16/96-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.06.07 Справа №16/96-07.
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Недригайлівському районі
до відповідача Рубанської сільської ради
про стягнення 22804 грн. 78 коп.
СУДДЯ Резниченко О.Ю.
За участю представників сторін:
Від позивача: не з‘явився.
Від відповідача: не з‘явився
В зв'язку з набранням чинності Кодексу адміністративного судочинства України на підставі п. 4 ч. 1 ст. 17 зазначеного Кодексу та згідно із п. 6 Розділу VII “Прикінцеві та перехідні положення” спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом, які відносяться до компетенції адміністративних судів, підвідомчі господарським судам, тому дана справа підлягає вирішенню відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.
Суть спору: Позивач просить стягнути з відповідача 22804 грн. 78 коп. боргу, в т.ч. 14853 грн. 35 коп. заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за березень 2004р.,червень 2004р. липень-грудень 2006р.,січень 2007р., 5515 грн. 20 коп. штрафу та 2436 грн. 23 коп. пені згідно рішень № 146 від 20.05.2005р., №458 від 16.08.2006р.,№506, №507 від 28.11.2006р.,№23, №24 від 19.01.2007р.
Відповідач в судове засідання 19.03.2007р. подав відзив на позовну заяву №18 від 19.03.2007р., в якому повідомив, що проти позову заперечує, оскільки внески на загальнообов‘язкове державне пенсійне страхування, за періоди вказані в позовній заяві, ним були сплачені повністю, але зараховані вони були управлінням Пенсійного фонду в сплату пені та фінансових санкцій, що й призвело до виникнення недоїмки по внесках. Він, пояснив, що є бюджетною установою, в якій на кожен рік затверджується кошторис і в ньому видатки на пеню та фінансові санкції за КЕКВ 1139 не передбачені. Відповідач також зазначив, що Бюджетний кодекс України вступив в дію в 2001 році і відповідно до Прикінцевих положень кодексу зазначено, що з набранням чинності цим кодексом інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить йому. Закон України «Про загальнообов‘язкове пенсійне страхування» набрав чинності з 01.01.2004р., але з зв‘язку з прийняттям закону зміни, в частині права зарахування Пенсійним фондом сплачених бюджетними установами сум внесків на сплату пені і фінансових санкцій, до Бюджетного кодексу України внесені не були і Бюджетний кодекс України має пріоритетне зазначення над законом.
В судове засідання 14.05.2007р. від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог №1712/08-09 від 11.05.2007р., відповідно до якої він просить стягнути з відповідача 22 730 грн. 14 коп. боргу, а саме: 13 431 грн. 66 коп. заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за березень 2004р., червень 2004р., вересень-грудень 2006р., січень – березень 2007р., 6452 грн. 96 коп. штрафу та 2845 грн. 52 коп. пені згідно рішень № 60, 61 від 21.03.2007р. Відповідно до ст. 51 КАС України заява про уточнення позовних вимог прийнята судом до розгляду.
Також, позивачем подано заперечення на відзив відповідача №1704/08-09 від 10.05.2007р., в якому він пояснює, що у разі, коли страхувальник має несплачені суми недоїмки, пені та фінансових санкцій та здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються шляхом перерозподілу такої сплаченої суми в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення.
Відповідач відзив на заяву про уточнення позовних вимог не подав, в судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином. Тому, відповідно до ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.1 ч.1 ст.14 Закону України “Про загальнообов‘язкове державне пенсійне страхування” (далі - Закон) від 09.07.2003р. №1058-ІУ відповідач є платником страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Згідно ч. 2 ст. 17 вказаного Закону відповідач зобов‘язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно п. 1 ст. 19 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” для платників страхових внесків об'єктом оподаткування є фактичні витрати на оплату праці працівникам.
Порядок обчислення внесків на фактичні витрати на оплату праці встановлений п. 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ 19.12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.2004 р. за № 64/8663.
Відповідно до ст. 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” прострочена заборгованість (недоїмка) стягується в примусовому порядку; орган Пенсійного фонду має право звернутись до господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.
Відповідач у встановлені строки зобов'язаний подавати позивачу розрахунки зобов'язання зі сплати внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування, в яких самостійно визначає розмір зобов'язань перед Пенсійним Фондом, але порушує строки сплати зазначеного платежу.
В судове засідання 14.05.2007р. від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог №1712/08-09 від 11.05.2007р., відповідно до якої він просить стягнути з відповідача 22 730 грн. 14 коп. боргу, а саме: 13 431 грн. 66 коп. заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за березень 2004р., червень 2004р., вересень-грудень 2006р., січень – березень 2007р., 6452 грн. 96 коп. штрафу та 2845 грн. 52 коп. пені згідно рішень № 60, 61 від 21.03.2007р. Відповідно до ст. 51 КАС України заява про уточнення позовних вимог прийнята судом до розгляду.
Факт заборгованості відповідача по сплаті внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування повністю підтверджується розрахунками відповідача за березень 2004р., червень 2004р., вересень-грудень 2006р., січень – березень 2007р., згідно яких сума нарахованих внесків становить 13 431 грн. 66 коп. Таким чином, на день розгляду справи, самостійно узгоджена у розрахунках несплачена заборгованість відповідача по страхових внесках становить 13 431 грн. 66 коп.
Заперечення відповідача не можуть бути взяті судом до уваги з огляду на наступне:
По-перше, в преамбулі до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що цей Закон розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, визначає принципи, засади, і механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Ч. 2 ст. 5 Закону закріплено, що виключно даним Законом визначається порядок нарахування, обчислення та строки сплати страхових внесків.
Пунктом 1, ч. 1, ст.14 Закону визначено коло осіб, які є страхувальниками. Відповідно до даної норми ними є підприємства, установи, організації, створені відповідно до законодавства, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання. Виходячи з наведеного положення, Рубанська сільська рада є таким страхувальником.
Частина 6 ст. 18 Закону зазначає, що законодавством не можуть встановлюватись пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.
Нарахування страхових внесків здійснюється у відповідності до ст. 19 Закону, а саме для Рубанської сільської ради об'єктом нарахування внесків є суми фактичних витрат на оплату праці працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних витрат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно - правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно - правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця та допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Пунктом 6 ст. 19 передбачено, що страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частинах першій та другій, незалежно від джерел фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.
Ч. 6 ст. 20 страхувальника зобов'язує сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для Рубанської сільської ради є календарний місяць.
По-друге, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, накладається штраф залежно від строку затримки платежу. Боржником допускались не своєчасні розрахунки з Пенсійним фондом, в результаті чого йому були нарахована фінансові санкції.
Абз. 2 ч. 13 ст. 106 Закону передбачено, що суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Абз. 2 ч. 14 ст. 106 Закону передбачено, що у разі, якщо страхувальник, отримав рішення про нарахування пені та накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою статті, і не сплатив зазначені в них суми фінансових санкцій протягом десяти робочих днів, а також не оскаржив це рішення чи не повідомив у цей строк відповідний виконавчий орган Пенсійного фонду про його оскарження, воно передається для виконання державній виконавчій службі та страхувальнику. Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Боржником рішення у встановлені законодавством строки не було оскаржене.
По - третє, Рубанською сільською радою надавались щомісячно звіти -розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до управління Пенсійного фонду України в Недригайлівському районі. В наданих звітах боржник визнавав факт несвоєчасної сплати внесків із пенею та штрафними санкціями.
Порушення строків розрахунків з Фондом суперечить положенню ч. 6, ч. 12, ст. 20 Закону, який передбачає обов'язок безумовної сплати страхових внесків, нарахованих за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від фінансового стану платника страхових внесків та джерел фінансування.
П.п 5.1.5 розділу 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України затверджена постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 № 21-1, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.04.2004 року № 64/8663 передбачено, що у разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплат доходу), на які нараховуються страхові внески, страхувальник одночасно з видачею зазначених сум зобов'язаний сплатити авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід) у розмірах, установлених для страхувальників.
При цьому, остаточний розрахунок за базовий звітний період здійснюється платником страхових внесків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.
Враховуючи, що ч.5 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" закріплено порядок зарахування коштів, що надходять від страхувальника в рахунок сплати недоїмки, погашення суми недоїмки, пені та фінансових санкцій здійснюється у порядку календарної черговості їх виникнення.
Також відповідне положення міститься в п. 10.11 розділу 10 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України від 16.01.2004 року за № 64/8663 передбачено, що у разі, коли страхувальник має
несплачені суми недоїмки, пені та фінансових санкцій та здійснює сплату
поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються шляхом перерозподілу
такої сплаченої суми в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій у
порядку календарної черговості їх виникнення.
Тому вимоги позивача в цій частині стягнення 13 431 грн. 66 коп. заборгованості по сплаті внесків визнаються судом правомірними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Також, позивач просить стягнути з відповідача фінансову санкцію за порушення законодавства та пеню, які застосовані позивачем за рішеннями № 60, 61 від 21.03.2007р. про застосування штрафу в сумі 6452 грн. 96 коп. та нарахування пені в сумі 2845 грн. 52 коп., на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” та відповідно до вимог п. 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ 19.12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.2004 р. за № 64/8663. Зазначені рішення отримані відповідачем у встановленому порядку та на день розгляду справи не оскаржувались.
Таким чином, враховуючи викладене, вимоги позивача в частині стягнення 6452 грн. 96 коп. штрафу та 2845 грн. 52 коп. пені є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Рубанської сільської ради (Сумська область, Недригайлівський район, с. Рубанка, код 04388567) на користь Управління Пенсійного фонду України в Недригайлівському районі (42100, Сумська область, смт. Недригайлів, вул. Леніна, 1, код 21129761) 13 431 грн. 66 коп. заборгованості по сплаті внесків, 6452 грн. 96 коп. штрафу та 2845 грн. 52 коп. пені.
3.Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.
4.Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ О.Ю.РЕЗНИЧЕНКО
Повний текст постанови підписано 18.06.2007 року.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 734664 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Моїсеєнко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні