Постанова
від 04.02.2010 по справі 2-а-463-10
МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 Справа № 2а-463

2010 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2010 року                  Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області у складі головуючого судді Купавської Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження у відкритому судовому засіданні в м. Мелітополі адміністративну справу за позовом   ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Мелітопольському районі Запорізької області про поновлення строку на звернення до суду та стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги,

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить визнати протиправною бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в Мелітопольському районі щодо нездійснення перерахунку та невиплати йому у повному обсязі надбавки до пенсії згідно з Законом України «Про соціальний захист дітей війни» та зобов’язати відповідача нарахувати та виплати йому недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу з 01 січня 2006 року до 01 січня 2010 року обчислюючи її з урахуванням підвищення в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, визначеної відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». При цьому позивач посилається на те, що він відповідно до Закону України “Про соціальний захист дітей війни” відноситься до категорії дітей війни і йому з 01 січня 2006 року щомісячно повинна виплачуватись соціальна допомога в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Законом України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” від 05 жовтня 2000 року встановлено, що мінімальний розмір пенсії за віком включається до числа державних соціальних гарантій і не може бути нижчим від прожиткового мінімуму, встановленого законом. З урахуванням вимог цього закону та відповідно до діючого законодавства розмір мінімальної пенсії за віком складав в період з 01 січня по 01 квітня 2006 року 350 грн., з 01 квітня по 01 жовтня 2006 року 359 грн., з 01 жовтня по 31 грудня 2006 року 366 грн., з 01 січня по 01 квітня 2007 року 380 грн., з 01 квітня по 01 жовтня 2007 року 406 грн. і з 01 жовтня по 31 грудня 2007 року  411 грн., з 01 січня по 01 квітня 2008 року 470 грн., з 01 квітня по 01 липня 2008 року 481 грн., з 01 липня по 01 жовтня 2008 року 482 грн., з 01 жовтня 2008 року 498 грн.   Але йому соціальна допомога в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком в 2006-2007 роках взагалі не виплачувалась. Законами України “Про державний бюджет на 2006 рік” та “Про державний бюджет на 2007 рік” було зупинено дію Закону України “Про соціальний захист дітей війни” в частині виплати цій категорії осіб щомісячної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Та, Конституційний Суд України своїм рішенням № 6-пр/2007 від 09 липня 2007 року вирішив визнати такими, що не відповідають Конституції України і є неконституційними положення п.12 ст.71 Закону України “Про державний бюджет на 2007 рік”, якими зупинено дію ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене. В 2008 році позивачеві частково виплачувалась соціальна допомога в розмірі 10 % мінімальної пенсії за віком. Таким чином, йому не доплачено соціальну допомогу за 2006 - 2009 роках в розмірі 5078 грн. 30 коп. Крім того, позивач просить поновити йому строк на звернення до суду з позовом, посилаючись на те, що він не міг звернутись раніше до суду з позовом в зв’язку з тим, що про належні йому, як дитині війни, виплати його ніхто не повідомляв. Більше того, його законні права були обмежені шляхом прийняття окремих неконституційних положень нормативно-правових актів вищої сили. І тільки після висвітлення зазначених подій у пресі у зв’язку з ухваленням відповідного рішення Конституційним Судом України позивач дізнався про порушення його законних прав та інтересів.

В судове засідання позивач не з’явився, просить слухати справу у його відсутності, на позові наполягає у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, просить слухати справу у його відсутність, позов не визнав, пославшись в письмових запереченнях на те, що фінансування виплат соціальної допомоги дітям війни проводиться з державного бюджету, а не з бюджету Пенсійного Фонду України. На 2006-2007 роки не був визначений механізм розрахунку та виплати вищевказаної соціальної допомоги, не визначено який орган та з яких джерел повинен призначати 30% доплату до пенсії. В 2008 році питання нарахування та виплати соціальної допомоги дітям війни законодавчо врегульовано і їм щомісячно проводиться доплата до пенсії. Крім того, відповідач вважає, що позивачка без поважних причин пропустила строк для звернення до суду з адміністративним позовом.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов слід задовольнити частково.

ОСОБА_1 відповідно до Закону України “Про соціальний захист дітей війни” відноситься до вказаної категорії осіб, що підтверджується посвідченням серія ААА № 0031777 /а.с. 5/.

Відповідно до ст.6 цього Закону позивач має право на щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

 В 2006-2007 роках вищевказана соціальна допомога позивачу взагалі не виплачувалась, а в 2008-2009 роках йому виплачується соціальна допомога, як дитині війни, у розмірі 10% мінімальної пенсії за віком.

Представник відповідача обґрунтовано посилався на те, що позивачем безпідставно пропущено річний строк на звернення до суду за захистом свого порушеного права.

Згідно з п.2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк з моменту, коли особа дізналась або повинна була дізнатись про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Позивач не надав суду доказів того, що він пропустив строк позовної давності з поважних причин. Не можна визнати поважною ту причину, що позивача не повідомили про належні йому, як дитині війни, виплати, та він не знав про порушення свого права. Позивач мав можливість своєчасно дізнатися про це із засобів масової інформації, рішення Конституційного Суду України оприлюднюються. Крім того, він мав можливість звернутися за консультацією до юристів. Відповідно до п.1 ст. 100 КАС України пропущення строку звернення до суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Тому суд вважає, що позовні вимоги слід розглядати по суті лише в межах річного строку. А в позові про поновлення пропущеного строку з 01 січня 2006 року по 15 січня 2009 року слід відмовити.

Взагалі право   ОСОБА_1 на отримання соціальної допомоги відповідачем не оспорюється.

При цьому, є безпідставними посилання відповідача на те, що Законом України “Про державний бюджет на 2008 рік” встановлено інші розміри надбавки до пенсії дітям війни і вони зараз виплачуються.  

Оскільки, відповідно до ст.22 Конституції України права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.  

Відповідно до ст. 46 Конституції України пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Відсутність коштів на виплату грошової допомоги не позбавляє осіб, яким вона повинна виплачуватись, права на таку допомогу. Статтею 3 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» встановлено, що державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

І тому, Конституційний Суд України своїм рішенням № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року визнав неконституційними положення Закону України “Про державний бюджет на 2008 рік” щодо зміни розміру щомісячної державної соціальної допомоги, передбаченої ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”.  

Положення Законів України про державний бюджет на відповідний рік, які визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення, тобто з 22 травня 2008 року.

Рішення Конституційного суду є обов’язковим до виконання на території України.

Ніяких змін щодо нарахування соціальної допомоги після прийняття Конституційним Судом рішення № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» не вносились.

Таким чином, суд вважає, що позов підлягає задоволенню в частині нарахування позивачу суми соціальної допомоги за період з 15 січня 2009 року по 01 січня 2010 року.

При визначенні розміру щомісячної державної соціальної допомоги на період дії рішення Конституційного Суду України слід керуватися Законом України “Про соціальний захист дітей війни” від 18 листопада 2004 року № 2195-І  та виходити з розмірів мінімальної пенсії за віком.

В ст.17 Закону України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” від 05 жовтня 2000 року закріплено положення про те, що мінімальний розмір пенсії за віком включається до числа державних соціальних гарантій і не може бути нижчим від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Таким чином, зазначені дії відповідача є протиправними та суперечать чинному законодавству, а тому права позивача підлягають захисту.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 161, 162 КАС України, Законом України „Про соціальний захист дітей війни”, суд

ПОСТАНОВИВ:

В поновленні   ОСОБА_1 строку на звернення до суду з адміністративним позовом  відмовити.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Пенсійного фонду України у Мелітопольському районі Запорізької області щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щомісячної державної соціальної допомоги відповідно до ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”.

Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України у Мелітопольському районі Запорізької області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу за період з 15 січня 2009 року по 01 січня 2010 року у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” № 2195-1У від 18 листопада 2004 року та ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

В іншій частині позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання в Мелітопольський міськрайонний суд заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня проголошення постанови та апеляційної скарги протягом 20 днів після подання цієї заяви або шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не подана після цього в 20-денний строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи  апеляційним судом.        

 СУДДЯ:

СудМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення04.02.2010
Оприлюднено05.02.2010
Номер документу7723732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-463-10

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Постанова від 12.11.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Постанова від 31.08.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Кулеша Л. М.

Постанова від 20.09.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 28.12.2010

Адміністративне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Єланський Олег Геннадійович

Постанова від 13.05.2010

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Кузіна Надія Петрівна

Постанова від 02.03.2010

Адміністративне

Пролетарський районний суд м.Донецька

Семіряд Ігор Васильович

Постанова від 10.02.2010

Адміністративне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Литовка М. І.

Постанова від 04.02.2010

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні