ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 червня 2018 р. Справа № 902/1159/17
Господарський суд Вінницької області в складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Поцалюк Н.В.., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали у справі
про визнання банкрутом
за участю представників:
ГУ ДФС України у Вінницькій області: Островерх Р.В., за довіреністю
арбітражний керуючий Цвик А.О.
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Господарського суду Вінницької області знаходиться справа №902/1159/17 за заявою Головного управління Державної Фіскальної Служби у Вінницькій області до фермерського господарства "Тріум-Вірат" про визнання банкрутом.
Ухвалою суду від 22.01.2018 року відкрито провадження у справі № 902/1159/17 про банкрутство фермерського господарства "Тріум-Вірат"; визнано вимоги ініціюючого кредитора - Головного управління Державної Фіскальної Служби у Вінницькій області до боржника в розмірі 1 997 435,00 грн.; введено процедуру розпорядження майном боржника на 115 календарних днів, до 17.05.2018 року; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Цвика А.О.; встановлено грошову винагороду арбітражного керуючого Цвика А.О. за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат; призначено попереднє судове засідання на 24.04.2018 року.
Ухвалою суду від 24.04.2018 року затверджено реєстр вимог кредиторів боржника, визнавши вимоги Головного управління Державної Фіскальної Служби у Вінницькій області у розмірі 3 480 012,66 грн.: з яких: 1 997 435,00 грн. - основного боргу (третя черга задоволення); 1 482 577,66 грн. - штрафні санкції (пеня) (шоста черга задоволення), а також 16 000,00 грн. - судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (перша черга задоволення). Справу призначено до розгляду в підсумковому судовому засіданні на 05.06.2018 року.
Ухвалою суду від 21.05.2018 року задоволено клопотання арбітражного керуючого (розпорядника майна) Цвика А.О.; продовжено строк процедури розпорядження майном боржника та повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна) Цвика А.О. до 05.06.2018 року.
05.06.2018 року до суду від арбітражного керуючого Цвика А.О. надійшов супровідний лист № 02-04/24 від 05.06.2018 року, до якого, зокрема, додано: звіт розпорядника майна про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат від 04.06.2018 року № 02-04/21; звіт арбітражного керуючого (розпорядника майна) № 02-04/23 від 05.06.2018 року; клопотання № 02-04/25 від 05.06.2018 року про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; клопотання розпорядника майна № 02-04/26 від 05.06.2018 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат та стягнення з ініціюючого кредитора 33 187,00 грн. - грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна боржника у даній справі та 5 128,00 грн. - витрат, пов'язаних з виконанням повноважень у даній справі.
В судове засідання 05.06.2018 року з'явились представник ініціюючого кредитора та арбітражний керуючий Цвик А.О. Боржник повноважного представника в судове засідання не направив. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим реєстром № 411 та витягом з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" розділу "Відстежити".
В ході розгляду справи арбітражним керуючим підтримано клопотання № 02-04/25 від 05.06.2018 року, в якому останній просить припинити процедуру розпорядження майном боржника, визнати боржника банкрутом та відкрити ліквідаційну процедури у даній справі; ліквідатором призначити арбітражного керуючого Цвика А.О.
Представник ініціюючого кредитора підтримав вказане клопотання арбітражного керуючого.
Суд, розглянувши відповідне клопотання, дослідивши письмові докази надані на підтвердження викладених у клопотанні обставин, заслухавши учасників процесу, встановив наступне.
11.05.2018 року відбулось засідання комітету кредиторів ФГ "Тріум-Вірат" (протокол №2 від 11.05.2018 року) на якому, зокрема, було вирішено: прийняти до уваги звіт арбітражного керуючого та визнати роботу розпорядника майна Цвика А.О. у справі №902/1159/17 - задовільною; звернутись до суду з клопотанням про припинення процедури розпорядження майном та про перехід до процедури ліквідації та про призначення у новій судовій процедурі ліквідатором ФГ "Тріум-Вірат" арбітражного керуючого Цвик А.О.; уповноважити розпорядника майна підготувати та подати відповідне клопотання до суду.
04.06.2018 року відбулись збори кредиторів ФГ "Тріум-Вірат" (протокол №2 від 04.06.2018 року) на яких було прийнято рішення: звернутись до суду з клопотанням про припинення процедури розпорядження майном та про перехід до процедури ліквідації та про призначення у новій судовій процедурі ліквідатором ФГ "Тріум-Вірат" арбітражного керуючого Цвика А.О.; уповноважити розпорядника майна підготувати та подати відповідне клопотання до суду.
Крім того, за змістом звіту розпорядника майна № 02-04/23 від 05.06.2018 року, на запити арбітражного керуючого до керівника та бухгалтера підприємства ФГ "Тріум-Вірат" про надання документів для проведення фінансового та господарського аналізу, проведення дій щодо виявлення ознак фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, проведення інвентаризації майна у відповідь було встановлено, що нерухоме майно, земельні ділянки і т.п. відсутні у власності.
Також, арбітражним керуючим було надіслано відповідні запити щодо виявлення майна та активів боржника.
Так, на запити арбітражного керуючого отримано наступні відповіді:
Відповідно до повідомлення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області № 1002-08-236 від 13.02.2018 року, в Департаменті відсутня будь-яка інформація щодо наявності у ФГ "Тріум-Вірат" документів, які надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт та щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів. Разом з тим, відповідно до даних Реєстру дозвільних документів, документів за параметром пошуку код ЄДРПОУ: 35840895 - не знайдено.
Відповідно до електронного витягу з Єдиного державного реєстру МВС України від 12.02.2018 року, зареєстровані авто за боржником відсутні.
Відповідно до листа ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області № 08/813 від 21.02.2018 року, в реєстрі машин ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області станом на 20.02.2018 року за боржником сільськогосподарська техніка не зареєстрована.
За даними Державної служби інтелектуальної власності, в т. ч. відомостей отриманих з веб-порталу ДСІВ за адресою http://sips.gov.ua/ua/registers.html встановлено наступне: (У зв'язку з тим, що Державна служба інтелектуальної власності України (ДСІВ) з 19.05.2017 року припинила виконувати функції з реалізації державної політики у сфері інтелектуальної власності: діяльність, пов'язану з їх виконанням, відтепер здійснює Міністерство економічного розвитку і торгівлі України. За даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, в т. ч. відомостей отриманих з веб-порталу за адресою http://www.me.gov.ua/Documents/... встановлено наступне: відомості з Державного реєстру патентів України на винаходи, з яких вбачається, що у вказаному реєстрі не знайдено жодного запису за критерієм пошуку: ФГ "Тріум-Вірат" (код ЄДРПОУ 35840895); відомості з Державного реєстру патентів України на корисні моделі, з яких вбачається, що у вказаному реєстрі не знайдено жодного запису за критерієм пошуку: ФГ "Тріум-Віраг" (код ЄДРПОУ 35840895); відомості з Державного реєстру патентів України на промислові зразки, з яких вбачається, що у вказаному реєстрі не знайдено жодного запису за критерієм пошуку: ФГ "Тріум-Вірат" (код ЄДРПОУ 35840895); відомості з Державного реєстру свідоцтв України на знаки для товарів і послуг, отриманих по критерію пошуку ФГ "Тріум-Вірат" (код ЄДРПОУ 35840895) з яких вбачається, що в цьому Реєстрі відсутні відомості про видачу свідоцтв У країни на знаки для товарів і послуг на ім'я ФГ "Тріум-Вірат" (код ЄДРПОУ 35840895).
За даними отриманими від Державної служби геології та надр України (лист №5322/03/12-18 від 27.03.2018 року), інформація щодо наявності у боржника спеціальних дозволів на користування надрами - відсутня.
Відповідно до листа Вінницької митниці ДФС № 688/8/02-80-18 від 02.02.2018 року, боржник не перебуває на обліку осіб, які здійснюють операції з товарами в Вінницькій митниці, товари, які ввезено даним підприємством та знаходяться на складах Вінницької митниці - відсутні.
Відповідно до довідки № 1337/10/02-32-17-02, виданої 16.02.2018 року ГУ ДФС у Вінницькій області, майно боржника в податкову заставу не описувалось.
Відповідно до листа ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області № 0-2-0.2-2571/2-18 від 05.03.2018 року, на території області станом на 01.01.2013 року відсутні відомості про реєстрацію земельних ділянок за боржником.
Згідно листа ДФС України № 2790/Ц/99-99-18-02-03-14 від 26.02.2018 року, боржник не перебуває на обліку в митницях як суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності.
28.02.2018 року відповідно до наказу № 1 щодо проведення інвентаризації активів ФГ "Тріум-Вірат" утворено комісію по інвентаризації майна ФГ "Тріум-Вірат".
Відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 року за № 879, комісією по інвентаризації 15.01.2018 року проведено інвентаризацію майна ФГ "Тріум - Вірат", за результатами якої будь-яких майнових або немайнових активі виявлено не було.
Крім того, розпорядником майна із залученням на договірних засадах аудиторської компанії проведено аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, виявлення ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства відносно ФГ "Тріум-Вірат" станом на 31.12.2017 року.
За наслідками аналізу, ознак фіктивного та доведення до банкрутства не виявлено, встановлено наступне.
При проведенні аналізу показників фінансово - господарської діяльності ФГ "ТріумВірат" за період 01.01.2015 - 31.12.2017 роки встановлено наступне:
станом на 31.12.2017 року ФГ "Тріум-Вірат" є неплатоспроможним і фінансово нестійким, причиною чого стала кредиторська заборгованість ГУ ДФС у Вінницькій області. Ліквідність активів не дозволяє задовільнити вимоги кредитора та покрити борг, немає фінансової незалежності і стійкості, що в цілому є загрозою господарювання підприємства;
аналіз стану необоротних активів ФГ "Тріум-Вірат" встановив, що основні засоби в
активах підприємства на кінець аналізуємого періоду відсутні;
аналіз оборотних активів ФГ "Тріум-Вірат" встановив, що вони станом на 31.12.2017 року складають 90,9 тис.грн. та не покривають існуючий борг;
залишки виробничих запасів протягом 2015-2016 років реалізовані і не придбавались, в зв'язку з відсутністю оборотних коштів, що теж свідчить про неплатоспроможність та кризовий фінансовий стан підприємства. Станом на 31.12.2017 року виробничих запасів немає;
протягом періоду з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року показник власного капіталу (пасив) становить: 2015 рік - 162,8 тис. грн., 2016 рік - 136,9 тис. грн., 2017 рік - (-3428,3) тис. грн. Зміни у власному капіталі відбувались за рахунок прибутків та збитків, у 2015 році отримано прибуток - 34,2 тис. грн., у 2016 році - збиток в розмірі 55,9 тис. грн., за результатами 2017 року збиток в розмірі (-3428,3) тис. грн.
Проведений аналіз ознак приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства не виявив.
Викладені у звіті обставини підтверджені належними письмовими доказами.
З врахуванням встановлених обставин, суд дійшов слідуючих висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Цей Закон має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, за винятком випадків, передбачених цим Законом.
Згідно із приписами ч. 1, ч. 2 ст. 27 Закону про банкрутство, у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації, мирової угоди) або закривається провадження у справі.
До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів зобов'язані прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; відхилити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації; подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі його неподання боржником; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; подати до господарського суду клопотання про укладення мирової угоди. У разі наявності обставин, що не надають комітету кредиторів можливості у встановлені строки прийняти одне з таких рішень, комітет кредиторів може прийняти рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про продовження строку процедури розпорядження майном.
Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону про банкрутство, у підсумковому засіданні господарський суд за пропозицією розпорядника майна боржника та на підставі рішення зборів кредиторів приймає одне з таких судових рішень: ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому статтею 30 цього Закону; ухвалу про введення процедури санації та зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі відхилення плану санації боржника зборами кредиторів або неподання його боржником; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство; ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду в межах граничного строку, визначеного цим Законом.
Частиною 1 ст. 37 Закону про банкрутство встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців. Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.
Згідно із приписами ст. 1 Закону про банкрутство, банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 38 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника.
Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Згідно ч. 3 ст. 38 Закону про банкрутство, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство визначається Положенням затвердженим Постановою пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 року № 16.
Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону про банкрутство, з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації, або затвердження мирової угоди процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.
Згідно ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство, у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
В силу ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 115 Закон про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.
Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Додаткова грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією визначається в розмірі 5 відсотків від обсягу стягнутих на користь боржника активів (повернення грошових коштів майна, майнових прав), які на день відкриття провадження у справі про банкрутство перебували у третіх осіб, а також 3 відсотків від обсягу погашених вимог конкурсних кредиторів.
Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
Право вимоги арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) на додаткову грошову винагороду виникає з дня фактичного надходження до боржника стягнутих на його користь активів чи їх частини, які на день відкриття провадження у справі про банкрутство перебували у третіх осіб, або з дня фактичного повного або часткового погашення вимог конкурсних кредиторів пропорційно до їх обсягу.
Відповідно до п. 37 Інформаційного листа від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI), керуючий санацією і ліквідатор має право на основну грошову винагороду (максимальний розмір якої не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат на місяць) та додаткову грошову винагороду в розмірі 5 відсотків від обсягу стягнутих на користь боржника активів (повернення коштів, майна, майнових прав), які на день відкриття провадження у справі про банкрутство перебували у третіх осіб, а також 3 відсотків від обсягу погашених вимог конкурсних кредиторів.
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Як встановлено судом, згідно протоколу № 2 від 11.05.2018 року засідання комітету кредиторів ФГ "Тріум-Вірат" та протоколу зборів кредиторів від 04.06.2018 року, окрім іншого, було прийнято рішення: звернутись до суду з клопотанням про припинення процедури розпорядження майном та про перехід до процедури ліквідації та про призначення у новій судовій процедурі ліквідатором ФГ "Тріум-Вірат" арбітражного керуючого Цвика А.О.; уповноважити розпорядника майна підготувати та подати відповідне клопотання до суду.
При цьому, арбітражний керуючий Цвик А.О. у клопотанні № 02-04/25 від 05.06.2018 року просить призначити його ліквідатором приватного підприємства ФГ "Тріум-Вірат".
Як було зазначено раніше, в судовому засіданні арбітражний керуючий підтримав дане клопотання.
Представник ініціюючого кредитора також підтримав дане клопотання.
З огляду на вищевикладене та встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для припинення процедури розпорядження майном ФГ "Тріум-Вірат" та повноважень розпорядника майна боржника Цвика А.О. та визнання ФГ "Тріум-Вірат" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором у справі №902/1159/17 арбітражного керуючого Цвика А.О.
Крім того, в підсумковому засіданні судом розглянуто клопотання арбітражного керуючого Цвика А.О. № 02-04/26 від 05.06.2018 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат та стягнення з ініціюючого кредитора; та звіт розпорядника майна про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат від 04.06.2018 року № 02-04/21.
В судовому засідання арбітражний керуючий підтримав дане клопотання.
Представник ініціюючого кредитора не заперечив щодо вказаного клопотання, зокрема, і щодо стягнення з ініціюючого кредитора грошової винагороди та витрат розпорядника майна боржника.
Так, за змістом клопотання та звіту розпорядника майна, у відповідності до встановленого судом розміру грошової винагороди у дві мінімальні заробітні плати за кожен місяць виконання повноважень розпорядника майна ФГ "Тріум-Вірат", арбітражним керуючим нараховано грошову винагороду розпорядника майна за період з 22.01.2018 року по 05.06.2018 року на загальну суму 33 187 грн., в тому числі: січень 2018 року - 9 днів (7446/3l x 9) = 2162 грн.; лютий 2018 року - 28 днів = 7 446 грн.; березень 2018 року - 31 день = 7446 грн.; квітень 2018 року - 30 днів = 7446 грн.; травень 2018 року - 31 день = 7446 грн.; червень 2018 року - 5 днів (7446/30 х 5) = 1241 грн. Розрахунок грошової винагороди здійснювався виходячи з того, що ст. 8 ЗУ "Про державний бюджет на 2018 рік" встановлено розмір мінімальної заробітної плати на рівні 3 723 грн.
Також, розпорядником майна ФГ "Тріум-Вірат" за період з 22.01.2018 року по 05.06.2018 року здійснено витрат на загальну суму 5 128,00 грн., що складаються з поштових витрат (128,00 грн.) та витрат на проведення аналізу фінансово-господарської діяльності боржника (5 000,00 грн.), та які підтверджуються відповідними письмовими доказами (копії фіскальних чеків, поданих до суду 21.05.2018 року та копія квитанції від 01.06.2018 року, подана до суду 05.06.2018 року).
11.05.2018 року відбулось засідання комітету кредиторів ФГ "Тріум-Вірат" (протокол №1 від 11.05.2018 року) на якому, зокрема, було вирішено: схвалити звіт арбітражного керуючого Цвика А.О. про нарахування та відшкодування витрат розпорядника майна за період з 22.01.2018 року по 11.05.2018 року в загальній сумі 128,00 грн; погодити нараховану грошову винагороду розпорядника майна за період з 22.01.2018 року по 11.05.2018 року на загальну суму 27 142,00 грн.
11.05.2018 року відбулось засідання комітету кредиторів ФГ "Тріум-Вірат" (протокол №2 від 11.05.2018 року) на якому, зокрема, було вирішено: схвалити звіт розпорядника майна Цвика А.О. про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат у справі про банкрутство ФГ "Тріум-Вірат" за період з 22.01.2018 року по 05.06.2018 року в загальній сумі 38315,00 грн.
Станом на день розгляду справи, суду не надано докази на підтвердження здіснення оплати послуг арбітражного керуючого Цвика А.О. за виконання повноважень розпорядника майна ФГ "Тріум-Вірат" та відшкодування понесених ним витрат.
Відповідно до ч. 7 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", розпорядник майна звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на першому засіданні комітету кредиторів, а також за результатами процедури розпорядження майном боржника. Керуючий санацією не рідше одного разу на три місяці, а ліквідатор - щомісяця звітують перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Згідно п. 37 Інформаційного листа від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI), звіти арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат повинні бути схвалені або погоджені комітетом кредиторів, а звіти за підсумками судових процедур (розпорядження майном, санації, ліквідації) - затверджені господарським судом.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 115 Закон про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника.
Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Відповідно до ч.4 ст. 115 Закон про банкрутство, витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов'язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов'язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
Відповідно до ч.7 ст. 115 Закон про банкрутство, розпорядник майна звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на першому засіданні комітету кредиторів, а також за результатами процедури розпорядження майном боржника. Керуючий санацією не рідше одного разу на три місяці, а ліквідатор - щомісяця звітують перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Згідно п. 37 Інформаційного листа від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI), звіти арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат повинні бути схвалені або погоджені комітетом кредиторів, а звіти за підсумками судових процедур (розпорядження майном, санації, ліквідації) - затверджені господарським судом.
Як зазначено раніше, комітетом кредиторів боржника було схвалено звіт розпорядника майна Цвика А.О. про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат у справі про банкрутство ФГ "Тріум-Вірат" за період з 22.01.2018 року по 05.06.2018 року в загальній сумі 38315,00 грн.
Враховуючи встановлені обставини та наведені вище положення закону, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Цвика А.О. № 02-04/26 від 05.06.2018 року; затвердження звіту від 04.06.2018 року № 02-04/21 про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат; стягнення з ініціюючого кредитора - Головного управління Державної Фіскальної Служби у Вінницькій області на користь арбітражного керуючого Цвика А.О. 33 187,00 грн. - грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна боржника - ФГ "Тріум-Вірат" у даній справі та 5 128,00 грн. - витрат, пов'язаних з виконанням повноважень у даній справі.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Законом.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 4, 27, 37-41, 98, 114, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 2, 3, 18, 234, 235, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Затвердити звіт арбітражного керуючого (розпорядника майна) Цвика А.О. № 02-04/23 від 05.06.2018 року у справі № 902/1159/17 про банкрутство фермерського господарства "Тріум-Вірат".
2. Задоволити клопотання арбітражного керуючого (розпорядника майна) Цвика А.О. № 02-04/26 від 05.06.2018 року, у повному обсязі.
3. Затвердити звіт арбітражного керуючого Цвика А.О. № 02-04/21 від 04.06.2018 року про нарахування та виплату грошової винагороди розпорядника майна, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури розпорядження майном у справі №902/1159/17 про банкрутство фермерського господарства "Тріум-Вірат".
4. Стягнути з Головного управління Державної Фіскальної Служби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ 39402165) на користь арбітражного керуючого (розпорядника майна) Цвика Андрія Олеговича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1823 від 21.06.2017 року; АДРЕСА_1; ідент. код НОМЕР_1) 33 187,00 грн. - грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна боржника - фермерського господарства "Тріум-Вірат" у справі № 902/1159/17 та 5 128,00 грн. - витрат, пов'язаних з виконанням повноважень у справі № 902/1159/17 про банкрутство фермерського господарства "Тріум-Вірат".
5. Видати наказ після набрання постановою законної сили.
6. Припинити процедуру розпорядження майном фермерського господарства "Тріум-Вірат" (22300, вул. Л. Яковчука, 11, смт. Літин, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 35840895) та повноваження розпорядника майна фермерського господарства "Тріум-Вірат" у справі № 902/1159/17 - арбітражного керуючого Цвика Андрія Олеговича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1823 від 21.06.2017 року; АДРЕСА_1; ідент. код НОМЕР_1).
7. Визнати боржника - фермерське господарство "Тріум-Вірат" (22300, вул. Л.Яковчука, 11, смт. Літин, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 35840895) у справі №902/1159/17 банкрутом.
8. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
9. Призначити ліквідатором фермерського господарства "Тріум-Вірат" (22300, вул.Л.Яковчука, 11, смт. Літин, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 35840895) у справі №902/1159/17 арбітражного керуючого Цвика Андрія Олеговича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1823 від 21.06.2017 року; АДРЕСА_1; ідент. код НОМЕР_1).
10. Ліквідатору Цвику А.О. до завершення ліквідаційної процедури фермерського господарства "Тріум-Вірат" по справі № 902/1159/17, забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
11. З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
12. Ліквідатору Цвику А.О. надавати суду щомісячно звіт про виконану роботу по справі № 902/1159/17.
13. Призначити судове засідання на 04.09.2018 року - 10:30 год., в приміщенні господарського суду Вінницької області (вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018).
14. Здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника - фермерського господарства "Тріум-Вірат" (22300, вул. Л.Яковчука, 11, смт. Літин, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 35840895) у справі № 902/1159/17 банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство.
15. Постанову направити згідно переліку рекомендованим листом.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури набирає законної сили з моменту її прийняття.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені ст.ст. 254-256, пп. 17.5 п. 17 ч. 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук. 6 прим.:
1 - до справи;
2 - Головне управління ДФС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028);
3 - ФГ "Тріум-Вірат" (вул. Л. Яковчука, 11, смт. Літин, Вінницька область, 22300);
4 - Арбітражний керуючий Цвик А.О. (АДРЕСА_1).
5 - Літинський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області (22300, Вінницька область, смт. Літин, вул. Героїв Чорнобиля, 17);
6 - Літинська РДА (22300, Вінницька обл., смт. Літин, вул.Соборна, 7);
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2018 |
Оприлюднено | 11.06.2018 |
Номер документу | 74569309 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Північно-західний апеляційний господарський суд
Савченко Григорій Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні