Постанова
від 11.08.2006 по справі 11/235
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/235

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА  

                 

11 серпня 2006 р.                                                             Справа  № 11/235

 За позовом Закарпатського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, м.Ужгород

   

 до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Берен-Будсервіс", с.Луг Великоберезнянського району

   

Розглядається справа про стягнення  4213  гривень в тому числі пені.

Головуючий суддя - Якимчук Л.М.  

Представники:

від позивача -  Шибаєв А.М. - представник, довіреність від 17.04.2006

від відповідача - не з"явився.

СУТЬ СПОРУ:  Позивачем заявлено позов до відповідача про стягнення         4100грн. адміністративно-господарських санкцій за порушення нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів,  передбаченого статтею 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі Закон), а також 113грн. пені за порушення  термінів сплати адміністративно-господарських  санкцій, нарахованих на підставі  статті              20 згаданого  Закону. Відповідно до  вимог  статті 19 Закону відповідач повинен  був працевлаштувати одного інваліда, однак, не працевлаштував, що видно із поданого до відділення звіту (форма 10 ПІ річна  „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів” за 2005 рік), тому повинен відрахувати йому (позивачу)  адміністративно-господарські санкції.

            Відповідач у письмовому поясненні  позовні вимоги  не визнав, з мотивів викладених у ньому, зокрема зазначає, що статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі Закон) встановлено норматив створення робочих місць для підприємств, установ і  організацій, призначених для працевлаштування інвалідів, а частиною першою  статті 18 цього ж Закону передбачено, що  працевлаштування інвалідів здійснюється  органами  Міністерства праці України, Міністерства  соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями  інвалідів (органами працевлаштування інвалідів).

               Отже, обов"язок підприємства щодо створення робочих місць  для інвалідів не супроводжується  його обов"язком  підбирати і працевлаштовувати  інвалідів на створені робочі місця. Разом з тим, відповідно до п.4 статті 23  Закону України "Про місцеві державні адміністрації" такий обов"язок, зокрема,  покладається  на місцеві  державні адміністації. Голова місцевої адміністрації повинен видати розпорядження, яким  встановити для підприємства норматив створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та довести  його до відповідного підприємства, однак, таке розпорядження не видавалось.

                  Таким чином, відповідач вважає, що його вина, як одна з обов"язкових  умов  юридичної відповідальності, відсутня, так як є об"єктивна сторона правопорушення, оскільки на підприємство не покладається обов"язок  підбирати та працевлаштовувати інвалідів.

          

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення уповноваженого представника позивача,

СУД ВСТАНОВИВ:

Частиною першою ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” № 875 –ХІІ  від 21.03.1991 з подальшими змінами та доповненнями (далі Закон), для підприємств ( об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання, встановлено норматив робочих місць  для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця.

Пунктом 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету  Міністрів України від  03.05.1995 № 314 „Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів” ( далі Положення) встановлено, що підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів; щорічно до 01 лютого року, що настає за звітним, подають відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відомості, про середню річну заробітну плату на підприємстві, середню облікову чисельність штатних працівників облікового складу та про кількість працюючих інвалідів;  інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Отже,  нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні на підприємства покладено обов'язок щодо створення певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Як вбачається із звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік ( форма №10- ПІ ), копія якого міститься в матеріалах справи, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу становила 23 чоловік, у зв'язку з чим норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, відповідно до ч.1 ст. 19 згаданого Закону, становить 1 робоче місце, однак, відповідач не виконав вказаний норматив.

Згідно з п.3 Положення, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інваліда відповідної нозоології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда. А пунктом  2 Положення передбачено, що робочим місцем інваліда може бути звичайне робоче місце, якщо за умовами праці та з урахуванням фізичних можливостей інваліда воно може бути використано для його працевлаштування.

Відповідачем не подано суду доказів про створення такого робочого місця, інформування відповідних органів про його створення, та доказів працевлаштування інваліда, відзив на позов на вимогу суду він не  надіслав,  явку свого уповноваженого  представника  у судове  засідання не  забезпечив, обставини, викладені у позовній заяві не спростував.

        Відповідно до статті 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,   організації   громадських  організацій  інвалідів, фізичні    особи,    які    використовують   найману   працю,   де середньооблікова   чисельність   працюючих  інвалідів  менша,  ніж установлено  нормативом,  передбаченим  статтею  19  цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів    адміністративно-господарські   санкції,   сума   яких визначається  в  розмірі  середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному  підприємстві,  установі,  організації,  у тому числі підприємстві,   організації   громадських  організацій  інвалідів, фізичної  особи,  яка  використовує найману працю, за кожне робоче місце,  призначене  для  працевлаштування  інваліда  і  не зайняте інвалідом.  Для  підприємств,  установ,  організацій, у тому числі підприємств,   організацій   громадських   організацій  інвалідів, фізичних   осіб,   на  яких  працює  від  8  до  15  осіб,  розмір адміністративно-господарських  санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в   розмірі   половини   середньої   річної  заробітної  плати  на відповідному  підприємстві,  в установі, організації, у тому числі підприємстві,  організації  громадських  організацій  інвалідів.

         Враховуючи, що відповідачем не працевлаштовано одного інваліда, а середньорічна заробітна плата штатного працівника  на підприємстві у  2005 році становила  4100 грн. (графа 05 звіту форми № 10 –ПІ), він (відповідач) повинен сплатити позивачу 4100грн. адміністративно-господарських  санкцій             ( 4100 х 1). Однак, відповідач вказану суму позивачу добровільно не сплатив, у зв"язку з чим, вона підлягає стягненню.

            Відповідно до статті 20 Закону позивач також нарахував відповідачу пеню,  за порушення  термінів сплати  адміністративно-господарських санкцій, у сумі 113грн., яка також підлягає стягненню.

          Керуючись ст.ст. 17, 18,  21, 69, 71, 86, 94, 98, 158, 162, 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства,

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задоволити  повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Берен-Будсервіс" (с.Луг,117 Великоберезнянського району, код 31394288):

а) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м.Ужгород, пл.Ш.Петефі,14, код 13592841) суму 4213грн., з яких 4100грн. адміністративно-господарські санкції, 113грн. пеня.

3. Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                 Якимчук Л.М.

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення11.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу74701
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/235

Ухвала від 27.09.2005

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Юрій Олексійович

Рішення від 30.08.2005

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Юрій Олексійович

Ухвала від 12.08.2005

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Юрій Олексійович

Ухвала від 05.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Радченя Д.І.

Ухвала від 25.09.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.Ю. Філімонова

Рішення від 17.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 19.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Соболєва С.М.

Ухвала від 03.10.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 19.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 21.09.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні