Ухвала
від 02.05.2018 по справі 826/12502/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

       ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА з питань повернення судового збору 02 травня 2018 року          м. Київ          № 826/12502/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши заяву представника позивача про повернення судового збору, сплаченого за подання до суду позовної заяви Державної авіаційної служби України до Центрального відділу державної виконавчої служби міста Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області про визнання протиправними дій та скасування рішення, ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд), надійшов позов Державної авіаційної служби України, (далі - позивач, Державіаслужби), до Центрального відділу державної виконавчої служби міста Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, (далі - відповідач), про визнання протиправними дій відповідача та скасування повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання. До позовної заяви позивачем додано документ про сплату судового збору, а саме, платіжне доручення №947 від 28 вересня 2017 року на суму 1600,00 грн. Ухвалою суду від 11 жовтня 2017 року відкрито провадження у справі, а 07 листопада 2017 року, зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження. Поряд з цим, до суду через канцелярію від представника позивача надійшла письмова заява про повернення судового збору, оскільки судовий збір за подання скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця, сплату якого на законодавчому рівні не визначено, про що також зазначено в постанові Верховного Суду від 28 березня 2018 року у справі №1111/3678/12, (далі - подана заява). Відповідно до ч. 2 ст. 132, ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України), в редакції станом на час розгляду поданої заяви, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі. Разом з тим, згідно з ч. 2 ст. 11, ст. 105, ч. 1 ст. 181 КАС України, в редакції станом на час звернення до суду з даним позовом, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Позов пред'являється шляхом подання позовної заяви до суду першої інстанції. Учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб. Відповідно до ч. 2 ст. 9, ч.ч. 1, 2 ст. 159, ч. 1 ст. 269, ч. 1 ст. 287 КАС України, в редакції станом на час розгляду поданої заяви, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. При розгляді справи судом за правилами загального позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву. У справах, визначених статтями 273 - 277, 280 - 283, 285 - 289 цього Кодексу, заявами по суті справи є позовна заява та відзив на позовну заяву (відзив). Учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб. При цьому, згідно з ч. 3 ст. 106 КАС України, в редакції станом на час звернення до суду з даним позовом, до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати, а відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України, в редакції станом на час розгляду поданої заяви, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону. Тобто, згідно вимог КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору або докази звільнення від його сплати. Крім того, відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. А в ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" визначено ставки судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову. Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для повернення позивачу сплаченого ним судового збору. При цьому, твердження позивача, що сплату судового збору за подання скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця на законодавчому рівні не визначено, не є належним доказом наявності підстав для повернення судового збору, оскільки адміністративна справа відкрита саме за позовною заявою Державіаслужби. При цьому, відкриття провадження в адміністративній справі за скаргою нормами КАС України не передбачено. Суд також вважає безпідставним посилання позивача в обґрунтування поданої заяви на постанову Верховного Суду від 28 березня 2018 року у справі №1111/3678/12, оскільки в даному судовому рішенні справа розглядалась відповідно до норм Цивільного процесуального кодексу України. Суд звертає увагу, що вичерпний перелік підстав для повернення судового збору закріплений в ст. 7 Закону України "Про судовий збір", згідно якої, сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: 1) зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом; 2) повернення заяви або скарги; 3) відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі; 4) залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв'язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням); 5) закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях. У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю. У разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову. У разі укладення мирової угоди, відмови від позову, визнання позову відповідачем на стадії перегляду рішення в апеляційному чи касаційному порядку суд у відповідній ухвалі у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення скаржнику (заявнику) з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого ним при поданні відповідної апеляційної чи касаційної скарги. Повернення сплаченої суми судового збору здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної фінансової політики. Таким чином, виходячи з того, що позивачем не надано належних доказів наявності правових підстав для повернення судового збору, суд прийшов до висновку про необґрунтованість поданої заяви, а тому, вона не підлягає задоволенню, На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 132, 143, 241-243, 248 КАС України, суд - УХВАЛИВ: У задоволенні заяви представника Державної авіаційної служби України про повернення судового збору відмовити. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями). Учасники справи, свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі можуть оскаржити судове рішення щодо судових витрат, якщо це стосується їхніх інтересів. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Суддя          Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.05.2018
Оприлюднено07.05.2018
Номер документу73734391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12502/17

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Постанова від 25.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні