Постанова
від 05.06.2018 по справі 812/426/14
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 червня 2018 року

Київ

справа №812/426/14

адміністративне провадження №К/9901/20575/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Ханової Р.Ф., Васильєвої І.А.

розглянувши в порядку письмового провадження заяву Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління ДФС у Луганській області про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 16 березня 2016 року

в адміністративній справі №812/426/14

за позовом Приватного акціонерного товариства Луганськспецтехкомплект

до Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Ленінська об'єднана державна податкова інспекція у м. Луганську Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ДПІ) у березні 2015 року звернулась до Верховного Суду Україні із заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 16.03.2016 в зв'язку з неоднаковим застосуванням судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права.

Ухвалою Верховного Суду Україні від 22.03.2017 відкрито провадження у справі.

19.02.2018 справа надійшла до Касаційного адміністративного суду.

Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи якими обґрунтовано заяву ДПІ, перевіривши правильність застосування судом касаційної інстанції норм процесуального права, колегія суддів Касаційного адміністративного суду вважає, що заява підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.03.2016 закрито касаційне провадження у справі №812/426/14.

Ухвалу суду мотивовано тим, що 08.09.2014 Вищий адміністративний суд України відкрив касаційне провадження за скаргою ДПІ на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 11 березня 2014 року і ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2014 року та витребувано справу з Луганського окружного адміністративного суду.

У зв'язку з незаконним захопленням будівлі Луганського окружного адміністративного суду матеріали справи були втрачені.

На вимогу суду касаційної інстанції Луганським окружним адміністративним судом 25.09.2015 відкрито провадження з відновлення втраченого судового провадження. Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 22.10.2015 відновлено втрачене провадження в частині процесуальних документів.

За результатами вивчення частково відновленого втраченого провадження у справі №812/426/14 Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про неможливість розгляду касаційної скарги з огляду на недостатність зібраних матеріалів та закрив касаційне провадження на підставі приписів статті 279 КАС України.

На підтвердження неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права заявником надано копії ухвал Вищого адміністративного суду України від 08.02.2017 у справі №К/800/7505/14 та від 18.01.2017 у справах К/9991/18875/12, К/9991/60898/12.

Додані до заяви ДПІ судові рішення свідчать про неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права, а саме - статті 279 КАС України, наслідком чого є прийняття судового рішення, яке перешкоджає подальшому провадженню у справі.

Питання, пов'язані з відновленням втраченого судового провадження в адміністративній справі регулювались положеннями Розділу VІІ КАС України (в редакції, що діяла до 15.12.2017).

Статтею 273 КАС України передбачено можливість відновлення повністю або частково втраченого судового провадження в адміністративній справі, закінченій ухваленням судового рішення.

Відповідно до статті 275 цього Кодексу заява про відновлення втраченого судового провадження подається до суду, який ухвалив рішення по суті справи.

Згідно з частиною третьою статті 279 КАС у разі недостатності зібраних матеріалів для точного відновлення втраченого судового провадження суд ухвалою закриває розгляд заяви про відновлення провадження і роз'яснює особам, які беруть участь у справі, право на повторне звернення з такою самою заявою за наявності необхідних документів.

Водночас, порядок здійснення касаційного провадження врегульовано Главою 2 Розділу ІV КАС України.

Так, відповідно до частини четвертої статті 218 КАС України особа, яка подала касаційну скаргу, має право відмовитися від неї до закінчення касаційного провадження. Про прийняття відмови від касаційної скарги та закриття касаційного провадження суд постановляє ухвалу.

Інших підстав для прийняття судом касаційної інстанції ухвали про закриття касаційного провадження КАС України не передбачав, відтак, з огляду на положення статті 223 КАС України, суд за наслідками розгляду касаційної скарги мав прийняти одне з перелічених у цій статті судових рішень по суті касаційної скарги.

За таких обставин колегія суддів Касаційного адміністративного суду доходить висновку про те, що рішення щодо можливості відновлення втраченого провадження повністю або в частині приймається в порядку окремого особливого судового провадження, встановленого розділом VII КАС України. Прийняття цього рішення за підсудністю відноситься до повноважень суду, який ухвалив рішення по суті спору або постановив ухвалу про закриття провадження у справі. Відповідно до частини третьої статті 279 КАС України саме цей суд вправі закрити розгляд заяви про відновлення провадження у разі недостатності зібраних матеріалів для точного відновлення втраченого судового провадження та роз'яснити особам, які беруть участь у справі, право на повторне звернення з такою самою заявою за наявності необхідних документів.

На стадії касаційного перегляду рішень судів першої та апеляційної інстанцій, приводом для якого є касаційна скарга, а підставами - порушення судом норм матеріального чи процесуального права, суд касаційної інстанції не має повноважень на закриття касаційного провадження на підставі статті 279 КАС України з посиланням на недостатність зібраних матеріалів.

Статтею 243 КАС України обумовлено, що за наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, суд має право у разі порушення судом норми процесуального права, що перешкоджає подальшому провадженню у справі скасувати судове рішення повністю або частково і передати справу на розгляд до відповідного суду першої, апеляційної чи касаційної інстанції.

Оскільки при прийнятті Вищим адміністративним судом України ухвали від 16 березня 2016 року про закриття касаційного провадження у справі №2а/1270/715/2012 неправильно застосовано норми процесуального права що призвело до прийняття судового рішення, яке перешкоджає подальшому провадженню у справі, ухвала суду підлягає скасуванню.

Керуючись пунктом 1 частини 1 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017)

ПОСТАНОВИВ:

Заяву Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління ДФС у Луганській області про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 16.03.2016 року у справі №812/426/14 задовольнити.

Ухвалу Вищого адміністративного суду України від 16.03.2016 року скасувати.

Справу передати до суду касаційної інстанції для подальшого провадження за касаційною скаргою Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 11 березня 2014 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2014 року.

Постанова оскарженню не підлягає.

Судді І.А. Гончарова

Р.Ф. Ханова

І.А. Васильєва

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення05.06.2018
Оприлюднено12.06.2018
Номер документу74579960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/426/14

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 05.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні