Рішення
від 23.10.2018 по справі 820/4713/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків    23 жовтня 2018 р.                                                                                 № 820/4713/18   Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Бідонька А.В.    при секретарі судового засідання - Мурадли А.І., за участю: представник позивача - Веретун Н.І.,   представник відповідача - Рочняк Т.С., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "АРП ТРЕЙД" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, - В С Т А Н О В И В: Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АРП ТРЕЙД", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати у повному обсязі податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області № 00000321412 від 06 березня 2018 року та № 00000331412 від 06 березня 2018 року. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з податковими повідомленнями-рішеннями ГУ ДФС у Харківській області, вважає їх безпідставними, незаконними, та такими, що не відповідають дійсності та такими, що підлягають скасуванню. Представник відповідача в поданих письмових запереченнях зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті на цілком законних підставах та відповідають чинному законодавству, а порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки.           Позивач в судовому засіданні заявлені вимоги позову підтримала у повному обсязі, просила позов задовольнити.           Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечувала та просила в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановив наступне. Судом встановлено, що у період з 08 по 14 лютого 2018 року Головним управлінням ДФС у Харківській області проведено документальну виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «АРП Трейд» з питань дотримання вимог податкового законодавства України щодо господарських взаємовідносин з ТОВ «Арсенал Пром» (податковий номер 41039118) за лютий, березень 2017 року, а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг). За результатами проведеної перевірки працівниками фіскального органу складено акт від 21.02.2018 року № 642/20-40-14-12-11/38384915, згідно висновків якого встановлені порушення. п. 185.1 ст. 185, п.187.1 ст. 187, п. 198.1, 198.2, 198.3 ст. 198, п. 201.1, 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України.  (т. 1, а.с. 19-35). В подальшому, на підставі зазначеного акту ГУ ДФС у Харківській області ДФС України складено та направлено платникові податків наступні податкові повідомлення-рішення: від 06 березня 2018 р. № 00000331412 про зменшення суми податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 135183 грн. та зменшення суми податкового кредиту за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 134175 грн. за порушення п. 185.1 ст. 185, п.187.1 ст. 187, п. 198.1, 198.2, 198.3 ст. 198, п. 201.1, 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України та від 06 березня 2018 р. № 00000321412 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 14712,50 грн. за порушення п. 185.1 ст. 185, п.187.1 ст. 187, п. 198.1, 198.2, 198.3 ст. 198, п. 201.1, 201.7 ст. 201   Податкового кодексу України (т. 1, а.с. 52-53). Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірних правових актів індивідуальної дії на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, суд виходить з наступного. Так, судом встановлено, що ТОВ «АРП Трейд» зареєстровано Харківським міським управлінням юстиції 06.11.2012 року за № 14801020000054218. Основними видами діяльності ТОВ «АРП Трейд» є: код за КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; код за КВЕД 45.31 оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; код за КВЕД 46.15 діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; код за КВЕД 46.61 оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням; код за КВЕД 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; код за КВЕД 47.99 інші види роздрібної торгівлі поза магазинами. Для провадження підприємницької діяльності ТОВ «АРП Трейд» використовує нежитлові приміщення за адресою: проспект П'ятдесятиріччя СРСР (проспект Льва Ландау), б. 171, що підтверджується Договором оренди № 92 від 01.08.2017 р. (т. 1, а.с. 85-87).     Кількість персоналу позивача становить 3 особи, що підтверджується штатним розкладом від 2017 року (т. 1, а.с. 88). Для здійснення господарської діяльності позивач використовував транспорт на підставі договору надання послуг № 02 від 02.02.2017 року (т. 1, а.с.89-90).    Між ТОВ «АРП Трейд» та ТОВ «Арсенал Пром» укладено договір постачання  № 2/02-2017 від 03 лютого 2017 року (т. 1, а.с. 97-98), на виконання зобов'язань за яким ТОВ «Арсенал Пром» реалізувало ТОВ «АРП Трейд» товар, що підтверджено видатковими накладними № РН-0000001 від 03.02.2017, №РН-0000002 від 09.02.2017, № РН-0000003 від 10.02.2017, № 0000004 від 13.02.2017, № РН-0000005 від 17.02.2017, № РН-0000006 від 20.02.2017, № 0000007 від 24.02.2017, № РН-0000008 від 27.02.2017, № РН-0000010 від 06.03.2017, № РН-0000011 від 13.03.2017, № РН-0000012 від 15.03.2017 на загальну суму 750   453,34 грн.(т. 1, а.с. 99-104). В межах цього правочину контрагентом складено та належним чином зареєстровано в ЄРПН податкові накладні на загальну суму ПДВ 125075,56 грн.: № 23 від 03.02.2017, № 24 від 09.02.2017, № 25 від 10.02.2017, № 162 від 13.02.2017, № 163 від 17.02.2017, № 242 від 20.02.2017, № 243 від 24.02.2017, № 244 від 27.02.2017, № 42 від  06.03.2017, № 43 від 13.03.2017, № 74 від 15.03.2017 (т. 1, а.с. 105-122). Відповідно до п. 2.4 Договору на оплату послуг ТОВ «Арсенал Пром» надало ТОВ «АРП Трейд» рахунки-фактури: № СФ-0000001 від 03.02.2017, № СФ-0000002 від 09.02.2017, № СФ-0000003 від 10.02.2017, № СФ-0000004 від 13.02.2017, № СФ-0000005 від 17.02.2017, № СФ-0000006 від 20.02.2017, № СФ-0000007 від 24.02.2017, № СФ-0000008 від 27.02.2017, № СФ-0000010 від 06.03.2017, № СФ-0000011 від 13.03.2017, № СФ-0000012 від 15.03.2017 (копії наведено у додатку № т. 1, а.с. 123-129). Оплата придбаного товару здійснена у сумі 750453,34 грн. що підтверджується банківськими виписками за період з 01.02.2017 до 28.02.2017, з 01.03.2017 до 31.03.2017, з 01.04.2017 до 30.04.2017 (копії наведено у додатку № 72-74) та платіжними дорученнями № 27 від 28.02.2017, № 30 від 02.03.2017, № 40 від 10.03.2017, № 49 від 27.03.2017, № 54 від 03.04.2017 (т. 1, а.с. 130-132).     Таким чином, зобов'язання з оплати вартості придбаних у контрагента товарів за договором поставки № 2/02-2017 від 03 лютого 2017 року виконані ТОВ «АРП Трейд» повністю, шляхом перерахування коштів на банківський рахунок постачальника, що означає втрату права власності ТОВ «АРП Трейд» на ці кошти. Доказів повернення грошових коштів до позивача, наявності у нього та його контрагента спільного інтересу щодо їх отримання (що могло б мати місце в разі пов'язаності цих осіб), фіскальним органом не наведено. А отже, документи про оплату товару підтверджують реальний рух активів, зміну майнового стану ТОВ «АРП Трейд» та формування податкового кредиту відповідно до вимог закону. Відповідно до п. 3.2. Договору постачання № 2/02-2017 від 03.02.2017 року товар постачається покупцю на умовах EXW (Інкотермс 2010), якщо ніше не вказано у рахунках-фактурах або специфікаціях. Термін «Ex Works» - «Франко-завод» означає, що продавець вважається таким, що виконав свої обов'язки з постачання, коли він надасть товар у розпорядження покупця на своєму підприємстві чи в іншому названому місці: продавець не відповідає за завантаження товару на транспортний засіб, а також за митне оформлення товару для експорту. Враховуючи наведене, транспортування товару за договором № 2/02-2017 від 03.02.2017 року здійснювалось позивачем самостійно, з використанням транспортного засобу на підставі договору про надання послуг № 02 від 02 лютого 2017 року. Отриманий від ТОВ «Арсенал Пром» товар  оприбутковано на підприємстві, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 «Товари на складі» за лютий-березень 2017 року (т. 1 а.с. 154-178) Крім того, проведені операції між Позивачем та ТОВ «Арсенал Пром» відображено у бухгалтерському обліку бухгалтерськими проводками по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» (т. 1, а.с. 151-153). Суми податку на додану вартість за зазначеними документами включено до складу податкового кредиту за лютий-березень 2017 року на загальну суму 125075,56 грн., відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за перевіряємий період (т. 2, а.с. 94-146). Також, між ТОВ «АРП Трейд» та ТОВ «Арсенал Пром» укладено договір постачання № 04/03-2017 від 21 березня 2017 року (копію наведено у додатку № 58), на виконання зобов'язань за яким ТОВ «Арсенал Пром» реалізувало позивачу товар, що підтверджено видатковими накладними № РН-0000013 від 21.03.2017, № РН-0000014 від 27.03.2017, № РН-0000015 від 27.03.2017, № РН-0000016 від 31.03.2017 на загальну суму 126 463,68 грн.(т. 1, а.с. 133-136). В межах цих правочинів контрагентом складено та належним чином зареєстровано в ЄРПН податкові накладні на суму ПДВ 21077,28 грн.: № 155 від 21.03.2017, № 156 від 27.03.2017, № 159 від 27.03.2017, № 160 від 31.03.2017 (т. 1, а.с. 137-143). Відповідно до п. 2.4 Договору на оплату послуг ТОВ «Арсенал Пром» надало ТОВ «АРП Трейд» рахунки-фактури: № СФ-0000013 від 21.03.2017, № СФ-0000014 від 27.03.2017, № СФ-0000015 від 27.03.2017, № СФ-0000016 від 31.03.2017 (т. 1, а.с. 144-145). Оплата придбаного товару підтверджується банківською випискою за період з 01.04.2017 до 30.04.2017 та платіжним дорученням № 61 від 14.04.2017 (т. 1, а.с. 146, 149). Таким чином, зобов'язання з оплати вартості придбаних у контрагента товарів за договором поставки № 04/03-2017 від 21 березня 2017 року виконані ТОВ «АРП Трейд» повністю, шляхом перерахування коштів на банківський рахунок постачальника, що означає втрату права власності позивача на ці кошти. Документи про оплату товару підтверджують реальний рух активів, зміну майнового стану ТОВ «АРП Трейд» та формування податкового кредиту відповідно до вимог закону. Згідно з п. 3.2. Договору постачання № 04/03-2017 від 21.03.2017 року товар постачається покупцю на умовах EXW (Інкотермс 2010), якщо ніше не вказано у рахунках-фактурах або специфікаціях. Термін «Ex Works» - «Франко-завод» означає, що продавець вважається таким, що виконав свої обов'язки з постачання, коли він надасть товар у розпорядження покупця на своєму підприємстві чи в іншому названому місці, продавець не відповідає за завантаження товару на транспортний засіб, а також за митне оформлення товару для експорту. Враховуючи наведене, транспортування товару за договором № 04/03-2017 від 21.03.2017 року здійснювалось Позивачем самостійно, з використанням транспортних засобів на підставі договору про надання послуг № 02 від 02 лютого 2017 року. Отриманий від ТОВ «Арсенал Пром» товар  оприбутковано на підприємстві, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 «Товари на складі» за березень 2017 року, що відображає оприбуткування товару (т. 1 а.с. 154-178). Крім того, проведені операції між Позивачем та ТОВ «Арсенал Пром» відображено у бухгалтерському обліку бухгалтерськими проводками по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» (т. 1, а.с. 151-153). Суми податку на додану вартість за зазначеними документами включено до складу податкового кредиту за березень 2017 року на загальну суму 21077,28 грн., відображено у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за перевіряємий період (т. 2, а.с. 124-126). Придбаний у ТОВ «Арсенал Пром» за договорами постачання № 2/02-2017 від 03 лютого 2017 року та № 04/03-2017 від 21 березня   2017   року товар реалізовано в подальшому, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами (а.с. т. 1, а.с. 179-250, т. 2, а.с. 1-86). Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV (із змінами та доповненнями) податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Відповідно до ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та  обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення  господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала  участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.           Оцінивши вищевказані первинні документи за правилами КАС України, суд відмічає, що зміст оглянутих документів містить назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; особистий підпис особи, яка брала участь у здійсненні господарської операції; первинні документи виписані реально існуючими суб'єктами права. За таких обставин, суд доходить висновку, що оглянуті документи не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ст.44 Податкового кодексу України, п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704; далі за текстом - Положення №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, призвели до зміни в структурі активів платника податків, а відтак сприймаються судом як належні та допустимі докази реальності вчинення господарських операцій. Відповідно до пункту 44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.           Згідно пункту 185.1 ст.185 ПК України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю. Пункт 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України передбачає, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.           Порядок визначення бази оподаткування в разі постачання товарів/послуг визначає ст.188 ПК України.           Так, пункт 188.1 зазначеної статті встановлює, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.           До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.           До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку. Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Відповідно до п.198.5 ст.198 ПК України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України; б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом197.11 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189цього Кодексу). Стосовно викладених у акті зауважень щодо не надання платником податків до перевірки товарно-транспортних накладних на підтвердження фізичного переміщення товару, то сама собою наявність або відсутність окремих документів не може бути підставою для висновку про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі платника у зв'язку з його господарською діяльністю. Надані до перевірки ТОВ «АРП Трейд» належним чином оформлені документи, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку та які містять достатні дані про зміст господарських операцій та їх учасників, підтверджують фактичність здійснення таких операцій. Відповідачем, у свою чергу, не наведено належних і переконливих доводів, що ґрунтуються на об'єктивній інформації та спростовують факти господарської діяльності, засвідчені вказаними документами, а також не представлено жодних доказів на підтвердження того, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та суперечливі. Відсутність транспортних документів на перевезення товарно-матеріальних цінностей з наслідками формування бази оподаткування податком на додану вартість не є обов'язковими при оподаткуванні операцій за договорами купівлі - продажу чи поставки, вони є обов'язковими при оподаткуванні операцій за договорами саме перевезення, а отже відсутність у суб'єкта господарювання товарно-транспортних накладних не може бути доказом безтоварності господарських операцій проведених з контрагентами, натомість факт передання товару та, відповідно, набуття права власності на нього, підтверджується належно оформленими видатковими накладними, які надані ТОВ «АРП Трейд» під час проведення перевірки. (ухвали ВАСУ від 20.06.2017 року у справі №К/800/11564/16, від 15 грудня 2016 року у справі К/800/15642/14). Щодо посилання відповідача на наявність податкової  інформації стосовно контрагента ТОВ «АРП Трейд», а саме пояснень засновника та директора ТОВ «Арсенал Пром», який заперечує свою участь у створенні та діяльності ТОВ «Арсенал Пром», зокрема й у підписанні будь-яких первинних документів, в силу чого вчинені між вказаними суб'єктами правочини не мають реального господарського змісту, суд зазначає наступне. Так окремі документи з матеріалів кримінального провадження за відсутності вироку, що у встановленому законом порядку набрав законної сили, не можуть вважатися доказом. Крім того, перелік матеріалів, які можуть бути використані посадовими особами для висновків за результатами перевірок визначено пунктами 77.8, 78.7 та 83 ПК України. Окремі документи з матеріалів кримінальних проваджень (за виключенням судових рішень), як-то протоколи допиту учасників кримінального провадження, письмові пояснення осіб, постанови слідчих тощо не віднесені до такого переліку.           Суд, зауважує, що вказане не може слугувати належним доказом фіктивності розглядуваних господарських операцій та не тягне за собою правових наслідків для позивача, оскільки  податкове законодавство не ставить у залежність право позивача на формування показників податкової звітності від податкового обліку (стану) інших осіб і фактичної сплати контрагентами податку до бюджету. Аналогічний висновок міститься у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (Постанова ВС від 20 лютого 2018 року у справі №826/6280/13-а, адміністративне провадження № К/9901/2848/18, ЄДРСРУ № 72338874).           З огляду на зазначене, враховуючи, що встановлені відповідачем за наслідком проведеної перевірки порушення позивачем вимог діючого законодавства не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду, суд дійшов висновку, що нараховані податковим органом за дане порушення суми грошового зобов'язання є незаконною, та як наслідок спірні податкові повідомлення-рішення  підлягають скасуванню. Враховуючи вищезазначене суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.           Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України. Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297  КАС України, суд, – В И Р І Ш И В: Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АРП ТРЕЙД" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень- задовольнити. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області № 00000321412 від 06 березня 2018 року та № 00000331412 від 06 березня 2018 року. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АРП ТРЕЙД" (просп. П'ятдесятиріччя СРСР, буд. 171,м. Харків, 61060, код ЄДРПОУ 38384915) судовий збір у сумі 1762,00 (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198). Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.           Повний текст рішення виготовлений 01 листопада 2018 року.                      Суддя                                                                                           Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2018
Оприлюднено02.11.2018
Номер документу77536590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4713/18

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні