міської ради у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , прийнято у відповідності до закону. Дане рішення приймалося у зв'язку з невідповідністю зареєстрованого права спільної сумісної власності за міською та районною радами вимогам частині 3 статті 16, частинам 1 та 4 статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до яких власниками рухомого і нерухомого комунального майна є територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах, а об'єкти їхньої спільної власності можуть перебувати виключно в управлінні районних рад. Таким чином була скасована підстава для державної реєстрації права спільної сумісної власності на комунальні об'єкти нерухомості.
В залі судового засідання представники позивача підтримали свої вимоги з підстав, викладених у адміністративному позові. Також представником позивача Овчаренко І.І. в залі судового засідання заявлено клопотання про допит свідка ОСОБА_4, яке судом задоволено.
Свідок ОСОБА_4 в залі судового засідання зазначив, що приблизно з 1988 по 1992 роки займав посаду заступника голови міськвиконкому та був доповідачем на засіданні Токмацької міської Ради народних депутатів, коли вирішувалося питання по роз'єднанню складу майна комунальної власності Токмацької міської Ради народних депутатів. По суті спору пояснив, що на засіданні було затверджено перелік об'єктів, які засновані на засадах сумісної власності Токмацької міської та Токмацької районної Рад народних депутатів. Роботу по розподілу майна комунальної власності між ї міською і районною Радами народних депутатів покладено на узгоджувальну комісію з питань комунальної власності. Однак комісію не було створено та розподіл не проведено.
Представник відповідача в залі судового засідання просила відмовити в задоволенні позову у повному обсязі. Свої доводи підтримала повністю, з підстав викладених у запереченні на позов. Також зазначила, що позивачем не доведено протиправність прийнятого відповідачем рішення сесії. Крім того, зазначила, що Токмацька районна рада не утримувала майно лікарні, всі витрати на утримання майна здійснювалися лише з бюджету міста Токмак, як власника майна. Токмацька районна рада проводила лише видатки на оплату заробітної плати, придбання медикаментів, бензину та малоцінних предметів.
Дослідивши докази, вислухавши пояснення представників сторін, покази свідка, суд приходить до висновку, що необхідно відмовити в задоволенні позову.
Ухвалою Токмацького районного суду Запорізької області від 26.07.2017 відкрито провадження у справі та призначено попереднє судове засідання. В попередньому судовому засіданні спір не врегульовано. В позові було заявлено клопотання про забезпечення позову, а саме зупинити дію рішення №15, дане клопотання під час слухання справи не було підтримано представником позивача.
Ухвалою Токмацького районного суду Запорізької області від 21.08.2017 справу призначено до судового розгляду.
Відповідно до ч.1 п.10 Розділу VIІ Перехідних положень КАС України в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.2017, який набрав чинності 15.12.2017, справи у судах першої інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцію Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Судом встановлено, що Токмацька міська рада на двадцять п'ятій сесії сьомого скликання 31 січня 2017 року прийняла рішення №15 Про скасування пунктів деяких рішень Токмацької міської ради у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до якого скасовано п.2 рішення Токмацької міської ради народних депутатів від 29.10.1992 №5 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської Ради народних депутатів та п.2 рішення Токмацької міської ради від 19.07.2007 №14 Про уточнення переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади м.Токмак та спільної власності , з моменту їх прийняття.
Дане рішення приймалося у зв'язку з невідповідністю зареєстрованого права спільної сумісної власності за міською та районною радами вимогам частини 3 статті 16, частинам 1 та 4 статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до яких власниками рухомого і нерухомого комунального майна є територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах, а об'єкти їхньої спільної власності можуть перебувати виключно в управлінні районних рад. Таким чином була скасована підстава для державної реєстрації права спільної сумісної власності на комунальні об'єкти нерухомості.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.19 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються ними у своїй діяльності, а також актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їхньої компетенції.
Позивач, як на підставу скасування оскаржуваного рішення зазначив, що Токмацька міська рада не мала повноважень скасовувати рішення Токмацької міської Ради народних депутатів, оскільки повноваження Токмацької міської ради поширюються на територію міста Токмак Запорізької області, у той час як повноваження Токмацької міської Ради народних депутатів до виконання її рішення №4 від 29.10.1992 Про роз'єднання Токмацької міської Рад народних депутатів поширювалися на територію міста Токмак та Токмацького району Запорізької області. Неможливість та незаконність скасування деяких пунктів рішення від 29.10.1992 №5 підтверджується тим, що дане рішення приймала Токмацька міська Рада народних депутатів, а не Токмацька міська рада, яка утворилася після роз'єднання на міську та районну ради.
З цією позицією позивача, суд не може погодитися.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве та регіональне самоврядування (в редакції, що діяла на момент прийняття рішення №4 від 29.10.1992) рішення Ради набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо не встановлено іншого строку введення цих рішень у дію.
Як вбачається з матеріалів справи та зазначено самим позивачем повноваження Токмацької міської Ради народних депутатів до виконання її рішення №4 від 29.10.1992 Про роз'єднання Токмацької міської Рад народних депутатів поширювалися на територію міста Токмак та Токмацького району Запорізької області. Однак після прийняття цього рішення, та як вбачається вже з рішення №5, Токмацька міська Рада народних депутатів на момент прийняття рішення №5 від 29.10.1992 була поділена на Токмацьку міську Раду народних депутатів та Токмацьку районну Раду народних депутатів.
Рішення ж сесії №5 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської Ради народних депутатів приймалося після рішення Про роз'єднання Токмацької міської Рад народних депутатів .
Рішенням №5 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської Ради народних депутатів було затверджено уточнений перелік об'єктів, які увійшли до складу комунальної власності саме Токмацької міської Ради народних депутатів після прийняття рішення про роз'єднання ради №4, і лише частина об'єктів комунальної власності підлягала передачі до комунальної власності Токмацької районної Ради народних депутатів .
Враховуючи вимоги Кодексу адміністративного судочинства України, особа повинна довести факт порушення її прав чи охоронюваних законом інтересів оскаржуваним рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень.
Із наведених положень вбачається, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.
Позивач не довів, що рішенням Токмацької міської ради від 31.01.2017 №15 Про скасування пунктів деяких рішень Токмацької міської ради у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні порушуються його права як власника спірного майна.
Суд не може погодитися з такими доводами позивача та вважає, що Токмацька міська рада 31.01.2017 прийняла рішення №15 Про скасування пунктів деяких рішень Токмацької міської ради у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні в межах повноважень визначених ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні та враховуючи рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 по справі № 1-9\2009, відповідно до якого зазначено, що орган місцевого самоврядування не позбавлений права за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).
Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 по справі № 1-9\2009 зазначено, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання. Але рішення Токмацької міської ради народних депутатів Запорізької області від 29.10.1992 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської ради народних депутатів не було виконано. Так як відповідно до п.4 рішення було зазначено, що подальшу роботу по розподілу майна комунальної власності між міською та районною радами народних депутатів покласти на узгоджувальну комісію з питань комунальної власності, утворену з депутатів відповідних рад народних депутатів. Але дана комісія утворена не була та фактично подальша робота по розподілу майна комунальної власності між міською та районною радами народних депутатів не була проведена. На підтвердження виконання рішення Токмацької міської ради народних депутатів Запорізької області від 29.10.1992 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської ради народних депутатів позивач не надав жодного належного та допустимого доказу, щоб свідчило про те, що рішення виконано.
Що стосується виникнення права спільної власності у районної і міської ради, суд зазначає наступне.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991 року №311 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю затверджений перелік державного майна України, яке передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності), до складу якого увійшла, в тому числі, охорона здоров'я, соціальне забезпечення, а саме : багатопрофільні та спеціалізовані лікарні для дорослих і дітей, пологові будинки, госпіталі для інвалідів Вітчизняної війни, диспансери, поліклініки, санаторії для лікування дорослих і підлітків, хворих на туберкульоз, дитячі спеціалізовані санаторії, станції переливання крові, станції швидкої та невідкладної медичної допомоги, будинки дитини, санітарно-епідеміологічні, дезинфекційні станції, бюро судово-медичної експертизи та патолого-анатомічні бюро, центри "Здоров'я", аптечні склади, магазини аптечні та оптики, будинки-інтернати для престарілих та інвалідів, бальнео- і грязелікарні, молочні кухні, лікарняні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські пункти, медичні бібліотеки, медичні училища, інші місцеві підприємства, організації та установи, крім тих, що перебувають у відомчому підпорядкуванні. На підставі вказаної постанови та рішення Запорізької обласної ради народних депутатів від 17.01.1992 №5 Про склад комунальної власності Запорізької обласної Ради народних депутатів прийнято рішення виконавчим комітетом Токмацької міської ради народних депутатів Запорізької області УРСР від 19.03.1992 №43 Про формування комунальної власності Токмацької міської Ради народних депутатів , відповідно до якого затверджений перелік майна комунальної власності міської Ради народних депутатів, до складу якого включено Центральну районну лікарню. Рішенням Токмацької міської Ради народних депутатів від 17.04.1992 №3 Про склад майна комунальної власності Токмацької міської ради народних депутатів був затверджений перелік майна комунальної власності міської Ради народних депутатів, до складу якого увійшла Центральна районна лікарня. Таким чином Токмацька міська рада на підставі вищевказаних нормативних актів стала власником Центральної районної лікарні через право довірчої власності, яке виникло внаслідок закону.
Згідно з п.2 ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Згідно з п.3 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування можуть об'єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об'єкти права комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи і служби.
Згідно з п.4 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
В Інформаційному листі Вищого арбітражного суду України від 31.01.2001 № 01-8/98 Про деякі приписи законодавства, яке регулює питання, пов'язані із здійсненням права власності та його захистом зазначено:
Право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти тощо належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах (пункт 1 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"), які згідно зі статтею 143 Конституції України безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності. Як передбачено пунктом 5 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", зазначені органи від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності.
Представницькі органи місцевого самоврядування - сільські, селищні, міські ради - вправі приймати рішення про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення (пункт 31 статті 26 цього ж Закону). Зокрема, до відання виконавчих органів цих рад належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності.
Що ж до районних і обласних рад, то їх повноваження щодо користування і розпорядження таким майном має похідний від повноважень представницьких органів місцевого самоврядування характер, оскільки у вирішенні відповідних питань названі ради діють за дорученням сільських, селищних, міських рад (пункт 19 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Все вище зазначене підтверджує те, що право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, а районні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності.
Законодавством, яке діяло на той час, а саме на 1992 рік, не передбачало виникнення права спільної сумісної власності за районною і міською радою.
Згідно зі ст.7 Закону України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування" (в редакції, що діяла на момент прийняття рішення №4, №5 від 29.10.1992) суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі сільських, селищних, міських, районних, обласних Рад народних депутатів.
До комунальної власності належить майно, яке передається державою, іншими суб'єктами права власності, майно, яке створюється і купується органами місцевого самоврядування за рахунок належних їм коштів, а також майно, перелік якого встановлено Законом про власність.
Перелік майна, що перебуває у комунальній власності, порядок
передачі, купівлі, продажу, а також перелік державного майна, що безоплатно передається у власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць, порядок розгляду спорів, які виникають при цьому, визначаються законодавством України.
Відповідно до ст.32 ЗУ Про власність (в редакції, що діяла на момент прийняття рішення №4, №5 від 29.10.1992) суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів. Об'єктами права комунальної власності є майно, що забезпечує діяльність відповідних Рад і утворюваних ними органів; кошти місцевих бюджетів, державний житловий фонд, об'єкти житлово-комунального господарства; майно закладів народної освіти, культури, охорони здоров'я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи та інформації, включаючи націоналізоване майно, передане відповідним підприємствам, установам, організаціям; а також інше майно, необхідне для забезпечення економічного і соціального розвитку відповідної території. У комунальній власності перебуває також майно, передане у власність області, району чи іншої адміністративно-територіальної одиниці іншими суб'єктами права власності. Суб'єктами права власності в Україні визнаються: народ України, громадяни, юридичні особи та держава. Суб'єктами права власності в Україні відповідно до цього Закону можуть бути також інші радянські республіки, Союз РСР, інші держави, їх юридичні особи, спільні підприємства, міжнародні організації, громадяни інших держав та особи без громадянства. Майно може належати на праві спільної (часткової або сумісної) власності громадянам, юридичним особам і державам.
Виходячи із норма Закону України " Про власність" (в редакції, що діяла на момент прийняття рішення №4, №5 від 29.10.1992) власність адміністративно-територіальних одиниць є комунальною власністю, суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів. Майно може належати на праві спільної (часткової або сумісної) власності громадянам, юридичним особам і державі.
Статтею 112 Цивільного кодексу Української РСР (в редакції, що діяла на момент прийняття рішення №4, №5 від 29.10.1992) було визначено поняття спільної власності, а саме, майно може належати на праві спільної власності двом або кільком колгоспам чи іншим кооперативним та іншим громадським організаціям, або державі і одному чи кільком колгоспам або іншим кооперативним та іншим громадським організаціям, або двом чи кільком громадянам. Розрізняється спільна власність з визначенням часток (часткова власність) або без визначення часток (сумісна власність). Цією статтею чітко визначено кому може належати майно на праві спільної власності.
Виходячи із системного аналізу даних нормативно-правових актів, суд дійшов висновку, що згідно з законодавством, яке діяло в 1992 році, не існувало та не могло виникнути право спільної сумісної власності між двома суб'єктами комунальної власності, так як це суперечило б вимогам законодавства.
Як передбачено ч.1 ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Відповідно до частини 4 цієї ж статті районні ради мають право тільки на здійснення управління від імені територіальних громад сіл, селищ, міст об'єктами їх спільної власності. Враховуюче викладене, Токмацька районна рада не є і не може бути суб'єктом права спільної комунальної власності. Таким чином, на Токмацьку районну раду не розповсюджуються норми ст.ст.355, 368-369 Цивільного кодексу України, які передбачають відносини сторін у праві спільної сумісної власності.
Аналогічна позиція закріплена в п.10 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні яким визначено, що з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст, а майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.
До того ж відповідно до рішення Токмацької міської ради народних депутатів Запорізької області від 31.03.1994 № 4 було встановлено, що до комунальної власності міста повинно входити майно, яке забезпечує загальноміські соціально-економічні потреби населення міста, а саме майно охорони здоров'я.
Таким чином, керуючись ст.ст.25, 60 та п.10 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.182, ч.2. ст.316, ст.327 Цивільного кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991 року №311 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю , рішенням Запорізької обласної ради народних депутатів від 17.01.1992 №5 Про склад комунальної власності Запорізької обласної Ради народних депутатів , рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради народних депутатів Запорізької області УРСР від 19.03.1992 №43 Про формування комунальної власності Токмацької міської Ради народних депутатів , рішенням Токмацької міської Ради народних депутатів від 17.04.1992 №3 Про склад майна комунальної власності Токмацької міської ради народних депутатів , рішенням Конституційного суду України у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) від 16 квітня 2009 року № 7-рп/20 за справою №1-9/2009, згідно з яким органам місцевого самоврядування надано право за власною ініціативою змінювати чи скасувати прийняті ними правові акти (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України), у зв'язку з невідповідністю частині 3 статті 16, частинам 1 та 4 статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до яких власниками рухомого і нерухомого комунального майна є територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах, а об'єкти їхньої спільної власності можуть перебувати виключно в управлінні районних рад, Токмацька міська рада прийняла рішення № 15 від 31.01.2017 яким скасувала п.2 рішення Токмацької міської ради народних депутатів від 29.10.1992 №5 Про розподіл майна комунальної власності Токмацької міської ради народних депутатів та п.2 рішення Токмацької міської ради від 19.07.2007 №14 Про уточнення переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади м.Токмак та спільної власності , з моменту їх прийняття,у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні .
Що стосується посилання позивача на постанову Токмацького районного суду Запорізької області від 08.07.2014 по справі 328/2153/14-4 за позовом Токмацької міської ради до виконавчого комітету Токмацької міської ради про те, що судовим рішенням встановлений факт спільної власності міської та районної ради, на думку суду, не вірно трактується позивачем. Даним судовим рішенням встановлено, що орган державної влади в особі Токмацької районної державної адміністрації не може бути власником комунального майна та те, що майно не може одночасно перебувати в комунальній і в державній власності, так як це суперечить законодавству.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи (довідка фінансового управління Токмацької міської ради від 09.11.2017 р. № 405), та не заперечується позивачем, Токмацька районна рада не утримувала майно лікарні, всі витрати здійснювалися на утримання майна лише з бюджету міста Токмак. Токмацька районна рада проводила лише видатки на оплату заробітної плати, придбання медикаментів, бензину та малоцінних предметів.
Статтею 322 ЦК України передбачено що власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Співставляючи норми права з дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що 25 сесія 7 скликання Токмацької міської ради при прийнятті рішення №15 від 31.01.2017 Про скасування пунктів деяких рішень Токмацької міської ради у зв'язку з невідповідністю їх вимогам ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; а тому відсутні правові підстави для його скасування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.59, 60, 77 ЗУ Про місцеве регулювання в Україні , ст.ст.241- 246, КАС України, суд,
у х в а л и в:
Відмовити в задоволенні позовних вимог Токмацької районної ради (місце знаходження: Запорізька область, місто Токмак, вулиця Центральна, 45, код ЄДРПОУ 20509266) до Токмацької міської ради (місце знаходження: Запорізька область, місто Токмак, вулиця Центральна, 45, код ЄДРПОУ 20520724) про визнання протиправним та скасування рішення.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду складено 16 квітня 2018 року.
Суддя:
Суд | Токмацький районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2018 |
Оприлюднено | 19.04.2018 |
Номер документу | 73383056 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Токмацький районний суд Запорізької області
Коваленко П. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні