Рішення
від 03.12.2018 по справі 815/3217/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3217/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін) справу за адміністративним позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.06.2018 року, виданий Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за результатами позапланової перевірки, проведеної на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 23.05.2018 року №000655, визнання протиправною та скасування постанови №026/18/326 вих. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.06.2018 року, виданий Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради,-

ВСТАНОВИВ:

З позовом до суду звернулась Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.06.2018 року, виданий Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за результатами позапланової перевірки, проведеної на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 23.05.2018 року №000655, визнання протиправною та скасування постанови №026/18/326 вих. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.06.2018 року, виданий Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.

В судовому засіданні 27.11.2018 року представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги з огляд на те, що відповідачем незаконно проведена позапланова перевірка за вимогою Прокуратури Одеської області з питань, на які позивачем були надані всі необхідні підтверджуючи документи, до того ж не допуску посадової особи Управління на об'єкт будівництва 04.06.2018 року не мало місця, оскільки вказана дія проводилась у приміщенні Управління, а тому припис про необхідність допущення посадових осіб Управління до перевірки та оскаржена постанова від 18.06.2018 року про застосування штрафу за невиконання припису є незаконними. Представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що перевірка була проведена у повній відповідності до повноважень органу державного нагляду, передбачених законом та Порядком №553, мав місце факт не допуску уповноваженою особою позивача посадової особи Управління до перевірки, цей факт було засвідчено відповідним актом, на підставі якого вручений припис від 04.06.2018 року про необхідність допустити посадових осіб Управління до перевірки у 10-денний строк, що не було виконано, а тому оскаржена постанова від 18.06.2018 року є законною та скасуванню не підлягає.

Дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановлює наступні факти та обставини:

Відповідач - Управління Державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, на підставі положень ст.13 Закону України Про архітектурну діяльність є спеціально уповноваженим органом державної виконавчої влади та згідно ст.10 цього ж Закону здійснює повноваження щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення проектування й будівництва об'єктів житлової та іншої забудови, а тому позовні вимоги щодо оскарження його актів, дій чи бездіяльності з цього приводу, на підставі положень ст.55 Конституції України, п.1 ч.2 ст.17 КАС України підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись у порядку адміністративного судочинства.

Під час розгляду справи було встановлено, що 23.05.2018 року Управлінням було винесено Наказ №01-13/125ДАБК про проведення позапланової перевірки відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України відповідно до Положення про Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 3043-УІІ від 21.03.2018 року, на підставі листа Прокуратури Одеської області від 10.04.2018 року за № 05/1-1217вих 18, вх. № 01-6/571-ПР від 13.04.2018 року) на об'єкті будівництва за адресою; Будівництво виставочно-офісного центру з підземним паркінгом зі знесенням існуючої будівлі виставкового комплексу з офісом та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_2 замовником будівництва - ФОП ОСОБА_1, ідентифікаційний № НОМЕР_1, АДРЕСА_1 генеральним проектувальником - Товариством з обмеженою відповідальністю ИНЖИНИРИНГ- ЖИЛСТРОЙ , код ЄДРПОУ 34253677, 65058, вул. Армійська, 11, генеральним підрядником - Колективним Підприємством БУДОВА , код ЄДРПОУ 22484783, 65012, м. Одеса, вул. Осипова, 25.

23.05.2018 року було видано направлення для проведення планової перевірки №000655, зі строком дії направлення з 29.05.2018 року до 04.06.2018 року.

Управлінням було складено акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 04.06.2018р. у присутності представника позивача за довіреністю від 22.12.2015р. № 2480 ОСОБА_2, який особисто і отримав вищевказаний акт та інші матеріали, а саме припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.06.2018 року та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2018 року, без будь-яких зауважень та заперечень.

18.06.2018 року була винесена постанова №026/18/326вих про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та було визнано позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пункту 2 частини 6 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за недопущення посадових осіб до перевірки та накладено штраф у сумі 52860,00 грн.

Проаналізувавши оскаржувані дії та акти суб'єкту владних повноважень, з огляду на положення ч.2 ст.2 КАС України, суд приходить до висновку про те, що вони частково не відповідають законові з таких підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Посадові особи інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право: безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Порядком передбачено, що Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекції). Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами інспекції відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом у порядку проведення планових та позапланових перевірок. Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про архітектурну діяльність" державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на стадії проектування, розміщення та будівництва архітектурних об'єктів суб'єктами архітектурної діяльності.

Відповідно до п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 встановлено, що підставою для призначення та проведення позапланової перевірки є вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Як зазначалося вище, підставою для видання наказу про позапланову перевірку від 23.05.2018 року 01-13/125ДАБК слугував лист Прокуратури Одеської області від 10.04.2018 року №05/1-1217вих18, яким Управління зобов'язувалось провести перевірку щодо наявності підстав для проведення будівельних робіт за адресою: м.Одеса, вул.Велика Арнаутська 41.

Таким чином, на думку суду, позапланова перевірка була призначена відповідачем правомірно.

Що ж до правової позиції представника позивача про те, що дії посадових осіб Управління з проведення цієї перевірки з усіх питань перевірки законності реєстрації декларації про початок будівельних робіт за вказаною адресою, а не тільки з тих питань, які наведені у листі Прокуратури Одеської області від 10.04.2018 року №05/1-1217вих18, суд зазначає, що вимога стосувалась проведення перевірки законності будівництва по зазначеній адресі та положеннями ст.41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 не передбачається звуження повноважень органу нагляду лише тими питаннями, які зазначені у скарзі чи вимозі правоохоронних органів, оскільки вказані документи є лише підставами для призначення позапланових перевірок, які повинні відбуватись органом нагляду з метою виконання покладених на нього функцій та завдань у повному обсязі, а тому, в задоволенні позовної вимоги про визнання протиправними дій слід відмовити на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України.

Щодо не допуску посадової особи Управління до перевірки слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п.1 п.11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 посадові особи органу нагляду мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню.

Відповідно до Акту про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 04.06.2018 року не допуск мав місце саме цієї дати.

Згідно протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2018 року зазначено, що посадова особа Управління ОСОБА_3 не був допущений на об'єкт будівництва 29.05.2018 року.

Відповідно до п.12 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 у разі відмови суб'єкта містобудування у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки…. складається відповідний акт.

Вказана норма передбачає складання такого акту безпосередньо під час відмови допуску до перевірки чи одразу після цього.

Посилання представника відповідача на те, що такий акт повинен бути складений в останній день перевірки судом не приймається до уваги, оскільки згідно положень ч.6 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері господарської діяльності в останній день перевірки оформлюється та підписується посадовими особами лише остаточний акт за результатами проведеної перевірки із зазначенням стану виконання попередніх приписів та виявлених порушень із посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Допитаний в якості свідка в судовому засіданні 19.11.2018 року посадова особа Управління ОСОБА_3 пояснив, що акт про не допуск до перевірки складався 04.06.2018 року в приміщенні Управління за адресою: м.Одеса, вул.Черняховського 6 та у цей день факту не допуску його до перевірки не мало місця.

Таким чином, у посадової особи Управління ОСОБА_3 04.06.2018 року не було підстав для складання акту, винесення та вручення представнику позивача припису про усунення порушень законодавства шляхом забезпечення безперешкодного доступу посадових осіб Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до проведення перевірки на даному об'єкті в термін до 18.06.2018 року.

Відсутність підстав для винесення припису від 04.06.2018 року, відповідно до положень ч.2 ст.2 КАС України, дає змоги прийти суду до висновку про його не відповідність закону, в зв'язку із чим, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України.

Оскільки суд прийшов до висновку про незаконність припису Управління від 04.06.2018 року, невиконання цього акту не може вважатись порушенням законодавства в сфері містобудування, що згідно положень ч.2 ст.2 КАС України дає змоги прийти до висновку про незаконність постанови Управління №026/18/326 вих. Про накладання штрафу на позивача за невиконання припису від 04.06.2018 року, а тому, на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України, суд повинен задовольнити заявлені позовні вимоги в цій частині: визнати протиправним та скасувати цей акт суб'єкту владних повноважень.

Судові витрати розподілити за правилами ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст.139,242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.06.2018 року, виданий Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за результатами позапланової перевірки, проведеної на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 23.05.2018 року №000655.

3. Визнати протиправною та скасувати постанову №026/18/326 вих. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.06.2018 року, виданий Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.

4. В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 03.12.2018 року.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Єфіменко К.С.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78256010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3217/18

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 21.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 21.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні