Постанова
від 05.09.2018 по справі 920/986/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

проспект Незалежності, 13, місто Харків, 61058

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" вересня 2018 р. Справа № 920/986/17

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Здоровко Л.М., суддя Шевель О. В., суддя Шутенко І.А.,

за участю секретаря судового засідання Міракова Г.А.,

представників сторін:

позивача - Ромась І.М. на підставі довіреності від 15.01.2018 №06.01-27/4, Заїка І.В. на підставі довіреності від 29.05.2018 №06-01-27/25,

відповідачів - не з'явились,

третьої особи Сумського обласного центру з гідрометеорології - керівник Пономарьов О.М. на підставі наказу №313 від 09.07.2012, Челядін С.В. на підставі довіреності №01.5 від 02.01.2018,

інших третіх осіб - не з'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду у режимі відеоконференції з господарським судом Сумської області апеляційну скаргу Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (вх.№1002С/2) на рішення господарського суду Сумської області від 25.04.2018, ухвалене у приміщенні господарського суду Сумської області суддею Заєць С.В., час проголошення рішення - 12:56:45, дата складання повного тексту рішення - 02.05.2018, у справі № 920/986/17

за позовом Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, м. Суми,

до відповідачів: 1) Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" Сумської міської ради, м. Суми; 2) Державного реєстратора прав на нерухоме майно Приходько Ірини Миколаївни, м. Суми

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: 1) Державна служба України з надзвичайних ситуацій, м. Київ, 2) Фонд Державного майна України, м. Київ, 3) Сумський обласний центр з гідрометеорології, м. Суми,

про скасування рішення державного реєстратора

ВСТАНОВИЛА:

Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради звернувся до суду з позовної заявою, в якій просить визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 17081288 від 10.11.2014, щодо реєстрації за Державною службою України з надзвичайних ситуацій права державної власності на об'єкт нерухомого майна загальною площею 551, 6кв.м за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сталінграду, 1 (нинішня адреса: вул. Героїв Сумщини, 1).

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що Департаментом забезпечення ресурсних платежів як органом уповноваженим управляти комунальним майном територіальної громади міста Суми, 15.06.2016 до Управління "Центр надання адміністративних послуг у місті Суми" була подана заява щодо реєстрації права власності територіальної громади міста Суми на нежитлові приміщення, розташовані по вул. Героїв Сумщини, 1 (колишня адреса: вул. Героїв Сталінграду, 1) в місті Суми. Разом з заявою було подано пакет документів, передбачених Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868.

Державний реєстратор Авраменко М.О. 15.06.2016 прийняла рішення про відмову у державній реєстрації права власності територіальної громади міста Суми на нежитлові приміщення розташовані по вул. Героїв Сумщини, 1 в місті Суми у зв'язку з тим, що згідно з даними Державного реєстру прав, право власності на нежитлові приміщення, розташовані по вул. Героїв Сумщини, 1 в місті Суми вже зареєстровано за іншим суб'єктом.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 15.06.2016, право власності на даний об'єкт нерухомості ще 07.11.2014 було зареєстровано державним реєстратором Приходько І.М. за Державною службою України з надзвичайних ситуацій у формі державної власності.

Рішенням господарського суду Сумської області від 25.04.2018 у задоволенні позову відмовлено з тих підстав, що 07.11.2014 до Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції Державною службою України з надзвичайних ситуацій була подана заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), заявником було подано всі перелічені законодавством документи для здійснення державної реєстрації права власності, а також довідку Управління майна комунальної власності Сумської міської ради, що підтверджує відсутність державної реєстрації на громадські будівлі до 01.01.2013, розташовані за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1. Натомість, позивач доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

Позивач з рішенням місцевого господарського суду не погодився та звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким у повному обсязі задовольнити позовні вимоги.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що суду були надані докази, що підтверджують факт того, що дане приміщення знаходиться в комунальній власності, а саме, розпорядження виконавчого комітету Сумської міської ради народних депутатів від 06.09.1983 №248-р, рішення Сумської міської ради від 25.03.2009 №2516-МР, рішення господарського суду Сумської області від 13.02.2012 у справі №5021/156/12. На думку апелянта, рішення Сумської міської ради від 25.03.2009 №2516-МР є правовстановлюючим документом згідно закону, на підставі якого реєструється право комунальної власності. Як зазначає апелянт, судом не було повторно витребувано докази, на підставі яких спірне майно було включено до об'єктів державної власності, а також не враховано рішення господарського суду Сумської області від 13.02.2012 у справі №5021/156/12, яким встановлений факт, що спірне приміщення перебувало лише в оперативному управлінні Сумського обласного центру гідрометереології, який у свою чергу перебуває у сфері управління ДСНС України.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 04.06.2018 у справі №920/986/17 відкрито апеляційне провадження та призначено справу до розгляду на 12.07.2018.

19.06.2018 від Державної служби України з надзвичайних ситуацій надійшов відзив на апеляційну скаргу (вх.№4724), вважає, що твердження апелянта щодо неправильного застосування судом першої інстанції є безпідставними та необґрунтованими; у межах справи №920/520/17 судом встановлені факти, що спірні приміщення правомірно перебувають у державній власності, не приймались в установленому законом порядку та уповноваженими органами рішення про передачу з державної у комунальну власність спірних приміщень, підстави для визнання права комунальної власності на спірні приміщення відсутні. Вважає, що позивачем не обґрунтовано та не доведено суду, на підставі яких положень або норм закону позовні вимоги можуть бути задоволені. За таких обставин, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення господарського суду Сумської області від 25.04.2018 - без змін.

25.06.2018 від Сумського обласного центру з гідрометеорології надійшов відзив на апеляційну скаргу (вх.№4859), зазначає, що спірні нежитлові приміщення є державною власністю та перебувають у нього на балансі, що підтверджується витягом з Єдиного реєстру об'єктів державної власності, виданим Фондом державного майна України 13.10.2014. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення місцевого господарського суду - без змін.

05.07.2018 Департаментом забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради подано до Харківського апеляційного господарського суду клопотання про участь у судовому засіданні у справі № 920/986/17, що призначено до розгляду на 12.07.2018 об 11:00год., в режимі відеоконференції; забезпечення проведення відеоконференції просить доручити господарському суду Сумської області.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.07.2018, у зв'язку з відпусткою судді Шевель О.В., для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Лакіза В.В., суддя Білоусова Я.О., суддя Пуль О.А.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 06.07.2018 задоволено клопотання Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради про забезпечення проведення судового засідання у справі №920/986/17 в режимі відеоконференції; доручено господарському суду Сумської області забезпечити проведення судового засідання, що відбудеться 12.07.2018 об 11:00 год. в приміщенні Харківського апеляційного господарського суду в залі судового засідання №105, в режимі відеоконференції.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.07.2018, у зв'язку з відпусткою судді Білоусової Я.О. і відрядженням судді Лакізи В.В., для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Здоровко Л.М., суддя Білецька А.М., суддя Пуль О.А.

Відповідно до частини 14 статті 32 Господарського процесуального кодексу України, у разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті, крім випадку, коли суд ухвалить рішення про повторне проведення підготовчого провадження.

12.07.2018 від Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" Сумської міської ради надійшли заперечення на апеляційну скаргу (вх.№5313), зазначає, що Державною службою України з надзвичайних ситуацій було подано всі перелічені законодавством документи для здійснення державної реєстрації права власності; просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги у повному обсязі за її необґрунтованістю.

Також від державного реєстратора Приходько І.М. надійшов відзив на апеляційну скаргу (вх.№5314), вказує, що реєстрація державної власності на об'єкт нерухомого майна, громадські будівлі, розташовані за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини (Сталінграду) за ДСНС проведена у повній відповідності до вимог діючого законодавства, а тому не підлягає скасуванню. Просить у задоволенні апеляційної скарги відмовити.

У судовому засіданні Харківського апеляційного господарського суду 12.07.2018 представник апелянта оголосила доводи апеляційної скарги.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 12.07.2018 з огляду на зміну складу колегії суддів, з метою повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи оголошено перерву у судовому засіданні до 15:00год. 08.08.2018.

16.07.2018 Департаментом забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради подано до Харківського апеляційного господарського суду клопотання про участь у судовому засіданні у справі № 920/986/17, що призначено до розгляду на 08.08.2018 о 15:00год., в режимі відеоконференції; забезпечення проведення відеоконференції просить доручити господарському суду Сумської області.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.07.2018, у зв'язку з відпусткою судді Пуль О.А., для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Здоровко Л.М., суддя Білецька А.М., суддя Плахов О.В.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 17.07.2018 задоволено клопотання Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради про забезпечення проведення судового засідання у справі №920/986/17 в режимі відеоконференції; доручено господарському суду Сумської області забезпечити проведення судового засідання, що відбудеться 08.08.2018 о 15:00 год. в приміщенні Харківського апеляційного господарського суду в залі судового засідання №105, в режимі відеоконференції.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.08.2018, у зв'язку з відпусткою суддів Плахова О.В. і Білецької А.М., для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Здоровко Л.М., суддя Шевель О.В., суддя Шутенко І.А.

О 15:10год. 08.08.2018 розпочато спочатку розгляд апеляційної скарги; у судове засідання, яке відбулось у режимі відеоконференції з господарським судом Сумської області, до Харківського апеляційного господарського суду з'явився представник Сумського обласного центру з гідрометеорології. До господарського суду Сумської області з'явилась особа, яка представилась представником апелянта; зазначила, що довіреність, яка надає їй право представляти апелянта є у матеріалах справи, проте, особа не надала суду жодних документів, які б дозволили суду встановити особу представника апелянта (паспорт, посвідчення тощо). За таких обставин, судова колегія дійшла висновку, що неможливо встановити особу, яка з'явилась до суду.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 08.08.2018 з огляду на зміну складу колегії суддів і відсутності у судовому засіданні представника апелянта з належним чином оформленими повноваженнями і документами на підтвердження встановлення особи, з метою повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи оголошено перерву у судовому засіданні до 14:15год. 05.09.2018; доручено господарському суду Сумської області забезпечити проведення судового засідання, що відбудеться 05.09.2018 о 14:15год. в приміщенні Харківського апеляційного господарського суду в залі судового засідання №105, в режимі відеоконференції.

14.08.2018 від Сумського обласного центру з гідрометеорології надійшло клопотання про проведення судового засідання у режимі відеоконференції (вх.№6329), просить забезпечити проведення судового засідання у справі №920/986/17, яке відбудеться 05.09.2018 о 14:15год., в режимі відеоконференції; визначити господарський суд Сумської області відповідальним за проведення відеоконференції.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 16.08.2018 задоволено клопотання Сумського обласного центру з гідрометеорології про його участь у судовому засіданні, яке відбудеться 05.09.2018 о 14:15год. у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду в залі судового засідання №105 в режимі відеоконференції з господарським судом Сумської області; повідомлено Сумський обласний центр з гідрометеорології, що судове засідання у справі №920/986/17, яке відбудеться 05.09.2018 о 14:15год., буде проведено у режимі відеоконференції, відповідальним за проведення якої ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 08.08.2018 визначений господарський суд Сумської області.

О 14:22год. 05.09.2018 продовжено судове засідання.

Після перерви у судове засідання Харківського апеляційного господарського суду 05.09.2018, що проводиться у режимі відеоконференції з господарським судом Сумської області, до господарського суду Сумської області з'явились представники Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради.

Представник Ромась І.М. оголосила доводи апеляційної скарги; представник Заїка І.В. підтримав апеляційну скаргу, вважає, що рішення Сумської міської ради від 25.03.2009 №2516-МР є правовстановлюючим документом згідно закону, на підставі якого реєструється право комунальної власності. Представники позивача просять апеляційну скаргу задовольнити, оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким у повному обсязі задовольнити позовні вимоги.

Представники Сумського обласного центру з гідрометеорології також з'явились до господарського суду Сумської області; керівник Сумського обласного центру з гідрометеорології проти доводів апеляційної скарги заперечує, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення місцевого господарського суду від 25.04.2018 - без змін. Представник Челядін С.В. також просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення місцевого господарського суду від 25.04.2018 - без змін.

Інші учасники своїм правом на участь у судовому засіданні не скористались, уповноважених представників не направили, про причини неявки суд не повідомили, хоча була належним чином завчасно повідомлені про час, дату та місце розгляду апеляційної скарги.

Враховуючи, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду апеляційної скарги, учасники судового засідання висловили свої доводи і заперечення щодо апеляційної скарги, інші учасники справи належним чином повідомлені про час, дату і місце розгляду апеляційної скарги, а неявка у судове засідання їх представників не перешкоджає розгляду скарги, колегія суддів вважає за можливе розглянути скаргу в даному судовому засіданні.

Дослідивши матеріали справи, викладені в апеляційній скарзі доводи апелянта, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлення обставин справи та відповідність їх наданим доказам, відповідно до статті 269 Господарського процесуального кодексу України, якою визначено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів і вимог апеляційної скарги, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Місцевим господарським судом встановлені наступні обставини:

- згідно наданих суду матеріалів реєстраційної справи, 07.11.2014 до Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції Державною службою України з надзвичайних ситуацій була подана заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на нежитлові приміщення, розташовані по вул. Героїв Сумщини, 1 (колишня адреса: вул. Героїв Сталінграду, 1) в місті Суми;

- до заяви було додано наступні документи:

1) технічний паспорт, серія та номер: б/н, виданий 07.09.2011, видавник: КП "Сумське МБТІ";

2) копія державного акту на право постійного користування землею, серія та номер: СМ №00046, виданий 15.12.1995, видавник Сумська міська рада народних депутатів;

3) витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна, серія та номер: 10-15-13795, виданий 13.10.2014, видавник: Фонд державного майна України, відповідно до якого державне майно - службовий будинок центр з гідрометеорології і підсобне приміщення (лабораторія, гараж) по вул. Героїв Сталінграду, 1 у м. Сумах знаходяться на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології; органом управління є Державна служба України з надзвичайних ситуацій;

4) довідка, серія та номер: б/н, виданий 17.03.2014, видавник Управління майна комунальної власності, в якій зазначено про відсутність державної реєстрації на громадські будівлі до 01.01.2013 року, розташовані за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1 .

- З матеріалів реєстраційної справи вбачається, що заявником було подано всі необхідні перелічені законодавством документи для здійснення державної реєстрації права власності, а також довідку Управління майна комунальної власності Сумської міської ради, що підтверджує відсутність державної реєстрації на громадські будівлі до 01.01.2013 року, розташовані за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1.

- У матеріалах реєстраційної справи міститься первинне свідоцтво про право власності №29251542 від 10.11.2014, видане державним реєстратором Приходько І.М. за результатом державної реєстрації права власності за ДСНС України, здійсненої 07.11.2014.

- Разом з тим, згідно даних Державного реєстру прав, 25.09.2015 Державною службою України з надзвичайних ситуацій подано заяву про внесення змін до запису про право власності (а саме: зміна загальної площі) та відповідний пакет документів, на підставі якого державним реєстратором Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції Дяченко Ю.М. 25.09.2015 прийнято рішення щодо внесення змін до загальної площі об'єкта та видано нове свідоцтво про право власності на нерухоме майно № 44534239 від 25.09.2015.

Апеляційним господарським судом також встановлено, що в обґрунтування позовних вимог позивач надав розпорядження виконавчого комітету Сумської міської ради народних депутатів від 06.09.1983 №248-р "Про розміщення новоствореної гідрометеорологічної обсерваторії"; рішення Сумської міської ради V скликання ХХІХ сесії від 25.03.2009 №2516-МР "Про внесення змін та доповнень до рішення Сумської міської ради від 16.04.2008 №1385-МР "Про перелік об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Суми"; лист Фонду Державного майна України №10-15-13795 від 13.10.2014, лист Регіонального відділення Фонду державного майна України по Сумській області №05-07-01940.6 від 12.05.2017; копію рішення господарського суду Сумської області від 13.02.2012 у справі №5021/156/12.

На думку позивача, дані документи підтверджують наявність у нього права власності на спірне нерухоме майно.

- Так, згідно наданого позивачем документів в обґрунтування своїх доводів і вимог розпорядження виконавчого комітету Сумської міської ради народних депутатів від 06.09.1983 №248-р "Про розміщення новоствореної гідрометеорологічної обсерваторії", приміщення площею 410кв.м по вул. Героїв Сталінграда, 1 передано виконавчим комітетом Сумської міської ради народних депутатів під розміщення створеної гідрометеорологічної обсерваторії.

- Відповідно до рішення Сумської міської ради V скликання ХХІХ сесії від 25.03.2009 №2516-МР "Про внесення змін та доповнень до рішення Сумської міської ради від 16.04.2008 №1385-МР "Про перелік об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Суми", у зв'язку з проведенням поточної інвентаризації майна комунальної власності територіальної громади міста Суми, Сумська міська рада вирішила внести зміни та доповнення до додатку до рішення Сумської міської ради від 16.04.2008 №1385-МР "Про перелік об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Суми", а саме у зв'язку з виготовленням технічного паспорту на нежитлові будівлі по вул. Героїв Сталінграда, 1, внести доповнення до зазначеного додатку, а саме, пункту 1943, виклавши його в такій редакції: територіальна громада міста Суми, вул. Героїв Сталінграда, 1, 942, 0кв.м, комплекс будівель та споруд. Комунальному підприємству "Сумське міське бюро технічної інвентаризації" зареєструвати об'єкти права комунальної власності територіальної громади міста Суми згідно з зазначеним в пункту цього рішення змінами та доповненнями, в порядку, встановленому чинним законодавством. Оформити право власності на об'єкти права комунальної власності територіальної громади міста Суми відповідно до зазначених в пункті 1 цього рішення змін та доповнень, з видачею свідоцтв про право комунальної власності за територіальною громадою міста Суми, в порядку, встановленому чинним законодавством.

Позивач вважає, що вказане рішення Сумської міської ради є підставою набуття територіальною громадою міста Суми права комунальної власності на нежитлові приміщення і є правовстановлюючим документом, на підставі якого має бути здійснена державна реєстрація права комунальної власності на спірне нерухоме майно.

- У листі Фонду Державного майна України №10-15-13795 від 13.10.2014, адресованому Сумському обласному центру з гідрометеорології зазначено, що Фонд державного майна України надає з Єдиного реєстру об'єктів державної власності витяг про нерухоме державне майно (за місцезнаходженням: м. Суми, вул. Героїв Сталінграду, 1), із якого вбачається, що державне майно - службовий будинок центр з гідрометеорології і підсобне приміщення (лабораторія, гараж) по вул. Героїв Сталінграду, 1 у м. Сумах знаходяться на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології; органом управління є Державна служба України з надзвичайних ситуацій. Даний лист з витягом з Єдиного реєстру об'єктів державної власності міститься також у матеріалах реєстраційної справи.

- Відповідно до листа Регіонального відділення Фонду державного майна України по Сумській області №05-07-01940.6 від 12.05.2017, відомості про об'єкти нерухомого майна за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1 з метою внесення до Єдиного реєстру об'єктів державної власності не надавались, тому в Єдиному реєстрів об'єктів державної власності майно за вищезазначеною адресою не обліковується.

- Позивач також посилається на рішення господарського суду Сумської області від 13.02.2012 у справі №5021/156/12 за позовом Сумського обласного центру з гідрометеорології до Виконавчого комітету Сумської міської ради про визнання права власності, відповідно до якого Сумський обласний центр з гідрометеорології звернувся до місцевого господарського суду з позовною заявою до Виконавчого комітету Сумської міської ради, в якій просить суд визнати за державою в особі Міністерства з надзвичайних ситуацій України право власності на майно: приміщення центру гідрометеорології площею 350, 2кв.м, лабораторію площею 66, 3кв.м, гараж площею 303, 6кв.м, огорожу та замощення, майно, яке перебуває на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології та знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сталінграду, 1.

Зазначеним рішення у задоволенні позову відмовлено з тих підстав, що позивач просить суд визнати право власності на нерухоме майна за державою в особі Міністерства надзвичайних ситуацій України. Проте, Положення про Сумський обласний центр з гідрометеорології від 04.10.2011 не наділяє позивача повноваженнями щодо здійснення таких функцій від імені держави. Таким чином, позивач не має права звертатись до суду з позовом про визнання права власності за державою в особі Міністерства надзвичайних ситуацій України.

- Згідно наданих Державною службою України з надзвичайних ситуацій пояснень та копій документів в обґрунтування своїх доводів вбачається, що ДСНС є правонаступником МНС України та уповноваженим органом управління Сумського обласного центру з гідрометеорології;

- відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії СМ 00046 від 15.12.1995, Сумському обласному центру по гідрометеорології Сумською міською Радою народних депутатів Сумської області надано у постійне користування 0, 19га землі по вул. Героїв Сталінграда, 1 в межах згідно з планом землекористування.

- Державною службою України з надзвичайних ситуацій також надано копію свідоцтва про право власності від 25.09.2015, індексний номер 44534239, згідно якого громадські будівлі по вул. Героїв Сталінграду, будинок 1 у м. Сумах є державною власністю; власник - Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

- Також у матеріалах даної справи міститься постанова Ковпаківського районного суду м. Суми від 16.01.2017 у справі №592/9117/16-а, яким відмовлено у задоволенні адміністративного позову Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради до Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" Сумської міської ради, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Приходько Ірини Миколаївни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Сумській області, Сумський обласний центр з гідрометеорології, про скасування державної реєстрації прав та їх обтяжень, індексний номер 17081288 від 10.11.2014 щодо реєстрації за Державною службою України з надзвичайних ситуацій права державної власності на об'єкт нерухомого майна загальною площею 551, 6кв.м за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сталінграду, 1 (нинішня адреса: вул. Героїв Сумщини, 1).

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.03.2017 постанову Ковпаківського районного суду м. Суми від 16.01.2017 скасовано; провадження у справі закрито та роз'яснено позивачу право звернення в порядку господарського судочинства.

- У матеріалах даної справи міститься рішення господарського суду Сумської області від 28.08.2017 і постанова Харківського апеляційного господарського суду від 20.11.2017 у справі №920/520/17 за позовом Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради до Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Сумського обласного центру з гідрометеорології, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фонд Державного майна України, про визнання права власності.

Як вбачається із даних судових рішень, позивач звернувся до суду із позовом, в якому просить визнати право власності на нежитлові приміщення розташовані за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1 за територіальною громадою міста Суми, а саме: адмінбудинок А-2, площею 551, 6кв.м, лабораторію Б-І, площею 49, 2кв.м, гаражі В-І, В 1 , площею 255, 5кв.м, ворота з огорожею № 1-3.

Рішенням господарського суду Сумської області від 28.08.2017 у справі №920/520/17, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 20.11.2017, у позові відмовлено з тих підстав, що нежитлові приміщення за адресою: вул. Героїв Сумщини, 1, а саме: центр гідрометеорології, площею 551, 6кв.м, лабораторія, площею 49, 2кв.м, гараж, площею 255, 5кв.м, огорожа є державною власністю , яка знаходиться в сфері управління Державної служби з питань надзвичайних ситуацій та на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології. Відсутні будь-які докази переходу права на об'єкт нерухомості від державної до комунальної власності.

- Згідно з письмовими поясненнями Фонду Державного майна України та наданого витягу з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна, в Реєстрі з 2008 року обліковується нерухоме державне майно, зокрема службовий будинок (центр гідрометеорології), загальною площею 551, 6кв.м, за місцем знаходження: м. Суми, вул. Героїв Сумщини (Героїв Сталінграду), 1, яке перебуває на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології; суб'єкт управління: Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, апеляційний господарський суд, з урахуванням положень статті 269 Господарського процесуального кодексу України, виходить з такого.

Згідно з пунктом 13 статті 20 Господарського процесуального кодексу, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв'язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, визнання недійсними актів, що порушують права на майно (майнові права), якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що предметом спору у даній справі є визнання незаконним та скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 17081288 від 10.11.2014 щодо реєстрації за Державною службою України з надзвичайних ситуацій права державної власності на об'єкт нерухомого майна загальною площею 551, 6кв.м за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сталінграду, 1 (зараз вул. Героїв Сумщини, 1).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оспорюваним актом органу державної реєстрації було незаконно зареєстровано за Державною службою України з надзвичайних ситуацій право власності на спірний об'єкт нерухомості, який, на думку позивача, належать територіальній громаді м. Суми на праві комунальної власності, тоді як Державна служба України з надзвичайних ситуацій була лише балансоутримувачем вказаного майна.

Отже, предмет спору у даній справі за своєю правовою природою є вимогою про визнання недійсними акту, що порушує майнове право у вигляді права власності на спірне майно.

При цьому, така вимога є похідною від існуючого між позивачем та Державною службою України з надзвичайних ситуацій спору про приналежність спірного майна на праві власності одному з цих суб'єктів господарювання, оскільки саме державна реєстрація права власності на конкретне майно надає можливість відповідному суб'єкту в повній мірі реалізувати свої правомочності, які складають зміст такого права: володіння, користування та розпорядження, тоді як суб'єкт, за яким таке право не зареєстроване, проте вважає себе власником даного майна, фактично позбавляється можливості реалізації таких правомочностей, зокрема, не може розпоряджатися таким майном у встановленому законом порядку.

Таким чином, вимоги, які складають предмет спору у даній справі, відповідають положенням пункту 13 статті 20 Господарського процесуального кодексу щодо підвідомчості господарському суду конкретної категорії спорів.

Такого висновку дійшов Харківський апеляційний господарського суд у постанові від 26.12.2017 у даній справі, якою ухвалу господарського суду Сумської області від 07.11.2017 (про припинення провадження у справі №920/986/17 на підставі пункту 1 частини 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України у редакції, що діяла до 15.12.2017, у зв'язку з тим, що даний спір не підлягає вирішенню в господарських судах України) скасовано та справу направлено на розгляд господарського суду Сумської області.

Колегія суддів апеляційного господарського суду зазначає, що спірні правовідносини регулюються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" в редакції від 17.10.2013 №868, які були чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що знаходяться на території України, фізичних та юридичних осіб, держави, територіальних громад, іноземців та осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організацій, іноземних організацій, іноземних держав, зокрема право власності на нерухоме майно.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця (стаття 5 цього Закону).

Частиною 2 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що державний реєстратор

- встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

- приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав;

- видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

- у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Відповідно до частини 4 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації.

Як вбачається із наданих копій матеріалів реєстраційної справи, 07.11.2014 до Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції Державною службою України з надзвичайних ситуацій була подана заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності).

Згідно пункту 51 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" №868 від 17.10.2013 для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на об'єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право на який не зареєстровано до 01.01.2013, за відсутності документа, що підтверджує виникнення права державної та комунальної власності на такий об'єкт заявник подає органові державної реєстрації прав технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна.

У разі проведення державної реєстрації права державної власності на об'єкт нерухомого майна заявник, крім технічного паспорта, подає витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо такого об'єкта.

З матеріалів реєстраційної справи вбачається, що заявником було подано всі перелічені та необхідні законодавством документи для здійснення державної реєстрації права власності, у тому числі і витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна, серія та номер: 10-15-13795, виданий 13.10.2014, видавник: Фонд державного майна України, відповідно до якого державне майно - службовий будинок центр з гідрометеорології і підсобне приміщення (лабораторія, гараж) по вул. Героїв Сталінграду, 1 у м. Сумах знаходяться на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології; органом управління є Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Апеляційним господарським судом не встановлено порушень при здійсненні державним реєстратором державної реєстрації права на спірне нерухоме майно за Державною службою України з надзвичайних ситуацій, а позивачем в обґрунтування протилежного належних та допустимих доказів не надано.

За результатом державної реєстрації права власності за ДСНС України, здійсненої 07.11.2014, було видано свідоцтво № 29251542 від 10.11.2014 про право власності за ДСНС України.

За таких обставин, судова колегія доходить висновку, що державним реєстратором Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції Приходько І.М. у відповідності до положень діючого на момент реєстрації законодавства було прийнято рішення про проведення державної реєстрації права державної власності за Державною службою України з надзвичайних ситуацій.

Разом з тим, відповідно до частини 2 статті 4 Господарського процесуального кодексу України, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Таким чином, порушення, невизнання або оспорювання суб'єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права до суду із застосуванням відповідного способу захисту, визначеного законом.

Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод закріплено право людини на доступ до правосуддя, а у статті 13 вказаної Конвенції - на ефективний спосіб захисту прав, а саме - особа має право пред'явити в суді таку вимогу на захист цивільного права, яка відповідає змісту порушеного права та характеру правопорушення.

При цьому, в силу статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відтак, позивач звертаючись до місцевого господарського суду з даним позовом має в обґрунтування своїх вимог довести суду як неправомірність державної реєстрації права власності на спірне майно за Державною службою України з надзвичайних ситуацій, так і обґрунтувати належними та допустимими доказами наявність у нього як власника спірного нерухомого майна, яким позивач себе вважає, права на державну реєстрацію на це майно.

Як зазначено вище, позивач, звертаючись до суду із даним позовом, не надав суду належних та допустимих доказів, що підтверджували б неправомірність дій державного реєстратора під час державної реєстрації за Державною службою України з надзвичайних ситуацій права державної власності на спірний об'єкт нерухомості.

Судова колегія відхиляє доводи апелянта, що у даному випадку не підлягають застосуванню положення пункту 51 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" №868 від 17.10.2013, оскільки є рішення Сумської міської ради від 25.03.2009 №2516-МР, яке, на думку апелянта, є правовстановлюючим документом згідно закону, на підставі якого реєструється право комунальної власності, так як статтею 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено вичерпний перелік підстав, відповідно до яких проводиться державна реєстрація, а саме, на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом; свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішень судів, що набрали законної сили; інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

При цьому, рішення органу місцевого самоврядування не є документом, що підтверджує право власності на нерухоме майно, а у рішенні Сумської міської ради від 25.03.2009 №2516-МР не зазначено правових підстав віднесення спірного майна до комунальної власності.

Отже, такі доводи апелянта є вільним трактуванням ним норм законодавства, що діяло на момент виникнення спірних правовідносин, на свою користь, які до того ж, спростовуються матеріалами справи, а саме, довідкою Управління майна комунальної власності Сумської міської ради, яка є в матеріалах реєстраційної справи, що підтверджує відсутність державної реєстрації на громадські будівлі до 01.01.2013 року, розташовані за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1.

Щодо наявності у позивача права власності на спірне майно, судова колегія зазначає наступне.

Рішенням господарського суду Сумської області від 28.08.2017 у справі №920/520/17, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 20.11.2017, встановлено, що нежитлові приміщення за адресою: вул. Героїв Сумщини, 1, а саме: центр гідрометеорології, площею 551, 6кв.м, лабораторія, площею 49, 2кв.м, гараж, площею 255, 5кв.м, огорожа є державною власністю, яка знаходиться в сфері управління Державної служби з питань надзвичайних ситуацій та на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології.

Апеляційний господарський суд у справі №920/520/17, встановивши обставини справи та надавши оцінку доказам, у тому числі, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги і у даній справі, дійшов висновку, що спірне майно є державною власністю, яке знаходиться в сфері управління Державної служби з питань надзвичайних ситуацій та на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології .

Рішення Сумської міської ради V скликання ХХІХ сесії від 25.03.2009 №2516-МР "Про внесення змін та доповнень до рішення Сумської міської ради від 16.04.2008 №1385-МР "Про перелік об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Суми", яке позивач вважає підставою набуття територіальною громадою міста Суми права комунальної власності на нежитлові приміщення, вже відхилено судом у справі №920/520/17 як належний доказ в підтвердження факту набуття права власності територіальної громади міста Суми на спірне нерухоме майно з тих підстав, що судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України не приймалось рішення про передачу спірного нерухомого майна з державної до комунальної власності .

Крім того, апеляційним господарського судом у справі №920/520/17 надано оцінку і доводам Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради щодо рішення господарського суду Сумської області від 13.02.2012 у справі №5021/156/12, встановивши, що господарський суд Сумської області у справі №5021/156/12 прийняв рішення про відмову в задоволенні позову з процесуальних підстав, а саме, що Сумський обласний центр з гідрометеорології не наділений повноваженнями щодо звернення до суду із позовом про визнання права власності на спірне нерухоме майно за державою в особі Міністерства надзвичайних ситуацій України; у вказаному рішенні суд не надавав оцінку обставинам справи.

Рішення господарського суду Сумської області від 28.08.2017 у справі №920/520/17, залишене без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 20.11.2017, набрало законної сили; позивачем до суду касаційної інстанції не оскаржено, відтак, є остаточним.

У рішенні Європейського суду з прав людини "Христов проти України" від 19.02.2009 Суд повторює, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, слід тлумачити в контексті преамбули Конвенції, яка, зокрема, проголошує верховенство права як складову частину спільної спадщини Договірних держав. Одним з основоположних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, згідно з яким у разі остаточного вирішення спору судами їхнє рішення, що набрало законної сили, не може ставитися під сумнів.

Надане позивачем розпорядження виконавчого комітету Сумської міської ради народних депутатів від 06.09.1983 №248-р "Про розміщення новоствореної гідрометеорологічної обсерваторії" жодним чином не свідчить, що спірне нерухоме майно перебувало саме у комунальній власності, оскільки до 1991 року все майно було державним.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)" від 05.11.1991 №311 затверджено перелік державного майна України, яке передається до власності адміністративно-територіально одиниць (комунальною власністю), та встановлено, що державне майно України, яке не належить до комунальної власності, є загальнодержавною (республіканською) власністю.

Постановлено Міністерствам і відомствам України, органам, уповноваженим управляти державним майном, здійснити до 01.01.1992 передачу державного майна, яке перебуває у їх віданні, до комунальної власності згідно із затвердженим цією постановою переліком.

А як встановлено судом у справі №920/520/17, Кабінетом Міністрів України не приймалось рішення про передачу спірного нерухомого майна з державної до комунальної власності.

До того ж, у даному розпорядженні зазначена інша площа приміщень по вул. Героїв Сталінграда, 1.

У листі Фонду Державного майна України №10-15-13795 від 13.10.2014 зазначено, що спірне нерухоме майно є державним і знаходяться на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології; органом управління є Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

А лист Регіонального відділення Фонду державного майна України по Сумській області №05-07-01940.6 від 12.05.2017 свідчить лише про те, що відомості про об'єкти нерухомого майна за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сумщини, 1 з метою внесення до Єдиного реєстру об'єктів державної власності не були надані. Однак, не спростовує факт реєстрації права власності на спірні приміщення за державою в особі Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

До того ж, усі ці докази також були предметом розгляду судом у справі №920/520/17 та їм була надана правова оцінка.

Відтак, позивачем не доведено суду порушення його прав внаслідок прийняття рішення державним реєстратором про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 17081288 від 10.11.2014, щодо реєстрації за Державною службою України з надзвичайних ситуацій права державної власності на об'єкт нерухомого майна загальною площею 551, 6кв.м за адресою: м. Суми, вул. Героїв Сталінграду, 1 (нинішня адреса: вул. Героїв Сумщини, 1), оскільки не доведено належними та допустимими доказами щодо наявності у нього права власності на спірне нерухоме майно.

Фактично дії позивача щодо звернення до суду із даним позовом про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо реєстрації за Державною службою України з надзвичайних ситуацій права державної власності на спірний об'єкт нерухомого майна, зводяться до спроби здійснити переоцінку судом обставин справи, які вже були встановлені судом та оцінка яким вже була надана у судовому рішенні.

Щодо доводів апелянта, що судом не було повторно витребувано докази, на підставі яких спірне майно було включено до об'єктів державної власності, колегія суддів апеляційного господарського суду зазначає наступне.

Згідно з приписами статті 14 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявленого нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов'язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У силу статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Як вбачається із матеріалів справи, ухвалою господарського суду Сумської області від 20.02.2018 залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фонд Державного майна України та зобов'язано його надати суду відомості стосовно того, з якого часу та на підставі яких документів спірний об'єкт був включений до переліку об'єктів державної власності.

Згідно з письмовими поясненнями Фонду Державного майна України та наданого витягу з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна, в Реєстрі з 2008 року обліковується нерухоме державне майно, зокрема службовий будинок (центр гідрометеорології), загальною площею 551, 6кв.м, за місцем знаходження: м. Суми, вул. Героїв Сумщини (Героїв Сталінграду), 1, яке перебуває на балансі Сумського обласного центру з гідрометеорології; суб'єкт управління: Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Натомість, позивачем не надано суду доказів неможливості звернення до Фонду Державного майна України з метою отримання доказів, на які позивач вважав необхідним послатись в обґрунтування своїх доводів і вимог, як і не надав доказів відмови Фонду Державного майна України у наданні позивачу таких документів.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги всі наведені обставини та наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, висновки місцевого господарського суду відповідають обставинам справи та їм надана вірна правова оцінка, а доводи апелянта відхилені апеляційним господарським судом як необґрунтовані та такі, що не є підставою для скасування рішення місцевого господарського суду, яке ухвалене у відповідності до норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а оскаржуване рішення місцевого господарського суду від 25.04.2018 у справі №920/986/17 слід залишити без змін.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати за подання апеляційної скарги покладаються на апелянта.

Керуючись ст.ст.254, 269, 270, 273, п. 1 ч. 1 ст. 275, 276, 282-284 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Сумської області від 25.04.2018 у справі №920/986/17 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її проголошення; порядок та строки оскарження в касаційному порядку встановлені статтями 286-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено 10.09.2018

Головуючий суддя Здоровко Л.М.

Суддя Шевель О. В.

Суддя Шутенко І.А.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення05.09.2018
Оприлюднено10.09.2018
Номер документу76325761
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/986/17

Ухвала від 09.04.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Ухвала від 26.03.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Ухвала від 19.03.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Постанова від 22.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Ухвала від 17.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Постанова від 05.09.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 16.08.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 17.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 12.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 06.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні