Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710
УХВАЛА
"23" листопада 2018 р. Справа № 520/10240/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шляхової О.М., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду заяву позивача про забезпечення позову у справі за позовом ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п НОМЕР_1; АДРЕСА_1) до Куп'янської міської ради Харківської області (63701, Харківська обл., м. Куп'янськ. проспект Конституції 3 (вул. Леніна ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Первинна профспілкова організація робітників охорони здоров'я (Профспілковий комітет) КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код 25848292; 63734, Харківська область, м. Купянськ, смт. Ковшарівка), Комунальне некомерційне підприємство КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (63734, Харківська область, м. Куп'янськ. смт. Ковшарівка) про визнання нечинними рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1, 16.11.2018 року звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з, в якому просить суд: 1. Визнати нечинним рішення Куп янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп'янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-УІІ Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року з моменту його прийняття; 2.Визнати нечинним рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-VIІ від 26.10.2018р.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 16.11.2018 року за правилами загального позовного провадження відкрито провадження по справі.
Через канцелярію суду 23.11.2018 позивачем надано заяву про забезпечення позову, в якій просить суд:
1. Зупинити дію рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп'янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698- VII Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 рік (зі змінами) разом із Додатками до нього, до моменту вирішення справи по суті.
2. Зупинити дію рішення Куп'янської міської ради сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІІ від 26.10.2018р., разом із Додатками до нього, до моменту вирішення справи по суті.
3. Заборонити органам державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державним реєстраторам юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним реєстраторам органів місцевого самоврядування, у тому числі особам, які виконують функції державного реєстратора у розумінні Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , вчиняти будь-які реєстраційні дії, у тому числі, але не виключно, внесення відомостей та/або внесення змін до записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо створення, припинення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ. НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ на виконання рішення Купянської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІ1 від 26.10.2018р. та рішення Куп янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-У1І Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 рік (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року, включаючи додатки до вказаних рішень.
4. Заборонити уповноваженим особам Куп'янської міської ради Харківської області, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, іншим особам, яким делеговані окремі повноваження, в тому числі, членам спеціально утвореної комісії на виконання рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІІ від 26.10.2018р., - здійснювати будь-які дії направлені на виконання рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-VII від 26.10.2018р. та рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп'янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-УІІ Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 рік (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року, включаючи додатки до вказаних рішень.
Згідно ч.1 ст.154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Враховуючи положення ч. 1 ст. 154 КАС України, суд дійшов висновку про розгляд клопотання про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.
Розглянувши клопотання представника позивача про забезпечення адміністративного позову, суд дійшов висновку про відсутність підстав для його задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до вимог ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно із ч. 2 ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
При розгляді заяви про забезпечення адміністративного позову суд повинен дати оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з врахуванням: розумності, обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників процесу; наявності зв'язку між конкретним видом, що застосовується для забезпечення позову і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий вид забезпечення позову забезпечити фактичне виконання рішення суду у разі його задоволення; імовірності виникнення утруднень для виконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; наявності зв'язку із вжиттям заходів запобігти порушенню прав та інтересів інших осіб, в тому числі, й осіб, які не приймають участь у розгляді справи.
Крім того, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про те, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або є очевидними ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Суд зауважує, що забезпечення позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання рішення суду в разі задоволення позовних вимог, яке допускається, якщо не вжиття цих заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся. Під час вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення позову суд враховує інтереси як позивача, так і відповідача.
Тобто, прийняття такого рішення доцільно та можливе лише в разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що невжиття таких заходів може в майбутньому ускладнити виконання судового рішення чи привести до потреби докласти значні зусилля для відновлення прав позивача.
Як вбачається з матеріалів поданого позову, позивач просить суд визнати нечинним рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп'янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-УІІ Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року з моменту його прийняття, а також визнати нечинним рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-VIІ від 26.10.2018р.
При цьому, позивачем не надано доказів того, що захист її прав стане неможливим без вжиття заходів забезпечення позову, у разі постановлення на його користь судового рішення.
Відповідно до роз'яснень постанови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 року № 9 "Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову" та постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року № 2 "Про практику застосування адміністративним судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ", розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з'ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
Згідно п. 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року № 2, застосування судом таких заходів забезпечення, які за змістом є ухваленням рішення без розгляду справи по суті, не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Забезпеченням позову у такий спосіб суди виходять за межі підстав забезпечення позову, що є неприпустимим.
Суд зазначає, що заходи на які вказує позивач у заяві про забезпечення позову, а саме стосовно заборони органам державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державним реєстраторам юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним реєстраторам органів місцевого самоврядування, у тому числі особам, які виконують функції державного реєстратора у розумінні Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , вчиняти будь-які реєстраційні дії, у тому числі, але не виключно, внесення відомостей та/або внесення змін до записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо створення, припинення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ. НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ на виконання рішення Купянської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІ1 від 26.10.2018р. та рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп'янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-У1І Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 рік (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року, включаючи додатки до вказаних рішень -, прямо суперечить положенням ст.13, 14, 22, 41 Конституції України, якими встановлено, що держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.
Право власності гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
Таким чином, Конституція України, як найвищий акт з нормами прямої дії, однозначно вказує на не припустимість допущення порушень, негативного впливу на законну реалізацію особою свого права такої власності, непорушність права, та забезпечення з боку держави відповідного захисту.
Виходячи з завдання адміністративного судочинства та цілей, які спрямовані на вжиття заходів забезпечення позову, суд приходить до висновку, що у заяві про забезпечення позову представником позивача не наведено беззаперечних доводів, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача; або є очевидними ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Суд приходить до висновку, що заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути співмірними з позовними вимогами.
Суд зазначає, що заявником не наведено доводів про існування очевидної небезпеки заподіяння її правам, свободам чи законним інтересам в разі невжиття заходів забезпечення позову, також не наведено фактів, які б вказували на можливість ускладнення виконання майбутнього судового рішення.
Крім того, на погляд суду, забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Куп'янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп'янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698- VII Про затвердження комплексної програми Здоров'я Куп'янщини на 2018 рік (зі змінами) разом із Додатками до нього, до моменту вирішення справи по суті, а також зупинення дії рішення Куп'янської міської ради сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІІ від 26.10.2018р., разом із Додатками до нього - за своїм змістом є ухваленням рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для забезпечення позову, через що у задоволенні заяви позивачу належить відмовити.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 150, 151, 154, 243, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви позивача про забезпечення позову у справі за позовом ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п НОМЕР_1; АДРЕСА_1) до Куп'янської міської ради Харківської області (63701, Харківська обл., м. Куп'янськ. проспект Конституції 3 (вул. Леніна ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Первинна профспілкова організація робітників охорони здоров'я (Профспілковий комітет) КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код 25848292; 63734, Харківська область, м. Купянськ, смт. Ковшарівка), Комунальне некомерційне підприємство КУП'ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (63734, Харківська область, м. Куп'янськ. смт. Ковшарівка) про визнання нечинними рішень та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Ухвалу складено та підписано 23 листопада 2018 року.
Суддя О.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2018 |
Оприлюднено | 27.11.2018 |
Номер документу | 78086955 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні