Постанова
від 20.03.2019 по справі 815/1770/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/1770/18

Суддя першої інстанції: Аракелян М.М.

Час та місце ухвалення судового рішення 15:24 , м. Одеса

Повний текст судового рішення складений 01.11.2018р.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

за участю секретаря судового засідання Чугунова С.О.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області Синіговець Володимира Івановича на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_3 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В:

17.04.2018р. кандидат на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (надалі - ТСВК) про визнання протиправними дій Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо прийняття рішення про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області; визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №418 від 16.04.2018 року Про повторний розгляд документів поданих 22.01.2018р. ОСОБА_3 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області для реєстрації Таїровським селищним головою Овідіопольського району Одеської області , якою визнано ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.10.2018р. позов задоволений частково; визнано протиправною та скасовано постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №418 від 16.04.2018р. Про повторний розгляд документів поданих 22.01.2018р. ОСОБА_3 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області для реєстрації Таїровським селищним головою Овідіопольського району Одеської області ; в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, особа, яка не приймала участі у справі, - кандидат на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області Синіговець В.І. подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_3 зареєстрований кандидатом на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією посвідчення №4 від 27.11.2017 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12.10.2017 року №214 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року було призначено на 24.12.2017 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1-17. Відповідно до Переліку об'єднаних територіальних громад, утворених в межах Одеської області, в яких призначаються перші місцеві вибори 24.12.2017 року (додаток № 9 постанови ЦВК від 12.10.2017 року № 214 ) такі вибори призначені, крім іншого, в Таїровській селищній об'єднаній територіальній громаді - в Таїровську селищну раду Овідіопольського району Одеської області, а також вибори Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

Постановою Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 31.12.2017 року № 337 ОСОБА_3 визнано обраним Таїровським селищним головою на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24.12.2017 року. /т.1 а.с.184/

22.01.2018 року Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області розглянуто заяву кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_3 про відсутність у нього інших представницьких мандатів та посади несумісної з посадою голови Таїровської об'єднаної територіальної громади та додані до неї додатки, а саме: копію паспорту, нотаріально посвідчену копію трудової книжки, копію наказу № 6-ОК від 18.01.2018 року, копію протоколу загальних зборів учасників ТОВ МАХ .

Проте, Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області не було прийнято рішення про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою, в зв'язку з чим ОСОБА_3 звернувся до адміністративного суду з позовом до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправними дій щодо прийняття протокольного рішення про перенесення реєстрації обраного голови Таїровської селищної ради ОСОБА_3, скасування протокольного рішення про перенесення реєстрації обраного голови Таїровської селищної ради ОСОБА_3 та зобов'язання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області на виконання ч.3 ст.89 Закону України Про місцеві вибори зареєструвати ОСОБА_3 Таїровським селищним головою Овідіопольського району Одеської області.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2018 року у справі №815/375/18 визнано протиправною бездіяльність Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо неприйняття рішення про реєстрацію обраного голови Таїровської селищної ради ОСОБА_3; визнано протиправним та скасовано рішення Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, оформлене протоколом від 27.01.2018 року №24 про перенесення реєстрації обраного голови Таїровської селищної ради ОСОБА_3; зобов'язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою Овідіопольського району Одеської області відповідно ч.3 ст.89 Закону України Про місцеві вибори .

08.02.2018 року Центральною виборчою комісією було прийнято постанову №19 Про окремі питання діяльності Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області , якою, крім іншого, зобов'язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області до 12.02.2018 року прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою Овідіопольського району Одеської області згідно з ч.3 ст.89 Закону України Про місцеві вибори .

10.02.2018 року постановою Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №409 на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду у справі №815/375/18 та постанови Центральної виборчої комісії №19 від 08.02.2018 року вирішено зареєструвати ОСОБА_3 Таїровським селищним головою Таїровської об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області.

Не погоджуючись вказаною постановою кандидат на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 оскаржив її до суду.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року у справі №815/614/18 визнано протиправною та скасовано постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою, зобов'язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути документи подані ОСОБА_3 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених судом обставин.

27.02.2018 року на виконання вказаного судового рішення Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області за результатами голосування рішення прийнято не було. Також, будь-якого рішення комісією не було прийнято за результатами розгляду поданих ОСОБА_3 документів. При цьому, питання щодо реєстрації селищним головою ОСОБА_3 на голосування не ставилось.

Не погоджуючись з бездіяльністю Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, ОСОБА_3 оскаржив її до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2018 року у справі №815/903/18 (набрало законної сили 07.03.2018р.) визнано протиправною бездіяльність Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, яка виразилась у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих ОСОБА_3 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області; зобов`язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області розглянути документи, подані ОСОБА_3 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом в постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 обставин, та прийняти рішення відповідно до ст.89 Закону України Про місцеві вибори .

15.03.2018 року на виконання вказаного судового рішення Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області повторно рішення за результатами голосування прийнято не було, а питання щодо реєстрації ОСОБА_3 на голосування не ставилося.

Не погоджуючись з бездіяльністю Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області позивач повторно звернувся до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.03.2018 року та постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 року у справі №815/1150/18 визнано протиправною бездіяльність Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо нерозгляду питання про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою; зобов'язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_3 Таїровським селищним головою на виконання ч.3 ст.89 Закону України Про місцеві вибори .

Вищевказані судові рішення були розглянуті на засіданні ТСВК 24.03.2018 року та голосування з питання реєстрацію ОСОБА_3 селищним головою не відбулося, у зв'язку з відсутністю достатньої кількості членів комісії.

11.04.2018 року була оприлюднена постанова ЦВК №66 Про окремі питання діяльності Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області , якою зобов'язано ТСВК до 16.04.2018 року прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_5 Таїровським селищним головою Овідіопольського району Одеської області згідно з частиною 3 ст.89 Закону України Про місцеві вибори .

16.04.2018 року на засіданні ТСВК було прийнято рішення про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області, з приводу чого було прийнято спірну постанову №418 від 16.04.2018 року Про повторний розгляд документів поданих ОСОБА_3 до Таїровської СВК Овідіополського району Одеської області для реєстрації Таїровським селищним головою Овідіополського району Одеської області , якою визначено, що у ТСВК відсутні правові підстави для прийняття від ОСОБА_3 та його довірених осіб додаткових документів, що стосуються його реєстрації Таїровським селищним головою, оскільки 24.01.2018 року сплинув 20денний строк подання документів з дати офіційного оприлюднення результатів виборів Таїровськоїго селищного голови (04.01.2018 року), встановлений ч.1 ст.89 Закону України Про місцеві вибори. Строк подачі документів не підлягає поновленню, але може бути відтермінований з урахуванням поважних причин на підставі відповідної заяви кандидата на посаду Таїровського селищного голови, яка подається до ТСВК, на підставі ч.2 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори , але така заява від ОСОБА_3 до ТСВК не надходила.

Не погоджуючись з вказаним рішенням ТСВК позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Частково задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що при повторному розгляді наданих ОСОБА_3 документів ТСВК не звільнена від обов'язку повно та всебічно встановити наявність чи відсутність обставин, за якими закон пов'язує можливість зайняття позивачем посади селищного голови. Приймаючи 16.04.2018р. спірну постанову №418 про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови, відповідач мав діяти пропорційно, з дотриманням необхідного балансу, зокрема, взявши до уваги, що станом на 16.04.2018р., окрім судових рішень у справах: №№815/1150/18; 815/614/18 обов'язковою до виконання ТСВК була наявна й постанова ЦВК №66 від 11.04.2018р. Суд першої інстанції з позиції норми ч.2 ст.2 КАС України вважав спірне рішення не обґрунтованим, прийнятим без урахування усіх обставин, що мали значення, з порушенням необхідного балансу між несприятливими наслідками щодо прав ОСОБА_3 бути зареєстрованим, як обраний голова Таїровської селищної ради та цілями, на досягнення яких було спрямоване рішення.

Перевіривши матеріали справи, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеві вибори дільнична виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України. Дільнична виборча комісія: 1) здійснює в межах території відповідної виборчої дільниці контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори; 2) отримує список виборців від органу ведення Державного реєстру виборців, складає список виборців у випадках, передбачених цим Законом, надає його для загального ознайомлення та у випадках, передбачених цим Законом, вносить до нього зміни; 3) забезпечує можливість ознайомлення виборців з відомостями про кандидатів у депутати, зареєстрованих у відповідному виборчому окрузі, та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости а також з рішеннями, опублікованими або оприлюдненими в інший спосіб Центральною виборчою комісією, відповідними територіальними виборчими комісіями, власними рішеннями та повідомленнями; 4) завчасно вручає або надсилає кожному виборцю отримані від органу ведення Державного реєстру виборців іменні запрошення із зазначенням дати проведення місцевих виборів, адреси приміщення для голосування, часу початку і закінчення голосування; 5) забезпечує підготовку приміщення для голосування та виборчих скриньок; 6) у випадках, передбачених цим Законом, вносить зміни до виборчого бюлетеня; 7) організовує голосування на виборчій дільниці; 8) здійснює підрахунок голосів виборців, поданих на виборчій дільниці; 9) складає протоколи про підрахунок голосів виборців, поданих на виборчій дільниці; 10) визнає недійсним голосування на виборчій дільниці у випадках, передбачених цим Законом; 11) розглядає звернення з питань підготовки місцевих виборів, організації голосування на виборчій дільниці та в межах своїх повноважень приймає щодо них рішення; 12) здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Згідно з ст..27 Закону України Про місцеві вибори з питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. Акти i протоколи виборчої комісії за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, складаються у випадках та у кiлькостi примiрникiв, встановлених цим Законом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, зареєстровані для участі у відповідних виборах, їх довірені особи, офіційні спостерігачі. Копія акта чи протоколу надається суб'єкту виборчого процесу відповідних виборів на його вимогу.

Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття. У разі невиконання виборчою комісією вимог цього Закону (бездіяльність виборчої комісії) виборча комісія вищого рівня з відповідних місцевих виборів може прийняти відповідне рішення. У день голосування (день повторного голосування) такі питання розглядаються невідкладно.

Рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити: 1) найменування комісії; 2) найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер; 3) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 4) посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; 5) резолютивну частину.

Рішення виборчої комісії підписується головуючим на засіданні. Зміст та номер рішення повинні бути відображені у протоколі відповідного засідання комісії.

Рішення дільничної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку відповідною територіальною виборчою комісією або судом. У такому випадку відповідна територіальна виборча комісія має право прийняти рішення по суті питання.

Відповідно до ст. 88 Закону України Про місцеві вибори територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює результати місцевих виборів шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації. У повідомленні про результати виборів та обраного сільського, селищного, міського голову, старосту зазначаються прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік народження, відомості про освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання та назву місцевої організації партії, від якої обрано відповідного сільського, селищного, міського голову, старосту (або позначка Висунутий шляхом самовисування ).

Офіційне оприлюднення територіальною виборчою комісією результатів виборів є підставою для звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости та прийняття рішення про припинення дії іншого представницького мандата особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою.

Відповідно до ч.1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, старостою, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради. Особа, обрана сільським, селищним, міським головою, старостою, одночасно з копією заяви про припинення дії іншого представницького мандата подає документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости.

Крім того, Центральною виборчою комісією визначено, що згідно з частиною 1 статті 89 Закону та пунктом 5 Роз'яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2015 року №381 (далі - Роз'яснення), особа, обрана, зокрема, селищним головою, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої до селищної ради. Особа, обрана сільським, селищним, міським головою, старостою, одночасно з копією заяви про припинення дії іншого представницького мандата подає документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости.

У разі звернення особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою, до територіальної виборчої комісії щодо наявності поважних причин, які перешкоджають виконанню вимог частини 1 статті 89 Закону, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання цих причин поважними і встановити інший строк виконання зазначених вимог або про відмову у визнанні цих причин поважними (частина 2 статті 89 Закону).

У разі невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами 1 та 2 статті 89 Закону, особою, обраною на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, вимог частини 1 вказаної статті територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи такою, що відмовилася відповідно від посади сільського, селищного, міського голови, старости, та призначає повторні вибори відповідно сільського, селищного, міського голови, старости (частина шоста статті 89 Закону).

Як вбачається з матеріалів справи, постановою Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 31.12.2017 року №337 ОСОБА_3 визнано обраним Таїровським селищним головою на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24.12.2017 року.

В газеті Чорноморські новини №001-002 від 04.01.2018р. опубліковано повідомлення Таїровської селищної виборчої комісії про обрання ОСОБА_3 Таїровським селищним головою Таїровської об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області.

Таким чином, з 05.01.2018р. розпочався 20-дений строк для кандидата - переможця виборів для подання заяви про припинення іншого представницького мандата, не сумісного з виборною посадою селищного голови, а закінчився 24.01.2018р.

Так, 22.01.2018 року ОСОБА_3 подав до ТСВК заяву про реєстрацію його Таїровським селищним головою, в якій зазначив про відсутність у нього іншого представницького мандата, та інші необхідні документи: копію паспорту, нотаріально посвідчену копію трудової книжки, копію наказу №6-ОК від 18.01.2018 року про звільнення з посади директора ТОВ МАХ , копію протоколу від 18.01.2019р. №1 загальних зборів учасників ТОВ МАХ щодо виходу ОСОБА_3 зі складу учасників ТОВ МАХ . /т.1 а.с.134/

Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області розглянув заяву кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_3 про відсутність у нього інших представницьких мандатів та посади несумісної з посадою голови Таїровської об'єднаної територіальної громади та додані до неї додатки, дійшла до висновку, що протокол загальних зборів учасників ТОВ МАХ №1 від 18.01.2018р. про звільнення ОСОБА_3 з посади директора з 18.01.2018р. за згодою сторін не набув чинності через відсутність засвідчення державою факту зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Разом з тим, відповідно до ч.ч.1,4 ст.78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Одеським апеляційним адміністративним судом при ухваленні постанови від 19.02.2018р. у справі №815/614/18 встановлено, що розглянувши заяву від 22 січня 2018 року кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_3 про відсутність у нього інших представницьких мандатів та посади несумісною з посадою голови Таїровської об'єднаної територіальної громади, додані до неї додатки, Таїровська селищна виборча комісія не перевірила їх відповідність переліку документів визначеного змісту, згідно п.5 Роз'яснення та не надала їм правової оцінки. /т.2 а.с.54-63/

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018р. у справі №815/1150/18 встановлено, що аргументація неможливості проведення ТСВК голосування за рішення про реєстрацію позивача селищним головою є хибною, оскільки постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року у справі №815/614/18 не звільняє ТСВК при повторному розгляді наданих ОСОБА_3 документів від обов'язку повно та всебічно встановити наявність чи відсутність обставини, з якими Закон пов'язує можливість зайняття позивачем посади селищного голови.

Зокрема, ТСВК необхідно було встановити, чи припинені трудові відносини позивача із ТОВ МАХ та чи вийшов позивач із кола учасників (засновників) цього товариства. Саме на відсутність належного підтвердження цих фактів і вказувалось в постанові Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року, якою було зобов'язано ТСВК повторно розглянути подані ОСОБА_3 документи.

Отже, посилання відповідача на сплив визначеного ч.1 ст.89 Закону України Про місцеві вибори 20-денного строку для подання додаткових документів є надуманими, оскільки для належного підтвердження обставин, які в постанові Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року визначені як непідтверджені, надання додаткових документів є необхідним та обов'язковим.

При цьому, за змістом абз.2 ч.6 ст.89 Закону України Про місцеві вибори територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання особи такою, що відмовилась від посади сільського, селищного, міського голови, старости лише у разі ненадання такою особою без поважних причин документів, передбачених ч.1 цієї статті.

В даному випадку, це стосується документів про припинення трудових відносин позивача із ТОВ МАХ та про вихід позивач із кола учасників (засновників) цього товариства.

В ході вирішення даної справи до суду представником позивача додатково надана довідка ТОВ МАХ від 16.03.2018 року №51, відповідно до якої ОСОБА_3 був звільнений з посади директора товариства наказом №6-ОК від 18.01.2018р., винесений на підставі рішення загальних зборів учасників ТОВ МАХ , оформленого протоколом №1 від 18.01.2018 року. Трудова книжка з відповідним записом про звільнення ОСОБА_3 з посади директора ТОВ МАХ була видана 18.01.2018 року, і в цей же день проведено повний розрахунок по заробітній платі. Також ТОВ МАХ звернулося до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради із заявою від 26.01.2018 року для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ МАХ (в тому числі відомостей про керівника юридичної особи) з відповідним пакетом документів.

Судом встановлено, що відповідні реєстраційні записи про виключення позивача зі складу керівництва та складу засновників ТОВ МАХ були внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 29.01.2018 року за заявою ТОВ МАХ .

При цьому, проведення 29.01.2018 року реєстраційних дій стосовно ТОВ МАХ не залежало від волі та дій позивача, що також було встановлено судом апеляційної інстанції у справі №815/1150/18. /т.2 а.с.10/

Адже, враховуючи викладене, з урахуванням вимог ст.78 КАС України щодо підстав звільнення від доказування, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Таким чином, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, тому в порядку ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає його без змін.

Керуючись ст.ст. 272, 273, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області Синіговець Володимира Івановича залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80630059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1770/18

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 20.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 03.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 19.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні