Рішення
від 16.07.2018 по справі 2а-0870/1629/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 липня 2018 року 11 год 15 хв.Справа № 2а-0870/1629/11 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач про стягнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами в Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач (далі - відповідач) у якому позивач просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач економічні санкції у розмірі 1117,14 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що відповідачем не сплачено у добровільному порядку та у встановлені законом строки штрафні санкції визначені рішенням про застосування економних санкцій № 9 від 28.01.2011. Зазначає, що рішення не оскаржувалось відповідачем, є чинним та підлягає виконанню. З огляду на таке, просить стягнути суму економічних санкцій у розмірі 1117,14 грн. у примусовому порядку з відповідача у справі.

Ухвалою суду від 24.03.2011 адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області залишено без руху.

Ухвалою 04.04.2011 відкрито провадження у адміністративній справі № 2а - 0870/1629/11. Закінчено підготовче провадження у справі і призначено справу № 2а- 0870/1629/11 до судового розгляду на 18.04.2011.

Ухвалою від 18.04.2011 провадження у справі №2а-0870/1629/11 зупинено до набрання чинності рішенням у справі № 2а-0870/2381/11 за позовом ТОВ "Агропродпостач" до Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області про скасування рішення про застосування економічних санкцій №9 від 28.01.2011.

Ухвалою суду від 18.04.2013 провадження у справі № 2а-0870/1629/11 поновлено з 29.04.2013. Засідання суду призначено на 29 квітня 2013 року.

Ухвалою суду від 29.04.2013 зупинено провадження у справі до встановлення правонаступника Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області. Зобов'язано сторін повідомити про усунення обставин, які стали підставою для зупинення провадження у справі.

Ухвалою судді Лазаренка М.С. від 15.09.2016 прийнято до провадження адміністративну справу №2а-0870/1629/11 за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач про стягнення економічних санкцій.

Ухвалою суду від 16.07.2018 поновлено провадження в адміністративній справі № 2а-0870/1629/11 з 16.07.2018. Замінено позивача у справі Державну інспекцію з контролю за цінами в Запорізькій області правонаступником Головним управлінням Держпродспоживслужби у Запорізькій області. Судове засідання призначено 16.07.2018.

Представник позивача не прибув у судове засідання, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. Матеріали справи містять заперечення ТОВ Агропродпостач від 13.04.2011 вх. № 12339, в яких зазначає, що рішення № 9 від 28.01.2011 про застосування до ТОВ Агропродпостач економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є необґрунтованим і незаконним. З огляду на таке, просить відмовити у позові.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

За таких обставин та керуючись частиною першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.

На підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Так, у період з 17.01.2011 по 24.01.2011 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування цін на окремі види продовольчих товарів.

Перевіркою встановлено, що відповідачем у грудні 2010 року застосовано торгівельні надбавки на окремі види продовольчих товарів понад установлений граничний розмір, чим порушено вимоги розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 22.09.2008 № 353 Про встановлення граничних торговельних (постачальницько-збутових) надбавок на продовольчі товари внаслідок чого ним було отримано необґрунтовану виручку у розмірі 372,80 грн.

За результатами перевірки позивачем було складено акт від 24.01.2011 №16 на підставі якого до відповідача застосовано економічні санкції за порушення державної дисципліни цін на суму 1 117,14 грн. про що прийнято рішення від 28.01.2011 №9 та направлено претензію від 31.01.2011 № 01-15/231/1.

У зв'язку з несплатою відповідачем вказаної заборгованості у добровільному порядку позивач звернувся із даним позовом до суду.

Указом Президента України від 19.01.2012 № 19/2012 утворено Державну інспекцію України з контролю за цінами та покладено на неї функції з реалізації державної політики з контролю за цінами.

Указом Президента України від 30.03.2012 № 236/2012 затверджено Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 № 429-р утворено територіальні органи Інспекції як структурні підрозділи апарату Інспекції.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади (далі - постанова КМУ № 442) Державна інспекція з контролю за цінами ліквідована, при цьому на Державну службу статистики покладено тільки функції з моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку.

Тоді як, виходячи з вимог положення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України № 442 утворено Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, з покладенням на неї в тому числі функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Положення про Держпродспоживслужба).

Відповідно до підпункту 2 пункту 3 Положення про Держпродспоживслужбу до основних завдань Держпродспоживслужби віднесено здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно із пунктом 4 Положення про Держпродспоживслужбу Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до п.п. 10 п. 4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 14.08.2017 № 672, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політик, зокрема у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до частини другої статті 16 Закону України Про ціни і ціноутворення від 21.06.2012 № 5007-VI повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та іншими законами.

Пунктом першим частини першої статті 17 Закону України Про ціни і ціноутворення визначено, що однією із основних функцій уповноважених органів є виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно із п.6 частини першої статті 18 Закону Про ціни і ціноутворення уповноважені органи мають право приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Так, відповідно до абзацу шостого частини першої статті 8 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право застосовувати санкції до суб'єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.

Так, як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекцією з контролю за цінами було винесено рішення № 9 від 28.01.2011 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, в якому зазначено, що ТОВ Агропродпостач порушено вимоги розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 22.09.2008 № 353 Про встановлення граничних торговельних (постачальницько-збутових) надбавок на продовольчі товари та вирішено вилучити у ТОВ Агропродпостач 1 117,14 грн. у дохід державного бюджету.

Як встановлено з матеріалів справи, ТОВ Агропродпостач оскаржило вказане рішення до суду, проте ухвалою суду від 18.05.2011 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродпостач" до Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області про касування рішення про застосування економічних санкцій від 28 січня 2011р. №9 залишено без розгляду. Зазначена ухвала набрала законної сили.

Таким чином, рішення № 9 від 28.01.2011 про застосування до ТОВ Агропродпостач економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін не скасовано, є чинним та підлягає виконанню.

З огляду на таке, суд не приймає до уваги доводи відповідача, викладені у запереченнях від 18.04.2011.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Аналіз зазначених вище норм законодавства, дослідження матеріалів справи свідчить про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму економічних санкцій в розмірі 1117,14 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 9, 12, 139, 255, 257 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, 105-А, код ЄДРПОУ 40311343) до Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач (69120, м. Запоріжжя, вул. Вороніна, 25 кв. 30, код ЄДРПОУ 30616471) про стягнення економічних санкцій задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Агропродпостач до Державного бюджету економічні санкції у розмірі 1117,14 грн. (одна тисяча сто сімнадцять гривень 14 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 20.07.2018

Суддя М.С. Лазаренко

Дата ухвалення рішення16.07.2018
Оприлюднено24.07.2018
Номер документу75451241
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення економічних санкцій

Судовий реєстр по справі —2а-0870/1629/11

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Рішення від 16.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 18.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні