Постанова
від 12.09.2018 по справі 916/379/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про визнання боржника банкрутом

та відкриття ліквідаційної процедури

"12" вересня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/379/18 Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Майданик Ю.В.

дослідивши матеріали справи

за заявою кредитора: Головного управління ДФС в Одеській області

до боржника: Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951)

про визнання банкрутом

у відкритому судовому засіданні за участі

представників сторін та учасників:

від кредиторів: Головного управління ДФС в Одеській області - ОСОБА_1 за довіреністю №74/9/15-32-10-06-43 від 14.06.2018; ПАТ „МТБ БАНК» - ОСОБА_2 за довіреністю від 05.03.2018р.; ПАТ „Перший Український ОСОБА_3» - ОСОБА_4 за довіреністю від 20.09.2017р.;

від боржника: ОСОБА_5 за довіреністю від 26.06.2018р.;

розпорядник майна боржника: не з'явився;

Всі представники сторін та учасник були належним чином повідомлені про дату, час і місце проведення судового засідання, про що свідчать підписи кредиторів та учасника на розписці про призначення розгляду справи (т. 6 а.с. 121) та рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень (т. 6 а.с. 123-124, 129-132) та рекомендоване повідомлення про повернення поштового відправлення (т. 6 а.с. 127-128).

Представник ПАТ „УкрСиббанк» в судове засідання не з'явився, незважаючи на належне повідомлення про дату, час та місце його проведення, про що свідчить підпис представника на розписці про призначення розгляду справи (т. 6 а.с. 121) та рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (т. 6 а.с. 132).

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_6 надано клопотання про розгляд справи №916/379/18 без його участі у зв'язку із знаходженням на стаціонарному лікуванні (т. 6 а.с. 135).

Історія справи

Головне управління ДФС в Одеській області звернулось до Господарського суду Одеської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (далі - ПРАТ „Наталка-Маркет» ) за загальною процедурою, передбаченою Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-У1 від 22.12.2011р.

Ухвалою підготовчого засідання суду від 04.04.2018р. відкрито провадження у справі № 916/379/18 про банкрутство ПРАТ „Наталка-Маркет» ; визнано грошові вимоги Головного управління ДФС в Одеській області до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 1 427 038, 92 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ПРАТ „Наталка-Маркет» строком на 115 календарних днів до 30.07.2018р.; розпорядником майна боржника ПРАТ „Наталка-Маркет» призначено арбітражного керуючого ОСОБА_6 (т. 2 а.с. 80-93).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 136-140) визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „МТБ БАНК» до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 103 372 904, 18 грн. із задоволенням у четверту чергу, решту заявлених вимог, які складаються з пені в сумі 813 884, 59 грн. врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 141-145) визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „Перший Український ОСОБА_3» до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 19 061 421, 91 грн. із задоволенням у четверту чергу.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 146-150) визнано грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „УкрСиббанк» до ПРАТ „Наталка-Маркет» в сумі 7 426 215, 38 грн. із задоволенням у четверту чергу, решту заявлених вимог, які складаються з пені в сумі 10 526, 70 грн. врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу.

Ухвалою попереднього засідання суду від 04.07.2018р. (т. 5 а.с. 151-154) затверджено реєстр вимог кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» з вказівкою розміру вимог та черговості їх задоволення.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 25.07.2018р. (т. 6 а.с. 118-120) продовжено строк процедури розпорядження майном ПРАТ „Наталка-Маркет» та строк повноважень розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_6 на два місяці до 25.09.2018р.

Зміст питань, що розглядаються судом. Клопотання учасників

27.06.2018р. боржником надано пояснення на ухвалу Господарського суду Одеської області від 04.06.2018р. з підтверджуючими документами (т. 5 а.с. 81-127).

13.07.2018р. розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_6 надано звіт - аналіз про фінансово-господарський стан ПРАТ „Наталка-Маркет» (т. 6 а.с. 3-10) з підтверджуючими документами (т. 6 а.с. 11-60).

25.07.2018р. розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_6 на підставі рішення комітету кредиторів надано пропозицію щодо введення ліквідаційної процедури відносно ПРАТ „Наталка-Маркет» (т. 6 а.с. 79-80) з підтверджуючими документами (т. 6 а.с. 81-95).

Обставини, встановленні судом

Згідно Статуту боржника (нова редакція), затвердженого загальними зборами акціонерів ЗАТ „Наталка-Маркет» протоколом від 23.03.2012р. (т. 5 а.с. 86-107), свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №256832 від 11.10.1999р. (т. 5 а.с. 84), витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.03.2018р. (т. 1 а.с. 82-87), сформованим Господарським судом Одеської області, ПРАТ Наталка-Маркет знаходиться за адресою: 65062, м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-А; вид діяльності; купівля та продаж власного нерухомого майна, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Відповідно до п. 1.2. вказаного Статуту ПРАТ Наталка-Маркет є новим найменуванням ЗАТ „Наталка-Маркет» відповідно до вимог Закону України „Про акціонерні товариства» .

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_6 були направлені запити до установ та організацій, які ведуть реєстри майнових прав на виявлення майна боржника та отримані наступні відповіді: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №1564/112-18 від 07.05.2018р. (т. 6 а.с. 30), в якій зазначено, що станом на 31.12.2012р. за ПРАТ „Наталка-Маркет» не зареєстровано право власності (користування) на земельні ділянки на території м. Одеса; Департаменту комунальної власності Одеської міської ради №01-17/245-ЗПИ від 26.04.2018р. (т. 6 а.с. 31), в якій повідомлено, що рішенням Одеської міської ради від 11.07.2003р. №1465-XXIY договір оренди землі, укладений із ЗАТ „Наталка-Маркет» , було розірвано та передано виробничій фірмі „Чорноморкомплектбуд» приватному підприємству в оренду земельну ділянку; Департаменту оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами №011-17/389 від 04.05.2018р. (т. 6 а.с. 32), в якій повідомлено, що згідно з обліковими даними за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67а об'єкти цивільного захисту не значаться; Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №01-6/265-пр від 24.04.2018р. (т. 6 а.с. 33), в якій вказано, що відповідно до відомостей з єдиного реєстру документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів відсутні відомості щодо реєстрації за ПАТ „Наталка-Маркет» документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; Регіонального сервісного центру в Одеській області №31/15-2507 від 26.04.2018р. (т. 6 а.с. 34), в якій повідомлено, що згідно наявних бази даних АІС „Автомобіль» в Одеській області та ЄДР МВС України, станом на 23.04.2018р. інформація щодо реєстрації, перереєстрації, зняття з обліку транспортних засобів за ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутня; Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №3170/08/21 від 24.04.2018р. (т. 6 а.с. 35), в якій зазначено, що згідно даних уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи-реєстру за ПРАТ „Наталка-Маркет» транспортні засоби не зареєстровані; Державної фіскальної служби України №5954/Д/99-99-07-03-01-14 від 24.04.2018р. (т. 6 а.с. 38-39), в якій повідомлено, що ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутнє в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами; Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку №10/01/12688 від 25.04.2018р. (т. 6 а.с. 40) відповідно до якої станом на 31.12.2017р. ПРАТ „Наталка-Маркет» серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше) акцій приватних акціонерних товариств (5 відсотків і більше) публічних акціонерних товариств, відсутнє; Регіонального відділення фонду Державного майна України по Одеській області №10-08-02160 від 08.05.2018р. (т. 6 а.с. 43), згідно якої за наявною інформацією ПРАТ „Наталка-Маркет» не є балансоутримувачем державного майна, у тому числі об'єктів цивільної оборони, ПРАТ „Наталка-Маркет» не приймало участь у приватизації державного майна; Державного космічного агентства України №2147/10-К3.3/18 від 20.04.2018р. (т. 6 а.с. 44), в якій повідомлено, що зареєстрованих унікальних об'єктів космічної діяльності, космічної техніки у ПРАТ „Наталка-Маркет» не має, ліцензія на право здійснення космічної діяльності вказаному підприємству не видавалась; Філії „Головний інформаційно-обчислювальний центр» ПАТ „Українська залізниця» №ВПОд-06/125 від 24.04.2018р. (т. 6 а.с. 45), в якій вказано, що в довіднику „Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружества» ПРАТ Наталка-Маркет відсутній; ДП „Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин» №387/8-11 від 25.04.2018р. (т. 6 а.с. 46), в якій повідомлено, що в інформаційній системі „Єдиний державний реєстр тварин» відсутня будь-яка інформація про тварин, оскільки ПРАТ „Наталка-Маркет» не зареєстроване в Реєстрі тварин як власник тварин; Департаменту екології та природних ресурсів №44/ЗПІ від 26.04.2018р. (т. 6 а.с. 47), згідно якої ПРАТ „Наталка-Маркет» Департаментом дозвіл на спеціальне водокористування не надавався; Державної служби України з безпеки на транспорті (т. 6 а.с. 48), в якій повідомлено, що за наявною інформацією відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ПРАТ „Наталка-Маркет» ; Головного управління Держпраці в Одеській області №15/01-33-4058 від 02.05.2018р. (т. 6 а.с. 49), в якій зазначено, що відомості щодо зареєстрованого за ПРАТ „Наталка-Маркет» будь-якого майна в Головному управлінні відсутні, а також відповідний СГД не отримував дозволи, дублікати дозволів, не переоформлював дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та (або) експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищено небезпеки.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №119804431 від 05.04.2018р. (т. 6 а.с. 18-27) у відомостях з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно наявні записи про обтяження, а саме арешт нерухомого майна ПРАТ „Наталка-Маркет» ; відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, з Державного реєстру іпотек відсутні.

Згідно відповіді Головного управління статистики в Одеській області №07.1-11/44пі від 26.04.2018р. (т. 6 а.с. 51) ПРАТ „Наталка-Маркет» надавало форми статистичної та фінансової звітності відповідних форм у 2011-2013рр., 2015р.

У відповіді ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (т. 6 а.с. 53) зазначено, що податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку та звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за період з 04.04.2017р. по 04.04.2018р. до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не подавали.

У поясненнях боржника (т. 5 а.с. 81-83) зазначено, що з 2014р. ПРАТ „Наталка-Маркет» підприємницьку діяльність не здійснює; статистичну та бухгалтерську звітність до управління статистики востаннє подавало в 2014р.; за 2015-2017рр. статистичну та бухгалтерську звітність ПРАТ „Наталка-Маркет» не вело, не складало та до управління статистки не подавало; аудиторські висновки діяльності ПРАТ „Наталка-Маркет» не складались; у ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутня заборгованість перед кредиторами за зобов'язаннями з виплати заробітної плати; у боржника відсутня заборгованість перед кредиторами, що передбачають виплату авторської винагороди, аліментів, а також щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян; ПРАТ „Наталка-Маркет» не проводить та не проводило діяльності із державною таємницею; будь-яке майно у ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутнє, що підтверджується інвентаризаційним описом основних засобів та інвентаризаційним описом необоротних активів; нежитлове приміщення першого поверху у буд. №13 по вул. Софіївській в м. Одесі, загальною площею 50, 3 кв.м. було реалізоване ТОВ „Берег-Фарм» на підставі договору купівлі-продажу №5852 від 26.08.2010р.; нежилі приміщення за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 67-А, які знаходились в заставі ПАТ „МТБ ОСОБА_3» , на підставі згоди останнього та договору купівлі-продажу нерухомого майна від 16.08.2013р. були реалізовані ТОВ „Наталка-Торгцентр» ; торгівельний павільйон за адресою: м. Одеса, вул. Черняхівського, буд. 3 загальною площею 88, 9 кв.м., який знаходився в заставі ПАТ „МТБ ОСОБА_3» на підставі згоди останнього та договору купівлі-продажу від 23.08.2013р. був реалізований ТОВ „Наталка-Торгцентр» ; дебіторська заборгованість у ПРАТ „Наталка-Маркет» відсутня.

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_6 разом з директором ПРАТ „Наталка-Маркет» було організовано та проведено інвентаризацію майна боржника, за результатами якої складені інвентаризаційні описи основних засобів (основні засоби, нематеріальні активи, інші необоротні матеріальні активи, капітальні інвестиції) (т. 6 а.с. 12-13) та необоротних активів (основні засоби, нематеріальні активи, інші необоротні матеріальні активи, капітальні інвестиції) (т. 6 а.с.14-15) від 16.04.2018р. та акт інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами від 16.04.2018р. (т. 6 а.с. 16-17), з яких вбачається, що будь-яке майно та дебіторська заборгованість у боржника відсутні.

У звіті-аналізі про фінансово-господарський стан ПРАТ „Наталка-Маркет» розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_6 вказано, що за юридичною адресою боржника відсутні керівні органи, основні та оборотні засоби, рухоме та нерухоме майно, яке б належало б ПРАТ „Наталка-Маркет» на праві власності, а також документи підприємства.

Розпорядник майна боржника арбітражний керуючий ОСОБА_6 у звіті-аналізі про фінансово-господарський стан ПРАТ „Наталка-Маркет» зазначає про наступні висновки щодо фінансово-господарського стану господарювання боржника відносно наявності ознак неплатоспроможності із визначенням фіктивного банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства: боржник господарську діяльність не здійснює; ознаки фіктивного банкрутства відсутні. Об'єктивно неможливо встановити факт наявності або відсутності ознак доведення до банкрутства, приховування банкрутства через відсутність необхідних для вирахування відповідних показників, документів, у т.ч. за закінченням строку давності їх зберігання; ПРАТ „Наталка-Маркет» за показниками коефіцієнту покриття, співвідношення активів та зобов'язань, а також враховуючи відсутність провадження фінансово-господарської діяльності, що має наслідком відсутність доходів від такої діяльності перебуває у стані надкритичної неплатоспроможності. Заяв про участь у санації боржника та пропозицій щодо санації ПРАТ „Наталка-Маркет» до розпорядника майна, суду та боржника не надходило. У разі тривалого перебування боржника у стані надкритичної неплатоспроможності, задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури відповідно до ст. 37 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

У матеріалах справи наявне клопотання голови комітету кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» ПАТ „МТБ ОСОБА_3» (т. 6 а.с. 81) про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом; відкриття ліквідаційної процедури відносно нього, призначення ліквідатором ПРАТ „Наталка-Маркет» арбітражного керуючого ОСОБА_6

Згідно рішення комітету кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» , оформленого протоколом від 18.07.2018р. (т. 6 а.с. 83-88), вирішено клопотати перед Господарським судом Одеської області про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та про призначення ліквідатором ПРАТ „Наталка-Маркет» арбітражного керуючого ОСОБА_6

Відповідно до рішення комітету кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» , оформленого протоколом від 24.07.2018р. (т. 6 а.с. 89-94), вирішено клопотати перед Господарським судом Одеської області про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та про призначення ліквідатором ПРАТ „Наталка-Маркет» арбітражного керуючого ОСОБА_6

Рішення комітету кредиторів від 18.07.2018р. та від 24.07.2018р. прийняті в межах компетенції, визначеної ч.8 ст.26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , порядок голосування при прийняті рішень дотриманий.

Згідно рішення зборів кредиторів ПРАТ „Наталка-Маркет» , оформленого протоколом від 24.07.2018р. (т. 6 а.с. 95), вирішено клопотати перед Господарським судом Одеської області про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та про призначення ліквідатором ПРАТ „Наталка-Маркет» арбітражного керуючого ОСОБА_6

Рішення зборів кредиторів від 24.07.2018р. прийнято в межах компетенції, визначеної ч.2 ст.27 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , порядок голосування при прийняті рішень дотриманий.

Суд досліджує дані балансу ПРАТ „Наталка-Маркет» на 31.12.2014р. (т. 5 а.с. 112), з якого вбачається, що у активі розділ I „необоротні активи» - відсутні; у розділі II „оборотні активи» рахуються інша поточна дебіторська заборгованість в сумі 12 671, 9 тис. грн., гроші та їх еквіваленти - 6, 6 тис. грн., інші оборотні активи - 88, 2 тис. грн. та всього за цим розділом - 12 766, 7 тис. грн.

У пасиві розділ I „власний капітал» рахуються зареєстрований (пайовий) капітал вартістю 12 151 тис. грн. та всього за цим розділом - 9412 тис. грн.; у розділі III „поточні зобов'язання» рахуються поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом - 2528, 1 тис. грн., розрахунками зі страхування - 2, 9 тис. грн., інші поточні зобов'язання - 823, 7 тис. грн. та всього за цим розділом - 3354, 7 тис. грн.

Суд враховує звіт - аналіз розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ПРАТ „Наталка-Маркет» про фінансово-господарський стан ПРАТ „Наталка-Маркет» , дані балансу на 31.12.2014р., дані реєстру вимог кредиторів, згідно якого розмір кредиторської заборгованості ПРАТ „наталка-Маркет» становить 132 373 729, 25 грн.

Таким чином, за даними реєстру вимог кредиторів розмір кредиторської заборгованості складає 132 373 729, 25 грн., активи боржника згідно даних балансу - 12 766, 7 тис. грн.

Вказаних обставин боржник не спростував.

Враховуючи викладене, пасиви підприємства перевищують вартість його активів, які можуть бути включені до ліквідаційної маси, що є основною ознакою неплатоспроможності.

Норми права, що підлягають застосуванню

Згідно ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Ст. 7 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що до боржника відповідно до цього Закону застосовуються такі судові процедури банкрутства: розпорядження майном боржника; мирова угода; санація (відновлення платоспроможності) боржника; ліквідація банкрута.

Ч.1 ст. 37 цього Закону встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Ст. 1 Закону визначає банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Згідно ч. 4 ст. 205 Господарського кодексу України у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.

За положеннями ч.1 ст. 209 Господарського кодексу України у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним.

Висновки суду

Визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимоги кредиторів, у зв'язку з чим з'ясувати його актив і пасив та співставити дані обох величин. Рішення суду не може ґрунтуватись лише на клопотанні комітету кредиторів.

Для встановлення факту неоплатності (недостатності майна для задоволення вимог кредиторів), суд дослідив актив та пасив боржника за даними балансу та результати розгляду грошових вимог кредиторів за підсумками попереднього засідання суду; вивчив звіт-аналіз розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ПРАТ „Наталка-Маркет» про фінансово-господарський стан ПРАТ „Наталка-Маркет» .

Суд встановив, що боржник фактично є відсутнім за місцем реєстрації та не подає звітність до органів доходу та зборів та до статистичних органів, тобто припинив діяльність.

Однак, законодавство про банкрутство не ставить в залежність можливість визнання боржника банкрутом від наявності боржника та подання ним документів за умови вжиття розпорядником майна боржника всіх заходів для їх отримання.

Дії розпорядника майна у процедурі розпорядження майном суд оцінює як повні та такі, що відповідають вимогам Закону.

Приймаючи до уваги, що судом встановлено неоплатність боржника (недостатність майна для задоволення вимог кредиторів); наявність непогашених грошових вимог перед кредиторами, які визнані судом, перевищення зобов'язань боржника над його наявним майном (перевищення пасивів над активами), відсутність заяв від можливих інвесторів, суд вважає, що задоволення вимог кредитора можливе лише шляхом продажу майна в ліквідаційній процедурі, тому приймає рішення про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури.

Розгляд питання про призначення ліквідатора банкрута

Відповідно до ч.1 ст.114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Абз. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що одна і та ж особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Закону.

25.07.2018р. арбітражним керуючим ОСОБА_6 надано заяву (т. 6 а.с. 96-97) про на участь у справі про банкрутство, в якій зазначено про згоду на призначення ліквідатором ПРАТ „Наталка-Маркет» . У заяві також вказано про наявність досвіду роботи арбітражним керуючим протягом 18 років; арбітражним керуючим не порушуються строки подачі до Головного територіального управління юстиції в Одеській області інформації, передбаченої Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , наказом Міністерства юстиції України від 18.01.2013р. № 130/5 „Про порядок подання арбітражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацією, ліквідаторами) обов'язкових відомостей (інформації) та додатку до нього; відповідно до п. 2 ст. 114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не являється заінтересованою особою у цій справі, не здійснював раніше управління цим боржником, не має конфлікту інтересів, не має судимості за вчинення корисливих злочинів, йому не заборонено обіймати керівні посади; арбітражний керуючий включений Головним територіальним управлінням юстиції в Одеській області до переліку осіб, які можуть бути керівниками стажування; має достатній досвід, організаційні та технічні можливості належним чином виконувати передбачені Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» обов'язки арбітражного керуючого у справі про банкрутство ПРАТ „Наталка-Маркет» ; має все необхідне технічне забезпечення, власний офіс в центрі м. Одеси з секретарем і помічниками; має посвідчення водія та власний автомобіль для самостійного і незалежного від громадського транспорту пересування при виконанні повноважень арбітражного керуючого.

До заяви додано копії: свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 284 від 31.05.2013р. (т. 6 а.с. 98); витягу з диплому (т. 6 а.с. 99); свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця серії В00 № 090661 (т. 6 а.с. 100); ліцензії № 000106 від 13.01.2000р. (т. 6 а.с. 101); трудової книжки (т. 6 а.с. 102-104); довідки з Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області (т. 6 а.с. 105); договору № 3424788 страхування відповідальності арбітражного керуючого (професійних ризиків арбітражних керуючих за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 04.05.2018р. (т. 6 а.с. 106-108); квитанції №10471653 від 04.05.2018р. (т. 1 а.с. 109); свідоцтва про підвищенні кваліфікації від 28.09.2014р. (т. 6 а.с.110); свідоцтва про підвищення кваліфікації від 06.02.2016р. (т.6 а.с. 111); свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю № 1430 від 24.02.2006р. (т.6 а.с. 112); посвідчення водія (т. 6 а.с. 113); свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (т. 6 а.с. 114).

12.09.2018р. боржником надано лист (т. 6 а.с. 136), в якому зазначено, що він не заперечує проти призначення ліквідатором у справі №916/379/18 арбітражного керуючого ОСОБА_6

Розглянувши клопотання комітету кредиторів, заяву арбітражного керуючого, перевіривши відповідність кандидатури вимогам ст. 114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , оцінивши здатність арбітражного керуючого належним чином виконувати передбачені Законом обов'язки ліквідатора з урахуванням освіти, страхування відповідальності арбітражного керуючого, суд дійшов висновку про відповідність рішення комітету та зборів кредиторів та кандидатури арбітражного керуючого вимогам Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Враховуючи викладене, суд призначає арбітражного керуючого ОСОБА_6 ліквідатором банкрута.

Ч. 2 ст. 38 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

Відповідно до п.2.2. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженого Постановою Пленуму Вищого господарського суду України №16 від 17.12.2013р., офіційному оприлюдненню підлягає, зокрема, повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

З врахуванням вищезазначеного, господарський суд вважає за необхідне оприлюднити повідомлення про визнання ПРАТ „Наталка-Маркет» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

Керуючись ст.ст. 2,9,27,37,38,40,41, ч.1,2 ст.114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст. 205, 209 Господарського кодексу України, ст. 220, ст.ст. 232-233, ст.ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В:

1.Визнати банкрутом Приватне акціонерне товариство „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951).

2.Відкрити відносно Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951) ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 12.09.2019р.

3.Ліквідатором Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951) призначити арбітражного керуючого ОСОБА_6 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 284 від 31.05.2013р.

4.Оприлюднити на офіційному веб-сайті Касаційного господарського суду у складі Верховного суду повідомлення про визнання Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

5.Припинити процедуру розпорядження майном Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951).

6.Припинити повноваження розпорядника майном Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951) арбітражного керуючого ОСОБА_6 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 284 від 31.05.2013р.

7.Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.

8.Керівнику Приватного акціонерного товариства „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А; код ЄДРПОУ 30610951) гр. ОСОБА_7 протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору арбітражному керуючому ОСОБА_6 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 284 від 31.05.2013р.

9.Вважати строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута таким, що настав.

10.Встановити, що у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

11.Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.

12.Відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.

13.Продаж майна допускається в порядку, передбаченому Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

14.Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

15.Виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснювати у випадках і порядку, передбаченому Розділом ІІІ - (Ліквідаційна процедура), Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

16.Вимоги та зобов'язання боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтись тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття у відповідності до ч. 4 ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Постанову може бути оскаржено у встановленому ст.ст. 254, 255 Господарського процесуального кодексу України, ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» порядку.

Повний текст постанови складено та підписано 14 вересня 2018 р.

Копію постанови надіслати: Головному управлінню ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), ПРАТ „Наталка-Маркет» (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 67-А), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6), Приморському ВДВС Одеського МУЮ (65026, м. Одеса, вул. Пастера, 58), ПАТ «УкрСиббанк» (65058, м. Одеса, вул. Романа Кармена, 21-а; 03115, м. Київ, вул. Ф.Пушиної, буд.21, каб. 306в), ПАТ «МТБ БАНК» (65026, м. Одеса, Польський узвіз, 11), ПАТ „Перший Український ОСОБА_3» (04070, м. Київ, вул. Андріївська, 4), арбітражному керуючому ОСОБА_6 (65023, м. Одеса, вул. Садова, 18, оф. 5).

Суддя Л.І. Грабован

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення12.09.2018
Оприлюднено14.09.2018
Номер документу76444666
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/379/18

Ухвала від 15.05.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 15.03.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Постанова від 07.03.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 14.02.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 17.12.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 11.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні