з
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2018 року м.Київ № 810/1355/18
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Будівельно-інвестиційна група 3" до Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області, Броварської міської ради Київської області та Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, про визнання неправомірною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,
за участю:
- представників позивача: Волкодав І.В., довіреність від 26.06.2018 б/н,
- представника відповідача: Фесюк О.Т., начальник Броварського УДКСУ Київської області, посвідчення від 22.08.2013 №11,
- представника Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області: Войцехівська Н.С., довіреність від 18.01.2018 №12-30/4,
- представника Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області: Олемська О.Я., довіреність від 05.01.2018 №2-15/57,
- представника Броварської міської ради Київської області: Олемська О.Я., довіреність від 05.01.2018 №2-15/64,
Суть спору: 19.03.2018 до Київського окружного адміністративного суду звернулось Дочірнє підприємство "Будівельно-інвестиційна група 3" з позовом до Броварського управління державної казначейської служби України Київської області, в якому позивач просить суд:
- визнати неправомірною бездіяльність Броварського управління державної казначейської служби України Київської області щодо невиконання наказу Господарського суду Київської області від 15.04.2013 про примусове виконання рішення №5/063-12 від 12.03.2013;
- зобов'язати Броварське управління державної казначейської служби України Київської області здійснити стягнення за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду;
- зобов'язати Броварське управління державної казначейської служби України Київської області відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" нарахувати та виплатити із Державного бюджету України компенсацію у розмірі трьох відсотків річних від несплаченої суми, починаючи з 26 травня 2015 року до дня ухвалення постанови у справі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2018 відкрито провадження в адміністративній справі, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче засідання. Визначено, що розгляд справи здійснюватиметься за правилами загального позовного провадження.
Також ухвалою суду від 14.05.2018 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача, Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.06.2018 залучено до участі в справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Броварську міську раду Київської області та Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає про те, що Дочірнє підприємство Будівельно-інвестиційна група 3 звернулось до Головного управління Державної казначейської служби у Київській області із заявою про виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013 про стягнення з Броварської міської ради Київської області заборгованості у розмірі 4178098,39 грн.
Позивач вказує, що вказана заява була направлена за належністю до Броварського управління державної казначейської служби України Київської області для виконання.
Позивач стверджує, що Дочірнє підприємство Будівельно-інвестиційна група 3 неодноразово зверталось до Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області та Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області із листами про надання інформації та документів щодо виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12.
За твердженням позивача відповідач листами повідомив про неможливість виконання вказаного наказу у зв'язку із відсутністю у місцевому бюджеті за 2015-2016 роки коштів для виконання судових рішень, а також у зв'язку із неприйняттям рішення Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2017 рік .
Позивач зазначає про те, що відповідачем було порушено вимоги Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень , яким встановлено, що в разі відсутності у державного органу, який є боржником, бюджетних призначень, списання коштів здійснюється Державною казначейською службою України за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішення суду.
Також позивач наголошує на тому, що всупереч Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, та вказаного Закону відповідачем було порушено тримісячний строк, передбачений для перерахування на рахунок стягувача відповідної суми грошових коштів, який сплинув 25.07.2015.
Крім того, позивач вказує на те, що відповідач не надсилав щорічно в кінці року на адресу Броварської міської ради вимогу про вжиття заходів щодо виконання судового рішення та не вчиняв дії щодо застосування до третьої особи заходів впливу за ненадання щомісяця повідомлень про вжитті заходи, що, на думку позивача, також є порушенням вимог чинного законодавства.
Позивач вважає, що відповідачем не було належним чином вчинено дії щодо виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013, які передбачені вимогами чинного законодавства, що на думку позивача, свідчить про бездіяльність з боку відповідача.
Крім того, позивач зазначає про те, що оскільки відповідачем було порушено строки виконання рішення суду, Дочірнє підприємство "Будівельно-інвестиційна група 3" в силу вимог Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень має право на отримання компенсації у розмірі трьох відсотків річних від несплаченої суми за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, яка становить 349243,24 грн.
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, зазначає про те, що 25.02.2015 Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було отримано заяву позивача про виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12 від 15.04.2013 з доданими документами.
Відповідач наголошує на тому, що ним постійно здійснювались необхідні заходи, передбачені Порядком №845, припинено проведення платежів за платіжними дорученнями боржника за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, крім захищених видатків, визначених Бюджетним кодексом України.
Так, відповідач підкреслює, що ним неодноразово було направлено Броварській міській раді Київської області, яка є боржником за наказом Господарського суду Київської області у справі №5/063-12 від 15.04.2013, вимогу для вжиття заходів для виконання рішення суду.
Проте, Броварська міська рада Київської області у відповідях на вимоги повідомила про неможливість виконання вказаного рішення суду у зв'язку із відсутністю у місцевому бюджеті за 2015-2016 роки коштів для виконання судових рішень, а також у зв'язку із неприйняттям рішення Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2017 рік . Відповідач акцентує увагу на тому, що на його вимогу №05-07/584 від 22.05.2018, Броварська міська рада Київської області листом повідомила про те, що виконання судових рішень, за якими боржником є третя особа, буде здійснюватись відповідно до Програми, затвердженої рішенням Броварської міської ради Київської області від 29.03.2018 №879-39-07 Про внесення змін та доповнень в додаток до рішення Броварської міської ради №722-34-07 від 09.11.2017 Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2018-2020 роки .
Крім того, відповідач повідомляє про те, що в силу вимог Порядку №845 списання коштів здійснюється у порядку черговості, а по боржнику Броварській міській раді Київської області у відповідача знаходиться на виконанні з 09.04.2014 ще виконавчий документ по Вербицькому І.В., виконання якого передує виконанню наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12 від 15.04.2013.
Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, зазначає про те, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було вчинено усі необхідні заходи, які передбачені Порядком №845 для виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013, що на думку третьої особи, свідчить про відсутність в діях відповідача ознак бездіяльності.
Крім того, третя особа зауважила про те, що Закон України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень не поширюється на рішення суду, боржником за яким є орган місцевого самоврядування.
Броварська міська рада Київської області та Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області у поясненнях по справі зазначають про те, що рішення Господарського суду Київської області від 12.03.2013 у справі №5/063-12 є не виконаним у зв'язку із відсутністю у місцевому бюджеті відповідної суми коштів.
Треті особи вказують, що відповідач листом був повідомлений про те, що виконання судових рішень, за якими боржником є третя особа, буде здійснюватись відповідно до Програми, затвердженої рішенням Броварської міської ради Київської області від 29.03.2018 №879-39-07 Про внесення змін та доповнень в додаток до рішення Броварської міської ради №722-34-07 від 09.11.2017 Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2018-2020 роки .
Присутній у судових засіданнях 12.06.2018, 27.06.2018, 14.08.2018 та 29.08.2018 представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.
Присутні у судових засіданнях 12.06.2018, 27.06.2018, 14.08.2018 та 29.08.2018 представник відповідача та третіх осіб проти позову заперечували та просили суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
в с т а н о в и в:
Дочірнє підприємство Будівельно-інвестиційна група 3 (ідентифікаційний код 32768240, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м.Бровари, вул.Київська, буд.108) зареєстровано в якості юридичної особи 24.12.2003, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 08.07.2014 (а.с.12), довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА №560507 від 10.05.2015 (а.с.13) та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.06.2018 (а.с.141-143).
Судом встановлено, що рішенням Господарського суду Київської області від 12.03.2013 у справі №5/063-12 за позовом Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 до Броварської міської ради Київської області про відшкодування збитків в розмірі 8019600,00 грн. позов задоволено частково.
Стягнуто з Броварської міської ради Київської області на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 4141200,00 грн. збитків, 3653,53 грн. витрат по сплаті вартості судової експертизи, 33244,86 грн. витрат по сплаті судового збору (а.с.81-83).
15.04.2013 Господарським судом Київської області було видано наказ у справі №5/063-12, за яким стягувачем є Дочірнє підприємство Будівельно-інвестиційна група 3 та боржником - Броварська міська рада Київської області (а.с.86).
Як вбачається з матеріалів справи, Броварським управлінням Державної казначейської служби України у Київській області було надіслано на адресу Броварської міської ради Київської області повідомлення від 03.07.2013 №03-07/948, у якому відповідач повідомив про надходження документів про стягнення з Броварської міської ради на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 4141200,00 грн. збитків, 3653,53 грн. витрат по сплаті вартості судової експертизи, 33244,86 грн. витрат по сплаті судового збору. У вказаному повідомленні відповідач зазначив про необхідність надання інформації про стягнення коштів до 10.07.2013 (а.с.188).
Судом встановлено, що Відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Київській області було надіслано на адресу Броварської міської ради Київської області вимогу державного виконавця від 22.08.2014 №6835, в якій зазначено про необхідність виконання наказу Господарського суду Київської області №5/063-12 від 15.04.2013 (а.с.190).
Броварська міська рада Київської області листом від 02.09.2014 №2-15/3264 повідомила Відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Київській області про те, що питання про виділення додаткових коштів для списання на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 може бути винесено на розгляд постійної комісії з питань соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету фінансів та цін Броварської міської ради лише у разі перевищення показників доходів над запланованими більше ніж 5% (а.с.191).
З матеріалів справи вбачається, що Дочірнє підприємство Будівельно-інвестиційна група 3 звернулось до Головного управління Державної казначейської служби України в Київській області із заявою від 12.01.2015 №10/15 про виконання судового рішення, в якій позивач просив прийняти на виконання наказ Господарського суду Київської області від 15.04.2013 у справі №5/063-12 (а.с.109 зворотній бік, а.с.110). Вказана заява була зареєстрована Головним управлінням Державної казначейської служби України в Київській області 16.02.2015 за вх.№4-711.
Судом встановлено, що Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області листом від 18.02.2015 №15-06/56-3096 було направлено за належністю до Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області оригінал наказу Господарського суду Київської області від 15.04.2013 у справі №5/063-12 для вчинення відповідних дій, які передбачені Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (а.с.109). Лист Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області від 18.02.2015 №15-06/56-3096 надійшов на адресу відповідача 25.02.2015 вхід.№984.
Броварське управління Державної казначейської служби України Київської області листом віл 25.02.2015 №05-07/208 повідомило позивача про прийняття до виконання заяви про виконання судового рішення від 12.01.2015 №10/15 (а.с.19).
З матеріалів справи слідує, що в день отримання наказу Господарського суду Київської області від 15.04.2013 у справі №5/063-12 наказу Господарського суду Київської області від 15.04.2013 у справі №5/063-12 Броварське управління Державної казначейської служби України Київської області направило на адресу Броварської міської ради Київської області повідомлення від 25.02.2015 №05-07/207, у якому відповідач повідомив про надходження документів про стягнення з Броварської міської ради на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 4141200,00 грн. збитків, 3653,53 грн. витрат по сплаті вартості судової експертизи, 33244,86 грн. витрат по сплаті судового збору. У вказаному повідомленні зазначено про визначення Управлінням реквізитів, з яких необхідне провести безспірне списання коштів, зокрема, рахунків боржника - Броварської міської ради (код 26376375) №35420303021746 та №35427102021746, код банку 821018, банк платника - ГУ ДКСУ у Київській області та повідомлено про необхідність надання інформації щодо кодів класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, кодів економічної класифікації видатків бюджету та рахунків, з яких проводиться безспірне списання коштів у термін до 04.03.2015 (а.с.210).
У відповідь на повідомлення від 25.02.2015 №05-07/207 Броварська міська рада Київської області листом від 03.03.2015 № 2-7/786 (вхід.№1108 від 03.03.2015) повідомила відповідача, що виконання судового рішення про стягнення коштів з Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 в сумі 4178098,39 грн. в даний час неможливо у зв'язку із відсутністю кошторисних призначень (а.с.211).
З матеріалів справи вбачається, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було направлено міському голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. вимогу від 12.03.2015 №05-07/251, в якій зазначено про необхідність вжиття заходів для повного виконання виконавчих документів по безспірному списанню на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 та повідомити Управління протягом місяця про заходи, вжиті для виконання судового рішення (а.с.110 зворотній бік).
Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області листом від 15.04.2015 №2-7/1375 повідомив Броварське управління Державної казначейської служби України Київської області про неможливість виконання судового рішення про стягнення з Броварської міської ради Київської області на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 коштів на загальну суму боргу у розмірі 4178098,39 грн. у зв'язку із відсутністю у Броварської міської ради Київської області у 2015 році кошторисних призначень. У вказаному листі зазначено про те, що при наявності вільних коштів на рахунку Броварської міської ради буде вжито вичерпних заходів щодо виконання судового рішення (а.с.111).
Судом встановлено, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було направлено міському голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. повторну вимогу від 28.01.2016 №03-06/92, в якій Броварську міську раду Київської області зобов'язано невідкладно надіслати на адресу Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області письмове повідомлення з копіями звернень про вжиті заходи для встановлення асигнувань або здійснення інших дій на виконання судового рішення (а.с.111 зворотній бік).
Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області листом від 29.02.2016 №2-7/1048 повідомив відповідача про те, що питання щодо виконання рішень на користь Вербицького І.В. та ДП Будівельно-інвестиційна група 3 буде винесено на розгляд постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку при внесенні змін до бюджету міста на 2016 рік (а.с.112).
Броварське управління Державної казначейської служби України Київської області листом від 10.04.2017 №05-07/349 (а.с.21) та Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області листом від 14.04.2017 №12-04/492-1993 (а.с.20) повідомили позивачу про здійснення всіх необхідних заходів, передбачених Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, припинення проведення платежів за платіжними дорученнями боржника за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, крім захищених видатків, визначених Бюджетним кодексом України.
У вказаних листах зазначено про те, що безспірне списання коштів з рахунків боржника буде здійснено з моменту відкриття відповідних асигнувань.
Судом встановлено, що Броварським управління Державної казначейської служби України Київської області було втретє направлено міському голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. вимогу від 06.04.2017 №05-07/339, в якій Броварську міську раду Київської області зобов'язано протягом одного місяця від дня надходження вимоги надіслати на адресу управління Казначейства письмове повідомлення з копіями звернень про вжиті заходи для встановлення асигнувань або здійснення інших дій для виконання судового рішення у справі №5/063-12 (а.с.112 зворотній бік, а.с.113).
Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області листом від 21.04.2017 №2-7/2204 повідомило відповідача про те, що в бюджеті міста на 2017 рік, затвердженому рішенням Броварської міської ради від 22.12.2016 №457-23-07 Про бюджет міста на 2017 рік з подальшими змінами, не передбачені кошти для списання на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 . У вказаному листі зазначено також про те, що лише у разі перевищення показників доходів над запланованими більш ніж 5%, питання про виділення додаткових коштів для списання на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 може бути винесено на розгляд постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Броварської міської ради (а.с.113 зворотній бік, а.с.114).
Листом від 12.05.2017 №2-7/2549 виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області у відповідь на вимогу відповідача від 06.04.2017 №05-07/339 від 06.04.2017 №05-07/339 повідомив останнього про розробку проекту рішення Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2017 рік , в якій передбачаються кошти на виконання, зокрема, судового рішення у справі №5/063-12. Даний проект рішення включено до порядку денного чергової сесії Броварської міської ради, яка відбудеться 22.06.2017 (а.с.114 зворотній бік, а.с.115).
Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області із листом від 03.05.2017 №03/05/2017 про надання інформації про виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, про що свідчать рекомендовані поштові відправлення з відміткою про вручення (а.с.31).
Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області листом від 24.05.2017 №12-04/627-2680 повідомило позивачу про те, що від виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області надійшли листи від 21.04.2017 №2-7/2204 та від 12.05.2017 №2-7/2549 щодо виконання рішень суду про відшкодування збитків, якими повідомлено про розробку проекту рішення Про затвердження програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2017 рік , в якій передбачаються кошти на виконання, зокрема, судового рішення у справі №05-063-12.
Також у вказаному листі зазначено про те, що безспірне списання коштів з рахунків боржника буде здійснено з моменту відкриття відповідних асигнувань (а.с.24).
Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області та Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області із листом від 26.06.2017 №26/06/2017 про надання інформації про виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, про що свідчать рекомендовані поштові відправлення з відміткою про вручення (а.с.34).
Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області листом від 13.07.2017 №12-04/950-3673 повідомило позивача про те, що у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Київській області відсутні на виконанні рішення суду, стягувачем за яким є ДП Будівельно-інвестиційна група 3 (а.с.32).
Як вбачається з матеріалів справи, Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було направлено голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. вимогу від 06.07.2017 №05-07/672, в якій повідомило про необхідність вжиття заходів для встановлення асигнувань або здійснення інших заходів для виконання судового рішення, зокрема, у справі №5/063-12 (а.с.115 зворотній бік, а.с.116).
Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області листом від 19.07.2017 №2-7/3823 повідомив відповідача про те, що на черговій сесії ради, яка відбулась 22.06.2017, було розглянуто проект рішення Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2017 рік . За результатами голосування рішення не було прийнято, а тому зазначений проект рішення після доопрацювання буде включено до порядку денного однієї із найближчих чергових сесій ради (а.с.116 зворотній бік).
Листом виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 06.09.2017 №2-7/4604 відповідачу було повідомлено про те, що питання про виділення додаткових коштів для списання на користь ДП Будівельно-інвестиційна група 3 буде винесено на розгляд постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Броварської міської ради при затвердженні бюджету на 2018 рік (а.с.117). Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо невиконання наказу Господарського суду Київської області №5/063-12, виданого 15.04.2013, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі - Порядок №845, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15.04.2013 р. N 267). Так, відповідно до п.2 Порядку №845 у цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні: безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства; виконавчі документи - оформлені в установленому порядку виконавчі листи судів та накази господарських судів, видані на виконання рішень про стягнення коштів, а також інші документи, визначені Законом України "Про виконавче провадження"; стягувачі - фізичні та юридичні особи, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів. Згідно з п.3 Порядку №845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій). Пунктом 5 Порядку №845 визначено, що під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право, зокрема, вимагати від боржників вжиття ними заходів до виконання виконавчих документів та за результатами їх виконання; застосовувати заходи впливу до боржників у разі виявлення фактів порушення бюджетного законодавства у процесі або за результатами виконання виконавчих документів, повідомляти про такі порушення органам Держфінінспекції.
Відповідно до п.6 Порядку №845 у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній; оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету. До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо). Виконавчі документи пред'являються до виконання протягом одного року з дня, що настає за днем набрання рішенням про стягнення коштів законної сили, якщо інше не передбачено законом. Строки пред'явлення виконавчих документів перериваються в разі пред'явлення їх до виконання, відстрочки або розстрочки виконання рішень про стягнення коштів в установленому порядку. Пропущені строки пред'явлення виконавчих документів суду до виконання поновлюються судом в установленому законом порядку, а рішень про стягнення коштів, прийнятих державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, - не поновлюються. Згідно з п.8 Порядку №845 органи Казначейства після надходження документів, зазначених у пунктах 6 і 7 цього Порядку: 1) приймають їх до розгляду та реєструють у відповідному журналі. На заяві стягувача про виконання рішення про стягнення коштів (супровідному листі керівника відповідного органу державної виконавчої служби) зазначається дата надходження і вхідний номер; 2) здійснюють попередній розгляд документів, за результатами якого визначають необхідність отримання від стягувача інших відомостей для виконання рішення про стягнення коштів; 3) повідомляють стягувачеві (представникові стягувача) на його письмову вимогу про прийняття, реєстрацію та результати попереднього розгляду документів. Відповідно до п.24 Порядку №845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Пунктом 25 Порядку №845 визначено, що безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів за його платіжними дорученнями здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.
У разі наявності у боржника окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів з боржника (виконання рішень суду про стягнення коштів з боржника) здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому пункти 24 - 34 цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.
Безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).
Безспірне списання коштів з рахунків бюджетних установ у частині власних надходжень здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку надходжень на відповідному рахунку з подальшим віднесенням зазначеної суми на видатки в розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету з урахуванням вимог пункту 27 цього Порядку.
Судові витрати, штрафні санкції безспірно списуються за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету. В разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування, безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів.
Безспірне списання коштів з рахунків підприємств, установ, організацій здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку коштів на рахунку (п.26 Порядку №845).
Згідно з п.27 Порядку №845 для здійснення безспірного списання коштів орган Казначейства відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання боржника. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється за рахунок бюджетних асигнувань зазначеного боржника. Одночасно боржник зобов'язаний привести у відповідність із такими бюджетними зобов'язаннями інші взяті ним бюджетні зобов'язання.
Відповідно до п.28 Порядку №845 орган Казначейства протягом трьох робочих днів після надходження виконавчого документа на підставі документів, поданих стягувачем, визначає коди програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (коди тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету і рахунки боржника, з яких проводиться безспірне списання коштів.
З дня визначення таких кодів та рахунків орган Казначейства повідомляє боржникові про здійснення безспірного списання коштів з його рахунків.
У повідомленні також зазначаються строк подання боржником інформації, пов'язаної з виконанням рішення про стягнення коштів, який не може перевищувати п'яти робочих днів з дати надходження повідомлення, та відомості про непроведення органом Казначейства платежів за платіжними дорученнями боржника.
Коди програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (коди тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету та/або рахунки, за якими проводиться безспірне списання коштів, можуть бути змінені органом Казначейства за обґрунтованою заявою боржника.
Пунктом 29 Порядку №845 встановлено, що у разі недостатності поданих документів для визначення кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодів тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету або рахунків, з яких проводиться безспірне списання коштів, орган Казначейства у робочий день, що настає після закінчення строку, зазначеного у пункті 28 цього Порядку, надсилає до боржника запит для встановлення відповідних даних із зазначенням строку надання відповіді. Згідно з п.30 Порядку №845 на період встановлення даних, зазначених у пункті 29 цього Порядку, не проводяться платежі за платіжними дорученнями боржника за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, крім захищених видатків, визначених Бюджетним кодексом України.
За умовами п.31 Порядку №845 у разі коли за визначеними органом Казначейства кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган Казначейства надсилає боржнику вимогу щодо необхідності вжиття боржником заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення.
Якщо у боржника недостатньо відкритих асигнувань (коштів на рахунках) для виконання виконавчого документа, безспірне списання коштів здійснюється частково. На виконавчому документі ставиться відмітка про обсяг списаних коштів, яка засвідчується підписом відповідальної особи, скріпленим гербовою печаткою.
Боржник зобов'язаний протягом одного місяця після надходження зазначеної вимоги надіслати органові Казначейства письмове повідомлення про заходи, вжиті ним з метою виконання судового рішення.
Зазначений строк може бути продовжений органом Казначейства за обґрунтованою заявою боржника до двох місяців.
Безспірне списання коштів з рахунків боржника здійснюється з моменту відкриття відповідних асигнувань.
На період виконання вимоги орган Казначейства відкладає безспірне списання коштів та здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями боржника лише за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України.
Орган Казначейства забезпечує облік та зберігання виконавчих документів до їх виконання в повному обсязі або повернення стягувачу.
Відповідно до п.32 Порядку №845 безспірне списання коштів з рахунків боржника здійснюється органом Казначейства на підставі розрахункового документа, оформленого відповідно до вимог законодавства.
За умовами п.34 Порядку №845 після здійснення безспірного списання коштів з рахунків боржника: 1) орган Казначейства готує відповідне повідомлення у двох примірниках, один з яких залишається в органі Казначейства, другий видається боржникові разом з випискою з рахунків; 2) боржник упорядковує свої зобов'язання та приводить зареєстровані в органі Казначейства бюджетні зобов'язання у відповідність з бюджетними асигнуваннями, а також вносить у разі потреби зміни до кошторису спеціального фонду в частині власних надходжень. У разі невиконання боржником зазначених вимог орган Казначейства може застосовувати заходи впливу відповідно до Бюджетного кодексу України.
Згідно з п.47 Порядку №845 безспірне списання коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів, здійснюється Казначейством на підставі поданих:1) органом Казначейства: документів та відомостей, надісланих стягувачами та боржником; інформації про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника; 2) керівником органу державної виконавчої служби зазначених у пункті 7 цього Порядку документів та відомостей.
Пунктом 48 Порядку №845 передбачено, що для забезпечення безспірного списання коштів державного бюджету згідно з пунктом 47 цього Порядку в Казначействі відкривається в установленому порядку відповідний рахунок.
Перерахування коштів стягувачу здійснюється Казначейством у тримісячний строк з дня надходження необхідних документів та відомостей.
У разі відсутності таких документів та відомостей, якщо боржником є державні підприємство, установа, організація або юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства, перерахування коштів здійснюється на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.
Відповідно до п.31 Порядку №845 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 р. N 154, яка набрала чинності 16.03.2018) у разі коли за визначеними органом Казначейства кодами класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган Казначейства надсилає боржнику або бюджетній установі, що здійснює централізоване обслуговування боржника, вимогу щодо необхідності вжиття заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення.
Якщо у боржника або бюджетної установи, що здійснює централізоване обслуговування боржника, недостатньо відкритих асигнувань (коштів на рахунках) для виконання виконавчого документа, безспірне списання коштів здійснюється частково. На виконавчому документі ставиться відмітка про обсяг списаних коштів, яка засвідчується підписом відповідальної особи, скріпленим гербовою печаткою.
Боржник або бюджетна установа, що здійснює централізоване обслуговування боржника, зобов'язані протягом одного місяця після надходження зазначеної вимоги надіслати органу Казначейства письмове повідомлення про заходи, вжиті ними з метою виконання судового рішення, та у разі, коли в результаті здійснення таких заходів не забезпечено виконання судового рішення у повному обсязі, - надсилати щомісяця повідомлення про вжиті заходи.
Безспірне списання коштів здійснюється з моменту відкриття відповідних асигнувань.
На період виконання вимоги орган Казначейства здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями боржника або бюджетної установи щодо операцій, пов'язаних із централізованим обслуговуванням боржника, лише за платежами, зазначеними в пункті 25 цього Порядку.
Отже, Порядком №845 встановлено, що безспірне списання грошових коштів з рахунка боржника здійснюється на підставі заяви стягувача, до якої додаються, зокрема оригінал виконавчого документа.
Так, територіальний орган Державної казначейської служби України протягом трьох робочих днів після надходження виконавчого документа на підставі документів, поданих стягувачем, зобов'язаний визначити коди програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (коди тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету і рахунки боржника, з яких проводиться безспірне списання коштів. З дня визначення таких кодів та рахунків орган Казначейства повідомляє боржникові про здійснення безспірного списання коштів з його рахунків. У разі, коли за визначеними територіальним органом Державної казначейської служби України кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні кошти на рахунках, територіальний орган Державної казначейської служби України надсилає боржнику вимогу щодо необхідності вжиття боржником заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення. В свою чергу, боржник зобов'язаний протягом одного місяця надати територіальному органу Державної казначейської служби України письмове повідомлення про заходи, вжиті ним з метою виконання судового рішення. Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, зазначив про те, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області не було вжито всі необхідні заходи для виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого15.04.2013.
Так, зокрема, позивач, посилаючись на положення Порядку №845, зазначив про те, що відповідач не надсилав щорічно в кінці року на адресу Броварської міської ради Київської області вимогу про вжиття заходів щодо виконання судового рішення та не вчиняв дії щодо застосування до Броварської міської ради Київської області заходів впливу за ненадання щомісяця повідомлень про вжиті заходи, з приводу чого, суд зазначає таке.
Як вже встановлено судом в день отримання від Головного управління ДКС України у Київській області наказу Господарського суду Київської області від 15.04.2013 у справі №5/063-12 Броварське управління Державної казначейської служби України Київської області направило на адресу Броварської міської ради Київської області повідомлення від 25.02.2015 №05-07/207, у якому відповідач повідомив про надходження документів про стягнення з Броварської міської ради на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 4141200,00 грн. збитків, 3653,53 грн. витрат по сплаті вартості судової експертизи, 33244,86 грн. витрат по сплаті судового збору.
У вказаному повідомленні зазначено про визначення Управлінням реквізитів, з яких необхідне провести безспірне списання коштів, зокрема, рахунків боржника - Броварської міської ради (код 26376375) №35420303021746 та №35427102021746, код банку 821018, банк платника - ГУ ДКСУ у Київській області та повідомлено про необхідність надання інформації щодо кодів класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, кодів економічної класифікації видатків бюджету та рахунків, з яких проводиться безспірне списання коштів у термін до 04.03.2015 (а.с.210).
Судом встановлено, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було направлено міському голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. вимогу від 12.03.2015 №05-07/251, в якій зазначено про необхідність вжиття заходів для повного виконання виконавчих документів по безспірному списанню на користь Дочірнього підприємства Будівельно-інвестиційна група 3 та повідомити Управління протягом місяця про заходи, вжиті для виконання судового рішення (а.с.110 зворотній бік).
Також судом встановлено, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було направлено міському голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. повторну вимогу від 28.01.2016 №03-06/92, в якій Броварську міську раду Київської області зобов'язано невідкладно надіслати на адресу Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області письмове повідомлення з копіями звернень про вжиті заходи для встановлення асигнувань або здійснення інших дій на виконання судового рішення (а.с.111 зворотній бік).
Судом встановлено, що в 2017 році Броварським управління Державної казначейської служби України Київської області було втретє направлено міському голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. вимогу від 06.04.2017 №05-07/339, в якій Броварську міську раду Київської області зобов'язано протягом одного місяця від дня надходження вимоги надіслати на адресу управління Казначейства письмове повідомлення з копіями звернень про вжиті заходи для встановлення асигнувань або здійснення інших дій для виконання судового рішення у справі №5/063-12 (а.с.112 зворотній бік, а.с.113).
Як вбачається з матеріалів справи, Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було направлено голові Броварської міської ради Київської області Сапожнику І.В. вимогу від 06.07.2017 №05-07/672, в якій повідомило про необхідність вжиття заходів для встановлення асигнувань або здійснення інших заходів для виконання судового рішення, зокрема, у справі №5/063-12 (а.с.115 зворотній бік, а.с.116).
Отже, матеріали справи свідчать про те, що відповідач неодноразово направляв на адресу Броварської міської ради Київської області вимогу про вжиття заходів щодо виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013, що на думку суду, є доказом дотримання відповідачем вимог Порядку №845.
Крім того, суд звертає увагу позивача на те, що Порядок №845 не містить вимоги щодо обов'язку територіального органу Державної казначейської служби України щорічно у кінці року направляти на адресу боржника вимогу про необхідність вжиття заходів виконання рішення суду, а тому суд не приймає до уваги посилання позивача про наявність в діях відповідача порушень вимог чинного законодавства.
Щодо тверджень позивача про порушення Броварським управлінням Державної казначейської служби Київської області трьохмісячного строку, який встановлений п.48 Порядку №845 та Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень , для перерахування на рахунок позивача грошових коштів, присуджених до стягнення на підставі рішення суду, то суд вважає доводи позивача помилковими, з огляду на таке.
Так, відповідно до ч.1 ст.3 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень від 05.06.2012 № 4901-VI (далі-Закон №4901) виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган , здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Частиною 4 ст.3 Закону №4901 встановлено, що перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, необхідних для цього документів та відомостей. Разом з цим, суд наголошує на тому, що відповідно до ч.1 ст.2 Закону №4901 держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Аналіз вказаних положень свідчить про те, що дія Закону №4901 розповсюджується на виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб'єкти, перелік яких є вичерпним, а отже на Броварську міську раду Київської області, яка є боржником згідно наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013, дія даного Закону не поширюється.
Згідно з ст.2 Закону України Про місцеве самоврядування від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі-Закон №280/97) місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. Таким чином, враховуючи те, що боржником за наказом Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, який виданий 15.04.2013, є Броварська міська рада Київської області, яка є органом місцевого самоврядування і не відноситься до числа державних органів, державних підприємств, установ, організацій та не є юридичною особою, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства, суд дійшов висновку про те, що положення Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень не поширюються на Броварську міську раду Київської області. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що Броварським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було дотримано вимоги Порядку №845 та здійснено всі необхідні заходи щодо виконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, який виданий 15.04.2013.
Разом з тим, неможливість виконання вказаного наказу зумовлена виключно відсутністю у Броварської міської ради Київської області грошових коштів, що підтверджено матеріалами справи.
При цьому, суд звертає увагу на те, що Броварська міська рада Київської області листом від 07.06.2018 №2-7/2292 повідомила відповідача про те, що виконання судових рішень, у тому числі, рішення Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, буде здійснюватись відповідно до Програми, затвердженої рішенням Броварської міської ради Київської області від 29.03.2018 №879-39-07 Про внесення змін та доповнень в додаток до рішення Броварської міської ради №722-34-07 від 09.11.2017 Про затвердження Програми забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів Броварської міської ради на 2018-2020 роки у порядку черговості.
За таких обставин, суд дійшов висновку щодо відсутності в діях Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області ознак бездіяльності щодо невиконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013.
У зв'язку з цим, суд не вбачає підстав для задоволення вимоги позивача про визнання неправомірною бездіяльності Броварського управління Державної казначейської служби України Київської області щодо невиконання наказу Господарського суду Київської області від 15.04.2013 про примусове виконання рішення від 12.03.2013 у справі №5/063-12.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача здійснити стягнення за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду та зобов'язання відповідача відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" нарахувати та виплатити із Державного бюджету України компенсацію у розмірі трьох відсотків річних від несплаченої суми, починаючи з 26 травня 2015 року до дня ухвалення постанови у справі, суд, враховуючи встановлені обставини справи та статус боржника, як органу місцевого самоврядування, вважає вимоги позивача необґрунтованими, адже вказаний Закон не регулює спірні правовідносини.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивачем під час розгляду справи не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження позиції щодо наявності в діях відповідача бездіяльності щодо невиконання наказу Господарського суду Київської області у справі №5/063-12, виданого 15.04.2013.
Враховуючи встановлені обставини, системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити.
У судовому засіданні 29.08.2018 проголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 10.09.2018.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2018 |
Оприлюднено | 19.09.2018 |
Номер документу | 76515753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні