ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
18.09.2018Справа921/512/17-г Суддя Борисенко І.І., розглянувши заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області
про відстрочення виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г
За позовом Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест"
до 1) Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області
2) Державної казначейської служби України
третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Головне управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області
про стягнення 440700 грн.
Суддя Борисенко І.І.
Представники сторін:
від заявника (відповідача-1) - Вакуляк Ю.А. за дов.;
від відповідача 2 - не з'явився;
від третьої особьс - не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду міста Києва від 28.11.2017 у справі №921/512/17-г в задоволенні позову відмовлено повністю.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 01.02.2018 №921/512/17-г, рішення суду від 28.11.2017 залишено без змін.
Постановою Верховного суду від 07.05.2018 рішення Господарського суду міста Києва від 28.11.2017 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 01.02.2018 у справі № 921/512/17-г скасовано повністю та ухвалено нове рішення яким позов Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест" задоволено повністю. Стягнуто з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області (код ЄДРПОУ: 14037372, місцезнаходження: 46008, Тернопільська обл., місто Тернопіль, вул. Танцорова, будинок 11) на користь Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест" (код ЄДРПОУ: 14029711, місцезнаходження: 46005, Тернопільська обл., місто Тернопіль, вул. Микулинецька, будинок 114) 440 700, 00 грн (чотириста сорок тисяч сімсот гривень 00 копійок) безпідставно збережених грошових коштів та 27 103, 05 грн (двадцять сім тисяч сто три гривні 05 копійок) судового збору за подання позовної заяви та апеляційної і касаційної скарг.
21.06.2018 на виконання постанови Верховного Суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г, яка набрала законної сили 07.05.2018, видано наказ.
03.09.2018 через відділ діловодства суду відповідачем подано заяву про відстрочку виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г до 01.12.2018.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.09.2018 розгляд заяви призначено на 18.09.2018.
18.09.2018 в судове засідання представники позивача, відповідача 2 та третьої особи не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили. Судом встановлено, що сторони належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи за адресою місцезнаходження відповідача 1,2 та третьої особи, визначену в єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
В обґрунтування обставин, викладених в заяві, заявник посилається на те, що ним на виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г в частині стягнення з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області на користь Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест" 27103,05 грн судового збору за подання позовної заяви та апеляційної і касаційної скарг, Регіональним відділенням платіжним дорученням №237 від 16.08.2018 сплачено на користь Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест" 27 103,05 грн. Проте, заявник зазначив, що на даний час існують обставини, які ускладнюють виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі № 921/512/17- г, в частині стягнення з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області на користь Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест" 440 700,00 грн.
У зв'язку з розірванням договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва державної форми власності - 40-квартирного житлового будинку (друга черга), що знаходиться за адресою: вул. Паращука, 5, м. Теребовля, укладеного 27.12.2005 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Тернопільській області та Приватним підприємством "Тернопіль-Західінвест", Регіональним відділенням, у відповідності до вимог Закону України "Про приватизацію державного майна" (втратив чинність 07.03.2018), було розпочато роботу з підготовки до повторного продажу об'єкта незавершеного будівництва - 40- квартирного житлового будинку (друга черга) що знаходиться за адресою: м.Теребовля Тернопільської області, вул. Паращука, 5, що повернутий у державну власність за рішенням суду.
Між Регіональним відділенням та фізичною особою-підприємцем 16.03.2018 укладено договір купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - 40-квартирного житлового будинку (друга черга), що знаходиться за адресою: вул. Паращука, 5, м. Теребовля, що підлягає продажу шляхом викупу, який нотаріально посвідчено 16.03.2018 та зареєстровано в реєстрі за № 351.
Вказаний об'єкт приватизації продано за 647 112,00 грн., у тому числі ПДВ 107 852,00 грн.
Приписами статті 331 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Відповідно до Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012 " Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" було визначено поняття розстрочки та відстрочки виконання рішення, зокрема, зазначено, що відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Наприклад, відстрочка може надаватись за рішенням, у якому господарським судом визначено певний строк звільнення приміщення, повернення майна тощо. Розстрочка означає виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі. Строки виконання кожної частки також повинні визначатись господарським судом. При цьому слід мати на увазі, що розстрочка можлива при виконанні рішення, яке стосується предметів, що діляться (гроші, майно, не визначене індивідуальними ознаками; декілька індивідуально визначених речей тощо.
Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.
Вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Судом враховано, що господарський суд повинен враховувати можливі негативні наслідки для боржника при виконання рішення у встановлений строк, але перш за все повинен враховувати такі ж наслідки і для стягувача при затримці виконання рішення та не допускати їх настання.
Судом при прийнятті рішення щодо відстрочки виконання рішення враховано наступне:
Керуючись Порядком перерахування до бюджетів коштів, одержанні від приватизації майна затвердженим спільним наказом Міністерства фінансів України та Фонду державного майна України від 30.12.2015 №1271/2065, Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" та Бюджетним кодексом України, грошові кошти в сумі 647 112,00 грн.; у тому числі ПДВ 107 852,00 грн. одержані за Договором купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва державної форми власності - 40- квартирного житлового будинку (друга черга), що знаходиться за адресою: вул. Паращука, 5, м. Теребовля від 16.03.2018, Регіональним відділенням було перераховано до загального фонду Державного бюджету України, а саме:
на рахунок 32319501000019 перераховано 539260,00 грн коштів від приватизації (100%) (платіжними дорученням №4 від 21.03.2018 - в сумі 64711,20 грн., №9 від 26.03.2018 - в сумі 48,13 грн, №10 від 27.03.2018 - в сумі 10833,33 грн., №14 від 13.04.2018 - в сумі 463667,34 грн;
на рахунок 37519000009196 перераховано податку на додану вартість (ПДВ) 107852,00 грн (100%) (платіжними дорученням №8 від 26.03.2018 - в сумі 12951,87 грн., №11 від 27.03.2018 - в сумі 2166,67 грн, №15 від 13.04.2018 - в сумі 92733,46 грн.
07.09.2018 набув чинності Закон України "Про приватизацію державного і комунального майна" частиною 11 статті 26, якого передбачено, що повернення покупцям коштів, сплачених за об'єкти приватизації, здійснюється у порядку, встановленому Фондом державного майна України, на підставі рішення суду з коштів, які надійшли від повторного продажу таких об'єктів (зменшених на суму збитків, неустойки, штрафів та будь-яких інших платежів, які належать до сплати покупцем згідно з цим Законом та/або договором купівлі-продажу), протягом п'яти робочих днів після надходження коштів від повторного продажу на рахунок державного органу приватизації.
Проте, ні на момент зарахування коштів до Державного бюджету України від повторного продажу об'єкта, ні до сьогоднішнього дня Порядок повернення коштів покупцям державного майна, сплачених ними за об'єкт приватизації, у випадку визнання таких договорів купівлі-продажу недійсними або їх розірвання, Фондом державного майна України ще не затверджений.
З огляду на зазначене, Регіональне відділення звернулось до Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області (лист від 18.06.2018 вих.№ 19-12-02334) з проханням розглянути можливість повернення з Державного бюджету України коштів в сумі 440700, 00 грн. на рахунок Регіонального відділення ФДМУ по Тернопільській області №37187501900001 в банку ГУДКСУ у Тернопільській області, МФО:838012, код ЄДРПОУ: 14037372 або Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест", який буде вказано ним як Стягувачем у заяві про виконання постанови Верховного суду та поданні виконавчого документа на виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Тернопільській області.
У відповідь на звернення Регіонального відділення Головне управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області в листі від 25.06.2018 №13-08/411- 2682 зазначило, що не має можливості та правових підстав здійснити повернення на рахунок Регіонального відділення чи інший рахунок коштів у сумі 440 700,00 грн.
З метою виконання рішення суду, 10.07.2018 Регіональне відділення надіслало лист №19-05-02684 до Державної казначейської служби України у Тернопільській області з проханням повернути на рахунок Регіонального відділення кошти в сумі 440 700,00 грн. та подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету від 10.07.2018 №19-05-02683.
Листом від 18.07.2018 №5-08/783-3065 Державна казначейська служба України у Тернопільській області порекомендувала Регіональному відділенню з метою повернення зазначених коштів звернутися до Державної казначейської служби України.
З огляду на зазначену рекомендацію, Регіональне відділення листом від 26.07.2018 №19-05-02891 звернулось до Державної казначейської служби України з проханням повернути на рахунок Регіонального відділення кошти в сумі 440 700,00 грн. та подання на повернення надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету від 26.07.2018 № 19-05-02890.
Проте, Державна казначейська служба України, повідомила, що Порядком перерахування до бюджетів коштів, одержаних від приватизації майна, затвердженого наказом Міністерства фінансів України та Фонду державного майна України від 30.12.2015 №1271/2065 не передбачено повернення коштів, перерахованих до бюджетів, одержаних від приватизації майна (лист від 14.08.2018 № 15-08/197-13365).
Статтею 6 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 за № 845 (надалі - Порядок).
В пункті 3 Порядку передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Міністерства фінансів України, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Суд звернув увагу, що у Регіональному відділенні паспортами бюджетних програм по КПКВ 6611010 "Керівництво та управління у сфері державного майна" та 66111020 "Заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна, не передбачено бюджетні асигнування на повернення коштів від приватизації державного майна.
Враховуючи вищевикладене, виконання Регіональним відділенням постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі № №921/512/17-г про стягнення з Регіонального відділення на користь Приватного підприємства "Тернопіль-Західінвест" 440 700,00 грн є можливим, лише у разі надходження коштів на р/рахунок Регіонального відділення №37187501900001 в ГУДКСУ у Тернопільській області, МФО 838012, код ЄДРПОУ 14037372, одержаних від приватизації інших об'єкте приватизації.
Відповідно до виписки з банку про залишок кошів на рахунку №37187501900001 на який зараховуються кошти від приватизації день проведення останьої операції 12.04.2018, вхідний залишок коштів станом на 13.04.2018 відсутній (копія виписки ГУДКСУ у Тернопільській області від 16.04.2018 додається).
Також довідкою виданою Головним управлінням державної казначейської служби України у Тернопільській області від 28.08.2018 №7- 08/215-3624 підтверджується те, що на рахунку №37187501900001, на який зараховуються кошти від приватизації, за період з 14.04.2018 по 27.08.2018 руху кошів не було.
Таким чином, на рахунку Регіонального відділення №37187501900001 в ГУДКСУ у Тернопільській області відсутні кошти для виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 в повному обсязі.
Суду доведено, що Наказом ФДМУ від 27.03.2018 № 447 "Про затвердження переліків об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2018 році" (із внесеними змінами) включено 13 об'єктів по Тернопільській області, приватизацію яких здійснює Регіональне відділення, з них 1 об'єктприватизованого і кошти від приватизації якого в повному обсязі направлено до Державного бюджету України.
На 5 вересня 2018 року Регіональне відділення оголосило електроні аукціони з продажу 4 об'єктів приватизації через електронну торгову систему ProZorro.Продажі . Ще чергові електронні аукціони з продажу 4 об'єктів приватизації планується оголосити в жовтні місяці, а з продажу ще 3 об'єкти - в листопаді 2018 року.
Враховуючи механізм проведення електронних аукціонів для продаж об'єктів малої приватизації з використанням електронної торгової системи, визначення переможця за результатами електронного аукціону, строку, встановленого для укладення договору купівлі-продажу об'єкта приватизації визначені Порядком проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432 (із змінами), Регіональне відділення може очікувати на надходження коштів від об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2018 році починаючи з листопада 2018 року.
За таких обставин, розглянувши заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області про відстрочку виконання постанови суду, вислухавши представника боржника, врахувавши матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступень вини боржника, дослідивши наявні докази, суд вважає за можливе задовольнити зазначену заяву та відстрочити виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г до 01.12.2018.
Керуючись ст. ст. 234, 255, 331 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва,-
У Х В А Л И В:
Задовольнити заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області про відстрочення виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г.
Відстрочити виконання постанови Верховного суду від 07.05.2018 у справі №921/512/17-г до 01.12.2018.
Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її винесення та може бути оскаржена в порядку та строки визначені ст.ст. 256,257 господарського процесуального кодексу України.
Копію ухвали направити сторонам.
Суддя І.І.Борисенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2018 |
Оприлюднено | 04.10.2018 |
Номер документу | 76879855 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Борисенко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні