Рішення
від 17.04.2018 по справі 812/370/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

17 квітня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/370/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря судового засідання - Карча В.М.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки Благодійниця про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн,

ВСТАНОВИВ:

13.02.2018 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов вищевказаний позов, в обґрунтування якого позивач послався на таке. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач, Нацкомфінпослуг) до кредитної спілки Благодійниця (відповідач, КС Благодійниця ) застосовано захід впливу у вигляді розпорядження № 1911, яким приписано відповідачу усунути порушення вимог законодавства у сфері надання послуг до 30.06.2017 та повідомити позивача про усунення порушень у термін включно до 14.07.2017. Кредитною спілкою не виконано вимоги розпорядження № 1911. Враховуючи вищевикладене, на підставі вимог Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Нацкомфінпослуг постановила застосувати до КС Благодійниця штрафну санкцію у розмірі 3400,00 грн. На момент пред'явлення позову сума штрафу до Державного бюджету України не перерахована, тому позивач просив стягнути з відповідача до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 19.02.2018 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 відкрито провадження в справі, визначено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.

Представник позивача в судове засідання не прибув, провив розглядати справу без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.

Суд, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов такого.

КС Благодійниця (код ЄДРПОУ 26402730) зареєстрована в якості юридичної особи 26.05.2003, 15.05.2006 за №1 377 120 0000 000375 (арк. спр. 21-22).

23.05.2017 Нацкомфінпослуг винесено розпорядження № 1911 про застосування заходу впливу до КС Благодійниця , зобов'язано останню усунути порушення вимог законодавства у сфері надання фінансових послуг до 30.06.2017 та повідомити позивача про усунення порушення з наданням підтверджуючих документів у термін включно до 14.07.2017 (арк. спр. 14-15).

Листом від 30.05.2017 вказане розпорядження надіслано на адресу відповідача, про що також свідчить список згрупованих відправлень рекомендованих листів від 02.06.2017 (арк. спр. 13, 19).

У зв'язку з невиконанням КС Благодійниця у встановлений строк вимог розпорядження Нацкомфінпослуг від 23.05.2017 № 1911 позивачем відповідно до пунктів 1.11 та 4.2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2013 № 2319, складено акт про правопорушення, вчинені КС Благодійниця на ринку фінансових послуг від 23.08.2017 № 1663/15-2/14.

Листом від 28.08.2017 № 6443/15-8 Нацкомфінпослуг проінформувала КС Благодійниця про те, що 13.09.2017 об 11 год. 00 хв. за адресою: м. Київ, вул. Б. Грінченка, буд. 3, відбудеться розгляд справи про правопорушення, вчинені КС Благодійниця (арк. спр. 11, 20).

Розглянувши справу про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, провадження у якій розпочато актом від 12.04.2017 № 728/15-2/11 про правопорушення, вчинені КС Благодійниця на ринку фінансових послуг, 13.09.2017 директор департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Нацкомфінпослуг ОСОБА_1 виніс постанову № 1020/1663/15-2/14-П про застосування до КС Благодійниця штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у розмірі 3400,00 грн (арк. спр. 17).

Примірник вказаної постанови Нацкомфінпослуг направила на адресу КС Благодійниця , про що свідчить список згрупованих відправлень рекомендованих листів від 18.09.2017 (арк. спр. 18).

У зв'язку з несплатою відповідачем штрафу у розмірі 3400,00 грн у добровільному порядку, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 23.11.2011 № 1070/2011 на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Згідно з пунктами 1, 2 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Положення) Нацкомфінпослуг є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001 № 2664-III (далі Закон № 2664).

Відповідно до пункту 1 статті першої Закону № 2664 фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Згідно з пунктом 10 частини першої статті 28 Закону № 2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Статтею 39 Закону № 2664 визначено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Статтею 40 Закону № 2664 визначені види заходів впливу, які може застосовувати Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, серед яких остання може: зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення (пункт 1); накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону (пункт 3).

Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 № 2319 затверджено Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги (далі - Положення № 2319). Вказане Положення розроблене відповідно до Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про страхування , Про кредитні спілки , Про недержавне пенсійне забезпечення , інших законів та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, з метою встановлення порядку та умов застосування заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - заходи впливу), та забезпечення захисту прав споживачів фінансових послуг.

Це Положення визначає порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - справи про правопорушення), механізм прийняття рішень Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) про застосування заходів впливу та їх оскарження.

Згідно з пунктом 5.9 розділу V Положення № 2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до пункту 2.4 розділу ІІ Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг. Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

Згідно пункту 3 частини 1 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини першої статті 42 Закону № 2664 штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Частиною 2 та 3 статті 41 Закону № 2664 встановлено, що рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Як установлено судом, постанова від 13.09.2017 № 1020/1663/15-2/14-П про застосування до КС Благодійниця штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у розмірі 3400,00 грн останньою в судовому порядку не оскаржувалася.

Відтак, вказана постанова набрала законної сили та є обов'язковою до виконання.

Доказів сплати КС Благодійниця штрафу, застосованого до спілки постановою Нацкомфінпослуг від 13.09.2017 № 1020/1663/15-2/14-П, матеріали справи не містять, відтак застосований штраф у розмірі у розмірі 3400,00 грн слід стягнути в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, який слід задовольнити.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, не відшкодовуються, оскільки відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки Благодійниця про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн задовольнити повністю.

Стягнути з Кредитної спілки Благодійниця (вул. Леніна, буд. 18, с. Шульгинка, Старобільський район, Луганська область, 92764, код ЄДРПОУ 26402730) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкці , символ звітності 106) штраф у розмірі 3400,00 грн (три тисячі чотириста грн 00 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 17 квітня 2018 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено19.04.2018
Номер документу73446638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/370/18

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 07.10.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Кисіль

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Кушнірова Т. Б.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Кушнірова Т. Б.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Кушнірова Т. Б.

Ухвала від 02.08.2019

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Кушнірова Т. Б.

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні