Ухвала
від 23.04.2018 по справі 815/1770/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1770/18

УХВАЛА

23 квітня 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Аракелян М.М., розглянувши матеріали адміністративного позову кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_1 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання дій незаконними, визнання незаконною та скасування постанови від 16.04.2018 року №418,-

ВСТАНОВИВ:

17 квітня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_1, в якому позивач просить суд визнати дії Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо прийняття рішення про визнання ОСОБА_1 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області незаконними; визнати постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №418 від 16.04.2018 року незаконною та скасувати; визнати дії Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо прийняття постанови №418 від 16.04.2018 одноразовим грубим порушенням Конституції України та Закону України Про місцеві вибори та на цій підставі достроково припинити повноваження всього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області.

Законом України «Про місцеві вибори» визначено основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Положеннями ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про місцеві вибори» встановлено, що виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 15 ЗУ «Про місцеві вибори» , виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня чергових, позачергових місцевих виборів.

В свою чергу, згідно ч. 5 ст. 11 ЗУ «Про місцеві вибори» , виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Між тим, відповідно до п. 1 та п. 6 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, щодо спорів фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності, а також щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

При цьому, згідно ч. 1 ст. 4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій, або спір у якому одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Частиною 6 вказаної статті встановлено, що позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Положеннями КАС України передбачено порядок розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, зокрема, особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій.

Проте, варто враховувати, що публічно-правовий спір у якому одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму розглядається у терміновому порядку, передбаченому ст. 273 КАС України, якщо відповідний спір виник у зв'язку із порушенням її прав у відповідному виборчому процесі з боку суб'єкта владних повноважень.

Тобто, необхідною умовою для розгляду відповідної категорії справ у терміновому порядку є наявність триваючого виборчого процесу, станом на момент прийняття оскаржуваних рішень суб'єкта владних повноважень.

В свою чергу, спори, які виникли поза межами виборчого процесу не належать до виборчих спорів у розумінні положень КАС України, а тому їх розгляд здійснюється у загальному порядку, передбаченому КАС України.

Враховуючи завершення виборчого процесу на момент виникнення спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що дії та рішення відповідача, які позивач вважає протиправними, мають перевірятись у загальному порядку, передбаченому КАС України, та без врахування особливостей, встановлених ст.ст.268-273 КАС України для розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ.

Відповідно до ч.1 ст.171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 160, 161,171 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до вимог ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб'єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов'язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб'єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

В порушення вимог п.2 ч. 5 ст. 160 КАС України позивачем не зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України та не зазначено офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти учасників справи.

Згідно з ч.1 ст. 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Однак, надані позивачем копії в порушення норм вищезазначеної статті не засвідчені належним чином.

Згідно з ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

В матеріалах справи наявний оригінал квитанції про сплату судового збору у розмірі 2114,40 грн. від 17.04.2018р. №12. Однак, згідно інформаційної бази КП "ДСС" Одеського окружного адміністративного суду станом на 19.04.2018 року відсутні дані про зарахування до спеціального фонду Державного бюджету України суми судового збору за вищевказаною квитанцією.

Відповідно до ч.10 ст. 169 КАС України заяви, скарги, клопотання, визначені цим Кодексом, за подання яких передбачено сплату судового збору, залишаються судом без руху також у випадку, якщо на момент відкриття провадження за відповідною заявою, скаргою, клопотанням суд виявить, що відповідна сума судового збору не зарахована до спеціального фонду Державного бюджету України. Правила цієї частини не застосовуються до заяв про забезпечення доказів або позову.

Відповідно до ч.4 ст. 161 КАС України позивач зобов'язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Як вбачається з позовної заяви, позивач просить суд визнати дії Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо прийняття постанови №418 від 16.04.2018 одноразовим грубим порушенням Конституції України та Закону України Про місцеві вибори та на цій підставі достроково припинити повноваження всього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області.

При цьому у позовній заяві відсутнє обґрунтування вищевказаної вимоги та не зазначено переліку членів виборчої комісії, повноваження яких слід припинити на вимогу позивача.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин позов повинен бути залишений без руху, а позивачу наданий строк для усунення недоліків шляхом надання до суду позовної заяви, приведеної у відповідність до ч.5 ст. 160 КАС України із зазначенням офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти учасників справи, власного реєстраційного номеру облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номеру і серії паспорту для фізичних осіб - громадян України, а також шляхом надання засвідчених копій документів доданих до позовної заяви та доказів зарахування сплаченого судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 171, 241-243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_1 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання дій незаконними, визнання незаконною та скасування постанови від 16.04.2018 року №418 - залишити без руху.

Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви 7 днів з дня вручення копії даної ухвали позивачу.

Копію ухвали невідкладно направити позивачу.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73591865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1770/18

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 20.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 03.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 19.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні