Рішення
від 23.12.2008 по справі 8/474-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОН СЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18



Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23.12.2008 Справа № 8/474-08

Господарський суд Херсонс ької області у складі судді Хом'якової В.В. при сек ретарі Шульженко Г. М., розглян увши у відкритому судовому з асіданні справу

за позовом Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів у Херсонс ькій області

до приватного підприєм ця ОСОБА_1

про стягнення 2595 грн. 01 ко п.

за участю представників ст орін:

від позивача - Корчма Ю. О . дов. від 19.11.06р. № 02-ЮР.

від відповідача - приватни й підприємець ОСОБА_1 посв .№НОМЕР_2 від 17.03.2003 р.

Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів у Херсонській облас ті (позивач) звернувся до суду з позовом про стягнення з при ватного підприємця ОСОБА_1 (відповідач) 2595 грн. 01 коп. забо ргованості за послуги, здійс нені в порядку ст. ст.14, 15 Закону України "Про лікарські засоб и" перевірок якості ліків, за р езультатами яких відповідач у видано висновки щодо якост і.

Представник позивача у судове засідання прибув, за явив клопотання про зменшенн я розміру позовних вимог в по рядку ст.22 ГПК України, мотиву ючи це частковим погашенням відповідачем боргу. Дане кло потання прийняте судом до ро згляду та задоволене, оскіль ки право змінювати позовні в имоги надається позивачу при писами ст.22 ГПК України, а факт часткового погашення заборг ованості в сумі 424 грн. 33 коп. під тверджується належними дока зами.

Відповідач у судове з асідання прибув, проти позов у заперечує з мотивів, що дани й спір не підсудний господар ському суду, а має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства окружним адмі ністративним судом, про що за явив клопотання, обґрунтован е нормами ч.1 ст.80 ГПК України.

Розглянувши матеріал и справи, заслухавши пояснен ня представників сторін, суд -

в с т а н о в и в:

Згідно з рішеннями ке рівника інспекції від 07.02.07р. № 24 , від 03.07.07р. № 119 та від 16.10.07р. № 179, пози вачем було відібрано зразки лікарських засобів і переда но їх в лабораторію з аналізу якості лікарських засобів Д ержавної інспекції по контро лю якості лікарських засобів в Херсонській області, за рез ультатами досліджень яких ос танньою складені висновки я кості від 13.02.2007р. № 188, від 14.02.2007р. № 186 т а № 187, від 10.07.07р. №№ 873 та 874, від 11.07.07р. № 871 та № 872, від 24.10.2007р. №№ 1406, 1407, 1408 та від 25.10.07р. № 1409 про відповідність всі х відібраних зразків за пере віреними показниками встано вленим вимогам АНД. Для оплат и витрат лабораторії за пров едення досліджень лікарськи х засобів позивачем були вис тавлені відповідачу рахунки -фактури від 21.02.07р. № 92, від 17.07.07р. № 319, від 26.10.07р. № 483 про вартість затр ат на проведення експертизи 2595 грн. 01 коп. Однак відповідач виставлені рахунки-фактури не оплатив, що й стало підстав ою для звернення позивача до суду з даним позовом.

04 листопада 2008р. пози вачем на адресу відповідача було направлено претензію з вимогою погасити заборгован ість перед позивачем, однак п ретензію було залишено без з адоволення.

Станом на 23 грудн я 2008 року залишок боргу за уточ неними позовними вимогами у сумі 2170 грн. 68 коп. не погашено.

Відповідно до с т.14 Закону України "Про лікарс ькі засоби" спеціальним орга ном державного контролю якос ті лікарських засобів є Держ авна інспекція з контролю за якістю лікарських засобів М іністерства охорони здоров'я України з підпорядкованою ї й державною інспекцією з кон тролю якості лікарських засо бів у Херсонській області.

Ст.15 цього Закону пере дбачено, що посадові особи по зивача мають право відбирати зразки лікарських засобів д ля лабораторної перевірки їх якості. Вартість відібраних зразків та проведення контр олю їх якості включається до виробничих витрат суб'єктів , у яких ці зразки відібрано. П орядок відбору зразків лікар ських засобів визначається К абінетом Міністрів України.

Відповідно до Пор ядку відбору зразків лікарсь ких засобів для державного к онтролю їх якості затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України від 26 квітня 2003 р . N 610 зразки лікарських засобів можуть братися у суб'єктів го сподарської діяльності неза лежно від організаційно-прав ової форми та форми власност і, які зобов'язані створити дл я цього належні умови в місця х їх виробництва (виготовлен ня), зберігання, транспортува ння, реалізації (торгівлі) та м едичного застосування.

Відповідно до п.4.2 І нструкції про порядок контро лю якості лікарських засобів , затвердженої Наказом Мініс терства охорони здоров'я Укр аїни 30.10.2001 N 436 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції Укра їни 05 лютого 2002 р. за N 107/6395, лікарсь кі засоби, що пройшли вхідний контроль уповноваженими осо бами і перебувають у процесі зберігання та торгівлі, підл ягають вибірковому відбору і нспектором, що проводить пер евірку, для виконання лабора торного аналізу, який здійсн юється: за планами інспектув ань; за окремими завданнями Д ержавної інспекції чи терито ріальних інспекцій; на підст аві звернень місцевих органі в державної влади, органів са моврядування або правоохоро нних органів щодо проведення перевірки; за скаргами спожи вачів про якість лікарських засобів.

Згідно п. 4 ст. 15 Закону № 123/96 вартість по відбору зраз ків та проведення контролю ї х якості включається до виро бничих витрат суб'єктів госп одарської діяльності, у яких зразки відібрані. Підставою для оплати витрат на лаборат орне дослідження з боку суб'є кта господарської діяльност і, є акт відбору зразків лікар ських засобів (п. 7 Порядку від бору зразків лікарських засо бів для державного контролю їх якості), а відповідно до ст. 11 ЦК України зобов'язання мож уть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавс тва. Порядок визначення варт ості здійснення контролю яко сті лікарських засобів встан овлюється МОЗ. Так, відповідн о до пункту 7 даного Порядку на казом Міністерства охорони з доров' я України від 24.11.2003р. №543 з атверджено Порядок визначен ня вартості здійснення контр олю якості лікарських засобі в державними інспекціями з к онтролю якості лікарських за собів в Автономній Республіц і Крим, областях, містах Києві та Севастополі, згідно п.4.1 і 4.2 я кого за наслідками здійснено го державного контролю якост і лікарських засобів територ іальна інспекція виставляє р ахунок. Оплаті суб'єктом госп одарської діяльності підляг ає вартість здійснення держа вного контролю якості лікарс ьких засобів (включаючи робо ти з відбору та доставки зраз ків лікарських засобів, лабо раторного аналізу, складання висновку щодо якості лікарс ьких засобів та видачу суб'єк там господарської діяльност і розпоряджень /приписів/тощ о). Відповідно до п.1.7 Інструкці ї про порядок контролю якост і лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгі влі, висновок щодо якості - ц е документ з інформацією про перевірений зразок лікарськ ого засобу за результатами л абораторного дослідження та висновком щодо відповідност і вимогам чинної в Україні АН Д, який виданий лабораторією з аналізу якості лікарських засобів, підпорядкованою аб о уповноваженою інспекцією. На підставі викладеного, вис новки лабораторії є кінцевим результатом проведених лабо раторних досліджень відібра них зразків.

Лабораторією позивача бу ли проведені дослідження зра зків за розцінками, вказаним и в Переліку видів робіт та їх вартості при здійсненні кон тролю якості лікарських засо бів в Херсонської області, за твердженому начальником інс пекції 15 серпня 2005 p. та 01 червня 20 07 року.

Відповідно до полож ень ст. 526 Цивільного кодексу У країни зобов'язання має вико нуватися належним чином відп овідно до умов договору та в имог цього Кодексу, інших ак тів цивільного законодавств а, а за відсутності таких умо в та вимог - відповідно до зв ичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ст авляться.

Виконання суб' єктом пі дприємницької діяльності об ов' язку щодо оплати вартост і здійсненого державного кон тролю якості лікарських засо бів не ставиться у залежніст ь від того, чи було виявлено у процесі перевірки порушення щодо придбання, зберігання т а реалізації лікарських засо бів.

Клопотання відповід ача про припинення проваджен ня у справі на підставі непід судності даного спору господ арському суду в зв'язку з тим щ о спір є публічно-правовим і п овинен розглядатися в порядк у адміністративного судочин ства є необґрунтованим і так им, яке задоволенню не підляг ає, оскільки в даному випадку предмет визначення компетен ції даного спору залежить не від складу сторін, а від предм ета спору, суттю якого є цивіл ьно-правові відносини сторін , спрямовані на здійснення об ов'язкових послуг та їх оплат у, а не публічно-правові відно сини, предметом яких є владні управлінські функції. Даної позиції притримується і Вищ ий господарський суд України , яким, наразі, подібні за скла дом сторін та предметом спор и вирішуються за нормами ГПК України.

З огляду на викладене , позов, з врахуванням зменшен ня позовних вимог, підлягає з адоволенню.

Оскільки спір довед ений до суду з вини відповіда ча, з останнього на користь по зивача стягуються витрати по сплаті держмита в сумі 102 грн. 0 0 коп. та 118 грн. вартості послуг з інформаційно-технічного з абезпечення судового процес у (судові витрати).

У судовому засіданн і оголошено вступну та резол ютивну частини рішення.

Керуючись ст.22, 49, 82-85 Госп одарського процесуального к одексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Зменшити розмі р позовних вимог до 2170 грн. 68 коп .

2. Позов задовольнити.

Стягнути з приватног о підприємця ОСОБА_1 (АДР ЕСА_1, код НОМЕР_1) на корис ть Державної інспекції з кон тролю якості лікарських засо бів у Херсонській області (м. Х ерсон, вул. Червонофлотська, б уд. 24, код ЄДРПОУ 24957464) 2170 грн. 68 коп. б оргу, 102 грн. витрат по сплаті де ржмита та 118 грн. вартості посл уг з інформаційно-технічного забезпечення судового проце су.

Наказ видати після на брання рішенням законної сил и.

Рішення господарсько го суду набирає законної сил и після закінчення десятиден ного строку з дня його прийня ття, який надається сторонам по справі для підготування а пеляційної скарги на рішення суду, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено ли ше вступну та резолютивну ча стини рішення, воно набирає з аконної сили після закінченн я десятиденного строку з дня підписання рішення.

Суддя В.В. Хом'якова

Рішення складено у повному обсязі

та підписано 25 грудня 20 08 року.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення23.12.2008
Оприлюднено21.04.2010
Номер документу7698907
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/474-08

Постанова від 07.04.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Жаботина Г. В.

Ухвала від 15.03.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Жаботина Г. В.

Рішення від 23.12.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Хом"якова В.В.

Ухвала від 15.01.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Ухвала від 09.12.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Ухвала від 26.10.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Ухвала від 01.09.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Чорна Л.В.

Ухвала від 22.04.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 01.04.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 27.01.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні